2007
|
|
(Zentsura legeen aurka idazten ari da): . Prentsa librea herriaren gogoaren [Volksgeist] begi edonon zabaldua da, herri batek bere buruan duen usteona gorputz hartua, lokarri bat hizketaria, horrek
|
baitu
gizabanakoa Estatuarekin eta munduarekin lotzen, kultura inkorporatua, zeinek ere dituen gatazka materialak gatazka izpiritualetan itxuraldatzen eta haien ekaiezko eitea idealizatzen(?). Da ispilu bat izpirituala, non ere duen herriak bere burua ikusten, eta jakinduriaren aurreneko baldintza da norbere buruaren begiratzea.
|
|
Herrien psikologia abian jarri zutenen ideia nagusiak bi hauetara bil ditzakegu: 1) psikologiak aintzat hartu behar
|
ditu
gizabanakoa aurkitzen den gizarte hori moldatzen duten indar historikoak eta egitura sozialak, eta 2) ez dago psikologia benetan zientifikorik hizkuntzaren zientziarik gabe? 669 Aipatu bi fundatzaileen jarraitzaile inportanteena Wundt izan da. –Wundt ek, dena dela, ez zuen onartzen psikologia esperimentala eta psikologia kolektibo edo kulturala bata bestetik banatzea.
|
2014
|
|
Elles sont l, origine de tout pouvoir?. Elkarbizitza soil soil eta hutsa gura
|
duen
gizabanakoen multzoaren suposizioa, eraikuntza abstraktuenean ere, franko estrainioa dela aitortu behar: –C? était supposer les hommes arrachés à leurs préjugés, à leurs traditions, à leurs vieilles habitudes, comme à leurs privilèges et à leurs intérêts spéciaux??
|
2015
|
|
–Ez ezak txorakeriarik esan, Ezeiza, faborez. Anjelmari indar berriz zetorren erasora?. Marxismoa ez zuan Karl Marx ekin bukatu, garatu eta aberastu egin den pentsamolde bat duk, egungo gizarte kapitalistak sortu nahi
|
duen
gizabanako alienatuaren aurka borrokatzeko bide bakarra! Eta hori herri xumeak ulertzen dik, begira bestela Txilen lortu duen arrakasta!
|
|
bezalako klixe eta estereotipoak anti teknologistentzat, sistemaren aurkakoentzat, asmatu dira, eta horrela jarraituko du izaten. Baina inork ez
|
du
gizabanako bat masa jende bihurtzen termino bat asmatzen duelako». Ados nago eta liburuan zehar erabiltzen ditudan «etiketak»? «bohemio» barne?
|
2018
|
|
Bi gizabanakok, halako egoera batean daudenean, kontratu bat egiten dute elkarrekin. Biak baldintza berberetan sartzen dira kontratuan, helburu edo nahi berbera
|
duten
gizabanako jabetzadun gisa, eta helburu hori da elkarren jabetza erabiltzea bien mesedetan. Kantek zioen kontratuaren praktika bideragarria zela soilik baldin eta bi baldintza hauek betetzen baziren:
|
2019
|
|
bat bihurturik, eta askatasuna, berriz, faktikotasun bihurturik; erortze hori huts moral bat da subjektuak onartua baldin bada; bestek eragindakoa baldin bada, frustrazio baten eta zapalkuntza baten tankera hartzen du; bata zein bestea gaitz absolutu bat dira. Bere existentzia justifikatzeko kezka
|
duen
gizabanako orok, hain zuzen, bere burua transzenditzeko behar zehaztugabe baten gisan sentitzen du existentzia bera. Emakumearen egoera, ordea, modu singular batean dago definitua; izan ere, nahiz eta gizaki guztiak bezala askatasun autonomo bat den, gizonek inposatzen diote Beste gisa etsi dezala bere burua aurkitu eta aukeratu beharra daukan munduan:
|
|
Ideien zerura lerratzen denean, edo Gizartera edo Estatura, bere burua N??? edo herritartzat
|
duen
gizabanakoak uste du gainditua duela bere aberetasuna: gizabanako hori plazerari emana egon nahiz aszetismoari lotua, gizarte maskulinoan sakon txertaturiko emakumeak ez du bigarren mailako garrantzia besterik.
|