Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2017
‎209; ikusi ere zalbide et al., 2006: 120, 132). hiztun berriek funtsezko papera betetzen ahal dute hizkuntzaren biziberritzean familia bidezko belaunez belauneko hizkuntzaren transmisio prozesuari berrekiten, eta, hartara, jatorrizko hiztunen belaunaldi berriak sortuz (o’rourke & ramallo, 2015: 154; ikus ere kasares, 2014).
2022
‎Hizkuntza eta kultura batera biziberritu zirela erakutsi nahi izan da. Izan ere, Lore Jokoak, bertsolaritzak, euskarazko literaturak zein Eusko Ikaskuntzak rakusten dute hizkuntzaren biziberritzea testuinguru kulturalaren biziberritzearekin batera garatu zela.
‎Baina bestalde, aurrekoarekin kontraesana dirudien arren, Garabiden insistentzia egiten dut horretan: teknologia digitalaren arotik birpentsatu behar ditugu hizkuntzen biziberritze prozesuak. Alegia, euskararen ibilbidea ez bezala, hirurogei urte geroagoko zikloan hasten ari direnek, hortik pentsatu behar dituzte haien aukerak.
‎Zalantza du Yemilik zenbateraino hasten ote diren gazte hauek musikan pizgarri hauengatik, eta zenbateraino ez ote duten gero ibilbide luzerik egiten, edo komunitatean asko eragiten. Berak uste du hizkuntzaren biziberritzean funtzio bat dutela, eta zera nahi luke: pizgarriengatik hasitako gazteak beste kontzientzia maila batera pasatzea, kontzientzia horren hedatzaile izan daitezen.
2023
‎Ezinbestekoa da datu soziolinguistikoen kontakizuna modu kolektiboan eta partaidetzan eraikitzea; eta tokiko egoera soziolinguistikoa ren kontaketa horrek komunitatean bizi den eta bizitzeko itxaropena duen hizkuntza biziberritzeko ekintza plana gidatuko du.
‎Era berean, ezinbestekoa da datu horien kontakizuna modu kolektiboan eta partaidetzan eraikitzea; eta tokiko egoera soziolinguistikoaren kontaketa horrek komunitatean bizi den eta bizitzeko itxaropena duen hizkuntza biziberritzeko ekintza plana gidatuko du. Hizkuntzaren egungo egoeraren eta biziberritzearen zentzuari buruzko kontakizunak soilik ahalbidetuko digu tokiko ekintza asertiboki planifikatzea eta orientatzea.
‎Sarri aipatu dugun bidegurutzearen ideia. Bestelako bultzada bat behar du hizkuntzaren biziberritze prozesuak, eta bultzada horren emaitzak izan behar du erabileran jauzi bat egitea. Erabilera handitzen den neurrian, euskararen presentzia, beharra eta motibazioa handitu egingo da; bestela, atzera egiteko arriskua daukagu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia