2006
|
|
Garai modernoek etxeratu dizkiguten gaitzak izango dira. Haurrak dozenaka egiten zituzten garaietan ez
|
zuten
haur bakoitzari hainbeste arreta jartzeko modurik eta senideek elkarrekin biziko zituzten gatazkak; batera gaindituko une triste eta korapilatsuak; familian gozatuko lorpen eta arrakastak, aitona/ amona edo osaba/ izeben aholku eta laguntzaz.
|
2008
|
|
Haiekiko nolabaiteko zorra sentitzen zuen eta bazekien ordezko irakasle bat jarriko baliete klasea atzeratu egingo zela. Irakasle batek denbora behar
|
du
haur bakoitza ezagutzeko eta haren araberako trataera emateko, eta ikasturtearen erdialdean zeuden bereak bueltarik ez zuela jakin zuenean.
|
|
Harrera bereziaren printzipioak Harrera berezia, hain zuzen ere, etxea aurkitzeko zailtasun bereziak dituzten haurrei zuzenduta dago. Haien berezitasunen ondorioz, haurrak hartzea erabakitzen duten familiek bereziki sentiberak izan behar
|
dute
haur bakoitzaren historia pertsonalarekin, haien gabeziei behar duten moduan erantzun diezaieten. Harrera bereziaren beste ezaugarri bat izaera iraunkorra edo adopzio aurrekoa da.
|
2009
|
|
prestatze aldi bat, Haur Hezkuntzako lehenengo bi urteetan garatzen dena, eta haurra ondorengo idazketarako behar den kontrol grafomotorra lortzeko prestatzen dena; fase kaligrafiko bat, non bere idazketan, letren grafismoen ikaskuntzan eta bereganatutako azken etapan jartzen baitu arreta, eta haurrak, berriz, pertsonalizatu eta hobetu egiten du. Testu idatzi batek komunikazio funtzio nagusia bete dezan, irakurgarria izan behar
|
du
Haur bakoitzak lehenengo bi etapetan egiten duen aurrerapena, oro har, lortu duen heldutasun mailaren araberakoa da, hau da, maila intelektual egokia izan behar du, hizkuntza behar bezala garatu eta psikomotrizitate gaitasun egokia lortu behar du. Baina ez da nahikoa “idazten ikastea”.
|
2012
|
|
Eguneko denbora banatzeko, aintzat hartu behar
|
dugu
haur bakoitzak bere garatze, heltze eta ikaste erritmoa duela, eta, ondorioz, ekintzarako denbora ezberdinak behar dituztela. Gainera, etapa horretan haur guztiak ez dira ordu berean sartzen eta irteten.
|
2016
|
|
Giza harremanetan une oro komunikatzen gara, eta askotariko elementuak erabiltzen ditugu komunikatzeko. Haur hezitzaileak ikasi behar
|
du
haur bakoitzaren komunikazio kodea ulertzen, haurtxoak dituen premiak asetzeko, hau da, haurrak dituen premiei egoki erantzuteko.
|
2020
|
|
Frantziako administrazioaren pean elbarritasunak dituzten pertsonen aferak kudeatzen dituen MDPH erakundearekin deman jardutea tokatzen zaie ia beti. «Izan ere, erakunde horrek, behar bereziak
|
dituen
haur bakoitzaren kasua aztertu, eta ahalmen urritasun portzentaje bat ematen du. Haur bakoitzari txosten bat egiten zaio, eta hor esaten dute, adibidez:
|
2022
|
|
Bien bitartean, krisi humanitarioei erantzuteko behar den finantzaketaren eta lortutako finantzazioaren arteko aldea %60 ingurukoa da. Horregatik, orain inoiz baino gehiago, funtsezkoa da UNICEFek eta haren aliatuek laguntza egokia izatea, leku eta une egokietan, larrialdi egoera humanitarioa bizi
|
duen
haur bakoitzak bere bizitza salbatzeko behar duen laguntza eta babesa izan dezan, behar duen tokian eta unean. Finantziazio egokia eta malgua behar da gaur egun bizitzak salbatzeko, eta arrisku berriei eta sortzen ari direnei aurrea hartzeko eta erantzuteko, beranduegi izan baino lehen.
|
2023
|
|
Ohiko bost akats, haur bat hezten denean “Baina haur bakoitzak bere izaera eta emozioen kudeaketa ditu. Egoera berrira egokitzeko anai arrebetako batek behar duena beste anaiari ez zaio mesederik egingo, eta, horregatik, adi egon behar
|
dugu
haur bakoitzaren behar zehatzei eta bere kudeaketa erritmoari eta aldaketara egokitzeari dagokienez”, esan du psikologoak. Anaiari buruzko itxaropen faltsurik ez sortzea Kontuan hartu behar den beste alderdi bat seme alaba zaharrengan etortzear dagoen anaiari buruz sortzen ditugun itxaropenak dira.
|