Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 367

2000
‎Honek ezin du horrela jarraitu. Jabirekin asteburu hau pasatu eta gero, iruditzen zait mundu guztiak jakin behar duela hemen zerbait gertatzen ari dela. Momentuz, argi esan diot Jabiri hau azken aldia izan dela.
‎Bihar, ordu honetan, Dublinen izango naiz gure abioia turkiarren batek bahitzen ez badu behintzat. Hainbeste gauza utzi behar ditut hemen... ez guztiak txarrak ere. Hor daude lagunak eta Txema, eta hor daude mendiak eta beste gauza asko.
‎—Bai —erran nion— Ongi pentsatzen jarriak, beldurra berdin duk hemen eta Katalunian...
‎—Beraz, ez duk hemen geratzeko asmorik...
‎—Ordea, ni nauk hemen burua eta buruen burua... —ihardetsi zidan, serios.
‎" Amets batek uzten ez bahau, guztia arriskatu beharra duk ametsaren alde", eta etxeko artadiak bekoz beko genituela, erabaki zian: " Burdina duk hemen etorkizuna, ez lurra!" Eta, etxeko ondasunak bertze molde hartan erabiltzen eta enplegatzen zituela, Laiotzako ola erosi zian. " Kontuz, gizona —erraiten ziotean lagunek—, zeren iragan baitziren burdinaren mementurik onenak".
‎Badakizu zer zalea den zure koinatua. Bazkaltzeko tenorea arte —hatza eltze aldera aitzinatu zuen, arestiko keinua berrituz— ez ditugu hemen. Mahaia paratzeko astia izanen dute agian!
‎—Bederatzi eta erdietan espero zaitu hemen. Agian ez da bertze saltsa gaizto baterako izanen.
‎—Ganberan pipatzen segitu behar huen. Profitatu behar huke hemen naizela, ez baita luzaz izanen.
‎—Hara nor dugun hemen! Kazetari martin saltsero bat, koilara zopatan harrapatua.
2001
‎Nik ez dut halakorik nahi. Nik nahiago dut hemen bizi.
‎Goiok badu hemen lagun bat pintorea. Fernando Botero deitzen dute, El Heraldoko argazki hartan ikusten zen pertsonaia dotore haren batere antzik ez duen arren.
‎‘Orduan baduzu hemen lagun bat, Andoni. Ni banoa... ’
‎‘Zer nahi duzue hemen? ’
‎‘Egin dugu hemen egitekoa! ’ esan zuen.
2003
‎P.S. Beste oker bat ere aitortu behar dut hemen, letra txikiz bada ere: eskutitzekin emozionatuta, ahaztu egin zitzaidan Anttoni gutun zertifikatua ematea.
2004
‎hitzen esanahia aldian aldiko eta lekuan lekuko gogo giroak mamitzen du. Guztiarekin ere, ordea, hortik aurrera dioenari buruz iradokizun batzuk egin nahi nituzke hemen. Lehenik eta behin, euskaldunaren izaera baldintzak zedarriztatzeko orduan indibidualismo metodologikoaren irizpideak erabiltzen badira, Oñederrak darabiltzan gisa, ez dago zer esanik:
‎Nolanahi ere, gure lan honen xedea ez da batez ere harako haren iritzi usteak arbuiatzea, honako honenak goretsi eta txalotzeko. Halere, kritikarik gabe ez goaz inora.15 Oroz gain, euskalgintzaren eremu kontraesankorrean dauden ikuspegien bilduma egin nahi genuke hemen kontrako iritzi jarreren ñabardurak agerian jartzeko.
‎Bukatzeko, euskararen gainean filosofo entzutetsu batek esandako hitzak landatu nahi nituzke hemen. Hurrengo atalean gurekin izango dugu Martin Heidegger; oraingo hitz hauek, beraz, gerokoaren aurrekari gisa har ditzakegu.
‎Atal honekikoak egiteko, Jose Maria Jimenoren lerroalde bat landatu nahi dut hemen hizpide dugun auzia apur bat argitzeko. Oso oker ez banago, uste dut, euskararen historia sozialean gizon honek egin dituen ekarpenen argitan, bi elebitasun horien arteko mugarriak nahiko argi antzeman ditzakegula.
‎Egokitasunaren neurria irakurlearen esku utzita, Imanol Agoteren testu puska luze bat irauli nahi dut hona, euskalgintzaren ingurumarian dauden diskurtsoen lau aldaerak banakabanaka ezagutzeko. Bai, lau omen dira ikuspuntu horiek, eta laurak luze eta zabal zirriborraturik ikusi nahi ditugu hemen:
‎Euskaltzaleen artean horrenbeste buruhauste eta arrangura eragiten dituen korapilo askagaitz honen harian gogoeta jardun zabala egin duen beste euskaltzale bat aurkeztu nahi nuke hemen. Luze zabalaren neurria aipuak berak emango digu, ohikoa baino luzeagoa izango baita batez bestekoan.
‎Estatu molde hauen ideologia hegemonikoak bazter guztiak zipriztindu dituenez, euskaltzaleen mundura ere tanta dezente heldu dira. Horrela ulertu behar genituzke hemen azaldu zaizkigun zenbait iritzi eta jarrera. Edota ikuspegi psikologiko hutsen eta etnometodologiaren bertatik bertako sentipen gordinak nagusitu izanak eragin handia ote du bada era honetako ideietan?
‎Aipuaren azken aldera datorren Kintanaren kritika horren antz antzekoa egina dut neuk ere hor nonbait. Baina, tira, kontu horietan sartu gabe, batuaren garapen prozesuan loratutako lore eder eta ez hain ederrak ditugu hemen mintzagai. Euskalki guztietan funtsaturik eraiki behar zena ez omen da halako ezaugarriz taxutzen ari.
‎Ez dakigu, aldiz, hasierako euskaltzaletasunaren eztanda hark zenbateraino iraun dezakeen euskal irakurle askoren eguneroko praxi hotzean. Zernahi delarik ere, euskarazko egunkari bakar horren merkatu murritza aipatu nahi genuen hemen, lurrikararen kontuak beste toki batean jorratuko ditugulako.390
‎Hegemoniaren aldeko aukera, hortaz, azken buruan, herri orok bere nortasun jakinaren arabera bizi ahal izateko eskubidean datza, ez inori bere etxean berea ez duen nazio nortasuna zapuzteko jokabide doilorrean. Totalitarismoaren aurkako estrategia dugu hemen hegemoniaren auzi hau; nolabait esan, herrian herriko, lurraldean lurraldeko eta historian historiako izateko funtsezko giza eskubideak legitimatzen du gure hautuaren izaera etikoa eta politikoa. Diferentea313 izateko eskubidearen ideologiari dario hegemoniaren beharra; bestela esan, eskubide eta aukera berdinetan oinarrituriko legeriaren aterpea dugu aldarri.
‎Kontzientzia pertsonal horrek kolpe huts egiten duelarik, jai dauka gainerako guztiak, gainerako guztiaren balizko indarrak ukatu gabe ere. Haatik, ikuspegi horren laburra larrutzeko, beste bi ordezkari landatu nahi ditugu hemen. Eta lehendabizikoak bi hitz darabiltza jarrera hori definitzeko:
‎Kultura bakarra omen dugu hemen bizi garen guztiok, baina ez bide ditugu eskubide eta aukera berberak.737 Hemen hori ez dakit non hasi eta non amaitzen den, egia esan. Bidasoa ibaia ibai hutsa ote da idazle erdaldun hauentzat?
‎Euskararen normalkuntzak izan behar lituzkeen funtsezko ezaugarriak plazaratzen hasi aurretik, Estatu totalitarioen goldeak Estaturik gabeko herri eta nazioen hizkuntzak iraultzeko erabili dituen estrategiak izendatu nahi nituzke hemen. Luzea da aukeran Mitxelenaren azalpena, baina biziki mamitsua, eta mamitik gabiltzan bitartean ez gabiltza gaizki:
‎Budisten ikasgaia, Euskaldunon Egunkaria, 2002/2/13 Manex Goihenetxe: . Egia da, Baionan edo Angelun edo Miarritzen bizi garelarik, inpresioa dugu hemen bizi garela beltzak bezala, euskaldunak oso minoria bat bihurtuak gara eta gehiengoa kanpotik etorritako jendea da, erdalduna edo deseuskaldundua?. Ni ez naiz Iparraldekoa, Euskal Herrikoa naiz, Argia, 1988/5/8.
‎Nolanahi ere, Koldo Izagirreren etnikotasunaren gaineko, baina? iradokitzailea nabarmendu gura nuke hemen: –Idatziko dute, zer ari naiz bestela idazten hemen, gure hizkuntzaren eta identitatearen aurkako erasoa dela Egunkaria ren ixtea, testuinguruk hala dio, Nafarroa miserable bat bihurtzen ari den Euskadi miserableago honetan.
‎Txepetxen ihardespena nahi genuke hemen eta orain. Darabilgun idatzizko adierazpide honek ordea ez digu horretarako aukerarik ematen, eta, tamalez, beste batean du izan.
‎Ikaragarria da, bai, ofizialtasunaren eraginindarra, honek lege formalismoaren muga gainditurik, bizitza soziolinguistikoaren izaera materiala bere logikapean moldatzen duenean. Horregatik, mugaz bestaldekoei barkamena eskatu nahi diet aipuak dauden daudenean ezartzen ditudalako hemen.
‎–Aizu, uste dut hemen okerren bat izan dela –erran nion. Poliziaren irribarrea luzatu egin zen, baina ez zuen deus erran– Benetan, uste dut nahastu egin zaretela.
‎–Ezin dugu hemen kanpoan tirorik egin –ohartarazi nuen–, zaindari guztiak oldartuko zaizkigu!
‎–Ez du hemen ostatu hartu?
‎–Lagunak ditut hemen –azaldu zion Josebak eraikina seinalatuz eta ahotsa gozatuz; ez zitzaion ertzaina petraltzea komeni– Faborez, zer gertatu da hemen?
‎Egon zaitez etxean, lasai. Bederatziak arte egon behar dut hemen. Bukatzean azalduko naiz horra.
‎Garaitsu hartan hiru orrialdeko erreportajea ekarri zuen Marca k, Peleri eskainia: nola jokalari hura Brasilgo herri txiki batean jaio eta, futbolari esker, zapata garbitzaile izatetik munduko izarrik distiratsuena izatera iritsi zen, baita negozio munduko gizon garrantzitsua ere, eta etxe bat zuela hemen, jauregi bat hor, diru iturriak nonahi...
2005
‎Bost axola norengandik datorren eskaria. Erietxe honetako zirujaua naiz, erietxe hau Osakidetzakoa da eta zuen Ministerioak momentuz ez du hemen konpetentziarik, berdin dit zuentzat honek zelako garrantzia duen. Nire betebeharra gaixoa aurrera ateratzeko egin dezakedan guztia egitea da.
‎–Helbidea ez dut hemen, baina haren telefono eta e posta bai.
‎Lemazainaren gogoa! Ametsen gogoa duzue hemen sartuta. Ez, ezin da izan.
‎–Hau zerbitzariaren gela da. Teorian, baina teorian bakarrik, ez nuke hemen egon behar, baina jakingo dut gero egindakoaren aztarnak ezabatzen, lasai.
‎Eta holan. Eta biak batera entzuten badira, oinaztua eta trumoia, esan nahi du hemen herrian jausi dela oinaztua, futbol zelaian igual, edo zubietan. Edo elizan.
‎–Zorte handia duzu hemen bizitzea –bota zuen Kixmik.
2006
‎Karlos hirian geratzea pentsatzen dagoela. Baina zertan geratu behar du hemen, pentsatu du. Zergatik hemen.
‎–Sarri gaituzue hemen, Satankume alaenak! Zuen koskabiloak izanen ditugu sari!
2007
‎–izpiritua gaitz bat da, konjuratu egin behar dena, arima askatzeko [ebanjelioetako deabrutuekin bezala, beraz]. Arimaren askapenak esan gura du hemen: atzera bizitzara!
‎Parentesi bat zilegi badut hemen: euskal irakurleak dibertiturik baino ezin du deskubritu, nola profesore espainoltxu batek, hori ere Lakoff eta Johnson-en irakurlea, metaforaren estudioa, munduko nazionalismo guztietan arruntena dela aitortu eta hurrengo lerroan bertan, euskal nazionalismoa, ez analisatzeko, baizik, aitortuki, konbatitzeko armarik erraustaileena bihurtu gura duen.
‎Nahi duk eserita gelditu? Nahi baduk hemen utziko diat aulkia bihar arte. Aspaldian ez hituen elur malutak urtuko mingain puntarekin...
‎Suediako hilerrietan ez dago farolarik, baina badaude hildakoak bezainbat kandela txiki, irauten dutenak ñir ñir ordu batzuetan, eta inoiz ez daude berrehun hilarri eta ehun eta laurogeita hemeretzi kandela piztuta, eta beti daudenez hildakoak beste argitxo, ondotik korrika pasatzean, kandelaren bati putz egiteko gogoa ematen dizu, hildakoren bat berpiztuko delakoan, su txikien kopurua ez desorekatzeko. Uste dut hemen inguruan zela. Lehengoan ikusi nuen autobuseko leihatila lurrundutik.
2008
‎–Fristi frasta nahi naute hemen eta han, benetako soldaduen zerrikeriak txukuntzen.
‎Baina baliteke George erregearen ingelesa konprenitzeko gauza izatea. Neu nauk hemen kapitaina, aukeratu egin nauzue eta. Neu nauk hemen kapitaina, neu bainaiz gehien balio duena itsas milia luze baten aldeagatik.
‎Neu nauk hemen kapitaina, aukeratu egin nauzue eta. Neu nauk hemen kapitaina, neu bainaiz gehien balio duena itsas milia luze baten aldeagatik. Ez duzue borrokan egin nahi fortunako gizasemeei dagokien moduan, baina hortaz, zer arraio, ordea!
‎Gainera, zeuen lau gizon ere eramatekoak omen zarete, eta bat edo beste aurrean kokatzeko asmoa omen duzue, eskifaiarekin. Zergatik ez dituzue hemen kokatzen, zuen kabina ondoan?. Horra bigarren puntua.
‎Bi diskurtso horien arteko aldea, xehe xehe aletzen hasiko bagina, beharbada leize sakon baten neurrikoa izan liteke. Horietako bakoitzaren helburuak eta asmoak aski bestelakoak izanda ere, ordea, nik bien arteko komunztadura azpimarratu nahi nuke hemen: izan ere, bataren zein bestearen burubideetan euskal nazio linguistikoaren subjekturik ez zaigu ageri inondik ere.
‎Itxura denez, euskal nazioaren ernamuinean dagoen euskal etnos ari dagokion humusik gabe eraiki nahi dute hemen abertzale batzuek euskal estatua. Alfer alferrik, ordea.
‎Nazio identitatearen barne dinamika zer nolakoa izan litekeen ikusteko Angel Rekalderen hausnarketa jakingarri bat landatu nahi dut hemen. Alegia, egitura horretako elementu batek nola eragin dezakeen beste baten gain, eta elkarrekiko osagarritasunak nola eraldatzen duen bakoitzaren irismena.
‎Jose Mari Pastorren irizpideak gogoratu nahi nituzke hemen orain, euskaraz ekoitzitako gauzen izaera eta erdarazkoena zertan den ikustera aldera. Literaturaz ari zaigu kazetaria, baina, noski, hondar hondarrean, kulturaren alor guztietarako balio digu bere irizpideak:
‎–Hilak ez ditugu hemen ehorzten, lurrak ez ditu onartzen eta kanpora ateratzen ditu gorpuak.
‎–Pena da, baina uste dut laster basoa jan behar dutela hemen.
‎–Harribitxia duzue hemen, esan nien ikasle eta irakasleei, harri eta zur, nik neuk ere uste bainuen koadro haren arrastoa galdua zela.
2009
‎–Rosek arrazoi dauka. Hobe dugu hemen egon.
‎Delfi itsasoaren aldean 520 metroko altueran dago, behean itsasoari eta aurrez aurre forma leun borobiletako Kirphis masiboari begira, Pleistos ibarraren gainean, esan bezala. Arantzazun legez, erromesak malda neketsua igo behar zuen hemen ere, ibar zabaletik haizkorrondora. Baina, gero,, temenos?
‎Ez, ez dut uste. Berak bakarrik zekien zer zuen hemen. Ni hautsa kentzera besterik ez nintzen sartzen gela honetara.
‎–Erran nahi duzu hemen izan dela lanak ikusten?
‎Ederki. Uste dut hemen ditugula: Celestino Chueca eta Julian Abarzuza.
‎–Nire bila etorri bazara, oraindik berrogeita zortzi ordu ditut hamabost urteak bete arte. Eta erakusketa zabaldu gabe dago, ezin duzu hemen egon.
‎–Beno, banoa. Zuk lana duzu hemen eta nik autobusa hartu behar dut.
‎–Ez nekien Rosa Ponselle bat genuela hemen! –eta zeremonia handiz gehitu zuen?:
‎–Alemanian egon nintzen garaian (zure adinean edo, beraz), Nietzsche irakurri eta ateo egin nintzen, baina gaur egun agnostikoa naiz, esango dizut zergatik, bi adibide jarrita; alde batetik, badugu hemen gaixo bat, Kaifas: ahotsak entzuten dituela esaten du, Kaifasena eta Pilatosena, baita Napoleonena eta Esparterorena ere, bakean uzten ez dutenak, eta izugarria da; hiltzaile baten ernamuina du, eta, ikusten dudan bakoitzean, gaizkiaren eta erredimitu gabeko sufrimenduaren irudia datorkit; Jainko on baten existentziaren aurkako argudiorik biribilena da, nik uste:
‎–Txoritxo batek esan didanez, urretxindorrak bezain ongi kantatzen duen emakumea dugu hemen: Ada Orbe!, lagunentzat Adelita, eta musikazaleontzat, berriz, Amelita, Amelita Galli Curcik berak baino hobeto kantatzen du-eta!
‎–Begira, lehengusua, nor dugun hemen!
‎Baina euskaraz dagoenez, ia ezinezkoa egiten zait irakurtzea. Irakasle bat genuen hemen, baina Euskal Herrira joan zen duela urte batzuk. Santa Rosan bizi naiz;. Pampan?
‎Genitalitatearen eta ernalkinen garaipen osoa dugu hemen, eta ez da txiripaz Espainia bezalako monarkia batean gertatu. Izan ere, gorputza ez da anabasa; politikoki dago antolatua.
‎Errealismo zikinean koka daitekeen ipuin labur bat duzu hemen, aldi berean kontakizun etniko bat ere badena. Batzuetan ene baitan pizten den Pelipek diktatu zidan.
‎–Ez nekien Rosa Ponselle bat genuela hemen! –eta zeremonia handiz gehitu zuen–:
‎–Alemanian egon nintzen garaian (zure adinean edo, beraz), Nietzsche irakurri eta ateo egin nintzen, baina gaur egun agnostikoa naiz, esango dizut zergatik, bi adibide jarrita; alde batetik, badugu hemen gaixo bat, Kaifas: ahotsak entzuten dituela esaten du, Kaifasena eta Pilatosena, baita Napoleonena eta Esparterorena ere, bakean uzten ez dutenak, eta izugarria da; hiltzaile baten ernamuina du, eta, ikusten dudan bakoitzean, gaizkiaren eta erredimitu gabeko sufrimenduaren irudia datorkit; Jainko on baten existentziaren aurkako argudiorik biribilena da, nik uste:
‎–Txoritxo batek esan didanez, urretxindorrak bezain ongi kantatzen duen emakumea dugu hemen: Ada Orbe!, lagunentzat Adelita, eta musikazaleontzat, berriz, Amelita, Amelita Galli Curcik berak baino hobeto kantatzen du-eta!
2010
‎Segidan, tonu hagitzez ere normalagoan aritu ginen, jakina, osasunari eta egunerokotasunari lotutako galde erantzunik arruntenak ahoan, harik eta Txopitea jaunak esan zidan arte: . Errege egunean ez dugu hemen inongo konpromisorik, eta gurera etor zaitezke bazkaltzera?. –Egun egokiagorik?!
‎Gizatasuna ere ba omen dute hemen barruan.
‎izan dela aitortu du. . Inon ez ditut hemen baino baldintza hobeak aurkitu. Sinpleenetatik hasita, hau da, zeramikazko zatietatik, eta egituretaraino.
‎Beste gauza bat da esatea: dakiguna egokitu behar dugu hemen agertu denaren arabera?. –Hori esaten dizuete arkeologoek, ezta??.
‎Nota desafinatuak zeharkatu behar ditu hemen keak.
‎–Bueno, bueno, bueno! Zein dugu hemen. Kaixo, Lukax!
‎–Hobe dugu hemen itxarotea, esan zuen Amaiak, kanpamentutik ehun bat metrora zeudenean, laukote bitxia McKenzieren bungalowera sartzen zen momentuan?. Ateratzen direnean, gure jarraipenari ekingo diogu atzera berriz.
‎–Nire alaba ekarri behar dut lehenbailehen, esan zion Norari sutsuki?. Jakin behar du hemen gurekin geratzen zarela!
‎–Ez nauzu hemen utziko, abisatu zion bere onetik irteten hasita.
‎Segidan, tonu hagitzez ere normalagoan aritu ginen, jakina, osasunari eta egunerokotasunari lotutako galde erantzunik arruntenak ahoan, harik eta Txopitea jaunak esan zidan arte: " Errege egunean ez dugu hemen inongo konpromisorik, eta gurera etor zaitezke bazkaltzera". " Egun egokiagorik...!
2011
‎– Berehala nauk hemen. Igo egin diat, bestela ez dik bakerik emango, masailak gorri.
‎Hiruzpalau txori akabatzeari deitzen diok hik ehiza? Hori bai, txoriak izurria dituk hemen, uzta biltzeko sasoian batez ere, eta jendeak ez dik, ez, pena handirik hartuko, txolarre batzuk garbitzen badituk?
‎Eta bakarrik egon nahi baduzu, ez duzu gezurrik asmatu beharrik. Badakit ez duzula hemen inor ezagutzen, eta kanpoan buelta bat eman nahi duzunean kanpoan buelta bat eman nahi duzula esan dezakezu, gezurrik bota gabe.
‎Elkarri mintzatzeari utzi dioten Carlosek eta Kropotkik nekez hitz egin ahal izango dute asteazkeneko ametsean ere, zakurren zaunka itzelen erruz. Atxagarenean ohikoa den kanpoko sentsazioa ametsean ederki txertatzea dugu hemen, Belle eta Greta alboan baititu Carlos ametsean murgilduak, eta Danutari ardaila betean egiten diote zaunka, salataria dela antzeman baitiote apika, beren zakur zolitasunari esker. Zaunka ardaila horrek, solasaldi lasai heldu baten eragozle, baliteke bortxakeriak zatituriko gizarte haserrekor bateko giro jasangaitza irudikatzea, aldez aurretiko mesfidantza eta susmo ergela, elkarrizketarako traba, are anaien artekorako, ametsen jarioa mozten duen jendarte paranoikoa.
‎Baina gaurko munduan soberania nola ulertzen den asko aldatu da, ez jada euskal nazionalismoa sortu zenetik, baita ETA sortu zenetik ere. Ez dugu hemen errepikatuko estatuak amaitu direla eta holakoak. Baina begi bistakoa da gaur egunean, Europara begiratuz gero edo munduko beste herrialdeetara, soberania nazionalek aldaketa oinarrizkoak jasan dituztela.
‎Elementu kultural izateaz gain, elementu industrial izatea ere lortu behar du animazioak (zinemak oro har), eta asko dago oraindik egiteke bide horretan. . Arlo honetan akats bat dugu hemen: ez gara saltzaile onak eta saltzen ikasi behar dugu, esportazio partzuergo bat sortu, gure produktuak gure mugetatik at zabaltzeko?.
‎–Beno, filma egingo dut eta gero itzuli eta nire estilokoak egingo ditut?. Baina konturatzen zara ez dela hala izango, benetan gustukoa dudan zinema egin nahi banuen hemen geratu behar nuela. Zaila da ezetz esatea, baina erabakia hartu nuenean, hain argi ikusi nuen, ez zitzaidan batere kostatu.
‎Labur edo luze, zinemaren industriak Euskal Herrian duen ikuspegiarekin oso kritikoa da zuzendari donostiarra. Bere hitzetan, denerako eta denek talentua dugula uste dugu hemen, baina onartu beharra daukagu Euskal Herrian eta euskaraz sortua den produktuarekin diskriminazio positiboa egiten dela. Merkatuak berak erakusten digu:
‎Biok bakarrik erosoago joango garela pentsatu dut, aldameneko inork muturra sartu gabe, ez da Baina luzaroago geratu nahi bazenu hemen...
‎–Hara zer dugun hemen!
‎–Zer egin behar duzu hemen?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dugu 58 (0,38)
dut 56 (0,37)
du 29 (0,19)
duzu 25 (0,16)
duk 17 (0,11)
dute 13 (0,09)
ditugu 12 (0,08)
dugun 10 (0,07)
duzue 10 (0,07)
ditut 9 (0,06)
dituzu 8 (0,05)
nauk 8 (0,05)
nuke 7 (0,05)
dituk 5 (0,03)
nituzke 5 (0,03)
duela 4 (0,03)
zenuke 4 (0,03)
zuen 4 (0,03)
badu 3 (0,02)
badugu 3 (0,02)
baduk 3 (0,02)
ditu 3 (0,02)
genuke 3 (0,02)
luke 3 (0,02)
naute 3 (0,02)
badut 2 (0,01)
baduzu 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
dituzue 2 (0,01)
dudala 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
dutela 2 (0,01)
genuela 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
nauzu 2 (0,01)
zituen 2 (0,01)
Baditugu 1 (0,01)
Badituk 1 (0,01)
Badute 1 (0,01)
Baduzu 1 (0,01)
badun 1 (0,01)
bagenuke 1 (0,01)
baitzaitut 1 (0,01)
banuen 1 (0,01)
bazenu 1 (0,01)
ditudalako 1 (0,01)
ditun 1 (0,01)
duena 1 (0,01)
dugula 1 (0,01)
dut-eta 1 (0,01)
dutenak 1 (0,01)
dutenik 1 (0,01)
duzuen 1 (0,01)
duzula 1 (0,01)
duzun 1 (0,01)
gaituk 1 (0,01)
gaituzue 1 (0,01)
genituzke 1 (0,01)
huke 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
nauzue 1 (0,01)
nituen 1 (0,01)
nuelako 1 (0,01)
nuen 1 (0,01)
nukeela 1 (0,01)
zaitu 1 (0,01)
zaitugu 1 (0,01)
zaitut 1 (0,01)
zaituztegu 1 (0,01)
zaituztet 1 (0,01)
zenukete 1 (0,01)
zintudala 1 (0,01)
zintudan 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
zuenerako 1 (0,01)
zuten 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan hemen egon 13 (0,09)
ukan hemen geratu 12 (0,08)
ukan hemen utzi 10 (0,07)
ukan hemen ere 7 (0,05)
ukan hemen bizi 6 (0,04)
ukan hemen aipatu 4 (0,03)
ukan hemen egin 3 (0,02)
ukan hemen errepikatu 3 (0,02)
ukan hemen esan 3 (0,02)
ukan hemen ez 3 (0,02)
ukan hemen kale 3 (0,02)
ukan hemen baino 2 (0,01)
ukan hemen bakarrik 2 (0,01)
ukan hemen barru 2 (0,01)
ukan hemen behe 2 (0,01)
ukan hemen beste 2 (0,01)
ukan hemen eztabaidatu 2 (0,01)
ukan hemen gaixo 2 (0,01)
ukan hemen gertatu 2 (0,01)
ukan hemen hamalau 2 (0,01)
ukan hemen idatzi 2 (0,01)
ukan hemen ikusi 2 (0,01)
ukan hemen inongo 2 (0,01)
ukan hemen jai 2 (0,01)
ukan hemen joko 2 (0,01)
ukan hemen kapitain 2 (0,01)
ukan hemen lagun 2 (0,01)
ukan hemen lo 2 (0,01)
ukan hemen manatu 2 (0,01)
ukan hemen oker 2 (0,01)
ukan hemen sartu 2 (0,01)
ukan hemen ukan 2 (0,01)
ukan hemen abandonatu 1 (0,01)
ukan hemen abertzale 1 (0,01)
ukan hemen adierazi 1 (0,01)
ukan hemen agertu 1 (0,01)
ukan hemen aipagai 1 (0,01)
ukan hemen asko 1 (0,01)
ukan hemen atxiki 1 (0,01)
ukan hemen azaldu 1 (0,01)
ukan hemen azken 1 (0,01)
ukan hemen aztertu 1 (0,01)
ukan hemen barn 1 (0,01)
ukan hemen bazkaldu 1 (0,01)
ukan hemen bera 1 (0,01)
ukan hemen betiko 1 (0,01)
ukan hemen bezain 1 (0,01)
ukan hemen bezala 1 (0,01)
ukan hemen bildu 1 (0,01)
ukan hemen biziraun 1 (0,01)
ukan hemen buelta 1 (0,01)
ukan hemen buru 1 (0,01)
ukan hemen diskurtso 1 (0,01)
ukan hemen ebatzi 1 (0,01)
ukan hemen eduki 1 (0,01)
ukan hemen ehortzi 1 (0,01)
ukan hemen ekonomia 1 (0,01)
ukan hemen eman 1 (0,01)
ukan hemen eraiki 1 (0,01)
ukan hemen eseri 1 (0,01)
ukan hemen esku 1 (0,01)
ukan hemen eskuma 1 (0,01)
ukan hemen etorkizun 1 (0,01)
ukan hemen ezin 1 (0,01)
ukan hemen ezkutatu 1 (0,01)
ukan hemen film 1 (0,01)
ukan hemen Friedrich 1 (0,01)
ukan hemen galdu 1 (0,01)
ukan hemen gauza 1 (0,01)
ukan hemen gelditu 1 (0,01)
ukan hemen gogo 1 (0,01)
ukan hemen gogoeta 1 (0,01)
ukan hemen gu 1 (0,01)
ukan hemen harrapatu 1 (0,01)
ukan hemen hau 1 (0,01)
ukan hemen hauek 1 (0,01)
ukan hemen hegemonia 1 (0,01)
ukan hemen herri 1 (0,01)
ukan hemen hil 1 (0,01)
ukan hemen hiri 1 (0,01)
ukan hemen hizpide 1 (0,01)
ukan hemen hogei 1 (0,01)
ukan hemen hondamendi 1 (0,01)
ukan hemen hura 1 (0,01)
ukan hemen ia 1 (0,01)
ukan hemen inguru 1 (0,01)
ukan hemen inguruan 1 (0,01)
ukan hemen inor 1 (0,01)
ukan hemen itxaron 1 (0,01)
ukan hemen jaio 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia