2001
|
|
Hilobiratze errituei dagokionez, oro har, izaera kristaua
|
dutela
esan behar da, baina erritu aurrekristauen aztarnarik ere aurkitu da, Momoitio n (Garai) adibidez.Bertan burututako indusketa lanen ostean topatutako hogeita hiru estakildun hilobietatik, hamalauk zuloa daukate burualdean. Horietako batean 10 cm-ko ikatz maila bat aurkitu zenez, Garcia Camino-ren iritziz «kristautasun aurreko errituale
|
|
Arabako patroiaren historikotasuna alde batera utziz, argitzea ezinezkoabaita51?, beraren kondairak Behe Erdi Aroko eta Garai Modernoko beste askorenezaugarriak
|
dituela
esan beharra dago. Jaun Done Prudentzioren kondaira bestekontaketa hagiografikoek hornitzen dute, gertakari miragarri batzuk azpimarratuzeta exageratuz.
|
2002
|
|
Haurtzaroa ardatz nagusitzathartzen duen historia horrek, gainera, badu honako alde interesgarri hau ere: mentalitateen historian eta historia sozialean kokatzen dela, eta hospizioen edotaadingabetuen epaitegiak bezalako erakundeen analisiez gain, familia, emakumeenegoera, batez ere emakume langileena?, inudeak eta generoaren eraikuntzasozio historikoaren aldagai horiekin loturiko lan harremanen atalak ere uztartzendituela. Ikuspegi ezberdinetatik egin diren arren, Nafarroako, Gipuzkoako eta Bizkaiko haur abandonatuei buruz eta haur horien jasoketaz, hazkuntzaz eta hezkuntzaz arduratzen ziren erakundeei buruzko lanak
|
baditugula
esan behar dugu, tamalezAraba eta Ipar Euskal Herria arlo horretan aztertu gabe ditugularik22 23 Era berean, eta arriskupeko haurtzaroari dagokionez espresuki, haurtzaroaren historian bertanekoitzi ez, baina gertakari honen ulerkuntzarako baliagarriak zaizkigun besteekarpen batzuk ere jarri behar ditugu mahai gainean, zehazkiago medikuntzarenhistoriaren ikuspegitik Bizkaian kokatutako haurren jas...
|
|
bada. ...untza gaiak alde batera utzita, kultura bakoitzak bere erara esaten ditu esatekoak (tonuak, jarioak, tempusak?), bere erara idazten ditu idaztekoak (puntuazio markak, esaldiak kateatzeko azturak, idazteko tabuak, eta abar), bere erara erakusten ditu ikustekoak (zelan mugitu gorputza mintzakidearen aurrean, zenbat urrundu hurbildu mintzekidearengana/ dik, zelan begiratu?), eta bere erara elipsatzen
|
ditu
esan behar ez direnak.
|
2005
|
|
Jarrera enuntziatibohonek destinatzailearen eta destinatarioaren arteko alde handiaz ohartarazten gaitu, konpartitutako unibertso eta datu esanguratsuetatik aldenduta baitaude biak alabiak. Eginen eta El Diario Vascon, aldiz, irakurlea eta gaia zeinen estu lotutadauden argigarri, maiz ikusten dira azalpen beharrik ez omen duten esamoldeak, hala nola «iaz gertatu zena» edo IBAA siglak, zer esan nahi
|
duten
esan beharrik ezbalego bezala.
|
|
d. Lan-taldeak rolak berriz definitzea onartu behar du, eta helburua lortzekoneurriak hartu behar
|
dituztela
esan behar die zuzendariak.
|
2007
|
|
Barrura begira ere, eragin handia
|
duela
esan behar. Gizarte erantzukizuna duenenpresa batek, edozein zertifikatutan edo kodetan, adibidez, onartu egin behardu soldata duinak ematea, sindikalizazioa, enpresaren gardentasuna bermatzea, barne funtzionamendu demokratikoa...
|
2008
|
|
Idazleak asmo bat du buruan. Asmo hori izanda, eskema erretorikoa edo antolatzailea erabilita, perpausetan eta paragrafoetan antolatu behar
|
du
esan behar duena. Testu koherente batean antolatu behar ditu ideiak eta proposizioak.
|
2010
|
|
Gaixoari zer egin behar
|
duen
esan behar zaio, zer egin behar ez duen esateasaihestu behar da.
|
2014
|
|
Ondorengo pertsonek zer izen
|
duten
esan behar didazu. Erantzun zuen bakoitzeko puntu bat ematen da.
|