2009
|
|
Ezin dugu ahaztu halako gertakariak salatzeak duen garrantzia eta horretan dugun egitekoa. Erasotzaileei eta emakumeak hiltzeko ideia zaharkituetan babesten diren guztiei argi utzi behar diegu eraiki nahi
|
dugun
gizartean ez dutela lekurik, ez ditugula gure artean nahi. Pertsona guztien eskubideen benetako berdintasuna eta elkarrekiko errespetuan eta elkarrizketan oinarritzen diren harremanak funtsezko jotzen dituen gizarte batean, emakumeak erasotzea arbuiagarria eta ezin justifikatuzkoa dela.
|
2010
|
|
Hutsaren gainean bizi den gizaki bat da mistikoa, hutsaren jabe baizik ez dena, eta kimera baten, benetako errealitatearen?? jabe; ezereza du ondasun, eta horregatik, lurreko aberastasunak bereizgarri
|
dituen
gizartean ez da inor; heterodoxoa da eta, artaldearen dinamikatik atera behar badu, atera egingo da, zeren mistikoarentzat ez baita absolutua artaldearekiko harremana, legea eta ordena oinarri dituena, baina bai Absolutuarekiko harremana; herritar eta eliztar bazterrekoa ohi da, botere zibil eklesiastikoen dogmak dogmatzat hartzen ez dituena; poeta bat da, zientziaren ekarpenak bere esparrura era... ikusten duzu, Damaso?!?; mistikoa, beraz, gauza guztiak nahasten dituen miserable ezjakin bat da, paradoxek eta kontraesanek ehundutako errealitatea gainditu nahiko lukeena?. Gatazkaren eta kontraesanaren erdian agertzen da Jainkoa?
|
|
EAJk errealitatea ezkutatzea egotzi dio. EAk uste
|
du
gizarteak ez duela sinesten Jaurlaritzaren mezua. Gehiengoari bizkarra ematea egotzi dio Aralarrek.
|
|
Hutsaren gainean bizi den gizaki bat da mistikoa, hutsaren jabe baizik ez dena, eta kimera baten —benetako errealitatearen? — jabe; ezereza du ondasun, eta horregatik, lurreko aberastasunak bereizgarri
|
dituen
gizartean ez da inor; heterodoxoa da eta, artaldearen dinamikatik atera behar badu, atera egingo da, zeren mistikoarentzat ez baita absolutua artaldearekiko harremana, legea eta ordena oinarri dituena, baina bai Absolutuarekiko harremana; herritar eta eliztar bazterrekoa ohi da, botere zibil eklesiastikoen dogmak dogmatzat hartzen ez dituena; poeta bat da, zientziaren ekarpenak bere esparrura era... ikusten duzu, Damaso...! —; mistikoa, beraz, gauza guztiak nahasten dituen miserable ezjakin bat da, paradoxek eta kontraesanek ehundutako errealitatea gainditu nahiko lukeena —" Gatazkaren eta kontraesanaren erdian agertzen da Jainkoa" esaten zuen Mertonek—, baita, helburua lortzeko, hizkera berezi bat asmatu behar izaten duena ere —Entréme donde no supe/ y quedéme no sabiendo/ toda ciencia transcendiendo esaten zuen Fontiveroskoak—, ezinbestean; tipo xelebre bezain barregarria da, ondorioz, funtsean, bai boterearentzat eta bai zientzian ezin iaioagoak diren zu bezalako jakintsuentzat ere; muturreko ortodoxia zaintzen zutèn inkisidoreek eta beste jende batzuek" Avilako puta" tzat zuten Santa Teresa; Donibane Gurutzekoa, berriz," gizagaixo goitik beherainoko" bat zen, lurrean esertzen zena," morisko txiro mutur beltz" bat iduri; gizon ezdeus bat zen, gainera —fraidetto bat fraide bat baino gehiago—, txikia eta argala —‘pocas carnes’—, itsusia, eskorpioiak ere kontsolatzeko modukoa... baina zorrotza ere bazen, eta nornahi ateratzen zuen bere onetik bere hitzekin eta bere jardunarekin, baita Teresa bera ere, Teresa Jainkoa" motzean lotzen" saiatzen zen bakoitzean, estasiak eta mesede bereziak amets, halaxe mintzatzen baitzitzaion fraide karmeldarra:
|
2012
|
|
PSE EEn beldur zarete gehiengo abertzale batekin eztabaida hori indartuko ote den? Nik diodana da independentzia planteatzen bada, kontra egongo naizela, uste
|
dudalako
gizartea ez ezik, herria ere zatitzen duela. Gezurra da, gainera, independentzia krisialdi ekonomikotik irteteko soluzioa denik, historiako negoziorik okerrena delako.
|
2019
|
|
Emakumeak amatasunaren bitartez mamitzen du erabat bere destino fisiologikoa; hori du bokazio, naturala?, organismo guztia espeziea iraunarazteari emana duenez gero. Baina esana
|
dugu
gizartea ez dela sekula egon naturaren esku. Eta, bereziki azken gizaldi honetan, ugaltze funtzioa ez dago zori biologiko hutsaren mende:
|
2021
|
|
«Batez ere niretzat lan egiten dut; oso garrantzitsua da ikertzea, harritzea eta neure kabuz ikastea». Hala ere, badaki gero publiko batek ikusiko duela obra, eta uste
|
du
gizarteak ez duela heziketarik jaso arte plastikoaren mundua ulertzeko: «Literatura eta musika hurbilago sentitzen ditugu, baina arte plastikoa ez».
|
2022
|
|
Jatorrizko etnia (historikoki euskalduna deitua) gutxiagotze bide luze eta gogor baten pean gaztigatua izan da, instituzio historikoen desegitearen ondoren, eta aski traumatizatua kapitalismoaren ezarpen prozesuan zehar. Horrela, instituzio estatal propioak
|
dituzten
gizarteei ez bezala, ukatu egin zaizkio bideak etorkin uholdeak behar bezala eta bere inguru nazionalean herritartzeko.
|
2023
|
|
Eta laguntza eskatzea funtsezkoa da arazoak areagotu ez daitezen. Suizidioen ondorioz heriotza gutxiago
|
dituzten
gizarteetan ez dago psikologo eta psikiatra gehiago (kontuz, oso beharrezkoak dira). Gizarte horietan partaidetza sentimendu handia dago, eta jendea (literatura ingelesean gatekeepers izenaz ezagutzen direnak) kontzientziatuta eta trebatuta dago, zailtasunak antzeman eta ekarpenak aportatzen, lagundu egiten du; zertan?
|
|
Horiek kenduta, nik ez dakit benetan jendeak nola ikusten duen nire lana. Nik uste
|
dut
gizarteak ez dakiela existitzen naizela, hori bezain sinplea da: ni ez naiz inor.
|