Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2002
‎Areago: kontuan izanik gure irakasleen artean batzuek maizegi ez dutela ziurtasunik hizkuntzarekin, hizkuntza ongi ikasi ez duten euskaldun berriak izanik, zer irakasteko gai izango dira. Euskalkia ikasi dute lehenik, edo nahikoa da herri horretako hizkera?
2004
‎Euskal identitatearen osagarriak nagusitzen direnean nolako motibazio eragileak pizten dira euskaldun berriaren jokamoldean? Nola jokatzen du halako ezaugarriak dituen euskaldun berriak. Teresa Toda kazetariaren adibidea argigarria gertatuko zaigulakoan nago alde horretatik.
2008
‎Ez du euskaldunon berririk ia, Espainia Mallorca eta futbola dira beretzat.
2012
‎– Zer arraiotarako behar du euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta, perigeo?
‎– Zer arraiotarako behar du euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta. Perigeo?
‎– Zer arraiotarako behar du euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta. Perigeo?
‎Izan ere, Euskal Herrian elebitasuna ez da kultur bitasuna: erdaldunek ez dute euskaldunen berri. Ondorioz, erdararen nagusitasunak kultura euskaldunari erdal erreferentziak dakarzkio.
2013
‎(10) Zer arraiotarako behar du euskaldun berriak jakin nola esaten diren «apogeo» eta «perigeo» (Nola esaten diren?). Bada ordu gure egitekoari lot gakizkion (euskara irakastea bada, ahalik ongien eta errazen irakasteari), hodeietatik apur batez jetxiaz (LIB II:
2014
‎(6) Zer arraiotarako behar du euskaldun berriak jakin nola esaten diren «apogeo» eta«Perigeo» (Nola esaten diren?) (LIB II: 49).
‎Dokumentuan jasotzen duen moduan, Fontanedak uste du euskaldun berriek ikasgelan ikasten duten euskara landuarekin askotan ez dutela topatzen kalean euskara erabiltzeko modua eta, horregatik, esan nahi dutena erraz adierazteko erdarara pasatzen dira. Honen harira, hizkera arrunta errazteko proposamena luzatzen du Fontanedak dokumentuan eta hainbat adibide jartzen du.
‎Helduen kasuan helburua euskahaldun berrien kopurua %25ean emendatzea izanen da. Kopuru helburuez gain euskalgintzak zehaztu nahi ditu euskaldun berri horiek zein hizkuntz maila kausitu duten, Unescok aipatu %35 euskaradunak hiztun aktiboak izanik baizik ez baita euskararen salbamendua kausituko.
2016
‎behar genituela euskaldun berri haiek. Euskaldun zaharrekin
2017
‎ereduko ikasleak ezin du ahozko gaitasun komunikatibo askirik garatu eskolaren barruti mikroan; ezta aisialdiko erabilera esparru mugatuetan ere. Euskara arnasten den testuinguru soziolinguistikoak behar ditu euskaldun berriak euskalduntasunaren sena eta etorria barneratzen joateko. Horretarako, gure irudiko, euskararen arnasgune geografikoetan egonaldi luzeak egin behar lituzkete ereduan dabiltzan ikasleek231 Neurri horri, gainerakoak gainerako, oinarrizko baldintza deritzogu.
‎Hura zen hiririk euskaltzaleena, eta euskaldun berri askoren bilgune. Iruditzen zitzaigun euskal idazleok, euskal sortzaileok, erakarri egin behar genituela euskaldun berri haiek. Euskaldun zaharrekin ez geneukan biderik aldi hartan, dio Atxagak.
‎Ugari izan dira eta dira han hemengo herritarrek euskara eskuratzeko eta lantzeko egindako ahaleginak. Hor dugu euskarak elikagai ezinbestekoa duen euskaldun berri andana itzela. Hor ditugu seme alabak euskaraz ikas dezaten nahi izan duten guraso erdaldunak.
Badute euskaldunen berri?
2018
‎Euskararen erabilera arau sozial bihurtzeko helburuari begira jarri behar dugu gure iparrorratza, euskararentzat konpartimentazio sozio funtzional edo gune hegemoniko ahalik eta gehienak irabaziz, euskararen benetako hiztun interaktiboei ziurtasun linguistikoa eskainita. Izan ere, horrela, euskaraz egin beharreko egoerak sortuta, eta ez bestela, etorriko da gaur egun gaztelaniaz edo frantsesez euskaraz baino erraztasun handiagoa duten euskaldun berrien jokabide egokitzailea, alde batetik, eta, euskara etxekotzea, bestetik.
2019
‎Gero beste kanta bat, ondoren euskararen inguruan ere esan du aurreko bi poetek, bere ustez, ez dutela (ez dugula) euskara maite, eta hori premiazkoa dela (igorri gaitu euskararen eremutik ere). Bidenabar esan du berak ez duela ulertzen Iruñea batean, ingurune guztiz erdaldundu batean, euskararen prosodia (on ona) egunero belarriratu gabe, euskal poeta bat egoterik ere, eta meritua duela euskaldun berriak (nik), baina hortik aurrera...
2020
‎Oso gustuko ditut euskaldun berriei buruzko kontakizunak ere. Taxian euskara bere kontura ikasi duenen bat egokitzen zaidanean hunkitu egiten naiz eta Jon Juaristik bere Cambio de sentido liburuan kontatzen duena ekarri ohi dut gogora.
2021
‎Bestalde, ezin dut euskaraz ikasten ari den jendeak honi buruz pentsatuko lukeena jakin, eta aitaguretasunez jokatuko nuke inoren izenean hitz egingo banu, baina imajinatzen dut euskaraz irakurtzen ikasten urteak eman dituen edonorentzat frustrantea izan daitekeela ulermena oztopatzen duen zailtasun berri bat literaturan topatzea. Ahal dela, erraztasunak jartzea tokatzen zaigula uste dut, zor itzela dugulako euskaldun berrien nazio librearekin. Azken batean, euskara den territorio irredimible honetan, euskaldunak gara denok baina euskaldun berriak dira euskaldun izateko erabaki librearekin denon territorioa liberatu dutenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia