Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Gogoaren askatzeko, Unibertsitate euskaldunak bere ikasleari zer sarrera eredu ezarri gura dion erabakiko du. Agian, Unibertsitate euskaldunak nahiagoditu ikasle frantses batzuk espainiar batzuk baino, edo amerikarrak beste barik! Eta beste hau ere bai: alegia, eskola orduetan euskara gune komunikatzaile nagusiaizanik, Unibertsitate euskaldunak berak erabakiko du gainerako hizkuntzaunibertsalei zein leku eman.
2004
‎Hala eta guztiz ere, arazo sakon batck mehatxu egiten dio Kanten analitikotasunarcnikuspuntuari, subjektu predikatu forma ez duten proposizio tautologikorik bai baitago eta, hortaz, baidintza kantiarra ase ezin dutenak ere bai. Demagun(**) proposizioa:
2006
‎Egin den azkenetakoa da (euskaraz egin den bakarra eta behin eta berriro erabili dena), hobetu beharra duen arren euskara aldetik (ez bakarrik izendegia arautu delako azken urteotan, erdara ageri duelako ere bai eta koherentzia aldetik zenbait herriren izenak euskaratzean) eta ematen duen informazioaren zehaztasunaren aldetik (hala nola, falta diren hiribilduak jarriz, aurkitu eta zehaztu diren hiri gutunak jarriz, bereiziz hiribilduenak ez diren foruak, Euskaltzaindiaren izendegiko erabakiak aplikatuz, etab.).
2007
‎Onartu behar da, ostera, gauzak ulertzekomodua aski aldatu dela. Gaur dugun jendartean hegemonia lortzerik dagoen zalantzan dugu, totalizazioak merezi duen ere bai. Aniztasunaren balioa aldarrikatzenden garai honetan (ez dago oso argi, berez balio ote den edo merkatuaren beharraden) kulturaren kontzeptua aldatu zaigu:
‎Zein izan daiteke euskal identitate diskurtsoa eta bizipena gaur gero eta zeinda diskurtso eta bizipen horiek euskaldunen eta euskal herritarren identitatean izandezaketen eginkizuna? Galderak oso dira egokiak, ez soilik sumatzen dugulakoaldaketa garaian bizi garela, baizik eta kulturaz eta identitateaz diharduten ikertzailegehienak postismoak jota ditugulako ere bai: oso ezagun diren postindustrialismoaeta postmodernismoaren orpotik, postnazionalismoa, posthumanismoa, postkolonialismoa, postsozialismoa, eta abar agertu zaizkigu urte gutxian.
2010
‎Bata, bakoitzak berekabuz bidaia eginda, eta, bestea, SEREk eta JAREk antolaturiko osteretan sartuta.Lehenengo kasuan, noski, gutxi batzuk zenbatu behar ditugu, haietariko gehienakdirudunak edo Ameriketan senideak zituztenak eta hauen laguntzaz transatlantikoren baten pasaia lortu zutenak izan ziren. Besteak, SEREren edo JARErenlaguntzaz joan zirenak, gehiago interesatzen zaizkigu kopuruan ugariago izanzirelako eta hauen berri gehiago dugulako ere bai.
2011
‎Moreno Cabrerak (2000) ondo dioen moduan, hondamendi kultural izugarria da hau. Desagertzearen kopuru handi horiek esan nahi dute ez direla desagertuko bakarrik gaur egun 10.000 hiztun baino gutxiago dauzkaten hizkuntzak, baizik eta gaur egun 1.000.000 hiztun dituztenak ere bai.
2019
‎Honek, sustengatu, aholkatu eta segitu nau ene metodologian baita lan honen idazketaguzian ere. Ene bigarren tutorea, OSTROWIECKI anderea, LURO fundazioan ergoterapeuta denaeskertu nahi nuke ere bai, enekin partekatu dituen esperientzia eta ezagutzentzat. Ene esker onak berezikiLURO fundazioaren ekipa guztiari eskaintzen ditut, ene ikastaro osoan sustengatu nautelako eta erakutsiduten interesa eta suhartasunarentzat baita partekatu dituzten esperientzia guzientzat ere.
‎Melissa Barkat Defradaseta kideek (4) erraten dute, ADan, hizkuntza arazoak oso heterogeneoak direla. Baina, esplikatzen dutearazoak lehenik hitz ekoizpenean agertzen direla eta ulermena eta idatzia berantago kaltetzen direla.Zehazten dute ere bai, hizkuntza arazoak, ez direla arazo kognitiboak bezala aldatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia