2000
|
|
Hala ere, Frantzian Sud Ouesten irakurlegoaren gehiengoaren adina 40 eta 60urte bitartekoa da, PQReko (Presse Quotidienne Regionale, Eskualdeko EgunerokoPrentsa alegia) egunkari gehienen antzera. Irakurlegoa zaharkituz doa hamabost urtehauetan gutxienez18 Alabaina, egunkariaren erredakzioak ez
|
du
ez artikuluenaurkezpena, ez eta bere edukia aldatu. Sud Ouesten zuzendaritzak bere jarduerakdibertsifikatzeko hautua egin du, elkarte berriak sortuz nahiz jadanik existitzen direnhedabideen elkarteetako parteak erosi edota berrerosiz.
|
|
Prozesu honen guztiaren oinarrian Europako Batasunaren 95/ 47/ CE Artezarauadago, Telebista Seinaleen Transmisio Arauen Erabileraren gainekoa. Artezarau honenhelburua, besteak beste, telebista mota berrien garapena sustatu eta aldi berean inorennagusitasun posizioak ekiditea zen, sarbide sistemen arteko bateragarritasuna ezarriz.Horretarako, bereizi egin zuen programatzaile difusore eta Baldintzapeko SarbideZerbitzuaren Kudeatzaileen artean (OSAC), baina ez
|
zuen
ez baldintzapeko sarbidesistema zehatz bat agindu, ezta transmisiorako mekanismo bakar bat zehaztu ere, zeina, edozein modutan, normalizazio erakunde europar batek homologatuta egonbeharko litzatekeen?. Artezarau honek satelite bidezko telebistan eragin zuzena etaberehalakoa izango zuen, eta hori zela eta gertatu zen, hain zuzen ere, aipatutakoborroka.
|
|
atera behar izatea, federikgabeko hautuaren ondorengo biluztasunaz desilusionatuta gera ez gaitezen. Nire ustez, fedea, ala fedearen antzeko hori, ez
|
dugu
ez herrigintzan ez kulturgintzan nahastubehar. Mundu honetakoa ez den erregetzak, nekez argituko digu hemengoa nolaantolatu behar dugun.
|
|
Gogoetak (filosofiak) bere errealitate minenean atzeman ezin duen existentzia hori. Beraz, ulertzaileak ulertu behar du, egin behar
|
duena
ez dela inoren gogoetak ulertzea (existentzialismoa ulertzea, adibidez; edo marxismoa ikastea), bere baitatik bereexistentziari buruzko erabaki bat hartzea baizik. Aut aut.
|
|
Edo luzaz irauten duten tranpaz beterikoafektibitate menpekotasunak egiten ditugu edo beti menpeko diren leialtasunezkoak.Zail egiten bazait ere, ulertu nahi dut, ezin izan naitekeela neure seme alaben adiskide, neure eskarmentua ez dela haiena, neure ikaskuntzak ez diela balio, ikasi egin beharkodutela, nik egindako oker zuzenak neureak direla eta haiek ere, beren aldetik egingodituztela. Maiz askotan esan ohi
|
dugu
ez genu keela nahi geure seme alabek geuk eginditugun hutsegite berak egitea. Eta horri helduz, leherrenak egiten ditugu bizitzakoadin jakin hori erabidetzen, ohartzeke adin horretan inprobisazioa, aurkikuntza, ausardia, nor izatearen eta identifika tzearen abentura direla nagusi.
|
2001
|
|
Aditua den aldetik, beste perspektiba batekin aztereta azal ditzake arazoak. Argi ibili du, ordea, aurrean
|
duena
ez baita berabezalako aditua. Bere mezua modulatzen jakin du, eta aurrean duenariegokitzen, kontua ez baita bere ezagutzak agerian uztea, informazio berria etaikuspuntu ezberdina ikaslearen esku era erabilgarrian ipintzea baizik.
|
|
Agirreren eleberrietakobiztanle tipikoa, folklorikoa da, gizatalde harmoniotsu baten partaide xumea.Arazoa ordea hauxe da, alegia, bere inguruko mundua aldatu egin dela. Azkoitia ezdela Arranondo, eta militante edo artista izan nahi ez
|
dutenentzat
ez dagoelatokirik, ez dagoela etorkizunik (no future). Munduaren errepresentazio folkloriko zoriontsuko figuranteak langabezian daude XX. mende bukaera honetan (deskolonizatzearen fase herderianoa gainditu duelako azkenean euskal esparruak), eta beste ezerk bere bizitzari zentzurik eman ez diezaiokeenez, bere buruaz besteegitea besterik ez zaio gelditzen Xeperi.
|
|
Bigarren orientazio mota, hau da, orientazio instrumental edo pragmatikoagertatzen da bigarren hizkuntzaren jabekuntza errekonozimendu soziala irabaztekoedo abantaila ekono mikoak lortzeko bide bezala ikusten denean. Horrelako motibazioa besterik ez
|
duenak
ez dio kasu handirik egiten bigarren hizkuntzako hiztunei, eta bere helburuak lortzeko bigarren hizkuntzak nola lagunduko dion bakarrikhartuko du aintzakotzat.
|
|
Bere merkataritza soberakinagatik ordainduz, Hegoak Iparraren banku sisteman lehendik ezarritako banku gordailuko kopuru baliokidea erosten du; zentzu honetan, Hegoak ondasun errealak erosten ditu Iparretik. Alta, bere kanpo hartzekodunei zerbitzatzeko, Hegoak ez du inolako ondasun erreal ez monetariorik erosten; bere merkataritza soberakinaren trukean Hegoak ez
|
du
ez merkataritza ondasunik ez finantza ondasun ez monetariorik eskuratzen. Alderantziz, ikusi dugun legez, pepealdietan Iparrak finantza bonu ez monetarioen kopurua lortzen du bere merkataritza esportazioen soberakinaren azken ordainketa modura.
|
2002
|
|
Bagenuen unibertsitate bat, nahiz eta horren arazoak handiakizan: unibertsitatearen beraren estatusa, barne antolaketa, finantziazioa, ikasle kopuruaren izugarrizko hazkundea edota iraskasleak erakartzeko zailtasunak17.Euskara unibertsitatean ikusi nahi
|
zutenek
ez zuten eremu erraza aurrean.Horretarako hiru bide desberdin eta, ustez, elkarren osagarri jorratu zituztenhurrengo urteetan. Lehen zutabea, atal honetan jorratuko duguna, euskara zientzia hizkuntza bilakatzea izan zen.
|
|
Manuel Montero EHUko errektoreakbere kargu jabetze ekitaldian EAEko lehendakariaren aurrean esandakohitzek hutsaren hurrengo balioa dute gaur egun. Unibertsitateetakoagintariek erakutsitako arduragabekeria handia bada ere, ez dezagun ahantzunibertsitatea unibertsitario orok egiten dugula egunez egun. Beraz, autokritika sakona egin behar da, baina guztiontzat. Denok publikokiaitortu behar
|
dugu
ez garela egon euskal gizarteak, gai honen inguruan, exijitzen digun mailaren parean. Gure gabezia barkaezina da.
|
|
Azpiatal honetan esandakoak beste ataletan bildutakoekin bat egiten dutelaikusi da. Horrekin esan nahi
|
dugu
ez dagoela kontraesanik eremu ezberdinetatikdatozkigun mezuekin eta iturri guztietatik jasotakoekin funtzionatzeko modu zabalbat adostu genukeela, inoiz ahaztu gabe, ordea, teoria eta proposamen berriak sortzen ari direla, eta sortuko direla, eta horiei begira zelatan egotea delagure patua.
|
|
– Askotan ikasleak nahi
|
duena
ez da bat etortzen ikasi behar duenarekin.
|
|
Eliza espazio sakratua zen komunitatearentzat, eta bertan eszenifikatzen eta sakralizatzenziren gizarte harremanak eta gizarte posizioak25 Horregatik, oso garrantzizkoazen bertan gertatzen zena. Eta hain zuzen ere, ogiaren eta argizariaren eskaintzak, hildakoen ardura eta hilobiaren bitartez publikoa egiten zen etxekoen posizioamantentzea, horiek guztiak emakumeen lanak ziren26 Izan ere, emakumeek berengain
|
zuten
ez materiala zen herentzia hori mantentzea.
|
|
Hedabideek adierazi zehatzak jartzen dituzte gure eskuetan, hedabideek gure eguneko gai zerrenda jartzen digute mahai gainean, gidatu egiten dituzte gure interesak. Dudarik ez da, esangurek edo adieraziek gure pentsamendua eratzen dutela, adierazi horiek gure portaerak baldintzatzen dituztela; zeren zertaz pentsatu, begien aurrean
|
dugunaz
ez bada. Begien aurrean dugun horretan oinarritzen da gure ezagutza; gure kasuan, hedabideek gure begien aurrean jartzen dituzten albiste horietan.
|
|
Euskal gizarteak ez du sortu, oraindik, medioen jarduera zaintzeko eta hobetzeko erreminta publikorik. Egia da egoera arruntetan ez dela ikusten beharrizan hori; baina gure Herriak bizi
|
duena
ez da erabat arrunta. Bada garaia, ordea, erreminta hori sortzeko.
|
|
Batzuetan, botere politikoak ez
|
du
ez iradokizunik ezta mehatxurik ere egiten, mesedeak egiten ditu. Mesede horien bitartez, morrontzak sortzen ditu kazetariengan:
|
|
Egia esan, komunitate linguistiko batean, errepresentazio sinbolikorik ez
|
duena
ez da komunitate horretan ezagutua, eta, hartara, ez dago horretaz hitz egiterik. Eta hori guztia, hitzei berei gagozkielarik, esaldi osoei gagozkielarik edo pentsamenduei gagozkielarik.
|
|
Eta hori guztia, hitzei berei gagozkielarik, esaldi osoei gagozkielarik edo pentsamenduei gagozkielarik. Izenik ez
|
duena
ez da; hots, ez da existitzen, ezin da horretaz ezer komunikatu, ezin da horretaz modu ozenean pentsatu. Zaila da errepresentazio sinbolikotik apartekoa kate mintzatuan aurkitzea, ezinezkoa.
|
|
Ezabaketa ondokoa da: egon dagoen, den, existitzen den zerbait desagertaraztea, ezkutatzea, halako moldez non hartzaileak pentsatu behar
|
baitu
ez dagoela, existitzen ez dela. Hiru dira prozedura horren bideak:
|
|
Hau guztia Venus da guretzat; hortik dator maitasunaren izena, hortik hasten da Venus gure bihotzean samurtasun tanta distilatzen, gero ardura bizia darraiona. Zeren, maite
|
duzuna
ez badago, haren irudiak eskuar dituzu eta haren izen gozoa belarrian hoska. Baina komeni da irudioi ihes egitea eta maitasunari bide damaiona saihestea eta gogoa beste zer batzuetara itzultzea eta gorputzean pilaturiko humorea edozein gorputzen kontra jaurtitzea, eduki eta maitasun bakarrarentzat gorde beharrean, kezkak eta nahitaezko mina norberaganatuz; zauria, elikaturik, bizitu eta zoldu egiten baita, eta berotasuna egunez egun gehitzen eta nahigabea handitzen, lehen zauriak ez badituzu beste kolpe batzuekin ezabatzen eta aurretik, berri direno, han hemen Venus edonorkoiarekin sendatzen, edo gogoaren mugidak beste zerbaitera bihurtu ezin badituzu.
|
|
Medea. . Ezer itxaron ezin
|
duenak
ez du ezergatik itxaropena galduko.
|
|
Asalb: hitz elkarketan bukaerako a gal dezaketen sei formek hartzen duten marka (ia bukaera
|
dutenak
ez dira hemen sartzen): burdina, eliza, hizkuntza, kultura, literatura eta natura.
|
2003
|
|
Laburbilduz, beraz, estatu inplikatuek
|
dute
ez interes gehiegirik ez jarreraargirik proiektu honekiko (beste kasu batzuetan agertzen dutenarekin alderatuz). Estatu frantsesak zein Estatu espainiarrak gaur egun askoz dinamikoagoa denardatza, hots, Mediterraneokoa da benetan lehenesten eta sustatzen dutena, garapen gutxiagoko ardatzen kalterako. Europan, halaber, lurralde orekako irizpideeilehiakortasunarena gailentzen zaien neurrian lehentasunak ildo beretik doaz.
|
|
–Guk nahi ez
|
duguna
ez dugu beste inon nahi?. (E5)
|
|
Johannesburgoko Goi bileran argi ikusi genuenez, Nazio Batuen barneko dinamiketan helmuga zehatzak markatu nahi ziren; baina, eta hori da gaurko egoeraren sintoma argia, munduko botere politiko eta ekonomiko nagusiek ez zuteninongo nazioarteko konpromiso multilateral eta mugatzailerik nahi haien jardueraproduktibo edo finantzieroentzat. Nahiz eta ziriborrroetan idatzita egon, ez zenadostu 2010 urterako energiaren %15a iturri berriztagarriekin lortzea, eta EkintzaPrograman proposatu ziren neurri aurerakoiak (sistema energetikoen dezentralizazioa, teknologia berri eta garbien bultzada, zerbitzu eta baliabide energetikosostengarriak, fidagarriak, eskuragarriak, eramangarriak eta sozialki onartuak...) ez
|
dute
ez eperik ezta finantziabiderik, beraz aholku moduan ulertu behar ziren.Horregaitik Rio de Janeiroko bileraren ostean, Johannesburgokoa engainua bezalainterpretatu zen, Nazio Batuen egitura osoa guztiz desakreditaturik geratuz.
|
|
Horrek dudarik gabe energia berriztagarri eta garbien zabalkundeari lagunduko zion, noski, gaur egungo enpresa nuklear eta beste erregai fosiletan jardutenenaurka. Modu berean EBk argi utzi behar
|
zuen
ez dela onargarria EBtik kanpokoherrialdetan ekoitzitako energia, zikinak, erostea, horrek barneko merkatuarendesorekaz gain ingurumen eta bestelako ondorio sozial eta ekonomiko latzakekarriko zituen.
|
|
Baimen hori, Madrileko Ministerioan eta Nafarroako Gobernu Zibilean eskatzen zen eta urtero izaten zen zalantza iturri, oso berandu ematen baitzuten (1977ko kasua zehatz deskribatu dugu). Lehenago ere azaldu dugunez, erakunde ofizialen oniritzia jasotzeko ezinbestekoa zen Euskaltzaindiaren babesa158 Baina, euskararen akademian, batek baino gehiagok uste
|
zuten
ez zegokiela beraiei horrelako ekintzei babesa ematea garai berrietan. Egoera gehiago okertu zen, VIII. UEUren berri ematen zuen foiletoan Euskaltzaindiaren izena aipatzen ez zelako.
|
|
Lehenengo helburuari dagokionez, honako hau aurreratuko dut: UEUn ia ia etengabea izan da erakundearen eta bere zereginen inguruko kezka; baina, era berean, egia da, maiz, kezka horiek
|
zituztenak
ez zirela zuzenean aritzen UEUren antolaketan eta, beraz, ez zirela esandakoak sortutako ondorioen erantzule zuzenak izaten. UEUren erakundetze prozesua dugu lan honen bigarren ardatza.
|
|
Bazegoen unibertsitate publiko bat, nahiz eta arazo handiak izan: unibertsitatearen beraren estatusa, barne antolaketa, finantziazioa, ikasle kopuruaren izugarrizko hazkundea edota irakasleria erakartzeko zailtasunak80 Euskara unibertsitatean ikusi nahi
|
zutenek
ez zuten eremu erraza aurrean. Horretarako hiru bide desberdin eta, ustez, elkarren osagarri, jorratu zituzten hurrengo urteetan.
|
2004
|
|
Davidsonen ustez, bi printzipioak ezkontzeko, anomaliak? sartu behar dira, hots, legeetatik kanpo dauden gertakariak.Horrek esan nahi
|
du
ez dagoela esparru fisikoa eta mentala lotzen dituen lege psikofisikozurrunik. Beraz, Davidsonen materialismoa ere ez murriztailea da, ez baitago gogo egoerakegoera fisikoetara murriztuko dituen legerik.
|
2005
|
|
Beraz, gerturatze arrazionala egitea ezinezkoa da; eta noski, Alardeahaiek bezala bizi, sentitzen? ez
|
duenak
ez du inoiz sentipen hori ulertuko. Ideiahau islatzen duten adierazpenak oso ohikoak izaten dira Bidasoan.
|
|
Eta orain elkarte pribatu batzuek antolatu izanagatik ezda ezberdina izango. Bokazio publikoa
|
du
ez soilik kalean egiten delako, baizik etagainera, herri bietako ondare kultural nagusienetako bat izanik, ezin litekeelakoonartu pertsona pribatu batzuen esku geratzea. Beraz, Alardeaz hitz egitean ezinadieraz daiteke erlazio pribatuez hitz egiten ari garela, eta ondorioz, ezin izango da2002ko epaiek bi eskubideen arteko erlazioa modulatzeko agindua betearazi, Alardearen eremu naturala ez baita eremu pribatua.
|
|
8 Ikastetxe batean erretzaileen eta ez erretzaileen arteko gatazka dago. Erretzenez
|
dutenek
ez dute erretzaileen kea onartzen. Ikastetxe horretan gela hutsik ezdago, eta erretzaile batzuek, gainera, ezin diote erretzeari utzi.
|
|
Kazetariak batura jo behar
|
duela
ez da dudarik, nahiz eta berea duen euskalkiko joera eta hainbat termino erabiltzearen aldeko jarrera onartu EITBko estiloliburuak. Batuaren eta euskalkien arteko laguntza sinonimoen bidez egitea aberasgarria da kazetariarentzat, hizkerari freskotasun handiagoa ematen baitio horrela.
|
2006
|
|
Estatistikek erakustendutenez, adostasunezko dibortzioa sustatzen duen sistema ezarri zenetik, gutxituegin da Italian etxean seme alabekin gelditzen diren emakumeei pentsio bat pasatzera behartuta dauden aita dibortziatuen kopurua. Izan ere, no fault dibortzioarenereduan beste ezkontidearen onespena beharrezkoa ez denez, senarrak dibortziatunahi
|
badu
ez du zertan emakumea diruzko ordainsarien bidez, konpentsatzen, aritu.
|
|
Jerusalemenepaitu zuten 61ean. Eichmann ez zen, itxuraz, mamu hiltzaile bihozgabe bat.Epaitu
|
zutenean
ez zuten halakorik ikusi beregan. Oso humanoa zen.
|
|
Nekropoliaren jatorriaz teoria desberdinak izan dira (Azkarate, 1984: 33),, batzuek oraindik uste
|
dute
ez dela benetako nekropoli bat inoiz izan, 1947 arte agertuz joan baitziren hilobiak (Aguirre, 1992)?, garbi dago gaur egunean dagoena XIX. mendeko, berreraiketa, erromantiko bat dela Retolaza parrokoak egina, baina Goi Erdi Aroko hilerria izan zen benetan, hilobi exento edo bananduez (22 dira orotara, bata oso hautsia eta beste bat Berriotik ekarria) eta harlauzazko hilobi lurperatuez (hilarridunak, 13 hain zuzen ere) I. García Camino-k dioenez (2002:
|
|
hots, herri, berri? bat egiteko errege baten edo jaun baten forua jaso dutenak (horixe da, hiribildua?, nahiz eta aurretik existitzen den herri edo gune bat aprobetxa daitekeen, Gasteizen moduan Nueva Victoria fundatzeko) hartzen dira hiribildutzat; foru edo fundazio gutuna ez
|
dutenak
ez (herri, elizate edo elizaurre, herrixka, auzo, haran eta abarrak). Berdina gertatzen da Iparraldean dauden apurrekin.
|
|
beste bizitzan da; hemen, lurrean, bere grazia egoeraz seguru egon nahi duen gizakiak,, bera bidali duen Horren obrak egin ditu, egunez den bitartean?. Jainkoak errebelatua duen borondatearen arabera, bere handitasuna areagotzeko balio
|
duena
ez da aisia, ez da atsegina, obrak egitea baizik; bekaturik lehena eta denetan nagusiena, beraz, denbora alferrik xahutzea da(...) Bizitza sozialean denbora alferrik galtzea, berriketan jardutea, luxuetan, baita loari behar duguna baino denbora gehiago ematea, osasuna mantentzeko sei edo zortzi ordu behar ditugu, gehienez ere?, erabat gaitzesgarria da moralaren ikuspegitik(...) denboraren balioa ... 213).
|
|
Kristaua, kristau ona, prestu eta ardurati behar da azaldu. Lana bizitzako helburu absolutua da, Jainkoak ezarria eta, beraz, lanik egiten ez
|
duenak
ez dezala jan. Amorrazioak jota lan egitea Jainkoaren grazia ezaren seinalea dugu.
|
|
gizakiak, berez? nahi
|
duena
ez da dirua muga gabe irabaziz jardutea, bizitzea baizik, betidanik bizi izan den bezala bizitzea, eta bizitzen segitzeko behar adina irabaztea (Weber, 2001: 59).
|
|
Arrazionaltasun zientifikoak zentzuz horni gaitzakeela uste
|
duenak
ez du ezagutzen arrazionaltasun formalaren gaitasuna (eta bere mugak).
|
|
pertsonaren, enpresaren edo berorien produktu, zerbitzu, jarduera, marka, merkataritza izena edo beste zeinu bereizleak (PLO 6.a. art). Nozio hori kontuan hartuz, esan dezakegu PLOk adierazpen iraingarri faltsuak zigortzen dituela; LDLk, berriz, iraingarriak izan arren, egiazkoak, zehatzak eta egokiak badira, ez
|
ditu
ez zilegitzat hartuko147.
|
2007
|
|
Besteek zer nolako aukerak
|
dituzten
ez dakit, baina datu bat ematearren, iazgure fakturazioa mila eta bostehun milioi eurokoa izan zen. Noski, mila etabostehun milioi euro ez dute enpresa askok fakturatzen.
|
|
Bizirik jarraitzeko. Esaldi honek dioen bezala, «komunikatzen ez
|
duena
ez daexistitzen».
|
|
Lehenagoko puntuarekin badulotura honek; administrazioko erakundeetan, gauzak antolatuta daude prozedurabatzuei segitzeko, helburu batzuetarako. Eta horietan komunikazioa sartzen dugunean (komunikatzen ez
|
duena
ez baita existitzen), horrek planifikazioa eskatzen duepe ezberdinetarako (epe laburrerako, ertainerako eta luzerako) komunikazioestrategiak diseinatu eta gauzatzeko. Estrategia planteatu ondoren, martxan jartzeaeta gauzatzea dator.
|
|
Anekdota bat:
|
duela
ez asko, Foru Aldundiak txosten bat eskatu zuen Gipuzkoako errepideen tarifikazioari buruz. Informazio hori komunikabide guztioiinteresatzen zitzaigun.
|
|
f. Hau guztia egin daiteke? Uste
|
dut
ez daukagula beste erremediorik. Enpresek ez badute euren inpaktuaren kontzientzia hartzen, ez dago hau aurreraeramango duenik.
|
|
Berriro diot: biziberritunahi
|
duguna
ez da bizirik dena, bai, ostera, bizirik nahi duguna eta gu (geureburua) izateko erabili nahi/ behar duguna. Baina adi, hau ez da eskizofrenia, batzuek hala esan arren, Modernitate goien honetako bizimodu arrunta da.Aniztasuna, kultur eta identitate askotasuna, ez da soilik asko elkarren ondoanegotea:
|
|
Kontua da egungo errealitate bortitza ikertzeko, izugarrizko defizit teorikoanmurgilduta gaudela. Akademian ortodoxiak erakusten duenak eta ohiko ezkerrakproposatu
|
duenak
ez dute balio gaurko arazo ekonomikoei aurre egiteko.
|
|
...printzipioaren erlatibizatze honek, zuhurtasun printzipioa ekintzarako testuinguru espezifiko baten barruan kokarazten duten interes plural etaarazo heterogeneo batzuekin batera ulertzera garamatza; eta, ondorioz, printzipioaren aplikazioaren ikusmolde absolutista oro baztertu egin dugu, osagaimoderatzaileen multzo batekin bat egiten baitu (Jasanoff, 2000) 87 Horrek, bestehitzez esateko, esan nahi
|
du
ez dagoela zuhurtasun printzipioa interpretatzerikmaximin erabaki arauaren instantzia praktiko soila bailitzan. Erabakiaren teoriarenirizpide horrek premiatzen gaitu gerta litekeen gauzarik okerrena benetan gertatzera joango balitz bezala ekitera eta ekinbide posible guztien artean aukeratzerakoorduan, ekinbide horietatik ondorio txarren arteko onena aukeratu litzateke.Modu teknikoagoan adieraztearren, irizpide horrek ekinbiderako alternatibaezberdinen utilitate minimoak konparatzera eta utilitate minimoen arteko handienaaukeratzera bultzatzen gaitu (Lopez Cerezo eta Lujan, 2000:
|
|
3 Ondorio posibleak ezezagunak zaizkigu, hau da, badago ondorioren bat zeinentzat ez dakigungertaera probabilitatea zero ala ez zero den; horrek esan nahi
|
du
ez dugula kontuan hartu beharkogenituzkeen ondorioen zerrenda osorik(, aukera ezezagunen peko erabaki hartzea?). Hirugarrenpuntu honetan hauxe da aipatzekoa:
|
|
Gogamenaren teoria garatuostean, berriz, informazio iturri asko erabiltzen dituzte beste pertsonen jokabideaborondatezkoa ala nahigabekoa izan den jakiteko. Besteak beste, pertsonaribehatzen diote egiten ari den horretan kontzentraturik ote dagoen jakiteko (ezbadago kontzentratuta, jokabidea ez da borondatezkoa izan); jokabidearenondorioei (gehienetan uste
|
dute
ez direla borondatezkoak ondorio kaltegarriakdituzten jokabideak); eta egoerari, jokabidea azaldu dezakeen kanpoko faktorerenbat ote dagoen jakiteko (Smith, 1978 in Berk, 1999). Baina askoz ere gehiago diragizakiok nahita egin ditzakegun ekintzak.
|
|
Beraz, afektu enpatikoak pitz daitezke hizkuntza erabiliz edo bestearenlekuan jarriz. Horrek esan nahi
|
du
ez dela nahitaezkoa biktima aurrean egotea, askilitzatekeela biktimari buruzko informazioa edukitzea. Informazio hori gurasoek, irakasleek, prentsak zein telebistak eman dezakete; edo, norbera hitz egiten, eztabaidatzen edo pentsatzen ari denean lor daiteke (abortuaz, arrazakeriaz, eutanasiaz, eta abarrez).
|
|
Edozelan ere, gogora bedi une honetatik bertotik, ezen, diskurtsoa eraikitzeko nahiz testu arrazonatua idazteko, lehenbiziko urrats estrategikoa dela gaiaren alderdi guztiak ikustea, gai hori ikustea halako moldez non aldekotasun nahiz kontrakotasun guztiak begien aurrean izan behar baititu iritzi emaileak. Gaia modu sakonean aztertu ez
|
duenak
ez du hitzaldi onik egiterik, artikulu ederrik idazterik, ezta kontuan hartua izango den arrazoia eraikitzerik. Gaian sakonduko ez duena bigarren mailako eragiletzat hartua izango da beti, eta ez du historiarik idatziko.
|
|
Testu horrek dioenez, gauzen kausak antzematen ez
|
dituztenek
ez dituzte antzematen Jainkoaren izaera argitu ditzaketenak. –Honetan?
|
|
Balio Erantsiaren gaineko Zerga ordaintzerakoan subjektu pasiboak lan zentro bakarra
|
badu
ez da arazo handirik sortzen definitzerakoan zein ogasun izan behar duen diru hartzailea. Baina, subjektu pasiboak bere faktoriak edo lantokiak bi lurraldeetan baldin baditu, orduan eragiketa erlatiboen arabera egingo dira zerga ordainketak.
|
|
Sozietateen gaineko Zergaren hiru Foru Lurraldeetako Foru Araudiak indarrean sartu eta gero, Errioxako Enpresarien Federazioak arau haien hogeita sei artikulu errekurritu zituen, beraien interesak urratuta geratzen zirelako. Horrek, zalantzarik gabe, egoera juridiko zalantzagarria sortzen du EAEn, zerga hau ordaindu behar
|
dutenek
ez baitakite zenbat diru sartu behar duten Foru Ogasunetan.
|
|
Merezi lezake bai, ohartzea, herria, nazioa kontzeptuok, modakoak eta, gatazka gorrien erdian, konnotazio arriskugarriz kargatuak orduan, Humboldt baitan inoiz ere ez direla doinukera ideologikoekin markatuak agertzen, ez positibo edo propagandistikoki eta ezta ere, haren adiskide Goethe-ren baitan, adibidez, nahikoa ikusten diren bezala, kutsu erdeinuzko edo negatiboekin: nazio bat instintu makurrek dominatzen duten lagunabar infantila da, sekula ez dena heldutasunera heltzen716; herria, masa ezjakina, beti deskontentu, zer nahi
|
duen
ez dakiena717 Humboldt-ek interes aski objektiboetako naturalista gisa ohi dihardu. Eta, zalantza gabe, merezitzenago duena da seinalatzea, nola ikasten dugun haren gogoetan, batek edukitzen duen nazioaren kontzeptuan, inplikatua edukitzen dela orobat, banakoa eta gizadia nola ulertzen den ere.
|
|
Nazio bat zertzen
|
duena
ez da hizkuntza bakarrik (are gutxiago nazio politikoa, horren ezaugarri definitiboa, oraintxe aipatu bezala, bere burua norberetiarki baiesteko borondatea baita Humboldt-en arabera, Renan baino askoz lehen), baizik eta bizitoki geografikoa, klima, erlijioa, antolaera zibila, lan moldea, artea, etab. Hala erakutsi izan du Humboldt-ek bai nazio grekoa eta bai nazio euskalduna ikertu dituenetan.
|
|
Ikusi berri dugu Hobbes engan, giza hizkuntzaren artifizialtasun edo eznaturaltasunak (arbitrariotasunak) giza diferentzia espezifikoa abereen aldean babesteko funtzioa betetzen duela. ...» ipintzen du azken finean gizakiaren diferentzia («raison», «âme», «esprit»), hots, hizkuntzan bertan baino, hori baino haragoko eta horren menpegabeko subjektu puru hilezkorrean, eta horren ahalmen handien manifestazio bezainbatean bakarrik balio du hizkuntzak gizakiaren berezgarri gisa125 Azken finean, berak hala garaundu arren, Descartes-engan gizaberea eta beste abereak zinez berezten
|
dituena
ez da hizkuntza, arima baizik.
|
|
Labur: hizkuntza bat herri bat da, eta herri bat hizkuntza bat da (ez dena lehentiarki adiera politikoan ulertu behar, nahiz eta kontsidero politikoa ere ezin
|
duen
ez merezi gero). Hizkuntza bat biziera bat da, bizitzaren misterio eta konplexutasun guztiagaz; hizkuntza bat indibiduo bat da, indibiduoaren nortasunarekin, bera gelditu gabe eraikiz doana.
|
|
Hizkuntza eta pentsamenduari gagozkiola, gure arbaso hominidoek inteligentzia sofistikatu bat
|
zutela
ez dago dudatzerik, hala erakusten dute bai antolaera sozialerako buruargian, bai eskulaneko trebean1577 Gizaberearen bilakabide luze horren buruan, bada, pentsamenduaren burmuineko fabrikak instalatuak dauzka bere aparailu teknikoak:
|
|
Ahozko erabilerari buruz, esan genezake, handi handika esan ere, ez dukegula erabiltzen euskaldun guztiok, azken 25 urteotan edo: uste
|
dugu
ez dela baliatzen iparraldean (beharbada, ezta hegoaldeko Nafarroan ere); giputz euskaran bai, hiztun nagusi eta onek bai behintzat, batez ere BERA erakuslea; eta gehien bizkai euskaran erabiltzen dugu (eta asko dago behera eginda, batez ere gazteetan), eta hemen bizirik dago hiztun zahar onetan behinik behin BERA, BERAU, BERORI eta pluralean EUROK eta EUREK. Idatzizko erabilerari dagokionez, tradizio handiago dute, Axularrek berak ere erabiltzen ditu-eta
|
|
A. Erakutsi gura
|
dut
ez dela egokia Altuberen legea iparraldeko hiztunentzat, Ipuinak I ekoentzat (bertoko ahozko testuak Wendworth Websterrek jaso zituen eta X. Arbelbidek atondu ditu).
|
|
Horiek ere askatu egiten ditugu, nahiz eta unitateko gaiarekin ez izan zerikusirik. Bigarren atal hau uste
|
dugu
ez dela gurataez irakurri behar unitateko aztergaia ondo jorratu eta ikasteko, baina argi dago berton ikas daitekeela zelan ebatzi edo konpondu beste problema batzuk.
|
|
Mogelek berak osterantzeko adibideak ere ematen ditu: batetik, osagarri laburrak menderagailua (t (z) eko) dutenak amaieran; bestetik, osagarri laburrak menderagailua
|
dutenak
ez hasieran ez amaieran, tartean:
|
2008
|
|
Dirudienez, haren behaketak batzuetan ez ziren zuzenak (Weinert eta Weinert, 1998). Adibidez, berak idatzi zuen jaioberria mundu argitsu eta zaratatsu batera heltzen dela, baina oraindik ezin
|
duela
ez ikusi eta ez entzun. Gaur egun, jakin badakigu hori ez dela egia.
|
|
Hala, atzeko goiko eremu tenporaleko lesioek (Wernickeren eremuko lesioek) sentipen afasia tenporala eragiten dute. Afasia hori
|
dutenek
ez dituzte ongi bereizten soinuak, eta agrafia tenporala eragiten du horrek: idazkera inkoherentea eta korapilatsua, hitzen soinu egitura gaizki hautemateak eragina.
|
|
Lan memoriaren mugak egoten dira idazten ikasteko zailtasunen sustraian: idazketa eskuratzeko arazoak
|
dituenak
ez du kode fonologikoak oroimenean garatzeko gaitasunik. Zailtasunak izaten dituzte segmentu fonologikoak identifikatzeko, errepresentazio grafiko batzuk kodetzeko edo haien izena oroitzeko.
|
2009
|
|
horretan. Uste
|
dut
ez zaidala batere gustatzen esaten ari zarena Zerbaina, ez al naiz kapaza?! [...] Nire aurkaria ez dakit zer izan zela, hau eta beste... ez nuen berarekin eztabaidarik izan, beste zera zen. hau da, matxista hutsa zen.»3.
|
|
Ustez errepublikaren etsai ziren lagun ugari atxilotu zituzten Gipuzkoan, Bizkaian eta Arabako iparraldean. Ikerketaren eta frankisten ahaleginen mugenerakusgarri
|
dugu
ez dakigula zehatz mehatz zenbat lagunek jasan zuten egoerahori, nahiz eta Bizkaiko frontea apurtu zenean, ia guztiak libre geratu ziren eta militarrek zerrenda bereziak egin zituzten balizko abertzaleak edota errepublikazaleak ez nahasteko benetako eskuindarrekin. Iturri batzuek 3.000 lagun aipatzendituzte.
|
|
II. Errepublikako erregimen demokratikoaren aurka altxatutakoak ziren aldetik, matxinatuek ez
|
zuten
ez legitimitaterik ez legezkotasunik. Beraz, zaila gertatuzitzaion Estatu Berriari bere legitimitatea lortzea, Espainiako II. Errepublika, zeinaren aurka matxinatu baitziren, herri subiranotasunaren legitimitatean oinarriturik baitzegoen.
|
|
Etalehenengoan ulertzen ez bada, saiatu berriro. Informazioa ematen duenakjakin behar
|
du
ez dagoela aditu baten aurrean, baizik eta informazio horigero gizarteratu behar duen pertsona baten aurrean.
|
|
Zenbakiez ari garela, beti komeni da, ahal den neurrian, kopuruen eskala bat hartzen saiatzea. «Toyotak bi mila milioi auto saldu ditu aurten»idatzi
|
zuenak
ez zuen pentsatu planetako hiru laguneko Toyota bat esaten ari zela.«BBVAk hiru mila milioi euro irabazi ditu» irakurrita, inork ez du zalantzan jartzen hiru mila milioi euro dirutza bat denik. Enpresa horrek milioi bat akziodundituela pentsatuz gero, ordea, akzioduneko hiru mila euro «baino» ez direla ohartzen gara; horrek gutxixeago dirudi.
|
|
Baiki,
|
duela
ez hain aspaldiko igorle ahalguztidun urri horiek (eta, haiekin batera, baita norabide bakarreko komunikazioaren aroa ere) ahuldu egin dira nabarmen, eta ahotsen eta mezuen ugaritasuna gailendu da. Zurrumurru askotariko horiei erreparatu eta berauek bideratzen jakitea ei da orain kontua, merkatuak elkarrizketak direla baitio mantra berriak; paradigma hori, argi dago, hezkuntzara eta komunikazio mundura ere iritsi da.
|
|
Horrela hasi ginen, zailtasun horiekin guztiekin, baina hasi ginen. Hasieran ez
|
genuen
ez lokalik ez bilgunerik. Idazleak eta kazetariak ez genituen ia ezagutzen.
|
|
Azpiprogramak 3 pausotan gauzatzen du bere egitekoa: argumentu gisa pasatutako string a $esaldi aldagaian gordetzen du lehenbizi; ondoren, tr/// funtzioaren bitartez bokal kopurua kalkulatu eta $bokalak aldagaian uzten du (tr/// funtzioak bigarren argumenturik ez
|
duenez
ez du ordezkapenik gauzatuko, baina itzulera balio gisa bokalen agerpen kopurua itzuliko du). Amaieran, return $bokalak; sententziaren bidez emaitza bidaltzen dio programa nagusiari.
|
|
Halaber, aplikazio batzuek ez dute inongo QoSrik behar, edo behar duten kalitatea beste mota batekoa da. Denbora errealekoek, hain zuzen ere, behar
|
dutena
ez da datagramak bere helburura ondo ailegatu direla bermatzea, datagramak ahal bezain laster ailegatuko direla segurtatzea baizik, nahiz eta arintasun horren truke bidean datagrama batzuk galdu.
|
2010
|
|
Lapurretan egiten ziotela esaten hasi zen, gauzakezkutatzen zizkiotela, ez baitzuen ulertzen bera zela gordetzen zituena eta geroez zela gogoratzen. Batzuetan, haserretu egiten zen eta oihukatu egiten zuen, bestetan, besteen beldurra
|
zuen
ez baitzuen ulertzen besteek zer esaten zutenedota zer esanahi zuten ikusten zituen irudi horiek, beste batzuetan, irribarreegiten zuen bertan ez balego bezala.
|
|
Egun horretan JAREkpleitaturiko Quanza bapore portugaldarrean abiatu ziren, hil bereko 18an helduzirelarik Veracruzera. Hor ez zen iheslari guztien gurutze bidea amaitu eta Argentinara joateko baimenak
|
zituztenak
ez ziren heldu Platako errepublikara 1942koapirilaren 15era arte, bitartean gorriak eta bi ikusten jarraitu zutelarik (Amezaga, 1991: 81).
|
|
Horrek kezkatzen gaitu. Baserrien transmisioak laborantzakolanpostuentzat ondorio garrantzitsua
|
duela
ez da dudarik, baina hori baino gehiagoda. Bere izatez laborantzako aktibitatea lurrari eta lurraldeari lotua da.
|
|
Eta Asiako krisiari aurre egiteko NDFk proposatutako neurriak guztiz desegokiak izan ziren (NDFk berak horrela onartu zuen azkenean). Inbertsio funtseuropar eta amerikarrak herri horietatik kapitala erretiratzen hasi zirenean, NDFkegoera konpontzeko inflazioa eta defizit publikoa kontrolatzeko neurriak aginduzituen eta oso neurri arraroak ziren, kontuan izanda herri horiek ez
|
zutela
ez inflazio arazo nabarmenik ezta defizit publiko handirik ere (1997an NDFren laguntzaeskatu zuten hiru herrietako. Indonesia, Tailandia eta Hego Korea, kontupublikoen egoera oso ona zen).
|
|
Integrazio ekimenen egokitasuna ebaluatzerakoan erregionalismoaren eredu desberdinen eta irekiera mailaren inguruko balorazioek eztabaida zabalerako bideaematen
|
dutela
ez dago zalantzarik. Historikoki honetan eztabaida sutsuak, gorabehera handiak eta irizpide aldaketa ugari ezagutu ditugula begi bistakoa da.
|
|
Eta kostu horiek enpresa publikoen bitartez ez badira bideratzen, aurrekontu publikoetatik zuzenki bideratu lirateke. Beraz, gizarte ikuspegi batetik kostu horiek onartu dituen enpresa publiko batek kudeaketa txarragoa
|
duenik
ez dugu zertan pentsatu.
|
|
Magistratuak sententzian datu horiek alderdiei emateko idazkari judizialari egindako agindua jasoko du. Noski, datu horiek ez
|
dituzte
ez alderdiak, ez horien bidez zehaztutako epai organoak lotzen. Horrela:
|
2011
|
|
Bake epaile izateko betekizun orokorrekin bukatzeko, gogoratu, gure ordenamendu juridikoan bake epaileek ez dutela Zuzenbidean lizentziadunak izan behar, epaile karreran sartu nahi
|
dutenak
ez bezala38 Bake epaile izateko Zuzenbidearen ezagutza baino gehiago, bake epaitegia kokatzen den herriaren eta herritarren ezagutza gailentzen da. Zuzenbidearen ezagutza idazkari judizialak eta/ edo bakeepaitegian aritzen diren gainerakoek bermatzen dute.
|
|
Ondorioz, UEUk ondoko urteetan emandako espezializazioa eta unibertsitario euskaldunen parte hartzea baliteke UZEIkoek ez ezagutzea. Halaber, baliteke eragina edukitzea une hartan UEUk ez
|
zuela
ez erakunde nortasunik, ez erakunde irudirik proiektatzen. Arestian aipatu dugunez, Martin Orbe sartu arte, Udako Euskal Unibertsitatea, udako hitzaldien ziklo bat baizik ez zen, hots, ez zen erabateko erakundea, egoitzarik ez zuelako, ezta inolako egitura instituzionalik ere, eta hasieran behintzat, «Udako Euskal Unibertsitatea» Udako Ikastaroen izen propioa baino ez zen.
|
|
Moreno Cabrerak (2000) ondo dioen moduan, hondamendi kultural izugarria da hau. Desagertzearen kopuru handi horiek esan nahi
|
dute
ez direla desagertuko bakarrik gaur egun 10.000 hiztun baino gutxiago dauzkaten hizkuntzak, baizik eta gaur egun 1.000.000 hiztun dituztenak ere bai.
|
|
Ez du joan behar saioaren kontrola hartzera. Nortasun paranoidea
|
duenak
ez du onartuko terapeutak harremanen kontrola har dezan, haren erasoaren beldur izango baita. Talde terapia ere ez da aholkatzen paziente paranoidearekin, bere puntu ahulak agertzeak besteei armak ematen dizkiela uste baitu.
|
|
Sinbolo matematikoak edo gramatikoak erraz ulertzen ditu, baina nekez ulertzen du ez hitzezko hizkuntzaren sintaxia. Autisten edo Asperger en sindromea dutenen moduan, gabeziak
|
ditu
ez hitzezko komunikaziorako eta pertsona arteko loturak finkatzeko. Besteengandik ez du ezer espero, ez du haiekin harremanik nahi eta ez du haien beharrik.
|
|
Nortasun eskizoidea
|
duena
ez da nahaste paranoidea duena bezain susmatzailea, eta ez ditu paranoideak dituen eldarniozko ideiak. Paranoideak gizartean gehiago inplikatzen dira, batzuetan bakartzen badira ere, eta afektiboki hertsatuak badira ere.
|
|
DSMko diagnosi irizpideak nortasun eskizoideari falta zaion horretan zentratzen dira. Nortasun normalekoek duten, baina nahaste eskizoidea
|
dutenek
ez duten hori azpimarratzen dute irizpide horiek. Nortasun normalari bereizgarri sail bat kentzen zaio (motibazioa, interes sexuala, pertsona arteko sentikortasuna, emozioak sentitzeko gaitasuna) eta nortasun eskizoidea agertzen da.
|
|
Bereizi egin behar dira estilo eskizoidea duen pertsona eta nahaste eskizoidea duena. Nahastea
|
duenak
ez du pertsona arteko harremanetan gozatzen, baina estilo hori duen pertsona besteekin erlazionatzeko gai da, beharrezkoa denean, jarduera bakartietan gehiago gozatzen badu ere. Estiloa duena gai da besteekin harremanean jarduteko, helburu jakin batzuk lortzearren.
|
|
Estiloa duena gai da besteekin harremanean jarduteko, helburu jakin batzuk lortzearren. Era berean, estiloa duenak sentimendu sexualak bizi ditzake aldian behin; nahastea
|
duenak
ez du esperientzia sexualak bizitzeko interesik.
|
|
Beck en arabera, mugako nortasunaren nahastea
|
dutenek
ez dute kognizio automatikoen edo uste espezifikoen multzo berezirik, beste nahasteak dituztenen moduan. Mugako nortasunaren nahastea dutenen usteak eta saiheskarienak, mendekoenak eta obsesibo konpultsiboenak berdinak dira.
|
|
Adler-ek (1985) dioenez, mugako nortasunaren nahastea
|
duenak
ez zuen eduki zaintzaile egokirik haurra zenean. Objektuaren iraunkortasunak ez du indarrik hartzen, amaren sentikortasun gabeziagatik.
|
|
Masterson eta Rinsley ren arabera (1975), mugako nortasunaren nahastea
|
duena
ez dago objektuetatik behar bezala bereizia eta larritasun handia sortzen dio objektu horietatik urruntzeak. Amarentzat zaila gertatzen da bere haurrarengandik bereiztea, hau hazten eta bereizten ari dela ikustean, abandonatua sentitzen baita.
|
|
Estilo zelataria dutenak gai dira kritiketatik onuraren bat ateratzeko, baina nahaste paranoidea dutenak jeloskor agertzen dira motiborik gabe ere. Estilo zelataria dutenek leialtasuna eta konfiantza balio nagusitzat dituzte, baina nahaste paranoidea
|
dutenak
ez dira fidatzen terapeutaz ere, nahiz eta hark konfidentzialtasun klausula sinatua eduki.
|