Emaitzak: 6
2010 | ||
Osasunaren Mundu Erakundearen parametroen arabera, adimen test bat egin ondoren pertsona batek 130 edo gehiagoko zatidura intelektuala lortzen badu, supergaitutzat jo daiteke. Baina proba psikometriko horiek, gaitasun handiak identifikatzeko ez ezik, eskola esparruan maiz erabiltzen dira ikasleen aukera intelektualak baloratzeko eta lan ingurunean, hautapen prozesuetan hautagaiek | dituzten gaitasunak ezagutzeko. | |
Amaren dietan ohikoak diren hainbat elikagai multzok egiten dute lan hori, landare proteinak, gantz azido asegabeak, antioxidatzaileak (bitamina, selenioa, konposatu fenolikoak), burdina eta azido folikoa batera ematen dituztelako, baina proportzio desberdinean. Bat batean, haurraren immunitate sistema indartu egiten da amak jarraitzen duen elikadura osasuntsuaren bidez. Burdinari dagokionez, anemia ferropenikoari aurrea hartzeko eta hura tratatzeko | duen gaitasuna ezagutzen da, globulu gorrien hemoglobina sortzen parte hartzen baitu; molekula hori oxigenoa biriketatik ehun guztietara garraiatzeaz arduratzen da. Anemia ferropenikoa haurdunaldian emakumeek izaten duten nutrizio gabezia nagusietako bat da, eta areagotu egiten da erditzearen ondoren. | |
2011 | ||
Ikus entzunezko mezuak aztertzeko eta balioesteko gazteek | duten gaitasuna ezagutze aldera, produktuen berrikuntza formalak edota tematikoak hautemateko gai ziren eta horien aurreko sentimen estetikoa zuten egiaztatu nahi genuen eztabaida taldeetan ere. Era berean, ikus entzunezko mezuak hedabideetakoak eta artistikoak diren bestelako adierazpen motekin erlazionatzeko gazteek duten gaitasuna aztertu nahi genuen. | |
E. coli. Estatu Batuetako beste ikerketa batek E. coli eta Salmonellaren bakterioek letxuga kutsatzeko | zuten gaitasuna ezagutzea zuen helburu. Letxuga hostoak lehen bakterioan jarri ziren, eta emaitzek erakutsi zutenez, 24 orduz egon ondoren, kolonia kopurua 10 aldiz handiagoa zen hosto gazteetan hosto helduagoetan baino. | |
2012 | ||
Batzuetan, baliteke ikasten den erkidegoko hizkuntza koofizialaren azterketa ere gainditu behar izatea. Helburua da etorkizuneko ikasleek arrazoitzeko | duten gaitasuna ezagutzea, baita idazmena menderatzea ere. Proba horien ondoren, hautagai bakoitza elkarrizketa pertsonal batetik pasatzen da, eta gero ematen da ebazpena. | |
2022 | ||
| Dituen gaitasunentzat ezagutua den institutuak, helburu nagusia du baketzeko urratsak eginak izan daitezen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 6 (0,04) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Consumer | 4 (0,03) |
UEU | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan gaitasun | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gaitasun ezagutu | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |