2008
|
|
Lan baimenik gabe ez dute gizarte segurantzan kotizatzerik, eta horrek berarekin dakar, bajarako, oporretarako edota langabeziarako aukerarik ez edukitzea. Bestetik, nominarik ez dutenez, ez
|
dute
ez mailegu bat eskatzerik, ezta etxebizitza bat alokatzeko berme bat aurkezterik ere.
|
2009
|
|
Soilik hamar pertsonatik batek(% 10) uste du AHTren proiektuaren inguruko eztabaidetan eta erabakietan jendartearen parte hartzea ahalbidetzeko eskainitako tartea nahikoa izan dela. Ostera, hamar pertsonatik zazpik(% 71) uste
|
dute
ez zaiola eskaini parte hartzeko tarte nahikorik. Hiriburuetan bizi direnen% 11k soilik uste du AHTren gaian parte hartzeko ireki den tartea nahikoa izan dela; aldiz,% 62 esanguratsu batek aurkakoa pentsatzen du (gainera,% 27k ez daki edo ez du erantzun).
|
|
Soilik hamar pertsonatik batek(% 10) uste du AHTren proiektuaren inguruko eztabaidetan eta erabakietan jendartearen parte hartzea ahalbidetzeko eskainitako tartea nahikoa izan dela. Ostera, hamar pertsonatik zazpik(% 71) uste
|
dute
ez zaiola eskaini parte hartzeko tarte nahikorik.
|
|
Aldi berean, horrela immatrikulatutako finka horren gaineko eskubiderik eskuratu nahi duenak badaki ez daukala erregistroaren babesik, bi urteko epe hori iragan bitartean behintzat. Noski, behin epe hori amaitu eta benetako jabe dela uste
|
duenak
ez badu erregistroko itxura erasotzeko erreklamaziorik egin erregistroan titular moduan agertzen direnen aurka, Hipoteka Legeko 34 artikuluaren arabera eskuratu duen fede oneko hirugarrenari bere eskurapena erabat babesten zaio eta bere egoera juridikoa sendotu egingo da.
|
2010
|
|
Obra behar duen ehun urteko etxea da (teilatua, igogailua, fatxada, portala?), ez
|
du
ez trasterorik ez garajerik eta leihoak oso zaharrak dira (E 3: Aitziber).
|
|
Bazkaria ezkontzen zirenek ordaindu zuten, oparirik ez nien egin, arropa oparitu zidaten. Orain dela bi urte lagun baten ezkontza izan zen eta dirurik ez
|
nuenez
ez nintzen joan (E 3: Aitziber).
|
|
Azkenik, erantzun zati batzuk daude nonezinezkoa edo arazoa oso konplexu eta soluzio zailekotzat ikusten duten (n= 10;% 8). Alde batetik, uste
|
dute
ez daudela neurri eraginkorrak prebentziorako. Beste aldetik, gune pribatuan emandako arazo bat dela eta alderdi afektiboak indar handia hartzen duela.
|
2011
|
|
Esistentzalisten zerbait irakurria
|
dudala
ez dizut ukatuko. Lotsagarria al da bada?
|
|
Argilari gisa, gertakari mota guzitan, batetik Jainkoaren eskualdea dugu sustengatzen eta bertzetik Eskual Herriarena. Nahi
|
dut
ez dela bethi errex ikustea zoin eskualde sustengatuz ditugun hobeki zerbitzatuko Jainkoa eta Eskual Herria... (. Laffite, 1956, edo Sudupe, 2002:
|
|
Dakigunez, kultura eta identitatea ezin dira ikertu ez bada adierazpide zehatzen bidez. Hori izan da gure nahia: izen hauek erabilera jakinak
|
dituzte
ez berez, baizik eta euren kodearen baliagarritasun sozialarengatik. Ondare sinbolikoak dira eta kode jakinek ematen diete balioa:
|
|
Fikzioa generora etorrita, Joselu Blancok berretsi egiten du barne produkzioaren aldeko apustua fikzioa generoaz hitz egiterakoan (komunikazio pertsonala,): «Gaztelaniaz fikziozko erreferente gehiago daude; beraz, ETB1 lehenestea logikoa da, guk egiten ez
|
badugu
ez duelako inork egingo»3.
|
|
Besteen kontra doazen emozio, pentsamendu eta ekintzak modu irekian agertzeko joera inpultsiboa agertzen du. Nortasun antisoziala
|
duenak
ez du mozorrotzen edo eraldatzen gizarteari desatsegina zaion portaera hori, baizik eta zuzenki egiten du.
|
|
Nortasun antisozialaren nahastea
|
duenak
ez du harreman intimorik lagunekin, familiakoekin edo lankideekin. Besteekin hotza, sentikortasunik gabea, lehiatzailea, erasokorra, kontrolatzailea, galtzaile txarra, mendeku bilatzailea eta gupidagabea da.
|
|
Ez zuen senarra salatu nahi izan eta harekin harremanik ez izateko, erroldatzea aldatu zuen. Une honetan irregulartasun egoeran dago, eta ezin
|
du
ez RAI delako diru-laguntza ez oinarrizko errenta jaso, erroldatzea eten zuelako. Gainera, hiru urteko egonaldia eten duenez, ezin du errotze sozialarengatik erresidentzia baimena lortu, eta hori zen estatus administratiboa erregulatzeko zuen aukera bakarra.
|
2012
|
|
Igual etxean txikitatikan lagundu ziatelako gauza hoietan. Gogoan
|
dut
ez nula holako zailtasunik holako gauzetako. O sea, esplikatzen zizkiguten gauzak banekizkila sentsazio hori baneukan o badaukat.
|
|
Hala ere, gure ustez, aukerarik egokiena jarduera gisa hartzea da. Bestalde, aparteko aipamena egin daiteke egoerak adierazten dituzten bi aditzei buruz (eduki eta izan); lehenago esan bezala, susmoa
|
dugu
ez ote diren hizkera orokorreko arrastoak, eta ez hainbeste erabilera espezializatukoak.
|
|
Azken ohar gisa diogun ezen, oraingoz, alde batera utzi dugula magnitudeen izaera tentsorialaren araberako bereizketa, uste
|
baitugu
ez duela garrantzirik kolokazioei dagokienez.
|
|
Jaun moraldunak edo gizaki aktiboak, esklaboak ez bezala, barne indar erreaktiboak neutralizaturik ditu botere nahia aktibo bilakatzen delarik. Indar erreaktiboak geldirik
|
dituenez
ez dira gizabanakoaren aurka zuzentzen erresuminak sorturiko mina uxatzea lortzen duelarik. Erresuminak gidatzen ez duenez botere nahia ez da mendeku nahia.
|
|
Artikuluan jorratutako azterketaren arreta elkartea oinarritzat hartzen duten partaidetza instituzioetan jarri da bereziki. Arretagune horrek agerian utzi du, konpromiso zabalak erabilita, tokiko gobernuek genero ikuspegia integratu beharra
|
dutela
ez soilik udaleko partaidetza instituzioetan, baita governance demokratikoan parte hartzen duten praktika eta aktore guztien baitan ere, gizarte zibileko elkarteak eta mugimenduak barne.
|
|
Ildo beretik, kontuan izan behar da botereguneetan egoteak gaitze bat eskatzen duela eta emakume askok uste
|
dute
ez daudela gune horietan jarduteko prestatuta (Murillo, 2003). Beste aldetik, gure gizarteetako diskurtso nagusiak parekidetu egin ditu «gaitasuna» eta jakintza formalizatua.
|
2013
|
|
Hiriaren barna gidatu gaituzten Raziel aingeruaren begien xehetasun planoek ordezkatzen dituzte erorikoaren ostean Paradisua galdu duen Eva horren begi negartsuak. Baina haren begiek aurrean
|
dutena
ez da Paradisuaren baretasuna, inondik ere. Hasierara, bere ibilbidea hasi zen zabaltza berera baitarama gibel solasak.
|
2014
|
|
Eskala hau eraikitzeko ordezkapen galdetegiaren ereduari jarraitu diogu. Ordezkapen formulazio molde horrek bere alde
|
du
ez zaiola inkestatuari galdera zuzenik egiten, eta ez dagoela posizionatzera derrigorturik. Beste norbaiten lekuan jarrita erantzuteko moduan erakita dago inkesta:
|
|
10 urtetik 20ra bitartean ez omen zen Paskel etxean bizi izan (ez dago garbi neskame joanda edo zer dela-eta, ez eta Bidankozen bertan geldituta ala herritik kanpo). Bistan da dena den ez
|
zuela
ez haurtzaro ez gaztaro barerik izan, eta hainbat tokitan ibili zela harat honat. Azkenean Bidankozeko emagin bihurtu zen eta urte asko eman zituen lanbide hartan, harik eta ardura Martina Ornatek hartu zuen arte.
|
2015
|
|
Europako elkarrizketatuen batez besteko adina 44,6 urtekoa zen, eta batez besteko lan esperientzia, berriz, 19,6 urtekoa. Inkestatuetatik 38 pertsonak(% 74,4k) nahiago
|
zuten
ez argitaratu, ez beren identitatea, ez beren aburuak. Gainerako 16 profesionalek(% 29,6k) ez zuten arazorik adierazi izenak eta iritziak argitara emateko.
|
|
89).
|
Duela
ez hainbeste zeukaten sinesgarritasuna galdu egin da; agian, komunikabideek berek ere merituak egin dituztelako konfiantza hori galtzeko.
|
|
Nik planteatzen ditut gauzak normalean, askotan iruditzen zait nik esaten ez
|
badut
ez duela inork esango, nik bultzatzen dut bera hitz egitera, beragatik izango balitz askoz gutxiago hitz egingo genuke, baina ez zaio axola edo ez du hitz egin nahi, ez dakit oso ondo zer den (6.2 Amagoia, 28 urte, harreman heterosexuala).
|
|
Kasu honetan, Lujanbiok berak erabakitzen du emakumearen paperetik kantatzea, eta horren froga dira «andre» eta «amona» hitzak. Genero ikuspuntutik egindako ikerketak azaltzean aipatua
|
dugu
ez dela ohikoa adineko emakumeei buruzko gaiak jartzea, eta hau jarri izana azpimarratzekoa da. Era berean, esana dugu ez dabilela 40 urtetik gorako emakumerik plazaz plaza, eta hau litzateke horren isla, bailuke inork bere paperetik jardun.
|
|
Genero ikuspuntutik egindako ikerketak azaltzean aipatua dugu ez dela ohikoa adineko emakumeei buruzko gaiak jartzea, eta hau jarri izana azpimarratzekoa da. Era berean, esana
|
dugu
ez dabilela 40 urtetik gorako emakumerik plazaz plaza, eta hau litzateke horren isla, bailuke inork bere paperetik jardun. Aitzitik, bertsolaritzaren aurkakoa da nolabait joera biologikoa, hau da, adineko pertsonen artean emakume gehiago dago, gizonezkoek baino bizi itxaropen luzeagoa dutelako.
|
2017
|
|
Kolaborazio leialaren erakusgarri dira. Inoiz ez
|
dute
ez kexarik eta zigorrik jaso, ezta hierarkiaren abisurik ere44.
|
|
Familiaren partetik, aldiz, oztopoak bizi izan dituzte emakume gidari ugarik, senarra agertzen delarik oztopo nagusi bezala (A5 «A mi marido al principio le sentó como un jarro de agua fría el venir yo a trabajar»; A1 «Emakume gidaririk ez egonik, astakeria bat iruditzen zitzaien. Arraroa iruditu zitzaien, uste
|
zuten
ez nuela lortuko», A7 «Izan ere, gidabaimena atera nuelarik nere aitak sekulako nahigabea hartu zuen»).
|
|
8 Hedabide elebakarraren lan definizioan berariaz jarri dugu gutxienez edukiaren% 70 hizkuntza propioan izatea, uste
|
baitugu
ez dela beharrezkoa %100 euskaraz edo Europako beste hizkuntz gutxitu batean egotea hedabide elebakar edo monolinguea izateko, zeren eta% 70etik gora, eduki edo programazio osoa eskaintzen baita hizkuntza horretan.
|
2019
|
|
73) antropologoaren esanetan, errekonozimendua zuten esparru pribatuan, baita esparru publiko batzuetan ere, baina beti, arestian esan dugun bezala, etxearen ordezkari zen neurrian, esparru pribatuari loturik honenbestez. Esparru publikoan, erabakitze eremuetan, ordea, ez
|
zuen
ez lekurik, ez hitzik.
|
|
Gandarak bere artikuluan zehazten duenez: «Adierazpide berriak bilatzen zituen; hain zuzen ere, arau arruntek bulkatu ohi
|
zituztenak
ez bertzelakoak, arrazoiaz haraindiko komunikazioa lagunduko zuketenak» (2016: 65).
|
2020
|
|
Garbiketa bat behar dugu gure buruan esateko, horrela bidali digute baino hau da azala, honek ez du ezer esaten pertsona horri buruz, gurasoei buruz, hain zuzen ere baino klaro, horretarako ariketa bat behar da klaro ikusten duzu bonboitxo hori, eta hemen duzu bonboitxo eta hemen duzu rambomari eta hori gainditzeko behar duzu ariketa pertsonal bat, eh? Esateko hauek aukera berberak merezi
|
dituzte
ez? (E4_ 2018/03/1)
|
2022
|
|
Marokon dauden estereotipo sexistak eta gizarte egituren hauskortasunak eragin dute emakumeak bizi duen egoera eta hori dela eta, gero eta emakume gehiago dira migrazio fluxuen protagonistak. Horiek senarraren migrazio proiektuarekin bat egitetik,
|
duela
ez asko arte ohikoa izan zen bezala, haren funtsezko pieza izatera igaro dira. Horregatik bihurtu dira bektore ekonomiko eta sozial garrantzitsuena migrazio fluxuetan.
|
|
Marokon emakumeak bizi duen egoera dela eta, gero eta gehiago dira migraziofluxuetako protagonistak. Horiek senarraren migrazio proiektuarekin bat egitetik,
|
duela
ez asko arte ohikoa izan zen bezala, haren funtsezko pieza izatera igaro dira. Emakume marokoarra Europara iristen denean, ezartzen dituen harreman sozialak, neurri handi batean, bere familiaeta lan egoeraren araberakoak izango dira.
|
|
Informazio/ iritzi generoen azpikategorietan desberdintasun nabarmenak daudela baieztatu da. Edukien egileek antzeko portzentajeak
|
dituztela
ez da bete eta, alderantziz, onetsi behar da hiru herrialdeetako prentsaren artean desberdintasun estatistiko adierazgarriak daudela lau kategoria nagusietan (kazetaria, ez sinadura, agentzia eta erredakzioa). Egilearen sexuaren arrakala dagoela egiaztatu da.
|
2023
|
|
Gainera, ez zen ikusten zera, hobetzeko edo luzatzeko aukera minimorik. Hor zalantza handia daukat e, nire iritziz e, uste
|
dut
ez duela merezi ba modu artifizial baten eta botikei esker bizitzea jada iristen denean muturreko egoera batera. Hemen ez dago eutanasia edo, nahi duzun eufemismoa erabili ba hori ez dago legeztatuta eta ez dakizu zer egin behar dan, eta medikuak ere ez dute soluziorik ematen eta familian ere denek ez dute iritzi berdina izaten" (Gizona, 67, senidea).
|