2002
|
|
izenak. Jakina, kalifikatibo horiek, berez, ez
|
dute
esangura negatiborik, baina, normalean, beste arkeologia motabatekin konparatzeko edo horretatik ezberdintzeko erabiltzen dira. Bigarren arkeologia mota, ikerketa arkeologia?
|
|
Mass medietako mezuei arretaz begiratuz gero, erraz konturatuko gara goikoak esan gura duenaz: kazeta artikulu batean, ez
|
du
esangura edukiak bakarrik; kontuan hartu behar dira, era berean, jakina, artikuluari ezarritako titulua, orrialdea, kokalekua, tipografia, neurria, eta abar; alegia, artikuluaren testuinguruak berak ere markatzen du artikulua, eta azken honen irakurketa baldintzatzen du.
|
|
Semaforoa gorri dagoenean, zergatik ez dugu aurrera egiten? Kolore batek ez
|
du
esangurarik berez, guk eman gura diogunaz aparte. Zeinuek esangura bat eta oso zehatza dute, gizarteak halaxe erabakita.
|
|
Konnotazioa esatean,, berezko?
|
duen
esanguraz gain, berbak testuinguru jakinetan har dezakeen esanahi berezia ulertzen dugu.
|
2007
|
|
ez
|
dute
esangura kausalik, ezpabere denborazko hutsa, zeina segitzen baita perpausotan dagoen erlazio motatik lehenengo parteen eta bigarrenen artean. Horrelakoetan ondo daude euskaraz perpausak t (z) ean bidez:
|
|
Esan dugu, gure ustez, adibide horretan ondoren semaforoak ez
|
duela
esangura kausalik, ezpabere, denborazko hutsa; hala eta guztiz ere, ta atzizkia ere erabil daiteke, gura izanez gero:
|
|
gaztelaniaz AL ver (edozein esanahi duela), euskaraz ikusTEAN (beti). Baina t (z) ean atzizkiak ez
|
du
esangura kausalik. Esaterako, itzuli gura izanez gero gaztelaniazko
|
|
Hona hemen lehenengo multzoko ariketak, esangura kausalekoak (erreparatu ondo zergatik
|
duten
esangura kausala, eta zuzendu):
|
|
ez
|
du
esangura kausala formaz, denborazko hutsa baino (esangura hori du ondoren semaforoak). Zelan sortu da akats hori?
|
2008
|
|
zehatz horretatik datozen faktoreek baldintzatuta dago. Objektuari dagokionez, haren garrantzia pertsonarentzat
|
duen
esanguran datza. Wallonek horren guztiaren berri izateko, batez ere, behaketa, azterketa eta konparazioa erabiltzen ditu umearen garapen psikologikoan.
|
2010
|
|
Eta, aitzitik, pobreziaren aurkako borrokarako estrategien ezaugarri nabarmenena arrazoiak aurkezterakoan nazioarteko dimentsioak
|
duen
esangurarik eza, edokasurik onenetan, duen esangura apala da, bizi dugun munduaren elkarrekiko mendekotasuna horren nabarmena izan arren. Mantendu egiten da garapena eta pobreziaherrialde bakoitzaren arazo bezala ulertzen dituen munduaren ikuspegia.
|
|
Eta, aitzitik, pobreziaren aurkako borrokarako estrategien ezaugarri nabarmenena arrazoiak aurkezterakoan nazioarteko dimentsioak duen esangurarik eza, edokasurik onenetan,
|
duen
esangura apala da, bizi dugun munduaren elkarrekiko mendekotasuna horren nabarmena izan arren. Mantendu egiten da garapena eta pobreziaherrialde bakoitzaren arazo bezala ulertzen dituen munduaren ikuspegia.
|
2015
|
|
–Telebistak jada ez du lehen zuen esanahi bera? (Shimpach, 2010: 1), eta, hartara, haren ikus entzuleriek ere ez
|
lukete
esangura bera izan behar.XX. mendeko parametro nagusiak denbora eta espazioa izan badira, XXI. mendeko euskalikus entzuleriaren ikerketek norbanako eta komunitateen esperientzia hartu luketeardatz. Ardura horrekin eman zaio hasiera proiektu honi, eta horri begira planteatzen daazken ekarpena ere:
|
2017
|
|
Erregime estetiko berrian argazkilaritzak
|
duen
esangura bilatzen
|