2006
|
|
UNICEFek eta UNESCOk aurkeztutako azken txostenaren arabera, munduan 77 milioi haurrek ezin
|
dute
eskolara joan, duela bost urte baino askoz gutxiago, baina oraindik ‘onartezina’ da. Eskolatu gabeko adingabeen hiru laurdenak Saharaz hegoaldeko Afrikan eta Hegoaldeko eta Mendebaldeko Asian bizi dira, nahiz eta azken eskualde horretan kopurua erdira jaitsi den 1999 eta 2004 bitartean, batez ere Indian izandako aurrerapenengatik.
|
|
Mundu osoko milioika emakumek jasaten dute indarkeria fisikoa eta sexuala, eta oso baliabide gutxi dituzte justiziara jotzeko. Bereizkeriaren ondorioz, neskek aukera gutxiago
|
dute
eskolara joateko; garapen bidean dauden herrialdeetan Lehen Hezkuntzan matrikulatzen diren bost neskatotik ia batek ez du Lehen Hezkuntza amaitzen. Txostenaren arabera, emakumeen irakaskuntza mailak lotura zuzena du haurren biziraupenaren eta garapenaren adierazleen hobekuntzarekin.
|
2009
|
|
Ikasleek dirua jasoko
|
dute
eskoletara joateagatik
|
2013
|
|
Misiones Salestarrek baliabideak erakartzea aurreikusten du, amak alfabetatzeko eta hezteko. Oraindik 500 milioi emakumek ez dakite irakurtzen eta idazten, eta 65 milioi neskak ez
|
dute
eskolara joaten. Hezkuntza funtsezkoa da hiesak eta genero diskriminazioak aurrera egin ez dezaten; izan ere, «emakume informatua da aurrez prestatutako emakumea», eta horrek ezagutzen ditu bere eskubideak eta askatasunak.
|
|
Eskola adineko milioika haurrek ez
|
dute
eskolara joaten, eta beste 200 milioi haurrek kalitate txikiko hezkuntza jasotzen dute
|
2016
|
|
Haurrek ez
|
dute
eskolara joan beharrik eta gurasoen ardura da une orotan haiei arreta eskaintzea.
|
|
Egoera bereziki gogorra da Melillan bizi diren lagunik gabeko adingabeentzat. 20 eta 60 ume artean lo egiten dute, ez
|
dute
eskolara joaten eta beren biziak arriskuan jartzen dituzte (askotan galtzen dituzte), eta penintsulara joaten saiatzen dira. Mugako babesik gabeko haurrak Herritarren Segurtasunerako Lege berriak Espainiako Atzerritarren Legea (LOEX) erreformatzea planteatzen zuen, eta, horri esker, «beroan itzultzea» deitzen zaie Espainiako lurzorura iristean, eta horrek ezinezkoa egiten du adingabeak edo errefuxiatuak diren egiaztatzea.
|
|
1 Pertsonen garapenerako inbertsioa. Beharrezkoa da estaldura handitzea eta hezkuntzaren kalitatea hobetzea. Gaur egun, mundu osoko 781 milioi helduk ez dakite irakurtzen eta idazten, eta 75 milioi adingabek ez
|
dute
eskolara joaten edo ikasketak uzten dituzte, lan egitera behartuta daudelako, kalean bizi direlako edo haur soldaduak direlako. 2 Osasuna eta nutrizioa pertsona askoren bizitza hobetzeko oinarri gisa.
|
|
Komeni da, halaber, herrian hiri autobusek aplikatzen dituzten tarifa murrizketak ezagutzea, familia ugarietan gertatzen den bezala. Eskolaz kanpoko jarduerei dagokienez, agian, seme alabek ez
|
dute
eskolara joan behar, baina udal kiroldegietan edo kontserbatorioko musika eskoletan borroka arteak praktikatzera joan daitezke, askoz prezio baxuagoetan. Hemen aukera horiei buruzko informazio gehiago aurki daiteke.
|
|
2015eko agendaren garapen gakoa ‘Entreculturas GKEak argitaratua. Lehen Hezkuntzara joateko adinean dauden 59 milioi haurrek ez
|
dute
eskolara joaten, eta 65 milioi nerabe ez dira Bigarren Hezkuntzako lehen zikloa egiten ari. Kopuru horiek okerrera egin dute 2011tik, kopuru osoa 122 milioira iristen ez zenean.
|
|
10 egun eman genituen han bi GKErekin kolaboratzen. Dokumentalak errefuxiatutako umeen egoera islatzen du hezkuntza ikuspegitik, izan ere, ez
|
dute
eskolara joateko aukerarik. Egoera ikusita zaila da pertsona bera izaten jarraitzea, oso gertutik bizitzen duzulako errealitatea, oso erantzule sentitzen zara, politikariek ez dutelako ezer egiten.
|
2017
|
|
Bada bat, dokumental batean ikusi dudanez, Japoniako irakasle batek oso ondo irakasten duena. Haren ikasleak izan nahi
|
dute
eskolara doazen neska mutil guztiek. Kazetariak irakasleari kurtso honetarako zein helburu duen galdetu dionean, argi esan dio zein den bere helburua kurtso honetan eta beti:
|
2018
|
|
Ez dute jantzi nahi. Ez
|
dute
eskolara joan nahi. Eguneroko erresistentzia erritual bat da.
|
2021
|
|
Har dezagun irakaskuntzaren adibidea. Umeak noiz hasi behar
|
dute
eskolara joaten. Familiek zein eskubide dituzte?
|
2023
|
|
Ikus daiteke zer gertatzen den, hitz egiten den hizkuntza edozeinekin, irakurri ezin duten pertsonekin. Anitz tokitan, neska ttikiek eta neska gaztek ez
|
dute
eskolara joaiteko ahalik: Afrikako erresumetan, hiritik urrun direlarik edo ama hila delarik; Indiako toki anitzetan; Talibanak nagusi diren erresuman; Frantzian, eskolatik kanpo direnek, familia etorkinek eta batzuetan bidaiako pertsonek.
|