2000
|
|
Orain arte esandakoa laburbilduz, esan dezagun ezen gure hipotesia honako haudela, alegia, euskal nortasun nazionala prozesu eta mekanismo ezberdinen bitartezeraikitzen ari dela. Alde batetik epe luzeko nortasun etnikoa daukagu, oinarrian osagaikultural eta historiko enpirikoak dituena (hizkuntza, oroimena, kultura, e.a.). Bestealdetik, aurrekoari lotzen edo gaineratzen zaion beste nazio nortasun bat dugu, zeinaren barnean garrantzi handia
|
duen
eremu publikoan, eta beste eremu batzuetan, eraikitzen den irudikatutako komunitateak. Aldi berean, prozesu hauek guztiak kontrako norabidean ere ari dira gertatzen:
|
2002
|
|
Gure hizkuntza normaltzeko gehien landu diren esparru publikoak, ikuspuntu soziologikotik nahiz garrantzi kuantitatibotik begiratuta, gizartearentzat ez dira garrantzitsuenak. Horren arabera, euskarak du normaltasun osoa erdietsi bigarren maila baino ez
|
duten
eremu publikoetan soilik erabiltzen bada, hizkuntz normalkuntzak protagonismo handiko eta osoko kokapena eskatzen duelako.
|
2004
|
|
Gure hizkuntza normaltzeko gehien landu diren esparru publikoak, ikuspuntu soziologikotik nahiz garrantzi kuantitatibotik begiratuta, gizartearentzat ez dira garrantzitsuenak. Horren arabera, euskarak du normaltasun osoa erdietsi bigarren maila baino ez
|
duten
eremu publikoetan soilik erabiltzen bada, hizkuntza normalkuntzak protagonismo handiko eta osoko kokapena eskatzen duelako?. 323
|
2007
|
|
Harrezkero, irudikapen gauzapen prozesuarenetenaldiek (nortasun politikoen kasuan, jakina, politika arloko objektibazio ezak) markatu dute euskaldungoa eta abertzalegoaren izana71 Frankismoan, erreakzioapal eta geldoa gizarte harreman sare trinko bat eratzea izan zen72 Gizarte sarehorren bitartez euskal nortasun politikoaren diskurtsoari, nazio tradizioari, iraunarazi zioten. Diskurtso komunitateak ez
|
zuen
eremu publikoan parte hartzerik, bainaesparru pribatuetan, gizarte esparru erdipribatuetan eta gizarte zibilean indartu zen.Gerraostean etxe barnera babestu zen, bertan seme alabei benetako komunitateazein zen eta elkargo horren partaideak zeintzuk ziren erakutsi egin zitzaien73. Subjektibatuta?, familian, lagunartean eutsi zitzaion euskal identitatea ri, etahorrela berrasmatu da, behin eta berri...
|
2009
|
|
Zer eskubide
|
ditugu
eremu publikoetan kameren aurrean?
|
2010
|
|
Honelakoak dira doktrina filosofiko gehienak. Rawlsek ez du honelakorik nahi, nahikoa
|
du
eremu publikora besterik zabalduko ez den teoria bat.
|
2016
|
|
Baita ingurune soziolinguistikoak ere, baina baita prestigio eta pribilegioen banaketak ere. Genero aldetik prestigio gabea den herritarrak hizkuntza pribilegioduna aukeratu ohi
|
du
eremu publikora irteteko, esate batera. Ondorio hori, jada, bistaratu zen Teresa del Vallek zuzendutako ikerketa taldeak osatu zuen Mujer vasca liburuan (2).
|
2017
|
|
Berak, gogoetarako plaza bihurtu zuen antzerkia. Hori bera. Euskara ez zen ofiziala, euskarak ez
|
zuen
eremu publikorik, antzerkia bihurtu zen falta zen eremu publiko hori. Gogoeta mota, problematika desberdinak plazaratzen ziren euskaraz.
|
|
Baita ingurune soziolinguistikoak ere, baina baita prestigio eta pribilegioen banaketak ere. Genero aldetik prestigio gabea den herritarrak hizkuntza pribilegioduna aukeratu ohi
|
du
eremu publikora irteteko, esate batera.11 Ondorio hori, jada, bistaratu zuen Teresa del Vallek zuzendutako ikerketa taldeak 1985ean.12
|
2022
|
|
Bideoz zaindutako eremuan edo eremuetan, nahitaez jarri behar da informazio kartelak horren berri ematea. Kamerak ezin
|
dute
eremu publikoko edo finka mugakideetako espazioak grabatu edo kontrolatu. Komunitateko presidenteak bakarrik ikusi ahal izango ditu irudiak.
|
|
Administrazioko arduradunaren aitzinean, laborariek espresuki galdetu diete herritarrei teknikariak sartzen uzteko. «Guk atea irekitzen ahal dizugu, baina ezin
|
dugu
eremu publikoan eragin», iharduki diote. Haien jarrerak «ondorioak» izanen dituela erantzun die arduradunak.
|
2023
|
|
Maialen Akizuk, berriz, argazkia hartu du gogoeta gai, argazki kamera eskuaren protesi bihurtu zaigunez, eta galdetzen du zeri ateratzen diogun argazkia soilik argazkiak ateratzen bizi garen garai hauetan. Eta pribatuaren itxiturak zartatu eta (ia) dena argazki publiko den honetan, nola pentsatu behar
|
dugun
eremu publikoaren eta kulturgintzaren arteko harremana; izan ere, hitzei bezala argazkiei erabilerak ematen die zentzu bat edo beste. Dom Campistronek, kontrazalean berriro, egungo krisi nagusiari egin dio marrazkia:
|