2002
|
|
Izan ere, amak ziurtasunak ditu eta nik zalantzak. Amak umetan ikasi zuen zer nolakoak izan behar
|
zuten
gizon emakumeen arteko harreman zuzenek, elizaren dotrinaren bidez, eta ideia haiei eutsiko die hil artean, edonoren gainetik pasatu behar badu ere. Nirea, beraz, beste kontu bat da, neure zalantzei eta neure ezintasunei lotua.
|
2007
|
|
Klasizismoaren aurka, horrek irakasten baitu, arte eta literatura, onaren? arauak beti berak direla antzina ala gaur; razionalismoaren aurka, zeinek ere moraltasuna bat eta bakarra nahi
|
baitu
gizon emakumeentzat, berdin da antzinako Egipto ala Txinan edo Europa modernoan; iusnaturalismoaren aurka, kausa delarik horren zentzu historikoaren eskasa, zuzenbidearen oinarritzeko giza natura metafisiko bat suposatzen duenean denboraz gaindikoa, abstraktua, itun sozial jatorrizko ametsetako batekin192, honezkero guztiaren historikotasuna aldarrikatuko da, Montesquieu-k historia politikoan, Vo... B. Croce k, alabaina, Vico ren lekua kontzientzia berri honetan errebindikatu du:
|
|
Hegel-ek alemanei abertzaletasun falta aurpegiratzen die, aberria modernotzeko deus egin ez izana. Aldiz, aberriagatik beraiek tutik egin ez eta harengandik ohoreak eta tituluak lortzeko, itsuak dira, eta, tituluak egingo
|
bailuen
gizon emakumea, irrigarriraino titulugose dira asegaitzak, haizepuzkeria horrek, deitura zerrenda luze bat edukitzeko espainolen grinan baitu Europan paralelo bakarra? 549.
|
|
–Elkar maite
|
duten
gizon emakumeek pentsamendu bat eta bera izaten dute. Nik zurekin egon nahi nuen.
|
2009
|
|
5) Alegia, balioek inguruneko elementu materialek adinakoxe izaera objektiboa
|
dute
gizon emakumearentzat. Ez da estatua bat behar, justizia subjektu erreal objektibotzat edukitzeko:
|
|
–Yet in this life/ Lie hid more thousands deaths; yet death we fear,/ That makes these odds all even?. Shakespeare meditatzaile aparta dugu bizitza eta heriotzaren, eta biak bat izatearena, kontzientzia horretan ikasi ahal
|
baitu
gizon emakumeak, ez frase politen atzean heriotza ostenduz, haren beldurra menderatzen, heriotzarekiko libre izaten. Beharbada oraindik goizegi da arazoa Euskal Herrian zabalik planteatzeko, baina heriotza librearen posibilitatea(, heriotza librea, neuk nahi dudalako niregana datorrena?), posibilitate razional zilegizkoa izan behar lukeena, bizitzaren eta heriotzaren bat izate horretatik ikusiko da justifikatua, inoiz ikusten bada.
|
|
Zientziak eta razionalismoak, zer duda, beren leku zentrala behar dute gizartean. Baina zein iparri begira jardun behar
|
du
gizon emakumeak, gizarteak, zientziak berak finean. Zeintzuk dira gure azken helburuak?
|
|
Eta zalantza gabe Jainkoak aspektu negatiboak ere baditu, ez da esperientziaren alde positiboen bilduma hutsa: Harengan ere baitaratuak
|
dituelako
gizon emakumeak historian zehar bere bereak dituen egoismo, handinahikeria eta jelosia, intolerantzia, ankerkeria, mendeku gose, eta beste ajeak (Honela mintzo zaio Yahve Moisesi, ik. Ex. 7, 3:
|
2010
|
|
Hala, bada, Goethek noiznahi
|
zituen
gizon emakumeen arteko harremanak aztergai, korapilo bat askatu orduko sartzen zen beste korapilo batean?, eta nobela hartan ez zen gutxiago izan. Kapitainak, Eduardek eta Charlottek duten elkarrizketetako batean, hiru protagonistek, ez dakit gogoratuko zaren, Damaso, baina Ottilie zen laugarrena?
|
|
Hala, bada, Goethek noiznahi
|
zituen
gizon emakumeen arteko harremanak aztergai —korapilo bat askatu orduko sartzen zen beste korapilo batean—, eta nobela hartan ez zen gutxiago izan. Kapitainak, Eduardek eta Charlottek duten elkarrizketetako batean, hiru protagonistek —ez dakit gogoratuko zaren, Damaso, baina Ottilie zen laugarrena— erreakzio kimikoekin parekatzen dituzte giza harremanak.
|
2014
|
|
Azkenean, eguneroko plebiszitua eguneroko bizitzako inkontzientzia edo errutina da; azken azkenean, historiaren joaira baino ez; jendea egunero, hilero, urtero, mende oro bizitzen diharduen historia (zein libreki edo plebiszitarioki bizi
|
duen
gizon emakumeak historia hori, denok dakigu). Renanek, zehaztasuna agindurik, darabiltzan berba lausoen hondoa atzemateko, horiek Micheleten mistika nazional (ist) ari zor diotenari behar da gogo eman.
|
2015
|
|
|
duten
gizon emakume asko
|
2017
|
|
testuetan, estatuetan, margolanetan, mendez mendeko osagai etengabea da. Hala Parisko lorategietan nola museoetan, hortxe
|
ditugu
gizonak emakumeak hertsatzen. Ovidioren Metamorfosiak irakurriz, badirudi jainkoek egun osoa ematen dutela ados ez dauden emakumeak harrapatu nahian, nahi duten hori indarrez eskuratzen.
|
2019
|
|
Berritasun bakarra, hilero errepikatzen den gorabehera zikin hori; neskato batzuek orduak eta orduak egiten dituzte negarrez jakiten dutenean destino horretara kondenatuak daudela; gizonek badute tara lotsagarri horren berri, eta horrek are gehiago larritzen du neskatoen ezinegona: nahiago
|
lukete
gizonentzat emakume kondizio umiliagarria misterioz estalia balego gutxienez. Ez da hala, ordea:
|
2020
|
|
Nondik datozen badakitelako omen
|
dituzte
gizon emakume batzuek oinak lur honetan. Nora doazen badakitelako, berriz, beste batzuek.
|
2021
|
|
" Aupa, Indurain" esan dit gizonak barrez, biek egin dute barre," aupa, Indurain!", beste txirrindularirik ez balego bezala munduan. Zergatik ote
|
dugu
gizonok emakumeen aurrean barregarri agertzeko behar hori?
|
2022
|
|
Gizonen posizioak, hala ere, arazoak ekarri ditu hasieratik. Emakumeen askapenaren teorialari goiztiarrek patriarkatuaren klase nagusitzat definitu zituzten gizonak, sinpleki, eta espero
|
zuten
gizonak emakumeen aurrerapenen fronte ororen aurka egotea, haien printzipioak edonolakoak zirela ere. Morgan-ek (1970:
|
|
Eta horrek mindu egin ninduela uste dut. ...egiteko?, nioen nirekiko, eta hasi nintzen bere atarramentuaz kezkatzen, fakultate horretan ikasten ari ziren adiskideei galdezka, eta bizpahiru arratsetan ibaiertzetik paseoak ematera ere iritsi nintzen berarekin topo egiteko aukeraren baten bila, ez berarekin bigarren aldiz oheratu nahi nuelako, inondik inora ere, aurrez aurre jarri eta bere destaina aurpegiratzeko baizik, esker txarrekoa behar
|
baitu
gizonak emakume batekin larrua jo, haren ohean lo egin eta biharamunean abisurik utzi gabe ihes egiteko, esker txarrekoa edo koldarra. Adiskide horietako batek deitu zidan nire interesaz harrituta, eta ea morroiaren atzetik al nenbilen galdetu zidan.
|