2003
|
|
Hala izan da orain arte, ahanzturak jota utzi gaituen arte. Eskolaren bidezko euskalduntzeak, harira etorrita, ez
|
du
gaitasun komunikatiborik bermatzen, bermehori lortzeko erabilera erregistro informaletan oinarritutako erabilera dinamika baita delako gaitasun komunikatiboaren gakoa. Beraz, gezurra galanta.
|
2004
|
|
Zernahi delarik ere, erabilera
|
dugu
gaitasun komunikatiboaren bermea, hizkuntza diglosiko baten erabilera hala holakoa izan arren. Erabileraren giltzarriak beste atal batean jorratuko ditugunez, hemen alderdi zehatz eta jakin bati lotuko gatzaizkio:
|
|
–Dagoenekoz aski frogatua izan da, hizkuntza, neurri batean gutxienez, pen tsamenduaren euskarria dela?. 538 Xabier Isasiren esaldi horrek orain artekoaren sintesia egiteko balio digu: hizkuntza jakin batean
|
dugun
gaitasun komunikatiboaren euskarria hizkuntza horretan bertan garatutako pentsamenduaren araberakoa izango da. Badago noski beste modurik ere gauza berbera aditzera emateko, pen tsamenduaren kide moduan gizartekotze ideia erabilita.
|
2007
|
|
Zein hizkuntzatan hitz egiten duzu errazenik? Ikusi berri dugunez, hizkuntzabatean
|
dugun
gaitasun komunikatiboa hizkuntza horren berorren erabilera eginkizunen araberakoa izan ohi da. Hizkuntza minorizatua baldin bada, esan dugu hizkuntza hori ez dela gai izango hiztunaren identitate kulturala eta soziala garatzeko.Aldiz, hizkuntza hori hizkuntza nagusia baldin bada, espainieraren eta frantsesarenkasuan bezala, esan dugu, hizkuntza hori izango dela subjektu elebakarraren edoelebidunaren edo eleanitzaren nortasuna garatuko duena.
|
2008
|
|
motibazioa eta gaitasuna. Geroago ikusiko dugun moduan, proposatu zen aurrerantzean kontuan hartzea ikaslearen gustu literarioak literatur edukiak zehazterakoan, bai eta hark
|
zituen
gaitasun komunikatiboak ere (hau da, ikasleak ulertzeko eta gozatzeko gai ziren testuak lehenetsi ziren; horrek, besteak beste, haur eta gazte literaturaren gorakada ekarri zuen ikasgeletan).
|
|
Ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez
|
duten
gaitasun komunikatiboa ezagutu nahi dugu. Gainera, gaitasun komunikatiboa neurtzeko modu bat proposatu nahi dugu gaitasun diskurtsiboa ardatz hartuta.
|
|
ereduko ikasleen 1Hak duen eragina ezagutu nahi dugu ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez
|
duten
gaitasun komunikatiboan.
|
|
Hezkuntza eleanitzean orokortu den ingelesaren sarrera goiztiar partzialak duen eragina ezagutu nahi dugu ikasleek euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez
|
duten
gaitasun komunikatiboan.
|
2016
|
|
Saltzaileen komunikazio eta negoziazio ahalmena hobetzea haien prestakuntzaren parte garrantzitsua da. Salmenta eta komunikazioa txanpon bereko bi aldeak dira; saltzaile batek ona izan behar
|
du
gaitasun komunikatibo guztietan:
|
2018
|
|
ereduko ikasleen belaunaldiak gehienbat belaunaldi galduak dira euskararentzat... soilik eskola bidez euskaldundu diren belaunaldiak, ahozko gaitasun komunikatiborik gabeko ikasleak dira gehienbat. Eskolak soilik ezin
|
du
gaitasun komunikatiboaren alderdi hori garatu eta bermatu."
|