2010
|
|
1 Aztiker Ikergunea, gizarte ikerketaren esparruan Euskal Herriak dituen ezagutza beharrei erantzuten laguntzeko asmoz 2001 urtean sortutako lan-taldea da. Bertan ari diren teknikariek esperientzia zabala
|
dute
gizarte zientzietako ikerketa moldeetan: zeharkako iturrien lanketa, inkestak, teknika kualitatiboak...
|
|
Bigarrenik, hizkuntzaren antropologia eta soziologia aipatuko ditugu: egia da diziplina horiek beste zientzietatik abiatzen direla eta beste helburu batzuk dituztela, bai, baina hizkuntza bera gizatiarra den heinean hizkuntzaren pedagogiak nahitaez aztertu behar
|
du
gizarte zientzia horiek ere hizkuntzaz esaten dutena. Azken batean, Radl eta Santosek aldarrikatu bezala, teoria eta praktika pedagogikoak berak du hizkuntzaren beharra:
|
2013
|
|
Eta zer dira, bada, eskuartean
|
dituzuen
Gizarte Zientziak. Gizarte Zientzien barnean hainbat jakintzagai biltzen dira:
|
2014
|
|
Ikuspegi teoriko metodologiko mota honek, gainera, taldeak eta komunitateakaztertzeko joera ohi
|
duten
gizarte zientzietan eta antropologian, subjektibotasuna etagizabanakoa aztertzeko aukera eman digu. Orain, kasu konkretuak, singularrak etabanakakoak aztertzen gai gara, kolektibo eta espazio sozial, kultural eta historikozehatzen arteko harremanak, alderaketak eta gatazkak aintzakotzat hartuz (Esteban, 1998).
|
2015
|
|
Neska argi, dinamiko eta prestakuntza handikoa, Osakako Unibertsitateko irakaslea hain zuzen ere. Berak azaldu didanez, lauzpabost hizkuntza dakizki eta hainbat liburu argitaraturik
|
ditu
gizarte zientziaz eta etnografiaz.
|
2020
|
|
Gizarte Zientzien helburu nagusia bada etorkizuneko herritarrak prestatzea eta herritar horiek sozialki eskudunak izatea, esan nahi dugu bi galdera hauei erantzuten jakin behar dugula, arlo pertsonalean zein profesionalean garatu ahal izateko behar adina trebetasun izanda: Zer jakin nahi
|
dugu
Gizarte Zientziak ebaluatzen ditugunean. Nola interpretatu gizarteikasketen ebaluazioa Lehen Hezkuntzan?
|
2021
|
|
2014an sartu nintzen Euskal Herrirat, eraikitzeko inkubagailu bat ikerketa zientifikoa sorkuntza artistikoren zerbitzura. Nahi
|
dut
gizarte zientziak eta sorkuntza musikala elkarlanean ari daitezen mundua hobetzeko. Kulturarako sarbiderik ez dutenek ere ukan ditzaten tresna kulturalak.
|
2022
|
|
Gizarte zientzietan hizkuntza ez da bereziki giza portaera azaltzeko aldagai garrantzitsu edo funtsezkotzat hartzen; kasurik onenean, komunikaziorako tresna erraza da. Bestalde, Ricentok (2006) adierazten du soziolinguista eta hizkuntzalari aplikatuek prestakuntza gutxi
|
dutela
gizarte zientzietan eta, batzuetan, portaeratan hizkuntzak duen eragina deskribatzen edo azaltzen dituzten eredu formalak edo analisi enpirikoak mugatzailetzat hartzen dituzte. Beraz, etorkizuneko ikasketa eta ikerketa arloak, Gazzolak eta Wickströmek (2016) dioten bezala, diziplinartekoa izan behar du.
|
2023
|
|
Ezin daiteke transmisio bertikal soil bat izan, pulpituak ez dira zientziekin ondo uztartzen. Dakigun hori gizartearen eskuetan jarri behar
|
dugu
gizartea zientzietan ahalduntzeko. Hala, datuak aztertzeko eta ondorioak ulertzeko gaitasun handiagoa izango dugu, ebidentzia zientifikoei testuinguru zuzen bat emateko.
|