2001
|
|
Gure tesia gogoratu behar
|
dugu
hemen berriz ere: gizakia maitari dela, maitagogo dela, izatez; baina maitamen horrek beste bi aurpegiera ere dituela:
|
2002
|
|
Gotorleku horrek, inorentzat batere arriskutsua izateke, kanoien oldarrei salbu, edozeri egingo lioke aurre. Honen guztiaren inguruko xehetasunak hain dira ugariak ezen gehiago eta sakonago jakin nahi duenak jatorrizkora jo besterik ez bailuke egin; dena den, ideia berri bat azpimarratu nahi
|
dut
hemen. Panoptikoaren sarbidearen parean, errepidearen luzean barna, harresi bat eraikiko da, espetxearen aurkako erasorik balego, oldarrean parte hartzen ez dutenek nola edo hala beren buruak babesteko modua izan dezaten, asmo txarreko batek bakarrik igaroko bailuke une odoltsu horretan harresiz inguraturiko errepidea.
|
2004
|
|
Dakusagunez, tonu guztiz inpertsonalean (teorikoan, nahiago bada) hartzen du ahotan Jainkoa, tradizio filosofiko luze bati erreferentzia eginez. Bestalde, aipamenak ez
|
du
hemen konnotazio erlijiosorik (ezta antierlijiosorik ere), bere teoria logikoa argitzeko aipamena baino ez baita.
|
2005
|
|
Nik ez
|
ditut
hemen eskasia hauek guztiak aipatzen besteentzako gaitzespen bezala baizik eta, egiaz, nik neuk nire gain hartu dudan lanaren aitzakia iragankor bat bezala. Guztia hain hertsiki lotuta eta trabatuta baldin badago, azken batean, ezinezkoa da herri leinu bati berari dagokion lekua zuzen atxikitzea ezta horietako bakar bat bera ere zehatz mehatz deskribatzea, baldin eta berau bestelakoekin konparatzen ez badugu.
|
2007
|
|
Bestela esanda, hizkuntzaren oinarrizko funtzio antropologikoa
|
dugu
hemen bereziki gogoan, hau da, gizakiari pertsona izaten eta berori gizatiarrago bihurtzen ahalbidetzen dion hizkuntzaren dimentsioa. Hain zuzen horregatik kokatzen du Loch ek" hizkuntza" pedagogiaren" beharrezko eta oinarrizko" kontzeptuen artean, bai eta hemendik abiarazten ere bere" hizkuntzaren teoria pedagogikoa":
|
|
Horregatik, eta euskal hezkuntzaren perspektibatik, oso esanguratsua da ikustea nola teoria pedagogikoak hizkuntzaren berezko funtzio humanizatzaile batez hitz egiten duen: hizkuntza bera, alabaina, ez da hizkuntza historikoetan baino existitzen —gizakia erreala, egiaz, gizataldeetan bizi diren gizabanakoengan bakarrik den bezala— eta, ondorioz, modu batean edo bestean hitz egin behar
|
dugu
hemen ere euskararen berezko funtzio hezitzaileaz. Hizkuntz pedagogiaren baitako kontsiderazio orokorrak, bestela esanda, hizkuntza konkretuetan bakarrik izan daitezke gauzatuak, eta, horrenbestez, aipatutako hizkuntzaren bidezko hezkuntza, gure kasuan, euskararen bidezko hezkuntza da.
|
2008
|
|
Zoritxarrez ezin
|
dugu
hemen laugarren kapituluaren zehaztasunekin jarraitu, oso luze joko bailuke. Beraz, ondorioa besterik ez dugu aipatuko:
|
2010
|
|
Egungo estudio linguistikoak, ikusi bezala," hizketa ekintza" hartzen du erreferentzia nagusitzat eta, Hudsonen esanetan, horrek" diziplina ezberdin askoren inplikazioa" ekarri du, besteak beste, hizketa hori" akzio edota interakzio sozio-kultural gisa" ikertu nahi dutenena109 Horien artean guk, jarraian, batez ere hizkuntza eta kultura elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza antropologia edota etno linguistika kontsideratuko ditugu, baita bereziki hizkuntza eta gizartea elkarreraginean aztertzen dituzten hizkuntza soziologia edota sozio-linguistika ere. Gure aldetik, baina, ez
|
dugu
hemen" kultura gizartea" erlazioan sakonduko110 Kontua da diziplina horiek denak, honela Duranti," hitzen indar pragmatikotik" abiatzen direla; zentzu horretan, ez dira ere ahaleginak falta" hizkuntza ikerketa guztiak diziplina bakarrean biltzeko", horretan bereziki Hymesen" komunikazioaren etnografia" aipatu behar delarik111 Azken finean," hizkuntza&q...
|
2011
|
|
Sarrerako gogoetatxo batzuk posible da Heideggerrenak baino nireagoak izatea, baina izatearen inguruko haren arazoa ulertzen lagun diezagukete apika. (Espero
|
dut
hemen barkagarri izanen dela gure ahaleginik handiena Heidegger ulergarri samar bihurtzen egitea). Zer DA eskuan daukadan hau?
|