2004
|
|
Naturaltasuna galdu duela, erromantizismoa... litekeena da, baina azken batean, bilakaera logiko bat besterik ez da. Garai batean, taldeek ez
|
zuten
gaur egun duten pisurik. Beharbada gaurko txirrindularitzari egotzi diezaiokedan akatsetako bat da morrontza lanean aritzen diren zenbait txirrindulari lider izateko modukoak direla, eta kontua da pelotoiak edo talde jakin batek gaitasun handia badu asko lotu dezakeela ziklista eta lotura horrek ikusgarritasuna kenduko diola lehiari.
|
2005
|
|
Zenbait intelektualek 1919 urtean Alardearenaldeko eginiko apustuak nolabaiteko legitimitatea ematen dio maila sozialean, gehienbat burgesiari dagokionez; hala ere, oraindik ez da, inondik inora, jai jendetsua (urte hartan 700 parte-hartzaile inguru izan zituen). Alarde barruko protagonistek ere, ez
|
zuten
gaur egun duten osperik; jeneralaren aipamena egiten da, baina ez kantinerena. Uniformeari dagokionez, batasunik eza da nagusi; horrilotuta, aldaketa asko jasan zituen urte haietan eta kantineraren uniformearenkasuan, esaterako, oso nabaria da.
|
2006
|
|
Kanpamenduetan geundenak berriz, marokoarren beldur ginen, eta haima azpietan zulo handiak egin genituen, bonbardatzen bagintuzten edo, bertan ezkutatu ahal izateko. Garai hartan ez
|
genituen
gaur egun ditugun etxeak. Oihal oso finez egindako haimak besterik ez genituen.
|
2009
|
|
Jende anitzek lan egin dute, egin beharko ere. Lehen, euskarak ez
|
zuen
gaur egun duen nortasuna. Eta lorpen hori lanetik heldu da.
|
|
Gaurtik ikusita, errealitatea etsigarria da baina orduan? Gertatzen zena izugarria zela bagenekien, baina ez
|
zuen
gaur egun duen oihartzuna eta, beraz, gutxiago eragiten zigun. Nik gogoan dut Ean, Izpazterren, gertatu zen atentatu bat.
|
2011
|
|
Komunikabideak indarra hartzen joan ahala, elkarteak haietan bere lekua izan zezakeela jabetu ginen. Garai hartan mendizaletasunak hedabideetan ez
|
zuen
gaur egun duen lekua, eta horretan bide egiten hasi nintzen. Propagandarako beti izan dut trebezia.
|
2012
|
|
Kontsumitzaileentzako ondorioez gain, enpresen erreakzioak ere ildo horretako aurreikuspenak erakusten ditu. Duela gutxi egindako inkesta batean, 20 ekonomialariren 14k adierazi zuten moneta bakarrak ez
|
duela
gaur egun duen forma gaindituko, eta enpresak egoera okerrenean egoteko prestatzen hasi direla. Horren adibide bat da sektore batzuek kontratu komertzialak egiteko modu estandarra berrikustea —gehienek ez dute euroaren irteera-egoera aurreikusten—, monetaren gorabehera handien kasuan prezioak doitu ahal izateko.
|
2015
|
|
Gainerako multzoak handitu egin dira, eta udalerri eta biztanle gehiago
|
dituzte
gaur egun duela 30 urte baino. Dena den, gure arreta azken hamarkadan jarriz gero, beste bi multzo ere ahultzen ikusiko ditugu, muturretatik hurbilen dauden hurrengo biak, hain zuzen:
|
|
XX. mendeko mendebaldeko pentsamenduan hedatua zegoen arrazismoaren kontzeptua. Baina ez
|
zuen
gaur egun duen esanahi bera: «Etniarekin lotzen zen arraza».
|
|
Erabat ados. Kalimotxoa, askoren ustetan oso identitarioa izanagatik inbentu bat da, hainbat eztabaidaren ondoren, sorteguna eta jaioterria finkatuak dituena.28 Taloak eta bestek, zaharrak izanagatik, berariaz asmo identitarioaz egindako praktiketan
|
dute
gaur egun duten zentzua. Beraz, gastronomia-praktikek, oso identitarioak izan arren, ez dute, ez momentuz, gatazka handirik pizten, ezta haien faltsukeriaren salaketa ere.
|
2021
|
|
Ez ote da gaur egun egiten den globalizazioa berdina izango, baina kamuflatua? Ez ote
|
dugu
gaur egun duela 8.000 urteko gizakiaren kontzientzia maila berdina, mitikoa. Eta, azkenik, ez ote gaude oraindik ere, itxura guztien arabera, antropomorfismo batean buru-belarri murgilduta?
|
2023
|
|
Begi-bistakoa da neurri horrek ez
|
duela
gaur egun dugun egoera konponduko, ikasleen arteko oreka xelebreak eginez, gu guztiok entretenitzeaz gain, sistema publiko-pribatuaren zuritze ariketa bat besterik ez da egiten, jaiotza-tasa jaisten ari diren une honetan. Gizarte orekatu eta kohesionatu baten aldeko egiturazkoak diren aldaketak egiten ez badira, hezkuntza sistema merkantilistaren inertziak eta gizartean berez ematen diren bazterkeria logikek beti topatuko dute zirrikitua, tranpa edota salbuespenerako bidea, segregazioa sortuz eta areagotuz.
|
|
XIX. mendean eta XX.eko hasieran, bertsolaritzak ez
|
zuen
gaur egun duen onarpena eta, are gutxiago, zukeen maila aitorpena. Antoine d’Abbadiek Lore Jokoak antolatu eta garatu bitartean (ikus Euskara Jendea liburua), are geroago ere, bertsolariak sagardotegietako mozkor istorio ziren, alegia, ez zen serioa.
|