Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2006
‎AGHNa duten haurren% 50 du azpimota hau. Etengabe mugimenduanegon beharra eta arreta mantentzeko arazoak dituzte.
2007
‎13 laguneko talde horretatik 11k familia historiala zuten, eta 10en amek haurdunaldian kakahueteak saihestu zituzten. «Kakahueteekiko sentsibilitatea zuten haurren% 77ren amek fruitu lehor horiek saihestu zituzten ernaldian. Azterketa horretan, haurdunaldian kakahueteak kontsumitzea ez dago lotuta haurrari alergia izatearekin», diote zientzialariek azterketan.
2013
‎Beraz, faktore genetikoa ez da erabakigarria. Hain zuzen, Kaganek eta haren taldeak ondorioztatu dute haurtzaroan lotsa zantzurik ez duten haurren% 20k beren nortasunaren ezaugarri hori garatu ahal izango dutela, gizarte esperientzia negatiboen edo familia baldintza desegokien ondorioz. Haurren lotsa:
2014
‎AGNHa sarritan agertzen da hizkuntza arloko zailtasunekin batera. AGNHa duten haurren% 30ek zailtasunak ditu hizkuntza arloan (Thorley, 1984). Hizkuntza ikasteko zailtasunak dituzten gazteen% 30 inguruk AGNHa dute.
‎AGNHa nabarmen altuagoa da depresioa duten haurrengan depresiorik ez dutenengan baino. Depresio nagusiaren nahastea duten haurren% 25ek eta nahaste distimikoa duten haurren% 22k AGNH komorbidoa agertzen du (Alessi eta Magen, 1988). AGNHa dutenen% 15 inguruk nahaste depresiboren bat agertzen du bere bizitzako uneren batean.
‎AGNHa nabarmen altuagoa da depresioa duten haurrengan depresiorik ez dutenengan baino. Depresio nagusiaren nahastea duten haurren% 25ek eta nahaste distimikoa duten haurren% 22k AGNH komorbidoa agertzen du (Alessi eta Magen, 1988). AGNHa dutenen% 15 inguruk nahaste depresiboren bat agertzen du bere bizitzako uneren batean.
‎AGNHa dutenen% 15 inguruk nahaste depresiboren bat agertzen du bere bizitzako uneren batean. Biederman eta lankideen arabera (1991), berriz, depresio nagusia agertzen da AGNHa duten haurren% 30. AGNHa eta sintoma depresiboak aldi berean edukitzeak pronostiko txarra du etorkizunera begira eta hilkortasun handiagoa eragin dezake (Brumback, 1988; Brent et al., 1988).
2020
‎Tumoreen in vitro eredu horiek meduloblastoma, haurren garun minbizirik erasokorrena ikertzeko erabili dituzte. Izan ere, meduloblastoma duten haurren% 70ek bakarrik irauten dute bizirik diagnostikoa jaso eta handik bost urtera, tratamenduak eraginkorrak ez izateaz gain, haien albo ondorioak gogorrak baitira.
2023
‎Entzefalopatia hori jaioberrien hilkortasunaren kausa nagusietarikoa da 35 astetik gorako haurdunaldietan eta desgaitasun iraunkorra eragin dezake pairatzen dutenen artean, besteak beste, narriadura kognitiboa, adimen atzerapen larria eta portaeraeta ikaskuntza arazoak eragiten baititu (2). Horrez gain, EHIa garun paralisia duten haurren% 20ren erantzulea dela estimatzen da (3). Ikerketen arabera, 1.000 jaioberritik 1ek pairatzen du entzefalopatia hipoxiko iskemikoa herrialde garatuetan (4).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia