2002
|
|
Erregioek, batez ere estatu erregio dinamikoenek, interes kolektiboak ordezkatzendituzte; gainera, jarduera ekonomikoen fluxu garrantzitsuenak finkatzen dituzte.Eragile ekonomiko desberdinen arteko harremanen eta sinergiaren bidez hobetuegiten dira jarduera ekonomiko horiek. Abantaila konparatiboak hobetzea etabultzatzea
|
dute
erregioek xede nagusitzat; horretarako, eragile ekonomikoen artekokooperazioa sustatzen dute. Hortaz, erregioa benetako identitate handiko entitategisa agertzen da.
|
|
Ezaugarri eta balio horien bizitasunak harremansistemiko horien indarra eta ahalmena islatzen ditu. Alegia, intentsitate handikobalio horiek
|
dituen
erregio bat berrikuntza prozesu eraginkorra garatzeko gaiizango da (Gomez Uranga, 1998 eta 1999).
|
|
Emaitza berritzaileak
|
dituen
erregio baten izaera sistemikoa bultzatzekoahalmena honako faktore hauekin dago lotuta:
|
|
Etorkizun hurbilean, hautsi egin daiteke gobernu zentralarekiko zein EBrekikoeuskal erkidegoek duten menpetasun hierarkiko hori. Izan ere, eskumen asko berenesku
|
duten
erregio eta estatu gabeko nazioek lobby baten modura jokatu eta presiohandia eragin dezakete. Hori dela eta, Europako erregioak elkartuz gero, EBkoerabakietan parte hartze handiagoa lortzeko eragina izan dezakete.
|
|
Euskal erkidegoek, estaturik gabeko beste nazio europarrekin batera, lehen lehenik berei eragiten dieten EBko erabakietan parte hartzea eskatu behar dute.Era berean, Estatuak erregioekin eta estaturik gabeko nazioekin subiranotasunapartekatu beharraz kontura daitezen, erregioek lobby lanaren bidez presionatubehar dute. Eskakizun maila handiena
|
duten
erregioak edota nazioak hauexek dira, besteak beste: Katalunia, Flandria, Walonia, Eskozia, Gales, Salzburgo, Bavariaeta Ipar Renania Westfalia.
|
2009
|
|
Oso ezaugarri bereziak
|
dituzte
erregioen industria politikek, estatuko edo nazioarteko egiturenarekin alderaturik zeharo ezberdinak.
|
|
Bestaldetik, ekoizpena pizteko asmoz, eskaera indartzeko politikak bigarren maila batean uzteko joera
|
dute
erregioen industria politikek.
|
|
Erregioen esparruan, jakina, eskaera pizteko politika horien eraginkortasuna askoz mugatuagoa da. Eta, batez ere, oso ekonomia irekiak
|
dituzten
erregioetan, liburu honen beste kapitulu batzuetan azaltzen dugun moduan.
|
2010
|
|
NAFTA% 53,8; MCCA% 16,8; ALADI% 14.3; MERCOSUR% 13,5; CARICOM% 11,3 eta CAN% 8,4 (UNCTAD, 2008). Horrez gain, beste faktorebatzuk erabil nahi
|
baditugu
erregio talde bakoitzaren ekarpenak ebaluatzeko, erakundetze maila, birbanaketarekiko sentikortasuna eta garapena (zentzu zabalbatean) sustatzeko martxan jarritako politikak eta erabilitako tresnak aipatu genituzke. Oraintsu ikusi bezala, pare bat adibideren bitartez, hauetan ereerregio taldeen arteko aldeak oso adierazgarriak dira.
|
|
Oso ezaugarri bereziak
|
dituzte
erregioen industri politikek, estatuko edo nazioarteko egiturenarekin alderaturik zeharo ezberdinak.
|
|
Alde batetik, politika ekonomikoen esparruan, ekonomi jarduera oro har eta, bereziki, ekoizpena pizteko asmoz erabili ohi diren bi politiken artean, eskaeraren eta eskaintzaren politikak? eskaera indartzeko politikak bigarren maila batean uzteko ohiko joera
|
dute
erregioen industri politikek.
|
|
Erregioen esparruan, jakina, eskaera pizteko politika horien eraginkortasuna askoz mugatuagoa da. Eta, batez ere, oso ekonomia irekiak
|
dituzten
erregioetan, liburu honen beste kapitulu batzuetan azaltzen dugun moduan.
|