2005
|
|
Argi eta garbi, erregimenak bi eredu kontrajarri egin zituen. Alde batetik, ugalketa funtzioaren salbuespenarekin, inolako izaera sexualik ez
|
zuen
emakumea zegoen, zuzena, pudikoa, pasiboa eta zerbitzaria zena. Beste aldetik, izaera sexuala zuen emakumea zegoen, erotismoz betetakoa, desioa eta pasioa eragiten zuena eta gizonak seduzitzen eta menperatzen saiatzen zena.
|
|
Alde batetik, ugalketa funtzioaren salbuespenarekin, inolako izaera sexualik ez zuen emakumea zegoen, zuzena, pudikoa, pasiboa eta zerbitzaria zena. Beste aldetik, izaera sexuala
|
zuen
emakumea zegoen, erotismoz betetakoa, desioa eta pasioa eragiten zuena eta gizonak seduzitzen eta menperatzen saiatzen zena. Lehen eredua, moral katolikoaren ikuspegitik ondo zegoen, eta hori izan zen frankismoak bultzatu zuena.
|
2006
|
|
Ateek erabilera txarren adibideak jartzen ditu. “Kasu batzuetan, bular asko
|
duten
emakumeek dagokien bularretakoa baino txikiagoa jartzen dute beren tamaina murrizteko. Akats larria da”.
|
2012
|
|
55 urte edo gehiago
|
dituzten
emakumeak daude kezkatuen birziklatze ohiturekin, baina hondakinak gaika bereizteko orduan, gazteek egite dute ongien
|
2015
|
|
Bi hilabete baino gehiago ziren baimena lortu nahirik nenbilela eta egunean baino egunean okerrago zen. Haren aurrean izan nintzenean, esan nion, gauza gogorra zela halako laztasun, perfekzio eta itxituran bizi nahi
|
zuten
emakumeak egotea, eta halakorik ezer igaro gabe atsegin artean zeudenek, gure Jaunaren zerbitzu hain handiko obrak eragotzi nahi izatea. Hauek eta beste gauza asko esan nizkion Jaunak ematen zidan adore handiaz.
|
|
Bi hilabete baino gehiago ziren baimena lortu nahirik nenbilela eta egunean baino egunean okerrago zen. Haren aurrean izan nintzenean, esan nion, gauza gogorra zela halako laztasun, perfekzio eta itxituran bizi nahi
|
zuten
emakumeak egotea, eta halakorik ezer igaro gabe atsegin artean zeudenek, gure Jaunaren zerbitzu hain handiko obrak eragotzi nahi izatea. Hauek eta beste gauza asko esan nizkion Jaunak ematen zidan adore handiaz.
|
|
Bi hilabete baino gehiago ziren baimena lortu nahirik nenbilela eta egunean baino egunean okerrago zen. Haren aurrean izan nintzenean, esan nion, gauza gogorra zela halako laztasun, perfekzio eta itxituran bizi nahi
|
zuten
emakumeak egotea, eta halakorik ezer igaro gabe atsegin artean zeudenek, gure Jaunaren zerbitzu hain handiko obrak eragotzi nahi izatea. Hauek eta beste gauza asko esan nizkion Jaunak ematen zidan adore handiaz.
|
2017
|
|
Zoragarria iruditzen zait seduzitzea gustuko
|
duten
emakumeak egotea, seduzitzen dakitenak, eta beste batzuk, ezkontzen dakitenak; emakume batzuek sexu usaina izatea eta beste batzuek eskola umeen meriendarako bizkotxoarena. Zoragarria, emakume batzuk hagitz goxoak izatea, eta beste batzuk beren feminitatearekin pozarren ibiltzea; emakume gazteak egotea, eder ederrak, eta beste batzuk pinpirinak izatea, eta distiraz beteak.
|
2019
|
|
Pilotan egin nahi
|
duten
emakumeak badaude. Oraingo puztualdia haize boladak ez eramateko neurriak hartzeko ordua da, neurri duinak, gizonen eta emakumeen jarduna berdinduko duten neurriak.
|
|
espero du bere burua izaki gisa mamituko duela beste izaki batez haragiz jabeturik, askatasun otzan batek berretsiko diolakoan bere askatasuna. Ezein gizonek ez luke onartuko emakume izatea, baina denek nahi
|
dute
emakumerik egotea munduan. –Eskertu dezagun Jainkoa, emakumea sortu baitu?.
|
|
Alabaina, beste bizi bat, unekoa eta zorrotza, dator atzetik, urrutitik jarraitzen dion soldadu bat, ez dio segizioari jarraitzen, emakumeari baizik, emakumea konturatu da, eta bere buruari galdetzen dio, Zer nahi duzu nigandik, gizon, zer nahi duzu, eta ez du erantzuten, baina berak ez daki besteak nahi duena Henrique zaldunaren tokia dela, ez orain doan tokia, andetan astun inarrosirik, hil jantzi zikin baten azpian, baizik eta bestea, gorputz biziak uztartzen ahal diren beste edozein, egiazko ohe bat, belardi bat, besakada bat ahotz, hondar magal bat. Mogueimek bazekien seguruena zela Ouroana berarekin gustatuko zen edozein jaunek hartua izango zela, baina honek ez zuen larritzen, agian, azken azkenean, ez zuelako uste egunen batean hatz batez ukituko zuenik, ezta patuaren laguntza edukita ere, eta Ouroanak, inork maite ez zuelako, ibaiaz beste aldeko emakumeekin elkartzea beste erremediorik ez bazuen, hala ere Mogueimek ez
|
zuen
emakumea egongo zen txabolako atea bultzatuko bere plazera gozatzeko denona behar zuen gorputz batean, denona izango zenez ez baitzuen sekula berea izango. Mogueime soldadu hau, irakurtzen eta idazten ez dakiena, non jaio zen edo azken buruan mairua kristaua baino gehiago ematen duen izena zergatik eman zitzaion gogoan ez duena, Mogueime soldadu hau, Santaremen sartzeko eratu zen zurubi hartako mailadia baizik ez dena, orain bere soldadu soilaren arma ahulekin Lisboako setio honetan dagoena, Mogueime soldadu hau Ouroanaren atzetik doa heriotzatik apartatzeko beste modurik ikusten ez duena bezala, jakinik, hala ere, heriotzaren aurrean egon duela behin eta berriz, eta sinetsi nahi gabe bizitza elkarren ondoko geroratzeen sail infinitua baizik ez dela izango.
|
2021
|
|
Ugalketaren ikuspuntu produktibo bat dauka gizarteak. «Ematen
|
du
emakumeak egon behar dugula produzitzeko eta erreproduzitzeko, baina erreproduzitzeko bakarrik utzi ahal diogula produzitzeari».
|
|
“Mekanizatuaren ikasketak eginda
|
dituzten
emakumeak badaude, oso gutxi, baina guztiak lanean daude dagoeneko. Beraz, nahiz eta emakumeak nahi, ez dago inor.
|
2022
|
|
Desitxuraketa bikoitza: batetik, lanean dauden eta ez aitorpenik ezta eskubiderik ez
|
duten
emakumeak daude, inongo izendapen eta estatistiketatik kanpo gelditzen direnak; eta, bestetik, ustiategietan lan egiten ez duten eta izan luketen emakumeek ez duten aitorpen eta eskubideak dituzten emakumeak, izendatuak izan daitezkeenak, eta estatistikak loditzen dituztenak. Horrekin lotuta, Alvarez eta Benllochen ikerlanak (2020) jasotzen du elkarrizketatutako nekazaritza erakundeetako zenbait teknikari kritiko agertzen direla sarri emakume horiekin egiten diren erabilera estatistikoekin; izan ere, batzuetan, administrazio publikoa edo erakundeak “fikziozko [24] emakume bazkide”en irudiaz baliatzen dira emakumeek nekazaritza jardueran edo erakundeen oinarri sozialean duten presentziari buruzko datuak puzteko.
|