2009
|
|
informazio gardena sustatzea; eztabaidaguneak irekitzea; komunikazio fasean proiektuaren inpaktuak, arriskuak edota ondorioak argitasunez jasotzea. Jendeak kultura politiko, ekonomiko eta mediatikoan (konfiantza eza merezi
|
duten
hiru instituzio garrantzitsuenetan, hau da, politikariengan, enpresariengan eta kazetariengan) aldaketa bat antzematen badu, zintzotasunez dihardutela iruditzen bazaio, informazio osoa jendartera zabaldu eta aldeekin eztabaidatzeko borondatea ikusten badu, orduan instituzioekiko herritarren konfiantza eza eraldatu egin ohi da. Konfiantza eza, bereziki, auzi funtzionalek eta prozedura mailakoek eragiten dute.
|
2010
|
|
Egindako elkarrizketak hiru tipologia ezberdinen arabera sailkatu dira. Lehenengo taldean gazteria bildu da, bertan ikerketa bekak
|
dituzten
hiru pertsonen (1, 2 eta 3 elkarrizketak) eta oinarrizko errenta jasotzen duen beste baten kontaketak bildu direlarik (4 elkarrizketa). Bigarren taldean, oinarrizko errenta jasotzen dutenen elkarrizketak daude.
|
|
Horrela, bada, lan honetan aipatzen ditugun zenbait autorek komunikazio gaitasuna osatzen duen ezagutzaren berri eman dute. Halaber, lan honetan irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna zehaztu dugu eta horretarako bi bide hartu ditugu; batetik, irakasleak bere eguneroko jarduera akademikoan
|
dituen
hiru lan eremuak zehaztu ditugu; bestetik, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak aipatzen duen C1 hizkuntza maila oinarri hartuta, irakasleak izan beharreko komunikazio gaitasuna aipatutako hiru eremuotan azpimarratu dugu.
|
|
Aztertzeko lorturiko datuak haurrengandik, 8 hilabete dituztela, berezi
|
genituen
hiru adin tarte: 8, 11 eta 14 hilabete tarteak; aldiz, 16 hilabete dituztela, berezi genituen bost adin tarte:
|
2012
|
|
Kasuistika osatzeko, dimentsio jakinak
|
dituzten
hiru magnitude horiez gain, bi motatako magnitude adimentsionalak ere aukeratu ditugu. Magnitude adimentsionalak mota bereko magnitude fisikoen zatiketaz (eragiketa matematikoa) lortzen dira eta horrela lortzen den emaitza magnitude erlatiboa da, dimentsiorik gabekoa alegia (dimentsio hitza fisikaren adiera berezian ulerturik, noski).
|
2017
|
|
Aztergai
|
ditugun
hiru kasuetan RFID etiketen bidez egiten den datu pertsonalen tratamendua helburuzko printzipioarekin bateragarria izan daiteke:
|
2020
|
|
Hala, esku hartze neurri batek ez
|
baditu
hiru azpiprintzipio hauen betekizunak betetzen, esku hartutako oinarrizko eskubidea urratuko du eta konstituzio kontrakoa izango da. Azterketa hau, gainera, edozein eremutan egin behar da, edozein eremutako neurrien aurrean gaudela (administrazio, zigor, lan, etab.) 59.
|
|
Beraz, irakasle berriei ez ezik, ikastegi, sail eta unibertsitateari berari ere eragingo dien testuinguru berria sumatzen da epe laburrean. Hortaz, egoera horri erantzuna emateko sortutako programa da iRAKER, unibertsitateko irakasleek garatu behar
|
dituzten
hiru arloetan zentratuz: irakaskuntza, ikerketa eta konpromiso publikoa (SAE/ HELAZ, 2018), eta betiere unibertsitateak duen IKD (Ikaskuntza Kooperatiboa eta Dinamikoa) hezkuntzaereduari jarraituz (Alkorta, 2019). iRAKER programa Hezkuntzarako Laguntza Zerbitzuaren (SAE/ HELAZ) eta ikerkuntzarako zerbitzu orokorren (SGIker) eskutik iristen da irakasleengana.
|
2022
|
|
Protagonisten sexuari dagokionez, gizonen presentzia erabatekoa dela baieztatu da. Kolektibotasunean desberdintasun esanguratsuak daudela ez da baietsi, aipamen indibidualek antzeko portzentajeak
|
baitituzte
hiru herrialdeetan.
|
|
Azterlan hau euskal migranteek Europako herrialdeetan duten egokitzapen soziokulturala aztertzeko xedearekin egin da. Lagineko euskal migranteak nahiko gazteak dira eta
|
duela
hiru urte baino gutxiago emigratu zuten beste herrialde batera. Hezkuntza maila altua dute eta harrera herrialdean hitz egiten den hizkuntza menderatzen dute.
|