Emaitzak: 6
2005 | ||
Hitzarmena Hezkuntza Sailaren Eleaniztasuna Sustatzeko Planaren barruan dago, eta Andaluziako ikasgeletan ikasle etorkinen etengabeko hazkundearen ondorioz errealitate soziokultural berri bati erantzuteko beharrari erantzuten dio, Cándida Martínez hezkuntza titularrak azaldu duenez. Gainera, beste alderdi batzuekin ere lotzen da, hala nola arabiar munduarekiko hurbiltasun geografikoarekin eta Andaluziak hizkuntza eta kultura arabiarrekin | dituen harreman historiko estuekin. Era berean, hitzarmenak aurreikusten du hizkuntza arabiarraren curriculum diseinu berria prestatzea eskualdeko hizkuntza eskola ofizialetan, Estatuko oinarrizko araudiaren garapenari jarraituz. | |
2012 | ||
Halaber, Espainiako eta Frantziako estatuek mugaren alde batean eta bestean zatiketa artifizial bat inposatzen digute, Euskal Herriko gainontzeko lurraldeekin | ditugun harreman historikoak eta naturalak suntsitu nahi dituzte baina hizkuntza bakarrarekiko atxikimenduari esker lotura are sendoago bihurtuko da, iragarri dute. | |
2014 | ||
Ikusi daitekeenez, errepublikanoen artean euskararen erabilera eta Euskal Herriarekiko sentimendua eskutik joan ziren gehienetan, eta euskal nazionalismoaren agerpenera arte, errepublikano gehienak euskararen erabileraren eta euskal probintziek elkarrekin | zituzten harreman historikoen defendatzaileak izan ziren. Baina euskal nazionalismoak plaza publikoan indarra hartu zuenean, Gipuzkoan XX. mendearen bigarren hamarkadan bezala, nazionalistekiko aurkakotasunarekin batera, euskararekiko mespretxua ere handitzen joan zen errepublikanoen artean22. | |
2020 | ||
Alderdi horretatik, hezkuntza eta ezagutza planteatu behar dira: burdinolak mugitu ala ez, zuzeneko ustiapen ekonomikoaren iturri izan ala ez, gure uribilguak gizakiaren bizitzaren egituraren oinarrizko arteriak dira, eta guk haiekin | dugun harreman historikoa eta ezinbestekoa direla-eta, alertan egon behar dugu, haien osasunari eta egoerari dagokienez. Ugari daude gure herrialdean, haien izaera klimatikoa aintzat hartuta. | |
2021 | ||
Euskara eta natura. Euskal herritarrok naturarekin | dugun harreman historikoa ezagutu eta aztertu ostean, belaunaldiz belaunaldi transmititu diren jolasetan murgiltzen dira ikasleak. | |
Euskara eta natura. Euskal herritarrok naturarekin | dugun harreman historikoa ezagutu eta aztertu ostean, belaunaldiz belaunaldi transmititu diren jolasetan murgiltzen dira ikasleak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
Consumer | 1 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Aldiri | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan harreman | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan harreman historiko | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |