2009
|
|
Estatuaren eta tokiko erakundeen arteko eginkizunak banatuko direla. Uste dugu bermatuko duela gaur egun
|
dugun
hezkuntza eredua garatzea; gutxi gorabehera, EEPren eredutik abiatuko dela legea. Eredu berezia sortu dugu hemen, Estatuan, tokiko erakundeetan eta elkarteetan oinarrituz.
|
2020
|
|
Aldeko iritzi horrek zer pentsatua ematen dit, ordea. Horiek dira nahi
|
dugun
hezkuntza ereduaren gakoak?
|
|
Biak ala biak osagarriak direlakoan gaude, eta baliagarriak, beraz, tokiko kulturaondarearekin loturiko hezkuntza eredu bat eta, are gehiago, aurkikuntza aktiboan oinarritutako ikasketa proposatuz aurrera eraman nahi
|
dugun
hezkuntza eredu bat sustatzeko. Hala eginez gero, ikasleak euren azterketa emaitzen analisian eta eztabaidan mugiaraziko genituzke, era dinamiko batean.
|
2021
|
|
Euskal ala publiko kontzeptuan, indarra non jarri eztabaidatzen joan zitzaigun aukera. Hezkuntza komunitateak ez zuen kontsentsurako nahikoa indar hartu, eta aldebakarreko lege politikoek egun indarrean
|
dugun
hezkuntza ereduen eta sareen banaketarako Euskal Eskola Publikoaren legea eta Funtzio Publikoaren legea ezarri zizkiguten.
|
|
Ez da erraza izango, baina aukera dugu Araba, Bizkai eta Gipuzkoan Hezkuntza Lege berri bat aurrera ateratzeko. Ausardia eskatzen diegu Eusko Jaurlaritzari, alderdiei eta hezkuntza eragileei, gure iritziz, nahi eta behar
|
dugun
hezkuntza ereduaren inguruan adostasun sozial berri bat eraikitzeko. Zein da gure herriak behar duen hezkuntza eredua eta zein da horrek eskatzen duen sistema?
|
|
Horregatik, datozen hilabeteetan eta garaietan ere, ELAk, irudikatzen
|
dugun
hezkuntza eredu horretara gerturatuko gaituzten aldarrikapenak identifikatu eta mobilizazio eta interpelazioaren bidez aldarrikapen horiek lortzeko bidea jorratzen jarraituko du.
|
2022
|
|
Izan ere, duela 50 urteko molde pedagogiko berdinekin jarraitzen dugu eskoletan, ikastetxe eredu berdinekin, eduki berdinekin... Produkziora edota gizartearen sostengura bideratutako herritarrak sortzeko helburua du soilik egun
|
dugun
hezkuntza ereduak, kontuan hartu gabe gure garapen pertsonalean ditugun premia guztiak (arlo emozionalean, kognitiboan, interpertsonalean...).
|
|
Honen bitartez, egungo hezkuntza sistemaren gaineko kontzientzia lortu, eta bestelako hezkuntza eredu baten beharra aldarrikatzea dugu helburu, hezkuntza sistema sozialistaren beharra alegia. Doakoa eta kalitatezkoa izango den hezkuntza unibertsala, pertsonalitatearen garapen askea bultzatuko duena, ikasle kritikoagoak sortuz eta ikasgelan gaitasun eta interes ezberdinak bultzatuz, hauek intelektualki, moralki, teknikoki prestatuz ongizate unibertsala erdigunean edukiko duen gizarte eredurako. Jakin badakigu baina, honakoa ez dela egun batetik bestera lortuko
|
dugun
hezkuntza eredua, horregatik gaurdanik hasi behar gara horretan lanean. Egungo hezkuntzaren egoera kaskarra ikusita, ikasleok antolatu eta kaleak hartu behar ditugu, langile klasearen interesetara egongo den hezkuntza sistema sozialista gaurdanik eraikitzen hasteko.
|
2023
|
|
Guk defendatzen
|
dugun
hezkuntza eredu hori izan behar da euskalduntzen duena, propioa eta burujabea, inklusiboa, laikotasuna bultzatuko duena... Hor kristau eskolek ba al dute txertatzerik?
|