Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2003
‎nafarroako gobernuak atzerriko hizkuntzen garrantzia handitu nahi du hezkuntza ereduetan, euskararen kaltetan. Ekainaren 27an Euskara Kontseiluak egindako bilerak Gobernuak proposatutako dekretu hori aurrera ateratzeko baino ez zuela balio izan salatu du Oinarriak taldeak.
2005
‎Kontseiluak bere garaian aditzera eman zuenez," gizarte elebiduna sortzeaz" hitz egin zuten, eta" euskararen etorkizuna ziurtaturik ez dagoela" aitortu ere egiten zuten; baina gero ez zuten hezkuntza ereduak gainditzeaz ezer esan, hobekuntza baizik ez zuten proposatu. Bestaldetik, immigrazio politikari zegokionean, ez zuten aitortu hizkuntza integrazioak duen garrantzirik.
‎Eta bi puntutan aurkezten duten egoera larria da: Estatutu berria ren proposamenean ez dute jasotzen euskarakbeha rrezkoa duen estatusa, eta ez dute hezkuntza ereduen sistema gainditzearen aldeko apustu garbirik egiten.
2009
‎Estatuaren eta tokiko erakundeen arteko eginkizunak banatuko direla. Uste dugu bermatuko duela gaur egun dugun hezkuntza eredua garatzea; gutxi gorabehera, EEPren eredutik abiatuko dela legea. Eredu berezia sortu dugu hemen, Estatuan, tokiko erakundeetan eta elkarteetan oinarrituz.
2010
‎Eusko Jaurlaritzak bultzatu nahi duen hezkuntza eredu berriaz eztabaidatuko dute.
‎Baina, halaber, hurrengo bost urterako diru sail berezia eskatu zuen, bi argudiotan oinarrituta. Batetik, eremu erdaldunean eredua debekatuta dagoenez, ikastolek zerbitzu publiko bat eskaintzen dutela, herritar orok bere seme alabentzako nahi duen hezkuntza eredua aukeratzeko eskubidea gauzatuz. Bestetik, beharrezko baldintzak bete ahal izateko, ikastola haiek inbertsio handiak egin zituztela, inongo diru laguntza publikorik jaso gabe.
2012
‎Koalizioaren helburua Euskal Herriko ikasle guztiek euskara jakitea dela gaineratu zuen lehendakarigaiak. Horretarako, euskara beste hizkuntzen aldean «baztertzen» duten hezkuntza ereduak «alboratuko» dituela jakinarazi zuen. «Gure xedea euskararen erabilera bermatzea da, ez soilik horren berri izatea».
‎Euskal kulturaren eta euskal nortasun nazionalaren prekarietatearen adibide batda oraingo Eusko Jaurlaritza (PSE) PPren laguntzarekin egiten ari dena. Sozialistekirakas hizkuntza euskara baino ez duen hezkuntza eredua desagerraraztea proposatu dute. Ildo horretatik doaz kultura esparruko birplanteamendu edo izendatzebatzuk.
2014
‎Izan ere, prefetak auzitara eraman zuen Beskoitzeko Herriko Etxea (Lapurdi), ikastola berria ezartzeko lurra uzteagatik edo prezio apalean alokatzeagatik Seaskari. Falloux legea eskuan, prefetak galarazi egin nahi du hezkuntza eredu pribatu bati ondasun publikoak uztea edo alokatzea. Egun horretan jakin zen, gainera, Hendaiako ikastola berriaren kontra abian ezarritako auziaren emaitza.
2017
‎Errepresioa jasaten ari dira, Madrilgo Nekazaritza mahaitik bidali dituzte eta 30 milioi euroko diru-laguntzak izoztu dizkiete. Suhiltzaileek parte hartu dute, bada haiek ere erabaki behar dute zer errepublika nahi duten, nolako zerbitzu publikoak nahi dituzten... eskoletako irakasleek dena eman dute erreferendumean, eurek planteatu behar dute hezkuntza eredua, eta erreferenduma babesteko aktibatu den hezkuntza eredua, eredu publikoa izan da, oinarritik lanean ari dena. Eskoletako gurasoak, kooperatibak, kontsumo elkarteak, zamaketariak...
‎PLren inguruko eskola desberdinen analisi dokumentala eta landa lana egitea beharrezkoa da maila teorikoan egindako analisia osatu eta ideia berriak hartzeko. Halaber, gizarte eraldaketa bat helburu duten hezkuntza eredu gehiagorekin prozesu berdina burutzea funtsezko urratsa da etorkizunerako Hezkuntza Emantzipatzailea elikatzeko, Hezkuntza Herritarra ala ikas komunitateak, kasu.
‎Ez dugu inolako inposaketarik onartuko, gure eskubideak defendatuko ditugu eta horretarako hezkuntza eredu duina eraiki. Azterketa arrotzez, oztopoz betetzen digute bidea baina Euskal Herriak herritik eta herriarentzat behar duen hezkuntza eredu propioa egunez egun irudikatzen dugu eta etorkizuneko Euskal Eskola Nazionala urratsez urrats borrokatu. Ikasle Abertzaleok, LOMCE zein Heziberri bezalako inposaketen aurrean subjektu desobediente gisa azaltzen gara.
2018
‎Hainbat arrazoirengatik euskararen egoera BAMen gogorra dela zioen: besteak beste, ezagutza %8koa da eta erabilera %2koa; gazteen %20 bakarrik doa euskara duen hezkuntza ereduren batera.
‎Mexikora egindako bidaia honetan, unibertsitateko zuzendaritza taldeak bilerak egingo ditu zenbait erakunderekin, hezkuntza berrikuntzaren arloko lankidetzan eta gestio sozialari eta kooperatiboari lotutako gaietan aurrera egiteko, unibertsitateak arlo horietan duen hezkuntza eredua esportatzeko asmoz.
2020
‎Aldeko iritzi horrek zer pentsatua ematen dit, ordea. Horiek dira nahi dugun hezkuntza ereduaren gakoak?
‎" Guretzat ereduan ikastea ikasle euskaldun eleaniztunak heztea eta euskaraz bizi eta ikastea da; konfiantzaz, gaitasunak lortuz eta ikasleen bizitza erdigunean jarriz; hurbila, herri eta auzo bizitzan sustraiturik pertsona alai eta kritikoak sortuz”, adierazi dute Sortzeneko kideek. Elkarte horren arabera, lau oinarri behar ditu hezkuntza eredu batek kalitatezkoa izateko: gertuko komunitatetik mundura irekita egotea, sormenerako eta eraldaketarako bitartekoak eskaintzea, aukera berdintasuna oinarri izatea, eta euskara ardatz izatea.
‎Biak ala biak osagarriak direlakoan gaude, eta baliagarriak, beraz, tokiko kulturaondarearekin loturiko hezkuntza eredu bat eta, are gehiago, aurkikuntza aktiboan oinarritutako ikasketa proposatuz aurrera eraman nahi dugun hezkuntza eredu bat sustatzeko. Hala eginez gero, ikasleak euren azterketa emaitzen analisian eta eztabaidan mugiaraziko genituzke, era dinamiko batean.
2021
‎Era berean, xede didaktikoetako bat ikasleak lehengo ikasle profilera hurbiltzea izango bada, hura osatzen duten ezaugarri eta konpetentzien lorpena bermatzera bideratutako ebaluazio prozesua diseinatzea eskatzen du ezinbestean, hots, konpetentzietan oinarritutako ikas prozesuak ebaluatzera bideratutako ebaluazio eredua (Bizarro, Sucari eta QuispeCoaquira, 2019). Gainera, Euskal Herriko lege marko desberdinek berez duten hezkuntza ereduaren zutabe nagusietakoa da hau. Tobón ek, Pimienta k eta García-k (2010) gaitasunen araberako ebaluazio eredua ikaskuntzaeta prestakuntza esperientzia adierazgarri legez definitzen dute, eta lorpenak zehaztean oinarritzen dela diote:
‎Balia ezazue aukera, hezkuntza komunitatearen parte garen eragileokin adostasunak erdiesteko. Langileok balia dezagun aukera herri honek behar duen hezkuntza ereduan aurrera urratsak emateko.
‎Euskal ala publiko kontzeptuan, indarra non jarri eztabaidatzen joan zitzaigun aukera. Hezkuntza komunitateak ez zuen kontsentsurako nahikoa indar hartu, eta aldebakarreko lege politikoek egun indarrean dugun hezkuntza ereduen eta sareen banaketarako Euskal Eskola Publikoaren legea eta Funtzio Publikoaren legea ezarri zizkiguten.
‎Ez da erraza izango, baina aukera dugu Araba, Bizkai eta Gipuzkoan Hezkuntza Lege berri bat aurrera ateratzeko. Ausardia eskatzen diegu Eusko Jaurlaritzari, alderdiei eta hezkuntza eragileei, gure iritziz, nahi eta behar dugun hezkuntza ereduaren inguruan adostasun sozial berri bat eraikitzeko. Zein da gure herriak behar duen hezkuntza eredua eta zein da horrek eskatzen duen sistema?
‎Ausardia eskatzen diegu Eusko Jaurlaritzari, alderdiei eta hezkuntza eragileei, gure iritziz, nahi eta behar dugun hezkuntza ereduaren inguruan adostasun sozial berri bat eraikitzeko. Zein da gure herriak behar duen hezkuntza eredua eta zein da horrek eskatzen duen sistema. Egin dezagun esfortzu berezi bat galdera honi erantzun komunitario bateratu bat ematen, eztabaida zabal eta sakon baten emaitza izango dena, denon artekoa eta hemen garatua eta gure hezkuntza sistemak dituen gabezia nagusiei aurre egiteko balioko duena; hastapeneko marra gorririk gabe, elkarlanerako borondatearekin.
2022
‎Izan ere, duela 50 urteko molde pedagogiko berdinekin jarraitzen dugu eskoletan, ikastetxe eredu berdinekin, eduki berdinekin... Produkziora edota gizartearen sostengura bideratutako herritarrak sortzeko helburua du soilik egun dugun hezkuntza ereduak, kontuan hartu gabe gure garapen pertsonalean ditugun premia guztiak (arlo emozionalean, kognitiboan, interpertsonalean...).
‎Esandako guztiagatik eta gehiagogatik, egungo hezkuntza sistemak aldaketa behar du. Guk, gure aldetik, lanean jarraituko dugu herri honek merezi eta behar duen hezkuntza ereduaren alde. Oraingoan bai, ikasleon ahotsak entzun dituztelako, martxoaren 29an Euskal Herriko kaleak betetzera deitzen zaituztegu.
2023
‎Hainbat irakasgai Ingelesez Ikasteko Programak (IIP PAI), ehundik gora ikastetxetan eta Nafarroako 50 herritan baino gehiagotan derrigorrezkoa denak, agerian utzi du nabarmen murriztu zuela gaztelaniazko A eredua euskara irakasgaiarekin aukeratzen zuten familien kopurua. 80ko hamarkadan euskararen ofizialtasuna iparraldera mugatzen zuen Foruaren Hobekuntza bultzatu zutenen jokaldi nagusia izan zen, 90eko hamarkadan kezkaz ikusten baitzuten urtez urte hazten ari zela euskara zuten hezkuntza ereduen familien eskaria, derrigorrezkoa ez zen bi hizkuntza eremuetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia