Emaitzak: 4
2004 | ||
Eskola adinean dauden milaka haurrek erabiltzen dituzte jantokiko zerbitzuak. Kalkuluen arabera, Espainiako haurrek urtean 165 egun jaten dituzte, batez beste, eta, beraz, eskolako jantokiak hezkuntza esparrua izan behar | du haurrek jateko ohitura egokiak ikas eta har ditzaten. Gero eta zentro gehiagotan, jantokiaz arduratzen den taldeak edo elikadura kudeatzen duen enpresak dietisten aholkularitza du. | |
2012 | ||
Irudia: Maria Brian Wanskink elikadura portaeran adituaren arabera, eragin handia | dute haurrek jateko moduan dituzten koloreen kopuruak eta nahasketak, elikagai desberdinen kopuruak, produktu nagusiaren kokapenak eta platera osatzen duen antolaketak. Faktore horiek ezagututa, haurren elikaduraren gurasoak eta arduradunak platerak hobeto aurkezteko orientatzen dira, elikagai gehiago kontsumi dezaten eta, ondorioz, haurrak hazkuntza eta garapen fisiko eta mental egokirako behar dituen energia eta mantenugaiak egoki bete ditzan. | |
Gainera, Mendebaldeko Afrikako Estatuen Komunitate Ekonomikoak (ECOWAS) iragarri du zigor diplomatiko, komertzial eta finantzario handiak ezarriko dituela Maliren boterearen buruan dagoen batzorde militarraren aurka, demokraziara itzultzeko. World Vision garapen eta laguntza humanitarioko GKEak bere kezka agertu du erabaki horrengatik, herrialde horretako biztanle pobre eta zaurgarrienentzat ekar ditzakeen ondorioengatik, “batez ere, zigor horiek iristen direnean nekazari familiek elikagai eskasia larri bati aurre egin behar diotenean, eta umeaz gaindiko ahaleginak egin behar | dituztelako haurrei jaten emateko”. “Kezkatu egiten gaitu zigor horiek gosearen aurka borrokatzen diren familietan izan ditzaketen ondorioek. | |
Faktore horiek ezagutzeak aukera ematen die gurasoei seme alabei eskaintzen dizkieten janarien aurkezpena hobetzeko. Hala, behar dituen elikagai guztiak errazago irents ditzakete dietaren bidez. Haurrek nahiago dute askotariko plater bat, monotono bat baino, elikagai proposamen gutxirekin Elikagaien aurkezpena eragina | du haurrak jaten duen moduan. Jakian alargunak jartzeak esan nahi du koma txikia, gogo handiagoarekin edo txikiagoarekin, Wansink ek gaiari buruz egindako ikerketetako batean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 4 (0,03) |
Lehen forma
du | 2 (0,01) |
dituztelako | 1 (0,01) |
dute | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Consumer | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan haur | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan haur jan | 4 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |