Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2002
‎Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat egoera eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera horiek TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete. Horretarako, estrategia egokiez baliatu beharkodu.
‎Irrati guztietatik aukeratutako irratsaioak, parrilla birtual batean? sartu eta nahi duenaren eskura jartzea da beste lan ildoa, horretarako Interneten programazioa eskainiz.
‎1880 urtean, egunkariak ia etxe guztietara heltzen ziren. Editoreek argitalpen handiak eta etekin ekonomiko handiagoak zituzten esku artean. Jakina, diruaren goseak konpetentzia ekarri zuen egunkarien mundura.
‎hilzorian zeu eduki nahi zaitut esku dardaratien artean.
2003
‎Jakina da politika neoliberalen zutabeetako bat sektore publikoak jardueraekonomikoan duen esku hartzea murriztea dela. Hor kokatuko lirateke, besteak beste, hainbat enpresa eta zerbitzu publikoren pribatizazioak edota administraziotikarauketa maila altua izan duten zenbait jardueraren desregulazioa.
‎Kezka hori izan zen 2002 urtean UEUk egindako II. Kongresuaren arrazoi nagusia, eta kezka horrek bultzaturik erabaki zuen UEUren Talde Eragileak UEUren Historia idatzi behar zela. Erabaki horren lehenengo emaitza duzue esku artean.
2006
‎familia zabala, eskola etalagunak, eta baita familia laguntzarako kanpoko beste zerbitzu batzuk ere. Garrantzitsua da jakitea nahi duenaren esku badagoela laguntza profesionala prozesuareneragin negatiboak ahalik eta gehien murrizteko, baita berehalako, epe ertainerakoeta luzerako eraginei aurrea hartzeko ere. Banantze prozesuan edo gatazkan daudenbikotekideei fase horretan laguntza profesionala ematea izango litzateke egokiena, batetik, baliabideak izan ditzaten prozesuari aurre egiteko eta, bestetik, familiaosoan dituen eragin negatiboak eta sufrimendua saihesteko.
‎Idazlearen eskua nekez dago karpeta gainean. Idazleareneskua karpetaren azpian dago babestuta gehienetan, baina berea bezalakoa den, bereak bezala bost hatz dituen esku bat ikustea nahikoa du min hori berak eresentitzeko. Eta alferrik esango diozue gero idazleari ez duzuela bere eskurikziztatu.
2007
‎Ezinbestekoa da komunikazioa eta informazioa bereiztea. Komunikazioa gauzatzeko, oso garrantzitsua da jendearekin bilerak egitea; baina euskarri batzuk erelandu behar dira informazioa edukitzeko, eta behar edo nahi dugunean eskura izateko. Biak dira, beraz, garrantzitsu eta beharrezko, eta guk EITBn, biak landu ditugu.
2008
‎Mugimendu prozesuetan esku hartzeko une egokia da haurra idazten ikasten hasten den unea; ikaskuntzaren lehen fasea, hain zuzen ere, une horretan barneratzen baita grafema bakoitzaren mugimendu patroia. Grafemen mugimendu patroia barneratzera jo behar du esku hartzeak. Teknika asko erabiltzen dira mugimendu patroiaren ikaskuntza errazteko:
‎Zatika lasaitzea: idatzi behar duen eskuaren karranpak, hipertonia edo ahultasuna gainditzeko egiten da. Lasaiturik egon behar du eskuak, ongi idazteko.
‎idatzi behar duen eskuaren karranpak, hipertonia edo ahultasuna gainditzeko egiten da. Lasaiturik egon behar du eskuak, ongi idazteko. Haurraren eskua tentsioan baldin badago, mugimendu zurrunak egiten ditu, eta gaizki idazten du.
‎– Haur batek zapia du eskutik zintzilik. 40 metrora jartzen dira beste haurrak.
‎Edozelan ere, argi utzi nahi dugu esku hartze klinikoa ezin dela soilik gurasoen informazioetan oinarritu. KGNZ tresnak, beraz, espezialistek aztertu dituzten ustezko edo balizko kasuak bakarrik antzematen ditu, edo, beste hitz batzuekin esanda, arrisku egoeretan egon daitezkeen haurrak baino ez ditu antzematen.
2009
‎Horrela, bada, datozen urteetako erronkanagusia digitalizatutako irudi, audio edota argazki horiek Interneten jartzean datza; hortaz, erabiltzaileek etxetik mugitu gabe kontsultatu ahal izango dituzte. Irarginere erronka horixe dugu esku artean, ildo horretan ari gara lanean, eta epe laburrean Blasco Olaetxea ikus entzunezko funtseko lekukoen lekukotasunak (KepaOrdokiren gerrako pasarteak esaterako) eta Bidasoa Institutuko argazkiak (euskalbatailoietako gudari eta milizianoenak edota Gernikako bonbardaketarenak) ikusiedota entzun ahal izango ditugu sarean. Alabaina, proiektu hori gauzatzeko eginbeharreko lana eta gainditu behar diren oztopoak ez dira gutxi:
‎zein transkribapenabera osatzen baitute. Grabazioak huts eginez gero, gainera, nolabaiteko materialaizango dugu esku artean. Gure inpresioek elkarrizketa ordezka ezin dezaketelajakin arren, ezer baino gehiago bada.
‎«Eh, uste dut eskua eman eta. bizkarra ukitze hori eta. jantzia eta gorbata eta.
‎Kanal formako erreminta; gaztainazko listoi kurbatuzosatutako egitura besterik ez da eta listoi horiek zumez elkartuak daude. Goikopartean, zestak badu esku larru bat eskua sartzeko. Erreminta horrekin hainbatpilota modalitate jokatzen dira.
‎Jakina, zeharo ezberdinak dira estatu bakoitzean negoziazio kolektiboan eta gizarte elkarrizketan erakunde publikoek duten esku hartze maila eta esparruak. Eta zeharo ezberdinak dira ere, noski, enplegugile eta langileen ordezkarien arteko gizarte elkarrizketa eratzeko prozedurak.
‎Sektore pribatuan, merkatuaren arauetan oinarritzen dira erabakiak, eta sektore publikoan agintearen arauetan. Erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzea arauen bidez edo finantza ondorioak dituzten erabakiak hartuz bideratzen da batez ere. Bestaldetik, erakunde publikoen ekonomia jarduera guztien oinarria dira ere aurrekontuak.
‎Arauen bitartez, gizartearen ekonomia antolaketaren oinarria ezartzen da, lege, arau eta instituzioen bidez, merkatuaren egitura eta erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzea zehaztuz. Adibidez, ekonomia jarduera sektore ezberdinetara sartzeko orduan enpresek dituzten betebeharrak edo ekoizpen, banaketa, garraio eta salmenta prozesuak arautzen dira, bai eta ekonomia eragileek informatzeko dituzten betebeharrak eta enpresajarduerari dagozkion ikuskaritza, zaintza eta zigorrak ere.
‎ekonomia politikoa delakoa. Politika ekonomikoak, batez ere, erakunde publikoek ekonomian duten esku hartzearen alderdi tekniko eta ekonomikoak aztertzen ditu. Aitzitik, ekonomia Politikoak esku hartze horren aldagai politikoak aztertzen ditu batez ere9.
‎Zalantzarik gabe, politika ekonomikoaren helburuak oso aldakorrak izan ohi dira gaia aztertzen den ideologia ikuspuntuaren arabera, bai Estatuak ekonomian duen esku hartzearen neurriaren aldetik, bai eta esku hartze horren helburuei begira ere.
‎Hasiera batean, eta labur esanda, ekonomia jardueran erakunde publikoek duten esku hartzea (Jordan, Garcia eta Antuñano, 1999) izango litzateke politika ekonomikoa. Hala ere, egile batzuek azpimarratu duten moduan, gobernuen jarduera gehienek eragiten dute, modu batean zein bestean?
‎Esku hartze hori guztiz loturik dago, alde batetik, eragile politikoek ekonomia jardueran duten interes zuzenarekin eta, bestetik, herritarrek beraiek duten interesarekin ekonomia jardueraren bilakaeran; herritarren/ hautesleen ekonomian duten interes nabari horren ondorioz, presiopean sentitzen dira ere eragile politikoak ekonomian esku hartzeko. Hori dela eta, erakunde publikoek ekonomian duten esku hartze maila nabarmen handitu da XX. mendean eta, horren ondorioz, gero eta garrantzi handiagoa hartu du politika ekonomikoak Zientzia Ekonomikoaren barnean.
‎Estatuak ekonomia jardueran duen esku hartze mailaren arabera.
2010
‎Espainiakohistorian hain ohikoak izan ziren estatu kolpeetariko bat edo pronunciamiento batbesterik izan behar ez zuena gerra bilakatu zen. Baina, gorago esan dugun bezala, industriaren eta ideologien aroan gauzatu zen gatazka dugu esku artean darabilgungudu hau. Hau da, batak ala besteak irabazi, batarentzako edo bestearentzako lekuabesterik geldituko ez zen gerraoste bat utziko zuena.
‎Eskari soziala errentagarritasun maximoaren baldintzapean ekoitzi ezin diren merkantzietan oinarritzen da. Hutsune horretansakontzea ekarri du Estatuak ekonomian duen esku harmena murrizteak. Beharsozialak asetzeko ongizate estatuak zuen helburua malgutuz eta, tokian tokian, gutxituz joan da aurrekontu zein politika fiskal zorrotzak direla tarteko.
‎Lege horrekin bankuek ordu artedebekatuta zituzten hainbat jardueratan sartzeko eskubidea lortu zuten baitazerbitzu eta produktu ezberdinak eskaintzeko eskubidea ere. Hau da, finantzainstituzioen eta beraien negozioen gaineko kontrolak nabarmen gutxitu egin ziren.Merkatu finantzarioen liberalizazioa, besteak beste, honako neurrietan gauzatu da: interes tasak desarautu dira (horrek esan nahi du Estatuak edo Banku Zentralakbankuei, hau da, bitartekariei emandako kredituaren prezioa finkatzen duela bainaez du eskurik sartzen bitartekariek enpresei eta familiei kobratzen dieten prezioan), kredituen gaineko kontrol publikoa kendu da, sektorean sartzeko mugak gutxitudira, finantza entitateei autonomia handiagoa eman zaie, banku publikoakpribatizatu dira eta atzerriko kapital fluxuak askatu egin dira.
‎Berrikuntza sistemetan erakunde publikoek izan behar duten esku hartzearen aldeko eta aurkako teorien inguruan, ik. (Heijs, J., 2001).
‎Berrikuntza politiketan gobernuek izan behar duten esku hartzea zuritzeko orduan, onartu ohi den arrazoirik funtsezkoena ekonomi jardueran berrikuntzak duen eragina da. Edo horrelako jarrera hartzeko joera nabaria igertzen da Mendebaldean azken hamarkada hauetan.
‎Bestaldetik, beste batzuen ustez, monopolioak onargarriak dira betiere erakunde publikoek sektore horretan duten esku hartze maila handia bada, monopolioaren ondoriozko gehiegikeriak gertatzen ez direla ziurtatzeko moduan.
‎Batzuetan txostenak egingo ditu, besteetan entzuna izan du (LPLren 5.3, 33, 211, 212, 218, 223 eta 224 art.), eta beste batzuetan alderdi gisa arituko da (LPLren 80.2, 82, 162, 163, 165, 171, 175 eta 6 XG). Lan prozesuan duen esku hartzeari buruz, ik. Arroyo Mena, C.,. Intervención del Ministerio Fiscal en el proceso laboral?, Revista Española de Derecho del Trabajo, 1997/ 87 zk. eta geroago egile beraren beste lan bat, izenburu berarekin(. Intervención del Ministerio Fiscal en el proceso laboral?), Tapia, 1997/ 93 zk., Dolz Lago, M. J.,. Presente y futuro del Ministerio Fiscal en la jurisdicción social?, Revista ...
‎Norberak ikusi behar du zein den bere interesa, betiere betekadak ekidinez! Nik aurretiaz ziurtatu dezakedana da gaira euskaraz hurbildu nahi duen edonork (ikasle, abokatu, epaile?), zalantza bat argitzeko edo bestelako nahiren bat asetzeko, oinarrizko material bat duela esku artean.
2011
‎Zuzenbideko irakaslea naizenetik, asko arduratu nau azken elementu horrek, bake epaileek gure herrietan lan itzela eta bikaina egiten dutela zalantzatan jarri gabe. Lan hori hobeto egiten laguntzeko tresna bihurtu nahi du esku artean daukagun liburu honek. Horretarako, bake epaileei eta bake epaitegietan dihardutenei euskaraz lan oso, sistematiko eta kritiko bat eskaini nahi diet.
2012
‎Ingurumarihorretan estaturik gabeko europar herrien estatusa estatu kideen barruko auziada eta eskualde izaera aitortzen zaie, herrien etorkizun konstituzionala estatuenbarneko erabakia izanik. Hori dela-eta, arlo horretan EBk ez du eskua sartzerik.
‎Baina, herritartasunaren eta demokraziaren definizio berriaren behar horri, ezinbestean, beste aldagai bat gehitzen diogu guk, estatuaz ez ezik, Euskal Estatuariburuzko hausnarketa dugulako esku artean. Euskal Herria gizarte moderno etaaurreratua da.
2013
‎Ekimena? Pazienteari kanpo errotazioa eskatzen zaio eta aztertzaileak aurre egiten dio du besaurrean jarrita duen eskuari esker.
‎o Orkatilaren tolespen dortsala? Azkeneko mugimendua da; aztertzaileak orkatilan zuen eskua pixka bat jaitsi eta oina hartuz, orkatilaren tolespen dortsala eragiten du.
2015
‎Haurrek problemaren enuntziatua jasotzen dute irakaslearen eskutik. Ahalik eta hesiturarik handiena eraiki behar dute eskura dituzten hesiekin. Enuntziatua ikasleek ulertzeko modukoa da eta haien interesguneen barne dago (globalizazio printzipioa):
2017
‎Ikerketa honetan argi eta garbi ikusi dugu frustrazio magnetiko handiko sistema dugula esku artean, zeinetan aldaketak eragiten dizkiogunean oreka magnetiko berriak lortzen diren eta egitura magnetikoguztiz ezberdinak lortzen diren materialean. Egitura magnetiko horrekin erabat lotuta dagoen polarizazioelektrikoak ere aldaketa jasaten ditu elkarrekintza magnetikoek oreka berriak lortzen dituztenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia