Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Eskema hori zeukaten Eulalik edo haren ama izekok, giza katuaren abenturakkontatzen zituztenean; hala dela egiaztatzen du eskuaren pasadizoak: gogora dezagunlapurrak leiho hegian eskua jarri zuela eta ebaki gura izan ziola Eulaliren amamak.Barandiaranek argitaratu «Sorgin lapurraren ipuin»ean (1973a, 62), sorginari eskuamoztu diote, sagarrak ebasteko sagastiko hesian eskua pausatu zuenean.
2002
‎Ekintza komunikatiboaren bidez ikasleak bakarka edo agente sozial bezalagaitasun batzuk garatzen ditu, bai orokorrean eta, batez ere, hizkuntzaren komunikaziorakohainbat egoera eta betebeharren testuinguruan. Testuinguru horietan hizkuntza jardueretanhartuko du esku eta jarduera horiek TESTUAK ULERTU ETA EKOIZTEKO hainbathizkuntza prozesu egitea eskatuko diete. Horretarako, estrategia egokiez baliatu beharkodu.
‎4 GAITASUNA eta DISKURTSOA: Testuinguru horietan hizkuntza jardueretan hartuko du esku. Jarduera horien arian trebetasun linguistikoei atxikitako hainbat hizkuntza prozesu burutu ditu arlo berezietako gaiekin loturiko testuak ekoitzi edota ulertzeko.
2006
‎Horrela, objektuak merkantzia bihurtzen dira. Erlijioak edo metafisikak ez du esku hartzen balorazio horretan. Merkatu gizartea dugu bizitoki:
2007
‎Mahaitik jaikitzekoa egin du, baina, ezertan hasi aurretik, gona luzatu du eskuekin: erredakzio gela oso osoa zeharkatu behar du, eta ez du inoren begiraturik bereganatu gura.
‎Jarrera horrek eskatzen du aldez aurretik ikusten saiatzea aldarrikatzen den proposamenak zer nolako eztabaida sor lezakeen. Horrela jokatzen duenak izango du eskura egin zaion salaketari buelta emateko argudioren bat, agian. Bestela ez, seguruenik.
2008
‎Mugimendu prozesuetan esku hartzeko une egokia da haurra idazten ikasten hasten den unea; ikaskuntzaren lehen fasea, hain zuzen ere, une horretan barneratzen baita grafema bakoitzaren mugimendu patroia. Grafemen mugimendu patroia barneratzera jo behar du esku hartzeak. Teknika asko erabiltzen dira mugimendu patroiaren ikaskuntza errazteko:
‎Mugimendu eremu osagarriak mugimenduen programa antolatzen du, eta mugimenaren garun azalarekin batera jokatzen du eskuko eta hatzetako muskulu uzkurtzaile eta hedatzaileak aktibatuz.
‎Idazketa marra egoki bat egiteko, beharrezkoa da ikusmena eta eskuaren mugimendua koordinatzea. Lehen fasean, begiak gidatzen du eskuaren mugimendua, eskua ez delako oraindik gai tonikoki egituratutako mugimenduak egiteko. Bigarren fasean, barne irudia eraikita dagoenean, eskuak gidatzen du begia, bekoki aurreko garun azala delako eskua gidatzen duena.
‎mezu bat grafikoki sinbolizatzeko, eskuaren mugimenduak eta ikusmenak hautemandakoa konbinatu eta egokitu behar dira. Lehen etapan, begiak gidatzen du eskua, eta, ondoren, eskuak gidatzen du begia. Hasieran begiak gidatzen du eskua, horrek ez duelako lortu oraindik mugimendua ongi egiteko beharrezkoa den doiketa tonikorik.
‎Lehen etapan, begiak gidatzen du eskua, eta, ondoren, eskuak gidatzen du begia. Hasieran begiak gidatzen du eskua, horrek ez duelako lortu oraindik mugimendua ongi egiteko beharrezkoa den doiketa tonikorik. Gure garunak mugimendu zehatzak egiteko gaitasuna lortzen duenean, begiak utzi egiten dio garunaren eta eskuaren arteko bitartekari izateari.
‎idatzi behar duen eskuaren karranpak, hipertonia edo ahultasuna gainditzeko egiten da. Lasaiturik egon behar du eskuak, ongi idazteko. Haurraren eskua tentsioan baldin badago, mugimendu zurrunak egiten ditu, eta gaizki idazten du.
‎– Haur batek zapia du eskutik zintzilik. 40 metrora jartzen dira beste haurrak.
2009
‎Beste metodo oso erabilia cold pressor test delakoa da (CPT). CPTproban subjektuak oso ur hotzetan (0 °C) sartzen du eskua edo oina, bainalitekeena da min eragiten diona ez izatea hotza bera zuzenean, baizik etahotzak bertan eragiten dizkion odol hodien erreakzio ezberdinak.
‎Hala ere, oraingoz denaerakunde eta elkarte pribatuen esku utzi duen lana izan da, diru-laguntza bidezsustatua baina inolako koordinazio ofizialik agertu gabe, hau da, Estatuarenonarpen ofizial eta publikorik gabe, ekintza puntual batzuei erantzun bezala25.Lege berriak hobi komunen mapa bat sortzea ere planteatzen du, estatu mailanbilaketak errazteko modu bezala. Baina bere inplikazioa betiko mugetan gelditzenda, eta legeak ez du esku hartze zuzenik aurreikusten. Senatuan aurkeztutako legealdaketa proposamen batek Estatuaren esku hartze zuzena planteatzen zuen arlohonetan, baina kideen gehiengoak 2009ko martxoaren 11n atzera bota du.
‎Oro har, politika ekonomiko klasikoaren ustez, Estatuak ez du esku hartu behar merkatuetan. Zerga politikak, diru politikak eta subentzioek, oro har, merkatuaren ibilbide egokia oztopatzen dute.
2010
‎Lege horrekin bankuek ordu artedebekatuta zituzten hainbat jardueratan sartzeko eskubidea lortu zuten baitazerbitzu eta produktu ezberdinak eskaintzeko eskubidea ere. Hau da, finantzainstituzioen eta beraien negozioen gaineko kontrolak nabarmen gutxitu egin ziren.Merkatu finantzarioen liberalizazioa, besteak beste, honako neurrietan gauzatu da: interes tasak desarautu dira (horrek esan nahi du Estatuak edo Banku Zentralakbankuei, hau da, bitartekariei emandako kredituaren prezioa finkatzen duela bainaez du eskurik sartzen bitartekariek enpresei eta familiei kobratzen dieten prezioan), kredituen gaineko kontrol publikoa kendu da, sektorean sartzeko mugak gutxitudira, finantza entitateei autonomia handiagoa eman zaie, banku publikoakpribatizatu dira eta atzerriko kapital fluxuak askatu egin dira.
2011
‎Zuzenbideko irakaslea naizenetik, asko arduratu nau azken elementu horrek, bake epaileek gure herrietan lan itzela eta bikaina egiten dutela zalantzatan jarri gabe. Lan hori hobeto egiten laguntzeko tresna bihurtu nahi du esku artean daukagun liburu honek. Horretarako, bake epaileei eta bake epaitegietan dihardutenei euskaraz lan oso, sistematiko eta kritiko bat eskaini nahi diet.
2012
‎Ingurumarihorretan estaturik gabeko europar herrien estatusa estatu kideen barruko auziada eta eskualde izaera aitortzen zaie, herrien etorkizun konstituzionala estatuenbarneko erabakia izanik. Hori dela-eta, arlo horretan EBk ez du eskua sartzerik.
2013
‎Ekimena? Aztertzaileak hurbileko falangearteko giltzaduraren tolestura eragiten du esku librearekin. Jarraian, giltzadura metakarpofalangikoa tolestu eta falangearteko giltzadura berriz ere tolesten du.
‎Ekimena? Aztertzaileak humeroaren burua irmoki presionatzen du esku oheko planorantz. Pazienteari eskatzen zaio bi norabideko errotazioak egitea behin baino gehiagotan.
2014
‎Emakumeari zenbait betebeharegokitzen dizkio, tartean ordaindu gabeko lana. ...zereginak, umeakheztea) eta betebeharrak (bere erreprodukzioa gizonaren izenari ematea, gau eta egunelkarrekin bizitzea, behartutako koitoa, bizitzeko tokia izendatzea «ezkonlagunenetxebizitza ematea» izeneko kontzeptu legalaren bitartez) haien terminoetan esannahi duena da emakumea senarraren jabetzakoa bilakatzen dela, pertsona fisiko gisa.Senar batek bere emaztea jipoitzen duenean poliziak ez du esku hartzen, poliziarenneurri bat da hori eta bertan inplizitua da emakumea zuzenean bere senarraren mendedagoela. Herritar batek beste herritar bat jotzen duenean poliziak esku hartzen du, eta eraso izeneko kargu espezifikoa egozten.
‎Berriro gelatik irten nahi duenean, gauzak zaildu egiten dira. Belarra lurrean utzi eta atearen eskutokira luzatzen du eskua. Orduan konturatzen da, atetik tira eginez gero, herrestan eramango duela lurrean utzi duen belar izpia.
‎Hala ere, haren imitazio eskemak nahiko zehaztugabeak dira hain adin goiztiarrean. Batek hatz bat tolesten edo zuzentzen badu, umeak keinu hori imitatu ahal izango du eskua irekiz eta itxiz (Piaget, 1951). Egia esan, ekintzarik errazenen imitazio zehatzenak praktika egunak eta asteak eska ditzake; batzuetan, ehunka erakustaldi beharrezkoak izango dira adin horretako ume batek ezkutaketa eta antzeko jokoak ikasteko.
2017
‎Esku hartzearen gidari eta erantzule bakarra gizakiada, lurrez zikindutako eta urez bustitako eskuen jabe bakarra gizakia den gisa. Gizakiak bere gainhartzen du esku hartzen duen oro.
‎«arriskua» zeinek bereganatzen duen. Itun Ekonomikoaren arabera, arriskuaaldebakarrekoa da eta euskal zerga erakundeek behar den adinako diru publikorik ezbadute eskuratzen, erantzukizuna euskal erakunde publikoena izango da eta Estatuakez du esku hartuko. Aldiz, AEFLOren arabera, autonomia erkidego batek nahikodirurik ez badu gutxieneko zerbitzu publikoak finantzatzeko, Estatuko aurrekontuekaurreikusita izango dute dagokion dirutza emateko premia duen erkidegoari, oinarrizko zerbitzu maila ziurtatu dadin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia