Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2010
‎Era berean, aipatutako pluraltasuna ez da soilik adinean agertzen. Persona hauek lan merkatuarekin duten harremana eta haien laneratze aukerak ere askotarikoak izaten dira. Horrela izanik, honen arabera Oinarrizko Errenta jasotzen duten pertsonen artean zenbait talde azpimarra daitezke.
2011
‎Maila horretan, eragileen parte hartzeko moduetan sakondu nahi da; prozesu horietan aritzeko gaitasun aldakorra, egitura testuinguruarekin duen harremana eta tramitazioaren eta plangintzen garapenaren hasieratik behin betiko onarpena ematen zaien arte izaten diren lurralde arloko ondorioak (aldaketa sozio espazialak hain zuzen ere). Analisiaren muina hauxe da:
‎Berrikuntzaren inguruko korronte hori gizabanakoengan zentratu eta oinarritzen da beraz. Gizakia abiapuntutzat hartuz, eragileek beren ahalmenak garatzen dituzte gainerakoekin dituzten harremanen bitartez eta arazoei aurre egiteko bidean. Interesgarria da ildo horretan CRISESek (2003) egiten duen hausnarketa.
‎Gaur egungo ikerketa antropologikoetan nabaria da prozesu historikoari jartzen zaion arreta berezia, giza prozesuak zerbait dinamiko eta aldakortzat hartzen baitira. Hemen ere historiara hurbildu izan naiz, batez ere tradizioarekin duen harremanagatik eta, era berean, ikertu dudan gizarte hau prozesu historiko zehatz batean murgildurik dagoelako.
‎Nekazari gizarte tradizionaleko testuinguru erlijiosoetan ikusten ditugun adierazpen erritualak liminalak izango lirateke. Egutegiaren ziklo biologikoekin duten harremana eta komunitatearen gehiengoaren derrigorrezko parte hartzea dira adierazpen horien ezaugarri nagusiak.
2018
‎Jarduera gehiena elkartasuna adieraztera bideratzen da, eta alderdi aurrerakoiekin harremanak sendotzea bilatzen da: «Nazioarte mailako gure aliantza politika zehazterakoan, estrategi mailako gure presupostuak finkatu behar ditugu;[?] dagoeneko ba ditugun harremanak eta zabaldu egin behar ditugunak[...] gure helburu ideologiko eta politiko nagusiek baldintzapetuak bait daude. Helburu hauek Munduko Prozesu Iraultzailearen helburu estrategikoen atal dira» (HASI, 1983:
2020
‎Metodologia honek Haur Hezkuntzako bost adituk jakin, bizi eta sentitzen dutena, haien errealitatea eta praktika soziala biltzen ditu, dialektika bidez. Gaiarekiko duten harreman eta akzioak aztertuz. Bizipen horien bidez, teorizazio bat lortzea da helburua, antolaketa eta hausnarketa sistematiko bat eginez, informazioa antolatu eta mailakatuz.
2022
‎Epe horretarako datu gehiagorik ez dugun arren, legedia arinkeriaz ezarri zela suma daiteke —adibidez, legediak ez zielako bakarrik talde armatuetako kideei eragin—; aldiz, 1979 eta 1982 bitarteko datuek ez lukete zalantzarako aukerarik utziko. ...o zenbait erakunderen arabera, eginbide judizialak ireki zitzaizkien atxilotuen kopurua ez zen% 10era ailegatu— Edonola ere, atxilotutakoen %44ri atxiloaldia luzatu zitzaion legeak aurreikusten zuen 72 orduetatik harago; horrek polizia etxeetan pairatutako tratu txarrak ekarri zituen (Albin, 2018) 18 Euskal Herrian —garaiko indarkeria politikoaren erdigunean—, atxilotutakoen% 57k ez zuen harremanik ETAko adarrekin. Beraz, aurreko datu guztiek agerian uzten dute legedi antiterroristaren pean atxilotutako gehienak" besteak" direlakoak izan zirela; hain zuzen, erakunde terroristekin harreman zuzenik ez zuten pertsonak (Baby, 2012:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia