Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2004
‎Nahiago dut galdera horri ez erantzun.
‎Hartarako duen berezko ahalmen bati (edo batzuei) esker, erantzungo zuketen gure filosofo greziarrek, aipatu galdera eta erantzuna garbiro formulatu ez bazituzten ere, guk dakigula. Guretzat, haatik, funtsezko garrantzia eta munta du galdera horrek. Zeri esker jakin dezake, bada, gizakiak zuzen jokatzen?
2006
‎Ez zuen galdera hori egin nahi, baina irten egin zaio.
2007
‎Noski, baina azkenean Madrilgo Ministerioak bere plangintza du Estatu mailan eta oraindik ez du esan noiz itxiko dituen zentral horiek. Harremanetan bagaude, baina oraindik ez dugu galdera horri buruzko erantzunik.
‎Aitarekin joaten dela, eta ea berarekin zergatik ez. Ez du galdera horri erantzuteko indar nahikorik. Ez du aitarekin eta haren neska lagunarekin hobeto pasatzen duela entzuteko gogorik.
2008
‎Galdera horri erantzuten saiatzeko, etxean zein hizkuntzatan hitz egiten zuten galdetu genien elkarrizketatuei. Orain ez ditugu galdera horren emaitzak aurkeztuko; etxean batera edo bestera hitz egiten dutenek hedabideak baliatzerakoan euskarari zer toki ematen dioten azaltzera mugatuko gara. Bi alderdi horiek harremanetan jarriz sortu dugu G. grafikoa.
‎Sonia De Santillana Hernández espezialistak ikerketa bat egina du galdera horri erantzun nahian; urteetan erori eta ospitalera eraman zituzten 1.000 adineko erabili zituen lan hori egiteko, eta bakoitza nola erori zen galdetu zien.
2009
‎–Bai eta ez, Hamabi. Arrazoi duzu galdera hori gehienbat bihotzeko aldizkariek egiten dutela, baina ez duzu arrazoirik ez delako ergelkeria erraldoi bat. Nik, adibidez, belomareak alokatu aurretik, galdera hauxe egiten nion beti bezeroari.
‎Zergatik jokatzen zuen delinkuente batean moduan? Ez zuen galdera hori erantzuteko betarik izan, Garaziren autoa aditu baitzuen, etxera hurbilduz.
‎–Zer esan nahi duk galdera horrekin, Domingo. Komunismo libertarioa gizonak asmatutako amets hutsa dela?
‎–Zer esan nahi duk galdera horrekin, Domingo. Komunismo libertarioa gizonak asmatutako amets hutsa dela?
2010
‎Zer gertatzen ote zaio Realari etxetik kanpo aritu behar duen bakoitzean? Mikel Aranburuk nahiago du galdera hori datorren asterako utzi eta atentzio guztia Albaceteren kontrako lehia garrantzitsuan jarri. Guk geuk geure buruari ere galdera berbera egiten diogu, baina hurrengo asterako utzi genukeen gaia da.
‎Zer neurritan errespetatzen da gurasoen aukera, beren haurrek hizkuntza ofizial batean edo bestean ikasi ahal izatekoa? Erantzun erraza du galdera horrek eta, aldi berean, zaila.
‎Etxean bazkaltzen duten ikasleen eta eskolako jantokietan bazkaltzen dutenen artean dagoen elikadura ohituren aldea aztertu al da? Ez dut galdera horri erantzuten dion analisirik ezagutzen, baina merezi du sortzen duen zalantzari buruz hausnartzea. Nutrizio gomendioak betetzen dituzten ikastetxeetan menu orekatuak ezartzeak erresistentzia sortzen die gurasoei, haurrek ez dutelako askorik jaten edo gehiago kostatzen zaielako jatea, haien ustez barazkiak eta frutak gehiegi direlako edo menua ez delako oso gustagarria.
2011
‎Liburua bukatzear zegoela autoan nindoan gau batez Anariren kantu bateko Nola heldu naiz ni honaino? galderari erreparatu nion, eta konturatu nintzen banuela galdera horri erantzuteko nahi bat.Hor da gakoa, batzutan kontzienteki egiten ditugun gauza batzuk, ulertzen zailak direnak, ez justifikatzea, baina bai narratibitate batean jartzea… galderak egitea eta kontraesanak azaleratzea. Hor dago nik uste zuk heldutasun deitzen duzun hori.
‎Ez nuen galdera hori egitea pentsatuta. Ez berarengana joan aurretik, ez egin baino minutu bat lehenago.
2012
‎JOANAkez zuen galdera hori espero eta nola jokatu ez dakiela geratzen da. Larritasuna disimulatzeko aprobetxatzen du.
2013
‎–Zergatik itsutzen gaituzte koldarrek? Zure masterrak badu galdera horretarako erantzunik?
‎Zer pentsatzen du txakurrak aurpegira begiratzen digunean? Estatu Batuetako Emoryko Unibertsitateko zientzialari talde bat deszifratu nahi du galdera horrek. Horretarako, garuna erresonantzia magnetikoko tunel batean hartuak.
‎Baina nola zen hori posible enbor sendodun zuhaitz bakar bat ere ez zegoen uharte batean? Erantzun bakarra du galdera horrek: uharteko biztanleek zuhaitz «guzti guztiak» moztu zituzten.
2014
‎Erantzun laburra du galdera horrek, baina bihurria era berean:
‎Biren arteko isilaldi horietan tentazioa izaten da besteari galdetzeko zertan ari den pentsatzen. Aski konfiantzarik ez dagoenean ez gara ausartzen galdetzen, eta tratu luze eta sakona dutenek ere ez dute galdera hori egin ohi, bestearen pentsamenduei igartzen dietelako baino gehiago, bakoitzak bere intimitaterako esparru bat behar duela jabeturik daudelako. Rafa eta biok ez dakit bi kategoria horietako zeinetan geunden, baina batak bestearen isiltasuna errespetatzen jakin genuen, eta eskerrak, ez bainuke jakin nahi zer zerabilen buruan, ezta nire barruko nahasmenduaren berri eman nahi ere:
‎–Oraingoz nahiago dut galdera hori ez erantzun, lotsa eman dit egia aitortzea, gure kabuz inbestigatzen ari garela, alegia, erotzat hartuko nauelako.
2016
‎Zergatik ari gara gorantz, ez beherantz," goi mailako" jardungune jakinetan? Ez dugu galdera horri erantzun betea ematen dion analisi xumerik ezagutzen. Lehen hurbilketazko hipotesi minimoa honako hau izan liteke:
‎Galdera horietako azkena egin ondoren, G. G. Simpson zoologo bikainak hauxe esan zuen: ‘Orain nabarmendu nahi dut galdera horri erantzuteko 1859 baino lehen egindako ahalegin guztiek ez dutela inolako baliorik, eta hobe dugula guztiz alde batera uzten baditugu’" (29). Oso posible da norbaitzuentzat biologiak eta zoologiak bizitzaren zentzuaren erantzunen bat edukitzea, baina haiek beraiek zientzia gisaez galdera hori, ez horri erantzuteko asmorik ukan gabe.
2017
‎–Zaila duk galdera horri erantzutea, Zorba, esan nion?. Ezin diat esan sinisten dudanik, baina sinisten ez dudanik ere ez.
‎Ez duzu galdera horretarako erantzunik.
2018
‎Kapital sinbolikoa non du zertan du euskarak gaur? Uste dut galdera hori ere egin beharra dugula. Euskarak ze kapital dakar bere baitan?
‎Nik uste dut galdera hori egon litzatekeela egiten dugun ororen atzean. Honek laguntzen du pertsona bat (zuk) euskara aukeratzera?
‎Ez gaude nork galdetuko zain; herritarrok galdetuko diegu herritarrei zein iritzi duten erabakitzeko eskubideaz. Bihar instituzioek galdetu diezaguten, erakutsi nahi dugu galdera horri erantzuteko prest dagoen jendetza dagoela, milaka eta milaka garela geure etorkizuna erabaki nahi dugun herritarrak.Galdetze hutsarekin, hautetsontziekin batera, plazara aterako dugu estatus politikoaz gogoeta egiteko beharra. Demokrazia zuzenaren aldeko aditu ugarik defendatzen dutenez, herri ekimeneko galdeketek balio dute gai zehatz bat agenda politikoan txertatzeko, jendea horren inguruko hausnarketara bultzatzeko, informatzeko eta bere posizioa finkatzeko:
‎Zergatik hiltzen zituzten gizonak, eta emakumeak, berriz, esklabo egin? Bada, erantzun bakarra du galdera horrek: emakume esklaboak gauza gehiagotarako erabil zitzaketela gizon esklaboak baino.
2019
‎Balioen sistema aldatzen ari da; XIX. eta XX. mendeko hainbat ekologo ospetsuk adierazi zuten naturak berez duela balioa, guri ematen digunaz edo guk hartzen dugunaz haratago. Haiek gabe, orain inork ez luke galdera hori egingo, eta, are gutxiago, inork ez luke pentsatuko galderak planteatzen duen egoera onuragarria izango litzatekeenik biziarentzat. Baina hainbeste kalte egin diegu hainbeste ekosistemari, orain logikoa dirudi pentsatzea gu gabe loratu eta garatu egingo liratekeela.
2020
‎Ez dut ondo ulertzen zer esan nahi duen galdera horrek.
‎Testu honetan ezin dugu galdera horri ematen zaizkion erantzunetan sakondu, ezta luzatzen ari diren proposamen guztiak balioetsi ere. Gure asmoa aspalditik kezka sortzen digun ideia batera bueltatzea da (Hernandez, Olaso eta Martmez de Luna 2006).
2021
‎Alderantzizko ariketa egiten ahal dugu galdera horren norabidea goititik beheitiko begirada batekin egina dela ikusteko. Euskaldun batek egundaino galdetu (ko) ote dio Luis, Carmen, Jose edo Teresa izena duen bati beraien izenak zer erran nahi duen?
2022
‎Ondotxo daki beharbada inoiz ez duela galdera horrentzako erantzunik lortuko. Eta horrek min ematen dio.
‎Eta zergatik ez du zuzenean berarengana jotzen? Uste dut galdera horri zerorrek erantzungo diozula.
‎Eduk ez du galdera horretarako erantzunik.
2023
‎Otxandion, adibidez, bi emakume gazte etorri ziren, eta hainbat gauza galdetu zizkiguten, besteak beste ea zer nolako babesa zeukan Rote Zorak gizartearen partetik, hau da, ea lehenengo ekintza egin eta horren ostean jaso zuten babesa, ala ea babesa eta ekintzak batera joan ziren. Uste dut galdera horren atzean bazegoela halako pentsamendu bat: «Beharbada orain ez dago halako ekintzen aldeko ageriko onarpenik, baina egingo bagenu, agian jendeak babestu egingo gintuzke?».
‎Gorroto dut galdera hori, eta, azkenean, umorezko bakarrizketa baten bidez ikasi dut hari iskin egiten. Antzerkiari ekin diot oraingoan ere, nahiz badakidan komediak ez duela funtzionatuko:
‎Dudarik gabe, maiz galdetu dizuete zertarako balio ote duen matematikak, eta ea gure gogotik osoki ateratzen ditugun eraikuntza delikatu horiek ez ote diren artifizialak eta gure apetak sortuak. Bereizketa bat egin behar dut galdera hori egiten duten pertsonen artean. Jende praktikoak dirua irabazteko bidea besterik ez digu eskatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia