Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 64

2000
‎Mende erdi bat geroago, Sud Ouest lehen planoko hedabide bilakatu da. Correo taldearekin elkartu ondoren, multimedia arloko talde indartsu eta mugaz gaindikobaten ikur bilakatuta, egunkariak badu gaur egun 2.350 berriemailez osaturiko sare bateta 21 argitalpen, Akitania eta Poitou Charentes ko zortzi departamenduetan, hauetatiklau Bordeleko hiri aglomerazioan, eta Sud Ouest Pays Basque argitalpena, zeinenerredakzio agentzia Baionan dagoen (10 kazetari) 14 Sud Ouest Pays Basquek erebaditu bi bulego bi kazetari iraunkorrekin Biarritzen eta Donibane Lohizunen.
‎Horrekin batera, deszentralizazio prozesuen ondorioz, tokiantokiko aginteek ere. Autonomia Erkidegoek, Departamenduek zein Udalek? duelaurte batzuk ez zituzten aukerak edota eskumenak dituzte gaur egun arlo hauetan eragiteko. Baina, hala eta guztiz ere, oraindik, Estatuak dira irrati eta telebista sistemenegituraren erantzule eta arduradun nagusiak; alde handiz gainera.
‎Antxon Mendizabal-en iritziz, berriz, ekonomia da giltzarria. Abascal enildoari jarraiki, diruaren liburuan irakurri behar ditugu gaur egungo joera kulturalenzergatiak. Ekonomialaria izanik, Mendizabal ekonomiaren ikuspegitik, globalizazio?
‎Espainiar Estatuan, euskal gatazkari dagokionez behintzat, botere legegileakez du gaur egun botere exekutiboa kontrolatzerik, ez eta hori botere judizialetikbereizterik ere. Dena dugu gubernaculum (agintea), eta inola ere ez jurisdictio (estatu boterearen kontrola).
‎lurralde antolaketa eta norbanakoaren asoziazio edo partaidetzauztartzean (1992: 22). Hortaz, bi kontzeptu horiek, lurraldetasunak eta partaidetzak, garrantzi berezia dute gaur egungo munduaren antolaketan. Oraingo honetan bigarrenaz eta honen adierazpenaz jardungo dugu.
‎– Horregatik guztiagatik, komunikazio makroteoriak eta komunikaziozko giza gertaerak leku berezia dute gaur egungo zientziagintzan, gizarte zientzietan bereziki.Edo bestela esanez, komunikazioa azaltzen da egungo diziplinaniztasuna, diziplinartekotasuna eta diziplinazeharkotasunaren topagune nagusi modura.
‎Alderdi honetatik ikusita, badirudi esan daitekeelaeuskararekiko zientziagintza nahiko urria dela, nahiz eta azken urteetan gauzakhobetzen ari diren. Etsenplu gisa, nahikoa da ikustea noiz hasi diren euskararekikoikerketak, edo nolako presentzia homogeneoa eta eskasa duten gaur egungo unibertsitatearen mailan. Hala ere, joera baikorra bultzatu nahian, egoera honek badualderdi on bat:
‎Frankismoaren lehen urteetako arrastoa begiratzeko, badugu gaur tresnarik.Orduan gauzatutako hizkuntz politikaren historiarako langairik franko bildu zuenBenet ek (Benet 1973, 1979), eta ezaguna dugu gurean ere (Torrealdai 1982, 1998). Bada hor perla ederrik (Torrealdai 1998: 85, 93, 97, 104, 106).
‎Karrantzako haranak 3.030 biztanle ditu gaur egun; jende gutxi bizi da, beraz, lurralde zabal honetan. Bizkaiko Lurralde Historikoarekin konparatuz, oso dentsitate baxuko eskualdea da.
2001
‎Funtsean, paradigma moderno horren baitan egon dira eraikita, eta oraindikere badaude, neurri handi batean? gure helduen euskalduntzea eta alfabetatzea ere.Eta, azken batean, ikuspegi modernoaren araberakoak ditugu gaur indarreanhainbat osagai, elkarreragin estuan: euskaltegien izaera, irakasleen (eta ikasleen) egitekoa, hizkuntza eta ikaskuntza ulertzeko era, irakaskuntza eratzeko moduaeta... lehengo programa.
‎taldearteko harremanen ikerketa sendotu du, bai amerikar tradizioan eta baita europarrean ere; 3) Egoera horrek bi tradizioen arteko (amerikarraeta europarra) hurbilpena eta integrazioa erraztu du; horrela, gaur egun, gizarte mailako testuinguruak eta soziohistorikoak kontuan harturik, taldearteko prozesuak eta portaerak era konplexuagoan ikertzen dira. Hori dela eta, ISTak osogarrantzi handia du gaur egungo psikologia sozialean. Ondoren, lan horrekinlotutako teoria horren alderdi batzuk aipatuko dira:
‎Esentzia olio horiek, ikusi denez, zelulen arteko espazioetan edo poltsetan metatuta topa daitezke, eta leku horietatik eskura ditzakegu laborategiek duten gaur egungo teknologiarekin.
2002
‎Unibertsitatearen itzalak ez du ikerketa zentrorik babestu, ez masterrik edo doktorego programarik antolatu, eztagradu ondoko diplomaturarik ere. Manuel Montero EHUko errektoreakbere kargu jabetze ekitaldian EAEko lehendakariaren aurrean esandakohitzek hutsaren hurrengo balioa dute gaur egun. Unibertsitateetakoagintariek erakutsitako arduragabekeria handia bada ere, ez dezagun ahantzunibertsitatea unibertsitario orok egiten dugula egunez egun. Beraz, autokritika sakona egin behar da, baina guztiontzat. Denok publikokiaitortu behar dugu ez garela egon euskal gizarteak, gai honen inguruan, exijitzen digun mailaren parean.
‎Unibertsitatea dugu gaur egungo gizarteetan sortu den kultur produkziokoarloaren eszenatoki instituzional handienetakoa, agian, handiena?. Ezagutzarensortze eta transmisio zentro da, ikerkuntzara eta goi mailako hezkuntzara zuzendua, jardun intelektualaren eta zientifikoaren erreferentzia, eta arestian aipaturikokulturaren dimentsio guztiak gauzatu eta elkartzen dira bere barnean:
‎d) Testu horien ezaugarri nagusiak dentsitatea eta kontrol kontzeptuala dira.Espezialista bera da, testuan azaltzen diren kontzeptuak ulertzen, lantzeneta azaltzen dituena; eta kontu handia izan behar dugu testua aldatu etabirformulatzean. Kezka handia dugu gaur egun, zientziaren zabalkundeaherritarrengana zuzen iristen ote den eta kontzeptuak ulergarri gertatzen otediren. Izan ere, osasun arloko agindu edo kontsignak oso aldrebesturik jasoditzake herritarrak kontzeptu horiek argi aurkezten ez badira (esate baterako, antibiotikoak erabili behar ote dira birusen eragindako eritasunetan?)
‎Eta erakusten dute gaur egun dagoen batasunik eza. Batasun falta horren ondorioz, nahiko egoera nahasia bizi dugu gaur egun:
‎Azken urteetan ematen ari diren aldaketa kualitatiboak guri ez zaizkigu fenomeno berriak iruditzen, gu konfiguratzen gaituen errealitatea eta guk konfiguratzen dugun errealitatea baizik. Ez ditugunez proiektu, forma nahiz arau sistema modernoak ezagutu, ez daukagu distantziarik zertan hartu; alabaina, gai izan behar genuke gaur egungo dogmatismoetan oinarri modernoak daudela ikusteko eta baztertzeko. Orobat, modu honetako lanak komunikabideen bidez ezagutzen ditugun gertakariak ulertzeko giltzarri izan dakizkioke irakurleari.
‎Ia berrehun emisora txiki ditut gaur egun zerrendatuta, batzuk desagertuak dira dagoeneko, eta beste batzuen existentzia ezin izan dut frogatu, bidean geratu ote diren jakin ezinik, egitasmo soilak izan direlako, edo oso epe laburrean existitu direlako edota izen ezberdinak hartu dituztelako?, edota, jarraitzen duten batzuei buruz,, ikerketan agertu direnei buruz, adibidez?, izena eta kokapena besterik ezin izan ditut jakin, ah... Beste batzuek, berriz, seguru aski ezkutuan jarraituko dute, nire asmoa izandako guztiak agerraraztea izan den arren.
‎Hasieratik zituzten helburuak berak dituzte gaur egun irratiaren bultzatzaileek: «Iruñerriko euskaldunen komunikazio tresna»6 izatea, alegia.
‎Hedabideek euren isla propioa eduki dute eta badute gaur egun ere harreman komunikatibo horietan, eduki sinbolikoen elkartrukatze lan horietan, hain zuzen ere.
‎Hedabideak, gainerako enpresa guztiak bezala, gero eta pastel zati handiagoa gura izan dute, eta halaxe nahi dute gaur egun ere. Horren arabera, asko eta asko izan dira enpresen arteko lehiak besteen pastel zatiak jateko, merkatu kuotak bereganatzeko, beste ororen gainetik.
‎Gizarte harremanetan, sinboloen elkartrukatzea elkarbizitzarako oinarri komunikatibo zentrala da. Hedabideek euren isla propioa eduki dute, eta badute gaur egun ere, harreman komunikatibo horietan, eduki sinbolikoen elkartrukatze lan horietan, hain zuzen ere.
‎Kulturek eta identitateek inoiz izan duten elkarren arteko aditzerik sendoena dute gaur egun. Besteei buruzko berri inoiz baino gehiago dugu gaur egun. Kulturartekotasunetik eta identitate aniztasunetik hitz egiten ikasi beharra du gizaki modernoak.
‎Kulturek eta identitateek inoiz izan duten elkarren arteko aditzerik sendoena dute gaur egun. Besteei buruzko berri inoiz baino gehiago dugu gaur egun. Kulturartekotasunetik eta identitate aniztasunetik hitz egiten ikasi beharra du gizaki modernoak.
‎Pertsonen arteko harreman komunikazionala, giza taldeen arteko harreman komunikazionala, makinen arteko lotura zibernetiko komunikazionala... Ez dugu gaur egungo mundua ulertzerik komunikazio barik: mundua ez litzateke mundu, pertsonen arteko harremanik ez balego, makina eta enpresen arteko loturarik ez balego, giza taldeek beren artean erlaziorik ez balute.
2003
‎Ideologia desarrollista horrek izugarrizko hedapena du gaur egun; alabaina, gizartearen martxa edo bilakaera modu lineal horretaz irudikatzea etenik ez duenprozesu automatikoa eta aurretik determinatua baieztatzea da. Azken batean, balizko eboluzio natural baten arabera, aurrerapen geldiezinaren fede idilikoa elikatzeada.
2004
‎Testuarenazkeneko orrialdeetan honela mintzo da Sokrates: . Uste dut Atenasko bakarrenetarikoanaizela, bakaira ez esateko, benetako arte poiitikoari atxikia eta nik dudala gaur praktikatzen?, Politeian Platonek politikari buruz egiten digu teoria, beti maisua mintzaraziz, haatik aholkularia bere izenean ari zaigularik gero eta gehiago. Orain politikaren zientziabat eratzekoa da.
2005
‎Zenbait intelektualek 1919 urtean Alardearenaldeko eginiko apustuak nolabaiteko legitimitatea ematen dio maila sozialean, gehienbat burgesiari dagokionez; hala ere, oraindik ez da, inondik inora, jai jendetsua (urte hartan 700 parte hartzaile inguru izan zituen). Alarde barruko protagonistek ere, ez zuten gaur egun duten osperik; jeneralaren aipamena egiten da, baina ez kantinerena. Uniformeari dagokionez, batasunik eza da nagusi; horrilotuta, aldaketa asko jasan zituen urte haietan eta kantineraren uniformearenkasuan, esaterako, oso nabaria da.
‎Etaegileekin bat nator esaten dutenean, politizazioaren aitzakian, Alardeen benetakogatazkari aurpegia desitxuratu zaiola. Kanpotartasunari buruz, aldiz, zer esan. Nihil humanum a me alienum puto antzinako hura Terentzioren garaian bezainberria dugu gaur ere, bai Bidasoako Edenean jaiotakoek bai halako zoririk izan ezdugunok. Eta gizakiari dagokion ezer arrotz izaterik nahi ez nukeelako idatziakdira lerrook, kanpotar naizentxo honek jakin mina baitut inoiz ulertuko ez omendudan misterioari bere benetako aurpegia ikusteko.
2006
‎Materialki, izatezko bikoteen legeek ez dute gaur aparteko abantailarikeskaintzen. Zentzu galera hau, edozein kasutan, logikoa ere bada:
‎Araba: Testu honetan Araba toponimoa azaltzean, ezin dugu gaur egungo Araba probintziako lurraldea buruan eduki. 1463 arte ez da probintziatzat hartuko, Arabako Ermandade Nagusia sortu zen urtera arte, hain zuzen ere (Díaz de Durana, 1988:
2007
‎Eta alderdi bat diot, baina berdin enpresa bat, erakunde bat, eliza edodena delakoa. Komunikazioan dagoen pertsonak oso argi izan behar du bereprofesionaltasuna, eta jakin behar du gaur egon daitekeela leku batean eta biharbestean. Abokatu batek defenda dezake gaur bezero bat eta bihar bezero horrenlehiakidea den beste bat.
‎ZER PROFIL DUTE GAUR EGUNEAN PRENTSA BULEGOETAN ARIDIREN KAZETARIEK?
‎Prentsa bulegoek eta komunikabideek elkarren beharra dute gaur egun.Zergatik. Zer eskaintzen dio batak besteari?
‎Aurrerago itzuliko gara, ezinbestean, identitatearen gaira; alabaina, bestesarbide bati ekin behar diogu euskal kulturaz aritzeko orduan. Kultura zer denargitu genuke eta batez ere, kultura zer nolako egoeran dugun gaur egun, nola aldatu den logika tradizional batetik modernora, eta nola aldatzen ari denlogika moderno horretatik logika postmoderno batera. Hala baina, kulturarenbilakaeraz eta logikez aritzen hasi baino arinago, kulturaren kontzeptu iheskorradefinituko dut.
‎EITBren lana ere hor dago, bestemodu batean. Euskaraz pentsatutako, hausnartutako eta idatzitako hedabide horibaldin badugu gaur gaurkoz Euskal Herriaren osotasuna modurik zintzoenean islatzen duena, egin diezaiogun geure buruari ondorengo galdera: euskal nazioaren ikuspegi osoena eskaintzen digun egunkari hori non irakurtzen da gehien eta ohikoen?
‎Idatzi honetanzientziaren edo teknologiaren izaera edo ezaugarri propioak zuzenean aztertu etaeztabaidatu baino gehiago, berauen eragin publikoa da kontuan hartuko dudana.Hori baita testuinguru honetan arduratzen nauena eta nolabaiteko larritasuna erakusten duena. Gogoan izan behar dugu gaur egun jendeari, herritar arruntari, inoizbaino informazio gehiago iristen zaiola hainbat komunikabidetatik. Baina ez horibakarrik, gero eta gehiago, jendeari erreakzio bat ere eskatzen zaio.
2009
‎Izan ere, kapituluan zehar aipaturiko obra eta lan gehienakdauden tokietan ia ez dago frankismoaren esklaboak publikoki gogorarazten dituenseinalerik, nahiz eta azken urteotan gero eta ekimen gehiago egon. Beste tokietanbezala, ekimen horiek gizarte mugimenduetatik etorri dira gehienbat, eta horrenadibide ona dugu gaur egun Lau Haizetara Gogoan koordinakundean integraturikdauden taldeek egindako lana. Instituzioak, bestalde, oso atzetik joan dira, etaoraindik ere zaila da ahaztea Langile Soldaduen Diziplina Batailoietan ibili zirenekurte batzuetan jaso zuten erantzuna:
‎Joxe Artetxe kazetari azpeitiarrak esan zuen modura (1969) 8 «egiak etsaiasko ditu gaur egun». Arerio horiek zeintzuk diren zehazten ahalegindu zen:
2010
‎Beste kontzeptu edo pentsamolde garrantzitsu bat garapen jasangarriarenaizango litzateke. Garai batean honen sortzaile edota asmatzaile izan ziren taldeugarik, ekologistak esaterako, ez dute gaur egun delako kontzeptua erabiltzen. Osobidezkoa eta guztiz erakargarria zen ideiak denborarekin bere benetako balioagaldu du.
‎Azken finean, lurralde antolamenduak birbanatze papera ez balu jokatuko, oso atzeratuak gelditzen ari diren lurraldeak, denbora pasatu ahala, pobreagoak bihurtuko lirateke eta aurreratuenak edotabotere gehien biltzen dutenak, ordea, aberatsagoak. Zentzu horretan, gaur egunpolitikoki jasangarritzat onartzen diren abiadura handiko trenbideak eta garraiosistema ezberdinek ez lukete zuzenduko lurralde desorekarik, alderantziz, hustuegingo lituzkete gaur egun nahiko utzita dauden zenbait landa eskualde, populazionahiz errentak metropolietan areago metatuz.
‎Euskal Autonomia Erkidegoko ekonomiaren metabolismoaren azterketak agerianjartzen du gaur egungo garapen eredua iraunkorra ez izatearen arrazoi nagusietakobat garraioa dela. Lurraldeen egitura hein handi batean garraio sistemak markatzendu, baina sistema horren oinarri nagusiak salgaien errepide bidezko garraioa etapertsonak garraiatzeko ibilgailu pribatuen erabilera masiboa direnean, gurekasuan bezala?, gizarte, ingurumen eta ekonomia arazoak areagotu egiten dira: baliabide naturalen kontsumoa (lurzorua eta energia, batez ere) areagotu egiten da, baita isuri kutsagarriak, klima aldaketa, zarata, istripuak, espazio publikoarengalera, segurtasun eza, etab. (Guillamon eta Hoyos, 2005).
‎Horien artean, hurrengoak azpimarratzekoak dira. Lehendabizi, herrialde atzeratuekhazkundea indartu nahi dute gaur egun aberatsak direnek egin zutena baino mailabaxuago batetik abiatuta. Horrez gain, herrialde atzeratuetan ez da nekazaritzasektorearen iraultzarik izan industrializazioaren oinarrian.
‎Mendebaldeko Europako integrazio prozesua izan da zalantzarik gabe literatura espezializatuan arreta gehien erakarri duena, eta sarritan formatu eredugarritzathartu izan dena. 50eko hamarkadaren hasierako urratsetatik fase ugari bereizibeharko genituzke gaur egun ezagutzen dugun Ekonomia eta Diru Batasunera ailegatu artean.
2011
‎2003 urtean Eusko Jaurlaritzak EITBNET izeneko sozietatea sortzea erabakizuen. Zamudioko Teknologia Parkean kokatuta, EITB taldearen Interneteko euskarriakudeatzearen ardura eman zitzaion, EITB taldeko Internet arloko enpresa bihurtuz.Horrela, berau dugu gaur egun ere taldearen webgunearen edukiak zein gunehorren garapen multimedia eta elkarreragilea garatzearen arduradun nagusietarikoa; informazio korporatiboaz gain, beren beregi irrati eta telebistarenak diren edukiakbarneratu ditu. Ordutik, EITBk lau sozietate anonimoren jabegoaz osatu du bereizaera multimedia:
2012
‎Euskal eragileen arteko lankidetza ere aberatsa izan da urte hauetan guztietaneta horri esker dugu gaur egun Euskal Herri mailako egitura lortu duten hainbateragile politiko eta sozial, hala nola Batasuna, EAJ PNV eta Eusko Alkartasuna, Partaide Ikastola, LAB sindikatua... Horrez gain, areagotu dira Ipar eta Hego EuskalHerriko eragileen arteko lankidetzak, esaterako, kooperatiben mugimendua, EuskalHerriko Laborantza Ganbara, Gaindegia, Udalbiltzak sustatutako Euskal Herrikoudalen arteko anaitasunak...
‎batetik, herritarren homogeneotasun kulturala lantzea, eta bestetik, herritartasun sentimendua sendotzea, eta hori guztia curriculum estandarizatuarenbitartez eta hizkuntza bakarra ezarriz lortu zuen. Emaitza, esan bezala, estatukoherritarren homogeneotasun kulturala da, eta horrela ulertu ohi dugu gaur egun, joera baitugu pentsatzera herrialde bateko herritar guztiak kultura berekoak direla.
‎Gaur egungobaldintzek izaera monopolistiko hori hautsi dute, baina ez guztiz. Hala ere, estatuekberen lurraldean kultura sistema homogeneoa eratzeko historikoki izan dutenahalmenaz harago joanda, estatuek gizarte errealitatea ekoizteko instantzia gisaduten eraginkortasunak ez duela gaur egungo beste instituzio batzuetan parekoriklortu argudiatzen da «Kultura estatu eraikuntzan: estatua proiektu sinboliko gisa»izenburuko artikuluan.
‎Hain zuzen ere, azken birsortze horretarako estatuak eta haren ingurukoerakundeek etengabeko funtzio ideologikoa eta sinboliko kulturala bete behar dute, herritarren mundua errealitate sozialari buruzko sineste, irudikapen eta praktika sozialjakinez osatzeko. Modu horretan, nazio estatua gizabanakoen eguneroko munduantxertaturik dagoen errealitate eztabaidaezin bihurtu da, oharkabeko nonahikotasunahartu duena gaur egungo estatu gizarteetan. Nazio estatuak sorturiko ordena horrekez du eguneroko plebisziturik jasotzen.
‎Migrazioak: eskulana dugu gaur egun gutxien mugitzen den ekoizpenfaktorea, migrazio handiak egon diren historiako beste garai batzuetan ezbezala. Hala, XVI. eta XIX. mende bitartean esklaboen merkataritza egonzen Afrikatik Amerikara, jopu sasoilari gisa ziharduten Indiako eta Txinakolangileen fluxua etorri zen gero, eta bitartean 60 milioi europarjoan ziren Europatik Amerika eta Australiara.
‎Beraz, testuinguru honetan baieztatzen dugu Laugarren Munduaren garrantzia, nazioarteko aktore berriak izanik, inportantzia handiagoa duelako gaur egungo nazioarteko gizartea hobetzeko egindako kontribuzio kritikoaren bidez. Hark egindako kritika Del Arenal ek (2002) esandako ildoari jarraitzen dio, argi erakutsiz gaur egungo sistemak bere barnean duen injustizia, esklusioa eta dependentzia.
‎Erakunde horiek segurtasunaren inguruko lege esparrua eraikitzen lankidetzan jardun dute azken urteetan zehar. Ondorioz, AKKPA metodologiaren eta trazabilitate sistemen halabeharrezko ezarpenaren moduko neurriak ditugu gaur egun, 93/ 43 (EE) Arautegia eta 178/ 2002 (EE) Arautegia direla medio.
2014
‎Nafarroa ipar mendebalean dagoen herri honek 763 biztanle ditu gaur egun (2013koerrolda). Demografia galera handia egon da bertan; 1975 urtetik biztanleen% 40inguru galdu da.
‎Instituzionalki berdintasuna lortu den arren, sozialki ez da berdintasun horilortu, tradizionalki mutilen kirolak izan direnek ospe hobea dute gaur egun, etabalorazio hobea.
‎Produkzio kostu altuak izateaz gain, portaera termiko kaxkarra dutelako gaur egun ia ez dira erabiltzen, fatxadetako estaldura gisa ez bada. Gainazal oso handiek hoztasun eta gogortasun sentsazioa eman dezakete; baina zoru, eskailera, tximinien estaldura edo bideetarako lauza gisan aberastasun formal handia eskaintzen dute.
‎Luze joko luke lokatzez egindako eraikuntza sistema guztiak azaltzeak. Tapial, cob34 edo adobeez gain, lokatzez eraikitzeko sistema modernoagoak ere eskura ditugu gaur egun: kofratze lerrakordun tapiala, lokatza kordoitan, lokatzez betetako zakuak, lokatz intsuflatua, lokatzezko panelak, eta abar.
2015
‎Beraz, Alzheimerrari eta gainontzeko eritasun neurodegeneratiboei aurre egiteko estrategienikerketak garrantzi handia du gaur egun. Gaitz horien progresioa eten edo murriztuko lukeenmedikamentu baten aurkikuntzak, diagnostiko goiztiarrarekin batera, onura handiak ekarriko lituzkebai gaitzak jota dauden pertsonentzat eta baita osasun eta gizarte sistemarentzat ere.
‎Gaztelaniaren ezagutzari buruzko daturik ez dizkiguzentsuak eskaintzen, baina dakigunaren arabera, zalantzarik ez% 90etik gora egongo dela udalerrieuskaldunetan gaztelaniaren ezagutza. Beraz, nahiz eta udalerri euskaldun deitzen diogun, benetan, gune horietan, euskara eta erdara biak bizi dira, eta erdararen tokia ez da marjinala, bere tokigarrantzitsua du gaur egun. Berez, argazkiak zerikusi gehiago du elebitasun orekatuarekin gauregungo errealitatean.
‎Ohiko arbela geroz eta gutxiago erabiltzen da, eta, haren ordez, geroz eta gehiago erabiltzen dira ordenagailua, arbel digitala eta ukimenezko pantailak dituzten miniatura gailuak. Tresna horien erabilerak eragin zuzena du gaur egun (eta izango du etorkizunean) ikastetxeetan, eta aldatu egingo du, nabarmen, matematika ezagutzen transmisioa nola ulertzen dugun.
‎Gaztea sarean mediatizatutako musika kultura popularraren dimentsioan ulertu behar dugu gaur egun, eta musika popularraren literatura soziolinguistikoan (Alim, 2009; Androutsoupulos, 2010; Pennycook, 2007; Schulze, 2014, besteak beste) glokalizazioa deitu izan den aterkiaren barruan. Tokiko kultura ezaugarriak testuinguru globalera hedatzen ditu webean eta, alderantziz, globaltzat ditugun musika kultura ezaugarriak tokiko testuingurura ekartzen ditu eta hor birtestuinguratzen edo lokalizatzen ditu (Androutsopoulos, 2010) 64 Glokala izatea, Coupland ek (2001:
‎Ondorioz, sarean biltzen dira halako lan gehienak, ustez dena eskura jartzen digun baliabide berehalakoa eta doakoa den heinean. Baina web sareak sustatu eta, nolabait ere, hitzeman dituen ezaugarri ustezko horiek kostu handia dute gaur egun: batetik, egonarri gutxiko erabiltzaileak gal daitezke, bila dabiltzan hori segundo gutxian aurkitzen ez badute, eta, bestetik, erabiltzaileak ez daude prest sarean kontsumitzen duten produktuen truke ezer ordaintzeko.
‎Zentzu horretan esan genezake, media? atzizkiz amaitutako neologismo berriak protagonismo osoa dutela gaur: hipermedia, multimedia, cross media eta moda modako hitza, transmedia.
2017
‎Literatura kritikaren esparruan, pertsonaiaren azterketak hausnarketa teoriko eta metodologiko ugari eragin dituelarik eta kritika feministaren ardurei jarraikiz, ikerketa lan honetarako helburu nagusi bat zehaztu da. Kritika literaria feministak azaldu nahi ditu zeintzuk diren genero femeninoaren gutxiagotasuna ahalbidetzen edo bultzatzen dituzten egitura sinbolikoak, bukatu nahi du historian emakumearen ikusezintasunarekin eta erakutsi nahi du gaur egun duen papera (Humm, 1994).
2019
‎Euskaraz ezagutzen den lehendabiziko liburua bera ere bertsotan idatzia da. BernardEtxepare apaizak idatzi zuen Linguae Vasconum Primitiae liburua, 1545ean, eta bertsotanidatzi zuen gaur egunean oraindik bizirik dauden neurrietan eta errima moduetan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia