Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2006
‎UNICEFek eta UNESCOk aurkeztutako azken txostenaren arabera, munduan 77 milioi haurrek ezin dute eskolara joan, duela bost urte baino askoz gutxiago, baina oraindik ‘onartezina’ da. Eskolatu gabeko adingabeen hiru laurdenak Saharaz hegoaldeko Afrikan eta Hegoaldeko eta Mendebaldeko Asian bizi dira, nahiz eta azken eskualde horretan kopurua erdira jaitsi den 1999 eta 2004 bitartean, batez ere Indian izandako aurrerapenengatik.
‎Mundu osoko milioika emakumek jasaten dute indarkeria fisikoa eta sexuala, eta oso baliabide gutxi dituzte justiziara jotzeko. Bereizkeriaren ondorioz, neskek aukera gutxiago dute eskolara joateko; garapen bidean dauden herrialdeetan Lehen Hezkuntzan matrikulatzen diren bost neskatotik ia batek ez du Lehen Hezkuntza amaitzen. Txostenaren arabera, emakumeen irakaskuntza mailak lotura zuzena du haurren biziraupenaren eta garapenaren adierazleen hobekuntzarekin.
2009
‎Ikasleek dirua jasoko dute eskoletara joateagatik
2013
‎Misiones Salestarrek baliabideak erakartzea aurreikusten du, amak alfabetatzeko eta hezteko. Oraindik 500 milioi emakumek ez dakite irakurtzen eta idazten, eta 65 milioi neskak ez dute eskolara joaten. Hezkuntza funtsezkoa da hiesak eta genero diskriminazioak aurrera egin ez dezaten; izan ere, «emakume informatua da aurrez prestatutako emakumea», eta horrek ezagutzen ditu bere eskubideak eta askatasunak.
‎Eskola adineko milioika haurrek ez dute eskolara joaten, eta beste 200 milioi haurrek kalitate txikiko hezkuntza jasotzen dute
2016
‎Haurrek ez dute eskolara joan beharrik eta gurasoen ardura da une orotan haiei arreta eskaintzea.
‎Egoera bereziki gogorra da Melillan bizi diren lagunik gabeko adingabeentzat. 20 eta 60 ume artean lo egiten dute, ez dute eskolara joaten eta beren biziak arriskuan jartzen dituzte (askotan galtzen dituzte), eta penintsulara joaten saiatzen dira. Mugako babesik gabeko haurrak Herritarren Segurtasunerako Lege berriak Espainiako Atzerritarren Legea (LOEX) erreformatzea planteatzen zuen, eta, horri esker, «beroan itzultzea» deitzen zaie Espainiako lurzorura iristean, eta horrek ezinezkoa egiten du adingabeak edo errefuxiatuak diren egiaztatzea.
‎1 Pertsonen garapenerako inbertsioa. Beharrezkoa da estaldura handitzea eta hezkuntzaren kalitatea hobetzea. Gaur egun, mundu osoko 781 milioi helduk ez dakite irakurtzen eta idazten, eta 75 milioi adingabek ez dute eskolara joaten edo ikasketak uzten dituzte, lan egitera behartuta daudelako, kalean bizi direlako edo haur soldaduak direlako. 2 Osasuna eta nutrizioa pertsona askoren bizitza hobetzeko oinarri gisa.
‎Komeni da, halaber, herrian hiri autobusek aplikatzen dituzten tarifa murrizketak ezagutzea, familia ugarietan gertatzen den bezala. Eskolaz kanpoko jarduerei dagokienez, agian, seme alabek ez dute eskolara joan behar, baina udal kiroldegietan edo kontserbatorioko musika eskoletan borroka arteak praktikatzera joan daitezke, askoz prezio baxuagoetan. Hemen aukera horiei buruzko informazio gehiago aurki daiteke.
‎2015eko agendaren garapen gakoa ‘Entreculturas GKEak argitaratua. Lehen Hezkuntzara joateko adinean dauden 59 milioi haurrek ez dute eskolara joaten, eta 65 milioi nerabe ez dira Bigarren Hezkuntzako lehen zikloa egiten ari. Kopuru horiek okerrera egin dute 2011tik, kopuru osoa 122 milioira iristen ez zenean.
‎10 egun eman genituen han bi GKErekin kolaboratzen. Dokumentalak errefuxiatutako umeen egoera islatzen du hezkuntza ikuspegitik, izan ere, ez dute eskolara joateko aukerarik. Egoera ikusita zaila da pertsona bera izaten jarraitzea, oso gertutik bizitzen duzulako errealitatea, oso erantzule sentitzen zara, politikariek ez dutelako ezer egiten.
2017
‎Bada bat, dokumental batean ikusi dudanez, Japoniako irakasle batek oso ondo irakasten duena. Haren ikasleak izan nahi dute eskolara doazen neska mutil guztiek. Kazetariak irakasleari kurtso honetarako zein helburu duen galdetu dionean, argi esan dio zein den bere helburua kurtso honetan eta beti:
2018
‎Ez dute jantzi nahi. Ez dute eskolara joan nahi. Eguneroko erresistentzia erritual bat da.
2021
‎Har dezagun irakaskuntzaren adibidea. Umeak noiz hasi behar dute eskolara joaten. Familiek zein eskubide dituzte?
2023
‎Ikus daiteke zer gertatzen den, hitz egiten den hizkuntza edozeinekin, irakurri ezin duten pertsonekin. Anitz tokitan, neska ttikiek eta neska gaztek ez dute eskolara joaiteko ahalik: Afrikako erresumetan, hiritik urrun direlarik edo ama hila delarik; Indiako toki anitzetan; Talibanak nagusi diren erresuman; Frantzian, eskolatik kanpo direnek, familia etorkinek eta batzuetan bidaiako pertsonek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia