Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎gizabanakoa, gizabanakoen artekoa, posiziozkoa eta ideologikoa (Doise, 1982). Bigarren mailakatze mota horrek baditu zenbait abantaila, adibidez, mailaideologikoak eta posiziozkoak duten garrantzia ulertzeko, biak oinarritzen direlako: a) artekotasunean, edo harremanetan, eta horrek suposatzen duen erlatibotasunean, eta b) artekotasuna, gehienetan asimetrikoa denez, boterearen, estatusaren etatamainaren arabera esplikatuko den ustean (Leyens eta Bourhis, 1996; Bourhis, Gagnon eta Moise, 1996). Hau guztia interesgarria izango da euskararen erabileraaztertzeko.
2005
‎Elikagaien segurtasunaren arloan tresna erabilgarriak izateak duen garrantzia ulertzeko, kontuan izan behar da arriskuak ez duela mugarik. Adibidez, Rapid Alert System for Food and Feed (RASFF) tresnak duela gutxi aurkeztu ditu 2004 urtean detektatutako elikadura alertei buruzko ondorioak, eta kontsumitzaileei bermatzen diete elikagai seguruak eta kaltegabeak eskura ditzaketela.
2007
‎gehienak haurrak dira—, gehi hamarreko batzuk immunodeprimituetan, hiesa duten gaixoetan. Azken puntu hori funtsezkoa da gaixotasun horrek mundu osoan duen garrantzia ulertzeko. Laurogeiko hamarkadaren erdialdean, Alvarrek leishmaniasiak hiesarekin duen harreman gaiztoa deskribatu zuen:
‎Funtsean, ezinbestekoa da higiene printzipio guztiak aplikatu ahal izateko beharrezkoak diren inbertsio guztiak egin ahal izateko, eta, horretarako, jakin behar da higienea eta higiene kontrola ez direla gastu bat, inbertsiorik garrantzitsuena baizik. Aplikazioa ahalik eta onena izan dadin, langile guztiek higiene printzipio horiek ezagutu behar dituzte, eta neurri horiek elikagaien ekoizpenean duten garrantzia ulertu. Ildo horretatik, beraz, industria arazo baten aurrean gaudenean, hala nola energia kontsumoaren, tenperatura edo ontzi aldaketen murrizketaren aurrean, eta kostuak murrizteko, higienearen printzipioa sendo onartu bada, ez dio inoiz eragingo elikagaien segurtasunari.
2011
‎Europako Batasunean piztu dira alarmak, eta gobernu organoetako bilerak etengabeak dira kide batzuen arazoak konpontzeko. Baina altxagarri horiek zor publikoan duten garrantzia ulertzeko, parametro ekonomiko hori nola kalkulatzen den jakin behar da, baita bere kontu nazionaletan arrisku prima handitzeak dakarren arriskua ere. Bankuek gehiago ordaindu dute arrisku prima handiagoa bada.
2013
‎–Konpetentziek enpresan duten garrantzia ulertzea.
2018
‎. Haiekin gure txikia erabiltzen dugu hari eroale gisa. Airman superheroia, bizi ohitura osasungarriak izateak duen garrantzia ulertzen laguntzen dien pertsonaia. birikiak gaiztoetatik babestea, birusak eta bakterioak baitira arnas infekzioen eragile nagusiak, superbotereak eta armarriak erabiliz.
2021
‎Unescoren ustez, kultura eta hizkuntza aniztasuna denon ondasuna da, babestu beharrekoa. Ama hizkuntzek ikaskuntza eta sozializazio prozesu goiztiarrean duten garrantzia ulertzeari esker, lorpen esanguratsuak lortu dira hezkuntza eleaniztunaren arloan. Horregatik, erakunde honen ustez, lehen hizkuntzan (L1) edo ama hizkuntzan oinarritutako hezkuntzak eskolatze aldiaren lehen urteetatik hasi behar du, haurtzaroko lehen urteetako arreta eta hezkuntza oinarrizkoak baitira ikasketa gizarte kohesiorako eta komunitate integraziorako egokia izan dadin.
2022
‎Hala, naturaren aldeko sentsibilizazio eta ekintza mugimendu handiena bihurtu da. Izan ere, urtero, Planetaren Orduak aukera ematen die mundu osoko pertsonei naturarekiko kezka erakusteko eta beste batzuei gure bizitzarako duten garrantzia ulertzen laguntzeko, bai eta gizakien eta ingurumenaren mehatxu suntsitzaileak ulertzeko ere. Sinbolo kolektibo batean parte hartzeko unea, baina jarduteko beharra nabarmentzeko unea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia