Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2009
‎Estatuaren eta tokiko erakundeen arteko eginkizunak banatuko direla. Uste dugu bermatuko duela gaur egun dugun hezkuntza eredua garatzea; gutxi gorabehera, EEPren eredutik abiatuko dela legea. Eredu berezia sortu dugu hemen, Estatuan, tokiko erakundeetan eta elkarteetan oinarrituz.
2020
‎Aldeko iritzi horrek zer pentsatua ematen dit, ordea. Horiek dira nahi dugun hezkuntza ereduaren gakoak?
‎Biak ala biak osagarriak direlakoan gaude, eta baliagarriak, beraz, tokiko kulturaondarearekin loturiko hezkuntza eredu bat eta, are gehiago, aurkikuntza aktiboan oinarritutako ikasketa proposatuz aurrera eraman nahi dugun hezkuntza eredu bat sustatzeko. Hala eginez gero, ikasleak euren azterketa emaitzen analisian eta eztabaidan mugiaraziko genituzke, era dinamiko batean.
2021
‎Euskal ala publiko kontzeptuan, indarra non jarri eztabaidatzen joan zitzaigun aukera. Hezkuntza komunitateak ez zuen kontsentsurako nahikoa indar hartu, eta aldebakarreko lege politikoek egun indarrean dugun hezkuntza ereduen eta sareen banaketarako Euskal Eskola Publikoaren legea eta Funtzio Publikoaren legea ezarri zizkiguten.
‎Ez da erraza izango, baina aukera dugu Araba, Bizkai eta Gipuzkoan Hezkuntza Lege berri bat aurrera ateratzeko. Ausardia eskatzen diegu Eusko Jaurlaritzari, alderdiei eta hezkuntza eragileei, gure iritziz, nahi eta behar dugun hezkuntza ereduaren inguruan adostasun sozial berri bat eraikitzeko. Zein da gure herriak behar duen hezkuntza eredua eta zein da horrek eskatzen duen sistema?
‎Horregatik, datozen hilabeteetan eta garaietan ere, ELAk, irudikatzen dugun hezkuntza eredu horretara gerturatuko gaituzten aldarrikapenak identifikatu eta mobilizazio eta interpelazioaren bidez aldarrikapen horiek lortzeko bidea jorratzen jarraituko du.
2022
‎Izan ere, duela 50 urteko molde pedagogiko berdinekin jarraitzen dugu eskoletan, ikastetxe eredu berdinekin, eduki berdinekin... Produkziora edota gizartearen sostengura bideratutako herritarrak sortzeko helburua du soilik egun dugun hezkuntza ereduak, kontuan hartu gabe gure garapen pertsonalean ditugun premia guztiak (arlo emozionalean, kognitiboan, interpertsonalean...).
‎Honen bitartez, egungo hezkuntza sistemaren gaineko kontzientzia lortu, eta bestelako hezkuntza eredu baten beharra aldarrikatzea dugu helburu, hezkuntza sistema sozialistaren beharra alegia. Doakoa eta kalitatezkoa izango den hezkuntza unibertsala, pertsonalitatearen garapen askea bultzatuko duena, ikasle kritikoagoak sortuz eta ikasgelan gaitasun eta interes ezberdinak bultzatuz, hauek intelektualki, moralki, teknikoki prestatuz ongizate unibertsala erdigunean edukiko duen gizarte eredurako. Jakin badakigu baina, honakoa ez dela egun batetik bestera lortuko dugun hezkuntza eredua, horregatik gaurdanik hasi behar gara horretan lanean. Egungo hezkuntzaren egoera kaskarra ikusita, ikasleok antolatu eta kaleak hartu behar ditugu, langile klasearen interesetara egongo den hezkuntza sistema sozialista gaurdanik eraikitzen hasteko.
2023
‎Guk defendatzen dugun hezkuntza eredu hori izan behar da euskalduntzen duena, propioa eta burujabea, inklusiboa, laikotasuna bultzatuko duena... Hor kristau eskolek ba al dute txertatzerik?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia