Emaitzak: 9
2008 | ||
Urtetan geldi egon ondoren, badirudi laster etorriko dela M. Urkiaren proposamenei eta egi beri | ditugun galderei erantzuteko garaia. Sagarnak behintzat horrela iragarri du Euskaltzaindian sartzeko hitzaldian: | |
Galdera horri erantzuten saiatzeko, etxean zein hizkuntzatan hitz egiten zuten galdetu genien elkarrizketatuei. Orain ez | ditugu galdera horren emaitzak aurkeztuko; etxean batera edo bestera hitz egiten dutenek hedabideak baliatzerakoan euskarari zer toki ematen dioten azaltzera mugatuko gara. Bi alderdi horiek harremanetan jarriz sortu dugu G. grafikoa. | |
2012 | ||
Has gaitezen ikerketaren mamiari heltzen. Gure hipotesiekin zerikusi zuzena | duten galderetan sartu baino lehen, hurbiltze galdera batzuk egin dizkiegu elkarrizketatuei. Pertsuasioan adituei galdetu diegu zer egiten duten edo nola jokatzen duten bezeroekin eta bezerogaiekin ahalik eta identifikazio maila handiena lortzeko. | |
2016 | ||
— Eta garrantzitsuen, nork | du galdera hauei erantzuna emateko boterea? | |
Zer pisu dugu egungo euskal hiztunok hamalau maila horietariko bakoitzean? Erantzun argia | du galderak: atal eta maila guztietan gaude egungo euskaldunok, BZ hasita BZ, eta aski pisu diferentea dugu batzuek eta besteok maila bakoitzean. | |
Zergatik ari gara gorantz, ez beherantz," goi mailako" jardungune jakinetan? Ez | dugu galdera horri erantzun betea ematen dion analisi xumerik ezagutzen. Lehen hurbilketazko hipotesi minimoa honako hau izan liteke: | |
2017 | ||
Uste | dut galdera ebidente —baina lausoerraz— horien inguruko formakuntza jarraikia dela mugimendu sozio-kultural politiko ororen oinarrietarik bat: jarraidura eta irekiduraren arteko inertzia baten aukera zait. | |
2019 | ||
Baina egia antzuak: bakar batek ere ez du egoeraren larria onera ekarriko. hori bakarrik ez. gure planteamenduarekin, konforme legokeenak ere | badu galdera zorrotzik guretzat, golkoan ez bada galtzarbean: " gizarte moderno ireki demokratiko batean nola lor liteke jendeak haur gehiago izatea? | |
2023 | ||
Arduradunaren euskara gaitasuna ez ezik, lanposturako euskara beharrezkoa zuten ala ez galdetu zitzaien. Eragin handia | du galdera honetan biztanleen lanpostuak eta sektore ekonomikoak. Kontuan izan behar da, ikusi dugun bezalaxe, askok egiten dutela lan Administrazio Publikoan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 9 (0,06) |
Lehen forma
du | 3 (0,02) |
badu | 1 (0,01) |
ditugu | 1 (0,01) |
ditugun | 1 (0,01) |
dugu | 1 (0,01) |
dut | 1 (0,01) |
duten | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan galdera | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan galdera hori | 2 (0,01) |
ukan galdera ebidente | 1 (0,01) |
ukan galdera erantzun | 1 (0,01) |
ukan galdera hau | 1 (0,01) |
ukan galdera hauek | 1 (0,01) |
ukan galdera sartu | 1 (0,01) |
ukan galdera zorrotz | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |