2001
|
|
Orduan, zer, lon, esango al dugu gizon hau burutik sano dagoela? Sakrifizioetan nahiz festetan koloretako arropez eta urrezko koroaz apaindurik, negar egiten duen eta gauza hauetako bat bera ere falta ez duen eta, aurretik inork ezer lapurtu edo minik egin gabe, hogei mila gizonekin baino, adiskide batzuekin egonik beldur handiagoa
|
duen
gizona. Bere buruaren jabe dela esango dugu?
|
2003
|
|
Beraz maitale eta maiteen hiri ala armada izateko modurik izango balitz, lukete elkarbizitza hobeto antolatu lotsaizun guztiei uko eginez eta elkarrekiko lehian baino; eta borrokan elkarren ondoan horrelakoek menderatuko lituzkete, 179 gutxi izanda ere, esate baterako, gizaki guztiak. Maite
|
duen
gizonak bera formazioa utziz ala armak jaurtiz maiteak ikustea gutxiago jasango bailuke beste guztiek ikustea baino, noski, eta hori baino nahiago izango luke askotan hiltzea. Eta maitea bertan behera utzi edota arriskuan egonik ez laguntzeari buruz, inor ez da horren koldarra Maitasunak berak ausardian jainkozko bihurtuko ez duena izaera ausartenaren pareko izan arte.
|
2006
|
|
Jainko eta andere homerikoak gerrazaleak eta borrokazaleak dira, borrokaren bidez irabazi dute gorentasuna panteoian; ez da harritzekoa, beraz, borrokara eta gerrara limurraraztea gizakiak ere, gizonetan nabarmentzen diren heroiak, batez ere. Jainkozko grinatsuak gizaki grinatsua nahi du lurrean, jainkozko gogorrak gogortasuna nahi
|
du
gizonaren bihotzean: berak ematen dio indarra (menoj), hain zuzen, batailaren orduan.
|
2011
|
|
Sozialtasun horren adierazpen nagusia herri baten izan nahi eta ezin izate minberakor eta argi ilun adieraztean legoke, guzti hori herri urratu eta bortxatu baten kontestuan. Honelako kontestuan badira" dena ala ezer ez" politika ekintza lehen arautzat dutenak, baina Lete" ahal denean ahal den guztia" lema
|
duten
gizonen alde agertuko da. (Askoren artean.
|
|
kontzientziazioaren arazoa. Hirugarrenean dezepzioa agertzen da nagusi, bizitzaz azken batean ezer onik itxaroten ez
|
duen
gizona bezala agertzen da, nahiz eta oraindik askatasunaren kezka nolabait mantendu. Honetan bi alde agertuko dira, borrokaren beharra eta etsipena.
|
2014
|
|
Hortik ondorio soil bat atera behar genuke: nahiz eta Siegfried, berez, emakume bat bilatzen ari zen, ez
|
zuen
gizon bat izango ez zela espero. Funtsean, emakume baten bila ari zen ez gizon bat izango ez zena, baizik etagizonaren osagarri simetriko bat izango zena, zeinarekin bikote orekatu eta esanguratsu bat sortu zuen; aurkitzen duena, ordea, gabezia/ gehiegikeria jasanezin bat da...
|
2021
|
|
Transzendentziaren ikuspegia ñabartuta, transzendentziarantz jo behar duen subjektu autonomoaren irudia ere auzitan jarri zuen. Subjektu maskulino ustez gorpuzgabea zorrotz kritikatu zuen.18 Bere irudiko, jaun eta esklaboen dialektikan Bata, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten ahalegintzen da, berak ere gorputza duela ahaztuz.
|
|
Batetik, bere gorpuztasuna ahaztea leporatzen dio gizonari. Bere hitzetan, Bata, osoa, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten ahalegintzen da, berak ere gorputza duela ahaztuz.
|
|
emakumeak hobeto ezagutzen ditu gizonak, zeinahi gizonek baino: ez baitu ikusi haien figura publikoa, baizik gizabanako kontingentea, parekoak inguruan ez
|
dituenean
gizon guztiek agertzen uzten dioten hori[...] badaki nolakoa den dekoratuaren atzeko aldea. (II:
|
|
Bereziki, emakume, ume eta heteroarauaren bazterretan daudenentzat. Zenbait kasutan, ezta eredu nagusia gorputzen
|
duten
gizonentzat ere (bestelako ardatzek ere zeharkatuta): suizidio tasa altuak, gaixotasunak, auto istripuak, drogen abusua, jokorako adikzioa, istilu biolentoak...
|
|
Horrenbestez, jaun eta esklaboen dialektikan Bata, absolutua eta esentziala izan dadin, kontzientzia puru, garden eta subiranoa izan nahi
|
du
gizonak. Horretarako, aberetasunaren eta kondizio haragizkoaren lokarri oro hausten du, berak ere gorputza duela ahaztuz:
|
|
Beauvoirren ustez, sexua da zerbitzari gisa ase beharreko beste zerbitzua. Ikusi dugunez, gaztetatik gorpuztasuna eta sexua oso era ezberdinetan bizi
|
dituzte
gizonak eta emakumeak. Gizonak harrotasunez bizi du gorputza, eta sexua gizontasun froga bat da.
|
|
Haiei, zuoi dagokizue zuen independentzia eskuratzea. " Bai, baina goxoak garenean, emakumeek nahiago
|
dituzte
gizon zakarrak" zinkurinka hasten dira pribilegiatu ohiak. Gezurra.
|