2002
|
|
Euskara hizkuntza mosaiko baten erreferente funtzionala izango da. " Euskal" da EU2 erre flexibokietengabe problematizatzen
|
duelako
hizkuntzaren arazoa, unibertsitatean euskarak duen erreferentzialitatea, alegia. Baina sinetsita nago EU2 erakargarria izango dela baldin beste unibertsitate eredu horietara lerratzen bada, eta ez soilik euskaraz delako.
|
2004
|
|
Nik halere lehengo lepotik burua: nik ez dut inon ikusten kanpokorik, esan bezala, espazio eta historia bakar bateko gertakariak
|
ditugulako
hizkuntza arazo hauek. Bi espazio eta historiaz ari bagina onartuko nioke nik bikoiztasun hori Sarasolari.
|
|
Hizkuntzaren ikuspegi dinamiko eta aldakor hori onartzen duen inor gutxik ezetsiko digu orduan aurrekoa: hots, gizarte dinamika berrietara egokitu ez
|
duten
hizkuntzak arazoak izango dituela eraldaketa horietan sortutako komunikazio premiak behar bezala asetzeko. Moztasuna hortik datorkio halako hizkuntzari, eta moztasun horren arrazoiak azaltzeko orduan, kanpo historiaren eta barneegokitzapenaren arteko doikuntza kontuak dauzkagu azalpen gai.
|
2006
|
|
Informazio zuzena eta zehatza izatea, denok dakigunez, erabakiak hartzeko ezinbestekoa baita. Hori egia bada ere ez
|
dituzte
hizkuntz arazoa duten herrialde guztietan hiztunen erroldak edo zentsuak burutzen; Belgika adibidez. Beste batzuetan mende bat baino gehiago Zentsu eta Udal erroldetan hizkuntzari buruz galdezka aritu dira, Gales kasurako.
|
|
" Ez
|
dituzte
hizkuntz arazoa duten herrialde guztietan hiztunen erroldak edo zentsuak burutzen; Belgika adibidez. Beste batzuetan mende bat baino gehiago Zentsu eta Udal erroldatan hizkuntzari buruz galdezka aritu dira, Gales kasurako.
|
2013
|
|
Oroimenaren nahastea da, oroitzapenen erabateko galera edo galera partziala sortzen da. Pertsona amnesikoak ez ditu zertan beste gogamen prozesuak galdu; hala nola pertzepzioa edo aditasuna, eta ez
|
du
hizkuntza arazorik izaten. Amnesia duen pertsonak ez ditu iraganeko gauzak gogoratzen.
|
2021
|
|
Nahi bezain barkagarriak izan arren, kontraesan gisako horiek bistan jartzen dute Agirrek eskuarki eleberriaren bide paralelo batetik joango balitz bezala hartu ohi
|
duela
hizkuntzen arazoa.
|
2022
|
|
Beraz, hizkuntza eta kultura autoktonoen iraunkortasuna 96 Lege Proiektuan landu beharra zegoen. Wiscutie Crépeau et al. (2021) ikertzaileek frogatu dute zergatik den hori horrela Quebeceko zerbitzu publikoek autoktonoekiko gaur egun
|
dituzten
hizkuntza arazoak identifikatzean. Bereziki, Kartak planteatzen dituen hizkuntza oztopoak identifikatu dituzte, Viens Batzordeak esan bezala; zerbitzu publikoak hizkuntza autoktonoetan edo ingelesez jasotzeko zailtasuna; eta eskolatzeak dakartzan oztopoak, diskriminazio sistemikoari laguntzen dion eta hizkuntza autoktonoen babesa ahultzen duen eredu elebakar instituzionalizatua (Wiscutie Crépeau et al. 2021).
|
2023
|
|
Alde batetik, xuxurlarien erabilerak ez
|
du
hizkuntzaren arazoa konpontzen, ez du ekarriko guztiontzat euskara ikasteko eskubidea bermatuta izatea, adibidez. Hortaz, ezinbestekoa da, komunikatzeko estrategia izateaz gain, eduki politikoz janztea (euskara ikasteko doakotasuna aldarrikatuz, edota migratzaileei euskarazko sozializazioa bermatuz, besteak beste).
|