Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Jarraitzen gaituzte? Gure artikuluek, gure iritziek badute eragiteko gaitasunik?
2010
‎Eskolan konpentsa daitezke gabezia moral horiek? Haurraren adinaren, hezkuntza irudiek haurrarengan duten eragin gaitasunaren eta haren lagun taldearen araberakoa da. “Egoera ezin hobean, hamabi urte baino gutxiagoko haur batean, hezitzaileek pisu handia dutenean eta etxetik haien zeregina baloratzen denean, posible da, gainera, umeak lankide onak baditu”, dio Pérezek.
2011
‎Kontsumitzaileek badute eragiteko gaitasunik?
‎Halaber, eskalen hierarkiaren eta erabaki gaitasunaren joko horren barruan, ohartarazi behar da tokiko entitateek izaten ohi duten eragiteko gaitasun eskasa; izan ere, haien jarduerak berrantolatu behar izaten dituzte goragoko mailetako planifikazioen baitan. Tokiko gobernuek (halaxe baiezta daiteke, adibidez, tokiko garapenaren. Tokiko Agenda 21?
‎formalitatea (ohizkotasuna), estereotipia (zurruntasuna), kondentsazioa (fusioa) eta erredundantzia (errepikapena) (Tambiah, 1985). Hitzek eta aipamenek duten eragiteko gaitasunari Austinek (1981) «indar ilokuzionarioa» deitu dio.
2012
‎Azkenik, iragarleek ere bi merkatuotan jarduten dute. Ildo horretatik, euskarazko komunikazioaren merkatuak ez du eragiteko gaitasunik, inguruko erdaren merkatuetako produktuekin beteta dago-eta.
‎Are gutxiago esan nahi du lidergo eraldatzailerik sortzen denik. Tokiko elkarteetan eta tokiko partaidetza instituzioetan dabiltzan emakume asko jakitun dira defizit handia dutela eragiteko gaitasunari dagokionez eta aitortza eza nozitzen dutela beren ekarpenei dagokienez. Horrenbestez, parte hartzea, lidergoa eta protagonismoa uztartu egin behar dira, eraldaketa sozialaren parametroetara iritsi ahal izateko.
2014
‎Berriz gaian bete betean sartu denean, elite ekonomiko katalanen ahuleziaz hitz egin du: " Prozesu honek erakusten du ez dutela eragiteko gaitasunik. Bestela, geldiaraztea lortuko zuten.
2021
‎Nolanahi ere, emozioaren eta motibazioaren artean dagoen lotura, batetik, eta emozioek aprendizaian duten eragiteko gaitasuna, bestetik, aintzat hartuta, konpetentzia emozionalaren lanketaren zeharkakotasuna aldarrikatzen du Bisquerrak (op.: 175):
‎Enpresa handi eta lobby kapitalista horiek badakite etorkizuneko zein langile profil behar duten, eta horretarako prestatzen dituzte hezkuntza sistema guztiak mundu mailan. Badute eragiteko gaitasun bat gobernuengan, gure esparru geopolitikoan, Europako Batasunaren bitartez. Horren ondorio dira Bolonia eta PISA bera.
2023
‎Iztuetari ez zaiona ahazten da, hortaz, diskurtso ezberdinek duten eragiteko gaitasuna (boterea funtsean) premisa moduan hartzea. Izan ere, euskararen aldeko diskurtsoaren gainetik diskurtso hegemonikoa nazio estatuek kultur teknologien bitartez lantzen dutena da:
‎Askotan entzun dugu bertsoa ez dagoela neurtzerik. Ukaezina da bertsoak arau zurrunetatik harago duen eragiteko gaitasuna eta niri eragin didaten batzuk aipatu nahi nituzke amaitzeko. Erreakzio kimikoak eragin dizkidatenak, nolabait.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia