2009
|
|
" A" ereduan ikasi duten ikasleen arabera, ez
|
dute
euskararen presentziarik hauteman eremu publikoetan; horrez gain, euskaraz mintzatzeko oso aukera gutxi izan dituztela ere aipatzen dute (etxean, lagunartean...). Halaber, eskolan eta komunikabideetan gaztelania erabat nagusi izan dela adierazten dute.
|
2012
|
|
Beurko institutua, Adaxkak Sortzen Aisia Taldea eta Bertso eskola) eta fitxa hauek erabilita neurketa batzuk egin nituen talde hauetako arduradunen laguntzaz: handitzen doazen neurrian, eskolatik kanpo daukaten munduan ez
|
dute
euskararen presentziarik ikusten," modako" gauzetan ez dute euskara behar: telebista, musika, lagunak, sexua... neuRKeTen eMaiTzaK ondorengo grafikoek biltzen dituzte lortutako emaitzak:
|
|
Ingurunea oso erdalduna izateaz gain, erdaraz hainbeste aritzeko arrazoietako bat hau izan liteke: handitzen doazen neurrian, eskolatik kanpo daukaten munduan ez
|
dute
euskararen presentziarik ikusten," modako" gauzetan ez dute euskara behar: telebista, musika, lagunak, sexua... horren harira, euskarazko gazte hizkeraren absentzia izan daiteke beste arrazoietako bat; izan ere, ikasteko hizkuntzatzat daukate, gainera, etxean euskaraz egiten dutenek, gurasoekin eta gauza formalekin lotzen dute hizkuntza. euskara eremu formaletan soilik erabiltzen dutenez, ez dute baliabiderik hizkera gazte bat sortzeko (horrez gain, batzuek oso maila baxua daukate, askoz errazagoa zaie gaztelaniaz hitz egitea).
|
2013
|
|
Gaztelaniazkoaren mimetismotik urrun, gaztelaniaz beste euskaraz ere edukitzeko ameskerietatik ahalik eta urrunen, euskaldunoi balio propioren bat eskainiko diguten produktuek lagun diezaiokete euskararen erakarmenari, euskal hiztunen batez bestekoaren neurrira egindako kalitatezko produktuek hain zuzen ere. Askotariko hedabideek gure gizartean duten eragina kontuan harturik, euskarazko hedabideen garrantzi estrategikoa alboratu gabe eta estrategikotasunak dakarren lehentasuna ahantzi gabe bada ere, euskararekiko atxikimendua sendotzeko baliagarria dela uste
|
dugu
euskarak presentzia ahalik eta duinena izatea euskaldunek kontsumitzen dituzten hedabideetan, eta, beraz, erdara hutseko eta euskararentzako lekurik gabeko hedabiderik hemengoen artean egon ez dadin ahalegintzea. Azken batean, betikoan betiko egon ordez, bide berriak ere bilatu ditugu.
|
2020
|
|
Erakundeek uste
|
dute
euskararen presentziak gehiagora egin behar duela, eta hedabideekin lana eta hizkuntza partekatzeko bidea eta borondatea ikusten dute.
|
2022
|
|
Herritarren multzo nagusiak uste du euskarak geroz eta presentzia handiagoa duela gizartean eta oraindik gehiago lukeela. Bigarren multzo nagusiak uste
|
du
euskarak presentzia irabazi duela eta dagoen bezala ondo dagoela.
|
|
Bi datuak gurutzatuz gero, herritarren multzo nagusiak(% 40,6) uste du euskarak geroz eta presentzia handiagoa duela gizartean eta oraindik gehiago lukeela. Bigarren multzo nagusiak(% 22,4) uste
|
du
euskarak presentzia irabazi duela eta dagoen bezala ondo dagoela. Hirugarren eta laugarren multzoek uste dute euskara beti egon den bezala dagoela, baina hauen artean bitan banatzen dira horrela jarraitu behar duela(% 12,1a) eta presentzia handiagoa lukeela(% 10,8) uste dutenak.
|
2023
|
|
Ondorengo taulan ikus daitekeen bezalaxe, euskara Administrazio Publikoan eta hirugarren sektorean dago osasuntsuen; kontrara, industrian eta merkataritzan
|
du
euskarak presentzia gutxien. Barruko idatzizko komunikazioetan eta laneko bileretan euskararen presentzia oso baxua da Oarsoaldeko entitateetan.
|
|
Gehien nabarmentzen dena errotulazioan da,% 77k adierazi baitu bataz beste errotuluak euskaraz eta ele bietan daudela. Bezeroarekin harremanetan erabiltzen den hizkuntzari erreparatuta, Industrian
|
du
euskarak presentzia gutxien.
|
|
Emaitza hori estuki lotuta egongo da, ziur aski, bailarako udalek errotulazioa itzultzeko urte luzez eman dituzten eta ematen dituzten diru-laguntzekin. Bezeroarekin harremanetan Industrian
|
du
euskarak presentzia txikien, baita ingurune digitalari dagokionez ere (webgunea eta sare sozialak).
|