Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Espainiako estatuan lanean ari direnen %2, 8k baino ez du etxetik lan egiten, baina Europan %6ra iristen da modalitate hori eta gora egingo duela ikusten da argi eta garbi: langile tradizionalen %60k baino gehiagok telelanaren aldeko interesa azaltzen du etorkizun hurbilerako.
2003
‎Espainiako bikoteen herenak (%32) bakarrik partekatzen ditu etxeko lanak, eta gizonen %1ek baino ez ditu horietaz arduratzen. Gainera, hiri handietan bizi diren espainiarren %13k kanpoko laguntza kontratatua dute etxeko lanak egiteko. Demoscopiak Ajax-entzat egindako azterlan baten arabera, 18 eta 65 urte bitarteko 503 emakumeren artean, hamar emakumetik seik onartzen dute emakumeak direla, bai etxekoandreak, bai ez, etxeko lanez pertsonalki arduratzen direnak, eta etxeen %14tan dira lan horiek.
2009
‎Gogoratu behar da ezen, Iñaki Muñozek zuzentzen duen Disfam, dislexia eta familia elkartearen arabera (www.disfam.net), dislexiaren sintomarik deigarrienetako batzuk hauek direla: " Erasandako haurrak denbora asko behar du etxeko lanak egiteko, hamar minutuko txokoan; irakaste ulermen eskasa du; nahiago du ozenki irakurtzea edo hitz idatziak asmatzea, ulertzeko; trebetasun gehiago erakusten du azterketetan. Horregatik, DiTres programa informatikoak dislexiak dakartzan oztopo guztiak gainditzen laguntzen die haurrei.
2011
‎Laguntza horren %62 gurasoek eta %12, 5 beste senide batzuek ematen dute. Zertarako balio dute etxeko lanek. Zereginetan laguntzea eraginkorra da gurasoen inplikazioak haur eta adin bakoitzerako muga egokiak gainditzen ez baditu.
2012
‎Ez du zertan idazmahai batean aritu, ezta bere logelan ere, baina beti leku berean egin behar ditu etxeko lanak; ongi argiztatua egon behar du, eta haurrak eskura eduki behar du etxeko lanak egiteko duen guztia.
‎Ez du zertan idazmahai batean aritu, ezta bere logelan ere, baina beti leku berean egin behar ditu etxeko lanak; ongi argiztatua egon behar du, eta haurrak eskura eduki behar du etxeko lanak egiteko duen guztia.
2013
‎Erantzukizunak egoztea. Txikitatik, adingabekoak ohitu egin behar du etxeko lanak egiten, ohea egin edo gela edo jostailuak ordenatu. Kontrakoak ondorio negatiboak sortzen ditu:
‎Ikasleen gurasoen elkarteek uste dute etxeko lanak egiteko denbora handitu egin dela azken urteotan eta aldaketak eskatu dituzte
2014
‎Italia, Japonia eta India dira Espainia alderdi horretan gainditzen duten herrialde bakarrak. Bestalde, beste estatu europar batzuk (Danimarka, Suedia, Belgika eta Holanda) kontrako aldean daude, eta genero berdintasun handiagoa dute etxeko lanak egitean. Gizon gehiago, haurdunaldi gehiago Irudia:
2016
‎Helburu hezigarria duten etxeko lanak onak izan daitezke.
‎Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen PISA ebaluazioaren azken txostenak (OECD) bere datuekin abalatzen du argudio hori. Ondorioztatu du desberdintasun hori sortzen dela baliabide ekonomikoen edo ikasle gutxi asko mesedegarrien gurasoen ezagutza eta ezagutza dela-eta, eta faktore horrek eragina du etxeko lanak egitean. Betebeharrak arrazionalizatzea Eskolako zereginak behar diren ala ez eztabaidatu behar da, jarrerak oso aurkituta baitaude.
‎Eginbeharrak onuragarriak dira, baldin eta adinarekiko eta hezkuntza mailarekiko egokitasuna, moderazioa eta proportzionaltasuna errespetatzen badira. Nola izan behar dute etxeko lanek. Zertarako balio dute?
2020
‎Telelana hedatu denez, lan egiteko modu horren baldintzak arautzeko berariazko lege bat onartu da. Besteak beste, ezartzen da langileak konpentsazioa jaso behar duela etxetik lan egiten duenean egiten dituen gastuengatik. Badu eraginik Ogasunari begira?
2021
‎Elkarrekin, ezinezkoa da gure aurpegi onena bakarrik erakustea, baizik eta pertsona ospetsuak osotasunera biluztea, eta batzuetan bestearen zenbait alderdi ezezagunak dira eta ez digute atsegin. Bikoteko bizikidetzaren arazo ohikoenak Etxeko lanak Bizikidetza luzearen arazorik ohikoenetako bat da bietako batek besteak baino karga handiagoa duela etxeko lanetan edo seme alaben zaintzan, halakorik bada. Oro har, batek itxaropen bat sortzen duelako gertatzen da (uste du bikoteko beste kideak lagunduko diola, gehiago egingo duela…), eta besteak ez badu, etsipena eta haserrea agertzen dira.
2023
‎Helduak eguneko une bat aukeratuko du eta haurrari azalduko dio zein izango den gustuko ez dituzten jardueren denbora. Amak edo aitak atsegin ez duen etxeko lanen bat egingo du (erratz egitea, platerak garbitzea, lisatzea, etab.). eta txikienari erakutsiko dio, adibidearekin, hain dibertigarriak ez diren lanak ere egin behar direla. Era berean, haurrak eskolako lanak egin, gela antolatu, bainatu edo dagokiona egin du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia