2002
|
|
Areago: kontuan izanik gure irakasleen artean batzuek maizegi ez dutela ziurtasunik hizkuntzarekin, hizkuntza ongi ikasi ez
|
duten
euskaldun berriak izanik, zer irakasteko gai izango dira. Euskalkia ikasi dute lehenik, edo nahikoa da herri horretako hizkera?
|
2004
|
|
Euskal identitatearen osagarriak nagusitzen direnean nolako motibazio eragileak pizten dira euskaldun berriaren jokamoldean? Nola jokatzen du halako ezaugarriak
|
dituen
euskaldun berriak. Teresa Toda kazetariaren adibidea argigarria gertatuko zaigulakoan nago alde horretatik.
|
2008
|
|
Ez
|
du
euskaldunon berririk ia, Espainia Mallorca eta futbola dira beretzat.
|
2012
|
|
– Zer arraiotarako behar
|
du
euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta, perigeo?
|
|
– Zer arraiotarako behar
|
du
euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta. Perigeo?
|
|
– Zer arraiotarako behar
|
du
euskaldun berriak jakin nola esaten diren, apogeo, eta. Perigeo?
|
|
Izan ere, Euskal Herrian elebitasuna ez da kultur bitasuna: erdaldunek ez
|
dute
euskaldunen berri. Ondorioz, erdararen nagusitasunak kultura euskaldunari erdal erreferentziak dakarzkio.
|
2013
|
|
(10) Zer arraiotarako behar
|
du
euskaldun berriak jakin nola esaten diren «apogeo» eta «perigeo» (Nola esaten diren?). Bada ordu gure egitekoari lot gakizkion (euskara irakastea bada, ahalik ongien eta errazen irakasteari), hodeietatik apur batez jetxiaz (LIB II:
|
2014
|
|
(6) Zer arraiotarako behar
|
du
euskaldun berriak jakin nola esaten diren «apogeo» eta«Perigeo» (Nola esaten diren?) (LIB II: 49).
|
|
Dokumentuan jasotzen duen moduan, Fontanedak uste
|
du
euskaldun berriek ikasgelan ikasten duten euskara landuarekin askotan ez dutela topatzen kalean euskara erabiltzeko modua eta, horregatik, esan nahi dutena erraz adierazteko erdarara pasatzen dira. Honen harira, hizkera arrunta errazteko proposamena luzatzen du Fontanedak dokumentuan eta hainbat adibide jartzen du.
|
|
Helduen kasuan helburua euskahaldun berrien kopurua %25ean emendatzea izanen da. Kopuru helburuez gain euskalgintzak zehaztu nahi
|
ditu
euskaldun berri horiek zein hizkuntz maila kausitu duten, Unescok aipatu %35 euskaradunak hiztun aktiboak izanik baizik ez baita euskararen salbamendua kausituko.
|
2016
|
|
behar
|
genituela
euskaldun berri haiek. Euskaldun zaharrekin
|
2017
|
|
ereduko ikasleak ezin du ahozko gaitasun komunikatibo askirik garatu eskolaren barruti mikroan; ezta aisialdiko erabilera esparru mugatuetan ere. Euskara arnasten den testuinguru soziolinguistikoak behar
|
ditu
euskaldun berriak euskalduntasunaren sena eta etorria barneratzen joateko. Horretarako, gure irudiko, euskararen arnasgune geografikoetan egonaldi luzeak egin behar lituzkete ereduan dabiltzan ikasleek231 Neurri horri, gainerakoak gainerako, oinarrizko baldintza deritzogu.
|
|
Hura zen hiririk euskaltzaleena, eta euskaldun berri askoren bilgune. Iruditzen zitzaigun euskal idazleok, euskal sortzaileok, erakarri egin behar
|
genituela
euskaldun berri haiek. Euskaldun zaharrekin ez geneukan biderik aldi hartan, dio Atxagak.
|
|
Ugari izan dira eta dira han hemengo herritarrek euskara eskuratzeko eta lantzeko egindako ahaleginak. Hor dugu euskarak elikagai ezinbestekoa
|
duen
euskaldun berri andana itzela. Hor ditugu seme alabak euskaraz ikas dezaten nahi izan duten guraso erdaldunak.
|
|
|
Badute
euskaldunen berri?
|
2018
|
|
Euskararen erabilera arau sozial bihurtzeko helburuari begira jarri behar dugu gure iparrorratza, euskararentzat konpartimentazio sozio funtzional edo gune hegemoniko ahalik eta gehienak irabaziz, euskararen benetako hiztun interaktiboei ziurtasun linguistikoa eskainita. Izan ere, horrela, euskaraz egin beharreko egoerak sortuta, eta ez bestela, etorriko da gaur egun gaztelaniaz edo frantsesez euskaraz baino erraztasun handiagoa
|
duten
euskaldun berrien jokabide egokitzailea, alde batetik, eta, euskara etxekotzea, bestetik.
|
2019
|
|
Gero beste kanta bat, ondoren euskararen inguruan ere esan du aurreko bi poetek, bere ustez, ez dutela (ez dugula) euskara maite, eta hori premiazkoa dela (igorri gaitu euskararen eremutik ere). Bidenabar esan du berak ez duela ulertzen Iruñea batean, ingurune guztiz erdaldundu batean, euskararen prosodia (on ona) egunero belarriratu gabe, euskal poeta bat egoterik ere, eta meritua
|
duela
euskaldun berriak (nik), baina hortik aurrera...
|
2020
|
|
Oso gustuko
|
ditut
euskaldun berriei buruzko kontakizunak ere. Taxian euskara bere kontura ikasi duenen bat egokitzen zaidanean hunkitu egiten naiz eta Jon Juaristik bere Cambio de sentido liburuan kontatzen duena ekarri ohi dut gogora.
|
2021
|
|
Bestalde, ezin dut euskaraz ikasten ari den jendeak honi buruz pentsatuko lukeena jakin, eta aitaguretasunez jokatuko nuke inoren izenean hitz egingo banu, baina imajinatzen dut euskaraz irakurtzen ikasten urteak eman dituen edonorentzat frustrantea izan daitekeela ulermena oztopatzen duen zailtasun berri bat literaturan topatzea. Ahal dela, erraztasunak jartzea tokatzen zaigula uste dut, zor itzela
|
dugulako
euskaldun berrien nazio librearekin. Azken batean, euskara den territorio irredimible honetan, euskaldunak gara denok baina euskaldun berriak dira euskaldun izateko erabaki librearekin denon territorioa liberatu dutenak.
|