2000
|
|
Kontaktu sozialaren etaintimitatearen beharra sentitzen dute, baina errefusapenak izateko beldurrezsaihesten dute desio hori. Ondorioak, distres subjetiboa eta onarpen sozialerakohipersentsibilitea ezaugarri
|
duten
harreman sozial distortsionatuak dira.
|
2011
|
|
Mugako nortasunaren nahastea duenak altu puntuatzen du MMPIko «neurosi» eta «psikosi» eskaletan, baina ez du agertzen eskizofrenikoak aurkezten dituen bezalako portaera psikotiko luzerik edo pentsamendu nahasterik. Eskizofrenia
|
dutenek
harreman sozial traketsak eta aldenduak dituzte, baina mugako nortasunaren nahastea dutenen harremanak afektiboagoak eta desiratuagoak dira.
|
|
Haur hauek heldutasun sozialean, jarduera sozialetan eta arrazoitze sozialean atzerapen deigarria dute, hizkuntzaren alderdi pragmatikoetan arazoak dituzte, modu pedantean hitz egiten dute, ez hitzezko portaerak interpretatzeko eta erabiltzeko gaitasun gutxi agertzen dute, arazoak
|
dituzte
harreman sozialetan edo lagunak egiterakoan, emozioak kontrolatzeko arazoak dituzte eta sentimenduak intelektualizatu egiten dituzte. Ikusmen kontaktuan, aurpegi adierazpenetan, gorputz jarreren eta keinuen bidez komunikatzeko arazoak dituzte.
|
2012
|
|
Txakurrarentzat, kanpoan ibiltzea ez da ariketa fisikoa egiteko modu bakarra. Txakurrak lurra aztertzen du eta inguruko animaliekin
|
dituen
harreman sozialak estutzeko aukera du. Ez da ahaztu behar zakurra manada animalia dela, eta, hala, beste zakur batzuekin jolasteko aukera du.
|
|
Haren ordez, nartzisistaren jarduna hedatu zen noranahi, alegia, bere buruaren irudiarekin gatibaturik haren isla narea ez den guztia uxatzen duenaren jarduna, bake etikoa eta gozamen estetikoa urratzen dituen bestelako edonor uxatzen duenarena. " Aktore" horiek ez
|
dute
harreman sozial iraunkorrik nahi, ez dute pertsona arteko harremanetatik mundu sozial ireki eta aldakor bat sortu nahi, ez dute bestearekin tratu, solas edo jardun esturik nahi. Baina kasu, ez dira bizi lehengo mundu instituzionalizatu hartan, ez daukate instituzio sozial itxien bitartekaritza.
|
2015
|
|
Hackingek defendatu nahi izan du pertsonen kategoriak, pertsona izateko modu posibleak, historikoak direla, ez
|
dutela
harreman sozialetatik kanpo zentzurik, nahiz eta sozialak ez diren ezaugarrietan oinarritu. Nominalismo dinamikoa deitu nahi izan dio bere jarrerari.83 Nik nominalismo estrategikoa defendatuko dut.
|
2017
|
|
lan guztiak lagungarri ziren familiaren mantenurako. Emakumeek, lursailetan lan egiteaz gain, haurrak hazten zituzten, jatekoa prestatu, garbitu, harilkatu eta baratzea zaintzen; haien etxeko jarduerak ez ziren balio txikiagokotzat jotzen, eta ez
|
zituzten
harreman sozial desberdinak eragiten gizonekiko, gero diru ekonomian gertatuko zen bezala, etxeko lana egiazko lantzat hartzeari utzi ziotenean.
|
|
Ez daki ezer! Nola jakingo du ez
|
baitute
harreman sozialak deitzen diren horien artean eremu komunik.
|
2018
|
|
Gizarte zibil modernoan, askatasun indibiduala mugagabea da, eta, ordenari eusteko, ugazabatza eta obedientzia baliatzen dira. Gizonen ugazabatza gainditu eta emakumeen eta gizonen autonomia lortzeko, askatasuna berezko
|
duten
harreman sozialen egitura batek mugatu du askatasun indibiduala.
|
|
Materia dira gure borondateari bidea ixten dioten indarrak eta, noiz edo noiz, ideia gauzatze aldera ditugun aukerak eta abaguneak. Izaera material hori
|
dute
harreman sozialen antolabideek eta jasotako erakundeek; eta badugu ere materia psikosoziala, gorputzak sozializatzean ezartzen diren disposizio eta azturak. Gainegitura eta azpiegiturari buruzko eztabaidetan, sarri ahazten da biak ala biak direla egiturak; eta biak ala biak direla sozialaren antolakuntza sozialak.
|
2019
|
|
10). Marxentzat gizakia izaki soziala da eta ezin da ulertu bere esentzia beste gizakiekin
|
duen
harreman sozial horiek kontutan hartu gabe. Gizakiak duen kontzientzia ezin da banatu bere izaki sozialaren izaera sakonetik. go banaketak eta ondorioak eman ziren:
|
2020
|
|
Kontziente izan behar dugu ukatzen ari garela haurren hezkuntzarako eskubidea, garapen sozialerako eskubidea eta, are gehiago, baita garapen emozionalerako eskubidea ere. Oso argi izan behar
|
dugu
harreman sozialetarako eta bizitzeko eredua ere aldatzen ari gatzaizkiela.
|
|
Irakasle honek ezarri dituen protokoloen artean, ikasle bakoitzaren arteko distantzia mugatzeko eta aire zabaleko jarduerak lehenesteko konoak erabiltzea nabarmentzen da. Irakasle honentzat garrantzitsua da taldeko kirolak ez baliogabetzea (lehiaketakoak ez badira behintzat), uste
|
baitu
harreman sozialak hobetu eta lagunak sortzen direla, baina betiere jokoaren arauak egoera berrira egokituz. Futbolean, adibidez, jokalaria ezin izango da bere aurkariarengana hurbildu, eta, beraz, oinarrizko kategoria askotan arriskuan dago.
|
|
Ez da posible haientzat zaintza lanak egitea egunero, eta behar dituzu zerbitzuak eskaini. Batzuetan, gainera, ez
|
dituzte
harreman sozial anitz ingurukoekin: benetako bakardadea da".
|
2021
|
|
Eskola txikien ezaugarri behinena, txikia izatea bera, hedatzeko eredua dela nabarmendu du: «Ez dakit muga kuantitatibo bat jarri behar zaien, baina eskola batek eskola izateko behar
|
du
harreman sozialetan aberatsa izango den gune bat sortzea, eta 200 ikasletik gora zaila da harreman sozial naturalak eta burokrazia gehiegirik gabeak sortzea».
|
2023
|
|
Era berean, agentzia, autonomia eta ahalduntze maila, testuinguru sozialak eta beste faktore soziodemografiko batzuek murrizten edo errazten dituzte, hala nola klaseak eta hezkuntza mailak (Charrad, 2010; Mishra eta Tripathi, 2011). Madhok, Philips and Wilsonek (2013) adierazten dutenez, agentzia tentsioz beteriko esparru baten barruan gauzatzen da beti, eta desberdintasun sakonak eta botere dinamikak
|
dituzten
harreman sozialetan txertatzen da. Izan ere, agentziaren osagai berezkoa da pribilegioa.
|