2002
|
|
Gogoaren askatzeko, Unibertsitate euskaldunak bere ikasleari zer sarrera eredu ezarri gura dion erabakiko du. Agian, Unibertsitate euskaldunak nahiagoditu ikasle frantses batzuk espainiar batzuk baino, edo amerikarrak beste barik! Eta beste
|
hau
ere bai: alegia, eskola orduetan euskara gune komunikatzaile nagusiaizanik, Unibertsitate euskaldunak berak erabakiko du gainerako hizkuntzaunibertsalei zein leku eman.
|
2004
|
|
Hala eta guztiz ere, arazo sakon batck mehatxu egiten dio Kanten analitikotasunarcnikuspuntuari, subjektu predikatu forma ez duten proposizio tautologikorik bai baitago eta, hortaz, baidintza kantiarra ase ezin
|
dutenak
ere bai. Demagun(**) proposizioa:
|
2006
|
|
Egin den azkenetakoa da (euskaraz egin den bakarra eta behin eta berriro erabili dena), hobetu beharra duen arren euskara aldetik (ez bakarrik izendegia arautu delako azken urteotan, erdara ageri
|
duelako
ere bai eta koherentzia aldetik zenbait herriren izenak euskaratzean) eta ematen duen informazioaren zehaztasunaren aldetik (hala nola, falta diren hiribilduak jarriz, aurkitu eta zehaztu diren hiri gutunak jarriz, bereiziz hiribilduenak ez diren foruak, Euskaltzaindiaren izendegiko erabakiak aplikatuz, etab.).
|
2007
|
|
Onartu behar da, ostera, gauzak ulertzekomodua aski aldatu dela. Gaur dugun jendartean hegemonia lortzerik dagoen zalantzan dugu, totalizazioak merezi
|
duen
ere bai. Aniztasunaren balioa aldarrikatzenden garai honetan (ez dago oso argi, berez balio ote den edo merkatuaren beharraden) kulturaren kontzeptua aldatu zaigu:
|
|
Zein izan daiteke euskal identitate diskurtsoa eta bizipena gaur gero eta zeinda diskurtso eta bizipen horiek euskaldunen eta euskal herritarren identitatean izandezaketen eginkizuna? Galderak oso dira egokiak, ez soilik sumatzen dugulakoaldaketa garaian bizi garela, baizik eta kulturaz eta identitateaz diharduten ikertzailegehienak postismoak jota
|
ditugulako
ere bai: oso ezagun diren postindustrialismoaeta postmodernismoaren orpotik, postnazionalismoa, posthumanismoa, postkolonialismoa, postsozialismoa, eta abar agertu zaizkigu urte gutxian.
|
2010
|
|
Bata, bakoitzak berekabuz bidaia eginda, eta, bestea, SEREk eta JAREk antolaturiko osteretan sartuta.Lehenengo kasuan, noski, gutxi batzuk zenbatu behar ditugu, haietariko gehienakdirudunak edo Ameriketan senideak zituztenak eta hauen laguntzaz transatlantikoren baten pasaia lortu zutenak izan ziren. Besteak, SEREren edo JARErenlaguntzaz joan zirenak, gehiago interesatzen zaizkigu kopuruan ugariago izanzirelako eta hauen berri gehiago
|
dugulako
ere bai.
|
2011
|
|
Moreno Cabrerak (2000) ondo dioen moduan, hondamendi kultural izugarria da hau. Desagertzearen kopuru handi horiek esan nahi dute ez direla desagertuko bakarrik gaur egun 10.000 hiztun baino gutxiago dauzkaten hizkuntzak, baizik eta gaur egun 1.000.000 hiztun
|
dituztenak
ere bai.
|
2019
|
|
Honek, sustengatu, aholkatu eta segitu nau ene metodologian baita lan honen idazketaguzian ere. Ene bigarren tutorea, OSTROWIECKI anderea, LURO fundazioan ergoterapeuta denaeskertu nahi
|
nuke
ere bai, enekin partekatu dituen esperientzia eta ezagutzentzat. Ene esker onak berezikiLURO fundazioaren ekipa guztiari eskaintzen ditut, ene ikastaro osoan sustengatu nautelako eta erakutsiduten interesa eta suhartasunarentzat baita partekatu dituzten esperientzia guzientzat ere.
|
|
Melissa Barkat Defradaseta kideek (4) erraten dute, ADan, hizkuntza arazoak oso heterogeneoak direla. Baina, esplikatzen dutearazoak lehenik hitz ekoizpenean agertzen direla eta ulermena eta idatzia berantago kaltetzen direla.Zehazten
|
dute
ere bai, hizkuntza arazoak, ez direla arazo kognitiboak bezala aldatzen.
|