Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎euskara hizkuntza ahula da, eta aldamenean dituen erdaren aldean ez du indar nahikorik izango, ez orain ez denbora luze batean, haiekin lehian sartzeko. Era berean, uste dut euskaldunok nahiko zilegitasunik badugula gaur egun euskararekin inolako  harremanik ez dutenei eskatzeko, behingoz, uler dezatela euskararen normalkuntza arrazoiz eta tinko defendatzea bateragarria dela, guztiz bateragarria, jarrera moderno, liberal, kosmopolita eta demokratiko batekin.
2002
‎Nola da posible euskaltzain batek horretan ere, beste gauza askotan bezala, zalantzarik izatea eta halako nora ezean ibiltzea? Bada, nik zalantzak ditut gaur egun, urteetan eta urteetan gure umeak eredura bidali ondoren, esperientziak erakusten didana kontuan hartzen badut. Zeren, Euskal Herriko toki askotan behintzat, ume euskaldunek, gure umeei gertatu zaien gisa, eta beharbada zuri ere gertatu zaizun moduan, ikastolan ikasi baitute erdara.
2003
‎Gutxitutako hizkuntzan argitaratutako testuek ez dute euskalduna komunikaturik ahalbidetzen. Zail du gaur egun euskaldunak komunikazioaren munduan lehen mailako agente izatea. Eragile izateko ezintasun horrek herren bihurtzen du euskalduna abiadura handian bizi den gizarte modernoan.
2005
‎Gure iritziz, bai Brundtland Bartzordeak 1987an argitaratu zuen" Gure Etorkizun Komuna" izeneko txostenak eta bai 1992an Rio de Janeiroko Goi bileran onartutako dokumentuek balio handia dute gaur egun ere. Egia da, goi bilera, dokumentu adostu eta abarretan hain ugariak izan diren azken hiru hamarkada hauetan egin denaren balantzea ezkorra dela:
2007
‎Sexuen arteko harremanen naturaltasun ez horrek sortzetiko herabearekin ez ezik Eliza katolikoarekin ere badu zerikusi handia. Erakunde horrek sekulako eragina du gaur egun irakaskuntzan, osasungintzan eta hedabideetan, eta haren aztarnak non nahi ere agertzen dira. Bai erdo nafarrek bai eusko nafarrek maitasun gorroto sentimendua dute harekiko.
2008
‎Badakit, ordea, dakidana jakinda, ez nukeela gaur egun zalantza izpirik ere izango, eta nire" A, bale" axolagabe hura baiezko borobil eta guztiz naturala izango litzatekeela, baiezko indartsu eta zirrikiturik gabea, jakinaren gainean dagoena eta ezagutzatik sortutakoa.
2009
‎Gaztelania nahiz euskara, bi biak erabili ahal izan behar dira eremu publikoan, baina gezurretan ibili nahi ez duen orok onartuko ahal du gaur egun euskararik gabe eta gaztelaniarekin bakarrik guztia dagoela eskuragarri eremu publikoan, baina, aitzitik, euskaraz baliatu nahi duenak zailtasun eta ezintasun nabariak dituela gune asko eta askotan. Kontua ez da gaztelania erabiltzeko aukerak murriztea edo ezabatzea, euskara erabiltzekoak bermatzea baino.
‎Administraziori beste ertz batetik begiratzen badiogu, edonork aitortu du inoiz ere izan ez duen lekua duela gaur egun euskarak herri administrazioetan. Baina baikorkeria antzuetan erori nahi ez duenak ere aitortu du, oro har, urteotan egin dena baino gehiago eta hobeto ere egin zitekeela esparru honetan euskararen erabilera sustatzeko.
2010
‎Kongregazio orokorra amaitu ondoren, Aita Adolfo Nicolásek esan zuenez, jesuitek honako lehentasun hauek dituzte gaur egun: Arazo sozialak, kultur arloa, baita mailarik gorenetan ere, barne bizitza edo espiritualitatea, immigrazioa, eta harremanik onenak edo elkarrizketa zaindu eta sendotu beti, baita kristauak ez direnekin ere.
‎Autogobernu ekonomikoaz ari ginen, Kontzertua eguneratzearen beharraz; Gizarte Segurantzaren erregimen ekonomikoaz ari ginen, enplegu politikez, eta baita etengabeko prestakuntza eta lanbide prestakuntzako politikez ere. Uste genuen, eta hala uste dugu gaur egun ere, politika multzo hori guztia euskal autogobernuan integratu behar zela. Azken batean, gizarte gaietako autogobernuaz ari ginen.
‎Benetan uste dut gaur egun Espainiako erakundeak krisian daudela, espainiar Estatuaren lurraldetasun eredua krisian dagoela. Espainiako Gobernuak eta Gorteek atzera bota dute Estatutu Politiko berriaren proposamena, negoziatu ere egin gabe.
2011
‎Lope Garcia Salazar, Juan Martinez de Zaldibia, Esteban de Garibai, Juan Iñiguez de Ibarguen, Garcia Fernandez Cachopin, Juan Perez de Lazarraga, Francisco de Mendieta, Martinez de Isasti, fray Gonzalo de Arredondo, Juan de Aguayo y Guevara, Anton de Bedia y Cirarruista..., luzea da euskal kronisten zerrenda. Haietako zenbaiten lana desagertua dugu gaur egun eta beste batzuek emandako erreferentziei esker dakigu lanen bat edo beste idatzi zutela.
2022
‎Badakigu irudimenak eragin zuela, baina argitu beharra daukagu nola burutu zuen askatze prozesu hori. Askapen prozesu hori argitzeak garrantzi handia du gaur egun ere, Helenen historiak erakusten duenez, gizon emakumeen baitan prozesu hori behin eta berriro errepikatzen baita. Zer egiten du zehatz mehatz irudimenak halako jauzi kognitiboa eragiteko?
‎Horrenbestez, kontua ez da izango ikerketa programazio bat ezartzea, baizik eta pentsaera federal garaikidearen egoeraren azterketa egitea, horretarako oinarritzat hartuta bai Kanadako esperientzia, bai Europako esperientziak, baita nazioarteko instituzioen bilakaera ere, zeina lotua baitago subiranotasun partekatuaren edo subiranokidetasunaren printzipioa onartzearekin. Nozio horiek nolabaiteko onarpena dute gaur egun Europan eta beste zenbait herrialde federatutan. Gogoeta horri esker, beraz, posible izango da federazio demokratiko plurinazionalak osatzen dituzten nazioen integraziorako eta onarpenerako bideak imajinatzeko modua emango duten oinarriak identifikatzea.
2023
‎Auto seguruagoak. Eta zer ditugu gaur egun. Ibilgailu seguruagoak.
‎beldurra, mina, sufrimendua, haserrea, amorrua, nazka, gatazka, atsekabea, bakardadea... Oso fama txarra dute, eta kentzeko edo tapatzeko joera izan dugu eta dugu gaur egun. Eta horiek tapatuta desagertu egiten direla uste dugu, baina ez... barruan gelditzen dira digeritu gabe, guztiak barruan gelditzen dira, ez dira desagertzen, ez dira joaten, askotan kontrakoa, handitzen joaten dira.
‎Eta kalean jolastea ezinezkoa den kasuetan edo egoeretan, nahiz eta zaila egin ahal zaigun, etxeko ateak ireki umearen jolas munduari; benetakoari, ukitu, sentitu, begiratu eta arnasten denari, ez pantaila baten atzetik bizitzen denari. Azken" jolas" hori, ez dator definizioz jolas libreak asetzen dituen behar ebolutibo biologikoekin bat, eta horren ondorioak nabariak ditugu gaur egun.
‎Norberaren gorputzagatik nazka sentitzera iristen da kasu batzuetan, eta kontsultan izandako esperientzia ildo beretik doa: emakume ia guztiek, %95, beren gorputzarekiko ukapena, onarpenik eza izan dute edo dute gaur egun. Latza benetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia