Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2005
‎– Zaldiz badabiltza bideetan eta nik arroila lohitsu zikinetarik ibili behar dut eskolara joateko.
2006
‎UNICEFek eta UNESCOk aurkeztutako azken txostenaren arabera, munduan 77 milioi haurrek ezin dute eskolara joan, duela bost urte baino askoz gutxiago, baina oraindik ‘onartezina’ da. Eskolatu gabeko adingabeen hiru laurdenak Saharaz hegoaldeko Afrikan eta Hegoaldeko eta Mendebaldeko Asian bizi dira, nahiz eta azken eskualde horretan kopurua erdira jaitsi den 1999 eta 2004 bitartean, batez ere Indian izandako aurrerapenengatik.
‎Mundu osoko milioika emakumek jasaten dute indarkeria fisikoa eta sexuala, eta oso baliabide gutxi dituzte justiziara jotzeko. Bereizkeriaren ondorioz, neskek aukera gutxiago dute eskolara joateko; garapen bidean dauden herrialdeetan Lehen Hezkuntzan matrikulatzen diren bost neskatotik ia batek ez du Lehen Hezkuntza amaitzen. Txostenaren arabera, emakumeen irakaskuntza mailak lotura zuzena du haurren biziraupenaren eta garapenaren adierazleen hobekuntzarekin.
2008
‎Haurrak bide luzea badu eskolara joateko, zorroaren kanpoko oihalak irazgaitzak izatea komeni da.
‎Egia esan, bi faktore horiek lotuta daudela dirudi, auzoetako biztanleriaren bi herenek ez zekielako idazten, hiritarren artean alfabetatu gabekoen kopurua bosten bateko zelarik. Auzoetako umeek arazo gehiago zituzten eskolara joateko. Errealitate honek hipotesi berriak sorrarazten dizkigu; hala, derrigorrezko hezkuntzak liberalismoaren hedapenean izan zuen eragina, batez ere, eskola maisuek elizaren tutoretza astindu eta pentsamendu kritikoa lantzeko gaitasuna erakutsi zuten lekuetan.
‎–Ez dut eskolara joan nahi. Etxea eta eskola probatu ditut, eta etxean nahiago...
2010
‎JOANA. Ez, berandutu egingo zait bestela. Gainera Naia harrapatu nahi nuke eskolara joan aurretik.
2011
‎Bestalde, etxeetako inkesten datuek agerian uzten dute beste desberdintasun batzuk ere badaudela, bizilekuaren eta ikasleen etxeen aberastasunaren ondorioz. Pakistanen, hiri eremuetako goi maila ekonomikoko familietako 10 eta 12 urte bitarteko gizonek hiru aldiz aukera gehiago dituzte eskolara joateko landa eremuetako familia pobreetako adin bereko neskek baino. Nesken hezkuntza aukerak hobetu egin dira munduko beste eskualde batzuetan, hala nola Ekialdeko Asian eta Pazifikoan, non matrikula tasa gordina% 75etik% 91ra igo baitzen aldian.
2015
‎–Nork esan du eskolara noanik? –egin diot gogor satorrari.
‎Gain gainetik, eskolarat joaitea eta lanerat joaitea, libreki, segurtasunean, ezin aski estimatzen den gauza da. Hoinbertze emigratzaile ikusten direlarik beren herriari ihes egiten eta hoinbertze haur eskolarik gabe egoiten direnak edo hoinbertze bide eta nolako baldintzetan egin behar dutenak eskolarat joaiteko, errespetuzko eta esker onezko solasak behar gintuzke entzun sartze huntan. Ez eta alferrez erraiten diren arrangurazko hitzak.
2016
‎Ikusi bideoa, eta zerrendatu taulan filmetako pertsonaiek zergatik ezin duten eskolara joan.
‎10 egun eman genituen han bi GKErekin kolaboratzen. Dokumentalak errefuxiatutako umeen egoera islatzen du hezkuntza ikuspegitik, izan ere, ez dute eskolara joateko aukerarik. Egoera ikusita zaila da pertsona bera izaten jarraitzea, oso gertutik bizitzen duzulako errealitatea, oso erantzule sentitzen zara, politikariek ez dutelako ezer egiten.
‎Ez nuen eskolara joateko gogorik, baina ondo nago.
2017
‎Yang Lin, bost urteko mutil txinatarra zen. Txinatar askok bezala, Yang Lin ek ez zuen eskolara joateko aukerarik, bere familia behartsua zelako. Horrez gain, Yang Lin ek bera baino nagusiagoak ziren beste hiru anai arreba zituen:
‎Bada bat, dokumental batean ikusi dudanez, Japoniako irakasle batek oso ondo irakasten duena. Haren ikasleak izan nahi dute eskolara doazen neska mutil guztiek. Kazetariak irakasleari kurtso honetarako zein helburu duen galdetu dionean, argi esan dio zein den bere helburua kurtso honetan eta beti:
‎Na' ama Margolese 8 urteko neskato israeldarra da. Zoriontsua behar luke bere adinean, baina arazoak ditu eskolara joateko: tu egiten diote etxetik eskolarako bidean.
‎–Daniela, bihar goiz jaiki behar duzu eskolara joateko. Eta berandu oheratzen bazara, lanak izango dituzu izarak gainetik kentzeko.
2018
‎Mila milioi haur inguru pobrezian bizi dira, eta bostetik batek ezin du eskolara joan, NBE. Arazo horietaz kontzientziatzeko, gero eta gehiago Gurasoek seme alabekin opor solidarioak izaten hasi dira bidaia, etxetik hurbil edo urrun, non garrantzitsuena beste pertsona batzuk ezagutu eta laguntzea baita. Hainbat GKEek horrelako esperientziak antolatzen dituzte Hegoafrika, Bali, Maroko, Nikaragua eta Zisjordaniara. Familiarekin egiten diren bidaia horiekin, txikitatik ikasten saiatzen dira planetarekin eta bertan bizi direnekin arduratsuagoak izatea beste kultura batzuetako lagunak egitea eta konponbideak bilatzea.
‎Ezin duzu eskolara joan ez baduzu harentzat lan egiten.
2020
‎Texasko gazte batek ezin du eskolara joan. Galarazia du.
2021
‎Har dezagun irakaskuntzaren adibidea. Umeak noiz hasi behar dute eskolara joaten. Familiek zein eskubide dituzte?
‎Eta horrek izugarri tristatu zuen. Gustukoa zuen eskolara joatea, bere adineko lagunekin egoten zelako eta gauza asko ikasten zituelako. Adi entzuten zituen maisuaren azalpenak, egunen batean berak ere irakasle izan nahi zuelako.
2022
‎Bi aste igaro dira Helduen Hezkuntza zentroetan ikasturtea hasi zutenetik, eta Gipuzkoan dauden 30 zentro baino gehiagotan hainbat adin eta jatorritako ikasleak bildu dira berriz ere. Horietako bakoitzak bere arrazoiak ditu eskoletara joateko: adibidez, tituluaren beharra edo etxetik ateratzekoa.
‎Denbora pasatu zen. Hiru urte bete zituelarik eskolara joan zen.
‎Denbora pasatu zen. Hiru urte bete zituelarik eskolara joan zen. Lehen egunean, andereñoak haren izena galdegin zion.
2023
‎Ikus daiteke zer gertatzen den, hitz egiten den hizkuntza edozeinekin, irakurri ezin duten pertsonekin. Anitz tokitan, neska ttikiek eta neska gaztek ez dute eskolara joaiteko ahalik: Afrikako erresumetan, hiritik urrun direlarik edo ama hila delarik; Indiako toki anitzetan; Talibanak nagusi diren erresuman; Frantzian, eskolatik kanpo direnek, familia etorkinek eta batzuetan bidaiako pertsonek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia