Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2010
‎–Ez da publiko/ pribatu arazo bat, kalitate arazo bat baizik?, diote. Ez dute arkitektura egin nahi izan duen sustatzailerik aurkitu, egon badaudela onartzen badute ere. Sustapen publikoko etxebizitza proiektuak egitean, lehiaketa prestatzean doa indarrik handiena.
2012
‎' Valentziako pilotak, kultura dakarren kirola izaki, euskal pilotaren antza badu ere, sustrai desberdinak ditu" G. Vico, Igor. Deia, Bilbo.
2013
‎Hala, 60etako lehen urteetan, etxebizitza dorreari egokitu zitzaion, ezbairik gabe egokitu ere, geroaren berehalako etorreraren berri ematea. Garapena erdiesteko grinak itsuturiko gizarte hartan, hain izan ziren berdintzat joak hiria eta hazkundea, non bizitza dorreak nonahi ugaldu ziren, are nekazari inguruetan ere, bizimoduak ez beste ezein arrazoi sozioekonomikok halakorik agintzen ez bazuten ere; beste funtsik ez zuen garapen sukarraldi hark, hiriarenak ziren sinboloak bereganatzearen poderioz aurrerabide ekonomikoarekin bat egiteko esperantza besterik (Vinuesa eta Vidal, 1991). Sukarraldi hari petrolioaren krisiak emango zion amaiera (19731979).
2014
‎Modu batean edo bestean, momentu hartan, egoerak zilegi egiten zuen etxe haien eraikuntza. Legearen babesik ez bazuten ere.
2015
‎Granary Square plazak 3 urte baditu ere, oso arrakastatsua bilakatu da. Oraindik ere plaza inguratzen duten eraikin gehienak amaitu gabe badaude ere, jendetza biltzen da egunero espazio honetan.
‎babes plan estrategiko baten ardatza osatuaz, 1256 urtean Alfontso X.a «Jakituna»k eraiki zituen Segurarekin batera (Truchuelo, 2007). Beraz, herri-gune horiek erakargarriak bilakatu ziren; alde batetik, harresien babes bila zetozenentzat; bestetik, bai merkataritza gune horietatik bizi zirenentzat bai eta bertan erosi behar zutenentzat ere. Izan ere 1268 urtean Ordiziako hiribilduak Gasteizko Forua jaso zuen, eta bertan adierazten denez, bertakoek askatasun osoa zuten altxor publikoari ezer ordaindu gabe onibarrak erosi, saldu eta edukitzeko.
‎haren arkitekturak sentipen espiritual «serio» bat eskain balezake ere, Oteizak proposatu zigun legez, hutsik geratzen denean, bestalde, artistek edo begirada estetikoa dutenek besterik ikusten ez dutena, aitortuko dugu (pilotazaleei eta, oro har, jende dionisiako andanari bost axola kontu metafisiko hauek, partida puri purian dagoenean, gauza «sakratu» soila, apustuan jokaturiko dirua izaki?, halaber, elizara meza orduan joan behar ez den bezala bertoko artea mirestera, lotsagarria litzatekeena, otoi egitera baizik, errespetu isilean). ...atean behintzat (agian gaur egun ere, nonbait?), eguerdiko hamabietan apaizek angelus delakoa errezatzeko egiten zen etenaldia izan da, eta bat batean, kantxaren erdia aldare fantasmatiko bilakatzen zen, Jainkoari eskaintza sakon bat egiten baleude bezala (Millet margolariaren Angelus mihisea gogoratu dit beti, bertako baratzean arnasten den atmosfera zerutarra, laborari xumeek oinak lurrean sendo badituzte ere). Baina momentuz, eliza eta hiru xafla jendetsuak utzi, eta has dezagun ibilaldia norbere «kobazulo»ko bakardadetik.
2016
‎Prozesuan diseinuak eskaintzen dituen tekniken bidez (behaketa kasu), umeak espazioaren eta haren erabileren arteko harremanaz jabetzen dira. Espazioen diseinua modu batekoa zein bestelakoa izan, erabiltzaileengan eragina duela ere ikusten dute tailerretan. Gainera, patioaren behar eta desioak lantzean, umeek besteen erabilera eta egoerak entzun/ ulertu eta norberarenak adierazteko momentuak sortzen dira, besteenganako enpatia landuz.
2017
‎«1.000 m2 desira» erakusketak arkitektoak, artistak, ikertzaileak eta filosofoak biltzen zituen, arkitekturak eta espazioek desira sexualerako toki bezala duten botere izugarria aztertzeko. Era berean, fenomeno horiek biztanleriaren gaineko botere eta kontrol mekanismoen papera nola bete duten ere azaltzen zen, genero estereotipoak sortuz, eta gizarte patriarkala indartuz. Nola jaio zen proiektua?
‎Robotika, kodea edo elektronika ikasgeletan sartzen ari direla argi dago, baina horiekin batera ere diseinu parametrikoa, modelatua eta tresnen DIY (do it yourself) sorrera probatzeko aukera eta eredu berriak agertzen dira egunero. Eta horrek badu ere bere zentzua, gure ikasleak produktibo egin nahi dituen paradigma zientifiko teknikoak nolabaiteko kontrapisua duelako, ikasle eta irakasleen aniztasun eta irudimena errespetatu eta piztu nahi bada behintzat.
‎Hortaz, kontsumo parametro batzuen baitan mugitzen garen hiritar edo herritarrak izateaz gain, gugan dugu ere gauzak gure kabuz egin eta ulertzeko ahalmena. Irekitzeko ahalmena.
‎Bat egite hori ikuspuntu ezberdinetatik aztertu zuten, eta konputagailu bidezko arkitekturaren errepresentazioan aurrerapen nabarmenak gauzatu zituzten. Era berean, erabiltzaile ez adituak ordenagailuaren laguntzaren bitartez proiektu prozesuetan integratzearen ideiaren aitzindariak izan ziren, hasiera batean ikerketa lerro hori asko garatu ez bazuten ere (Vardouli, 2015). Bide hori irekitzeaz (beranduago ARCH MACek jaso bazuen ere) Yona Friedman arkitekto hungariarra arduratu zen.
2018
‎Hala ere, eragile amateurrek produkzio katean parte hartuko badute, beharrezkoa izango da eragile profesionalen gobernutik at dauden kontrol eremuak ezartzea. Hori, noski, diseinuari dagokion arazo bat da; izan ere, amateurrek estandar ia profesionalak lortu ahal badituzte ere, profesionalei dagokie kontrol eremu amateurrak finkatzea, produktu finalaren kalitatea zihurtatzeko. Horrez gain, komenigarria izango da amateurren kontrol eremuaren inguruko eremuetan estandar profesional altuagoak ezartzea, amateurren gabeziak xurgatzeko.
2019
‎Euskal Herriko hiri posiziotik, auzo, hiri, eskualde, probintzia, erkidego eta estatuaren arteko harremana era hierarkizatu eta egonkor batean egun ulertzea ez da nahikoa, praktikan, materialki ez baita horrela gertatzen. Erregio berriak sortzen ari dira Europar Batasunarekin elkarrekintza zuzenean (EuroHiria kasu), mundu mailako zenbait fenomenok zuzenean zeharkatzen dituzte gure auzoak, estatuek garrantzia galdu ez badute ere, subiranotasun kuota garrantzitsuak lotu dituzte EB proiektura (udalerrietako eskumen asko eskala horretatik arautuz), etab. Labur, eskala ezberdinek sakonki gurutzatzen dute elkar, lekukotasunaz dugun ideia eta esperientzia eraldatuz (Azkarraga, 2011). Lurraldea ulertu eta ekoizteko aintzat hartu beharreko testuingurua osatuz.
‎Legeen zioen azalpenean agertzen diren ideia potoloen gaineko hausnarketak alde batera utzita, egunero legea erabili eta ezarri behar dutenek ere arazo makalak izaten dituzte euskal eta estatuko oinarrrizko legeak parekatu eta ulertzeko. Hirigileek badakite zenbait desadostasun dagoela Lurzoru Legearen Testu Bateginaren, Lurzoruaren euskal Legearen eta Etxebizitzaren euskal Legeen artean.
‎Honenbestez, espazio publikoa ekintza soziopolitikoen gunea bada, komunitatea egituratzen duen botere harremanen isla ere izango da. Horregatik, herritarrek partekatzen duten espazio batean eskultura bat kokatzean, erabakiak hartzeko ahalmena edo agintea nork duen ere irudikatuko dute. Hala izanik, gune publikoa emakumeek jasan duten bazterketa historikoaren adierazle ere bada.
‎Espazio horrek triangelu forma izango luke eta perimetroko etxeen ilararen fatxada nagusiak eta bi erdiko ilaren erremateak mugatzen zituen. Erdi Aroko hiribilduetako bizilagunek harremanetarako espazioak behar bazituzten ere, XIV. XV. mendeetako hiribilduak aniztasuna zuen harresiz kanpoko guneen artean: Leokako ikuztegia (1016), Santa Magdalena eliza (XII. XIII. mendeak) eta Santa Magdalena ospitalea (1519an kontzejuaren biltokia).
‎Artikulu honetan aurkezten den tesiak azpimarratu nahi du komikiek hiria adierazteko duten azterketa konparatzaile baten garrantzia, arte honek duen berehalakotasuna kontuan harturik, eta hiri modernoarekin batera sortu den arte mota bat izanik. Komikiak zineak duen literalki dokumentatzeko gaitasuna ez badu ere, xalotasunaren eta ekoizpen erraztasunaren abantaila du; autore bakar batek unibertso erreferentzial oso bat harilkatu dezake, zinean baino askoz modu errazago eta merkeago batean. Zentzu horretan, aipagarriak dira azken hamarkadan kazetaritza edo kronika generoan sortutako komikiak, Guy Delisle ren Shenzhen, Pyongyang edo Crónicas de Jerusalem obrek frogatu nola.
‎Bertan, antza elkarrekin zerikusi handirik ez duten istorioen bitartez, berezko unibertso bat sortzen dute egileek, Europa «zahar» horren kopia eta pastiche. Hain zuen ere, «pastiche» kontzeptu hori erabiliko du, urte batzuk geroago, Fredric Jameson ek Posmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism idazkian. Stefanie Diekmann en esanetan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia