Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2010
‎Osasunaren Mundu Erakundearen parametroen arabera, adimen test bat egin ondoren pertsona batek 130 edo gehiagoko zatidura intelektuala lortzen badu, supergaitutzat jo daiteke. Baina proba psikometriko horiek, gaitasun handiak identifikatzeko ez ezik, eskola esparruan maiz erabiltzen dira ikasleen aukera intelektualak baloratzeko eta lan ingurunean, hautapen prozesuetan hautagaiek dituzten gaitasunak ezagutzeko.
‎Amaren dietan ohikoak diren hainbat elikagai multzok egiten dute lan hori, landare proteinak, gantz azido asegabeak, antioxidatzaileak (bitamina, selenioa, konposatu fenolikoak), burdina eta azido folikoa batera ematen dituztelako, baina proportzio desberdinean. Bat batean, haurraren immunitate sistema indartu egiten da amak jarraitzen duen elikadura osasuntsuaren bidez. Burdinari dagokionez, anemia ferropenikoari aurrea hartzeko eta hura tratatzeko duen gaitasuna ezagutzen da, globulu gorrien hemoglobina sortzen parte hartzen baitu; molekula hori oxigenoa biriketatik ehun guztietara garraiatzeaz arduratzen da. Anemia ferropenikoa haurdunaldian emakumeek izaten duten nutrizio gabezia nagusietako bat da, eta areagotu egiten da erditzearen ondoren.
2011
‎Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gazteek duten gaitasuna ezagutze aldera, produktuen berrikuntza formalak edota tematikoak hautemateko gai ziren eta horien aurreko sentimen estetikoa zuten egiaztatu nahi genuen eztabaida taldeetan ere. Era berean, ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gazteek duten gaitasuna aztertu nahi genuen.
‎E. coli. Estatu Batuetako beste ikerketa batek E. coli eta Salmonellaren bakterioek letxuga kutsatzeko zuten gaitasuna ezagutzea zuen helburu. Letxuga hostoak lehen bakterioan jarri ziren, eta emaitzek erakutsi zutenez, 24 orduz egon ondoren, kolonia kopurua 10 aldiz handiagoa zen hosto gazteetan hosto helduagoetan baino.
2012
‎Batzuetan, baliteke ikasten den erkidegoko hizkuntza koofizialaren azterketa ere gainditu behar izatea. Helburua da etorkizuneko ikasleek arrazoitzeko duten gaitasuna ezagutzea, baita idazmena menderatzea ere. Proba horien ondoren, hautagai bakoitza elkarrizketa pertsonal batetik pasatzen da, eta gero ematen da ebazpena.
2022
Dituen gaitasunentzat ezagutua den institutuak, helburu nagusia du baketzeko urratsak eginak izan daitezen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia