2005
|
|
ea nolako mundua jadetsi nahi dugun, guretzat, gure ingurukoentzat eta gure ondorengoentzat. Idazlea ondo dokumentatua dago darabilen gaian; irakurri eta aztertuak
|
ditu
Elizak eta teologoek honezaz edo hartaz idatzi dituztenak. Gaien garapenean ezagun du bere eskola eta ikasbide sakona.
|
|
Gogoetarik ez apezen desagertzeaz. Istudiante batek ikerketa bat egin du apezgaigoa utzi duten 20 bat euskaldunez.170 Nolaz ez
|
du
Elizak berak egin ikerketa hori, Frantzia mailan, ikusteko zergatik hustu diren seminarioak, elizak. Zergatik ez den apezgairik gazte sinesdunetan?
|
|
Noiz arte horrela? La Croix egunkarian irakurtu dut artikulu bat diozesa ttipien geroa dudan ematen baitu.177 Ez da harritzekorik giristino batzuk uste
|
badute
Elizako arduradunak lotsatuak direla, geroaz ez badiegu beste perspektibarik ematen. Abandonatu dutela, entzun dut behin, Frantziako itzulian, Tourmalet eta Aubisquen ondotik, Luz Ardiden zolara heltzen den txirrindulariaz, goiti behako bat emanik, etsitua, gelditzen delarik erraten den bezala.
|
|
Zuhaitz baten itzalean bildu ginen denak eta bakoitzak bere tripako minak atera ondoan, ongi purgatu ondoan, etorri zen erabakia: kapera eraikia
|
zuen
eliza buruak zuen arrazoi. Kaperan sartu ez zirenek botoila bat arno pagatu behar zuten, baketzearen seinale.
|
|
Bide bazterrera erori haziaren gisa, erroak axalekoak
|
zituen
Eliza horrek (Lk 8,4). Egipto, Siria, Irak eta Ekialde Hurbileko beste herrialdeetako elizek ihardukitzen dute beti102, nahiz mahomatarren erdian diren, han ez baitzen eliza arrotza, arrotzen kulturan errotua.
|
|
Orain aldiz, herriaren gehiengo handiarekin deus ikustekorik ez duen zatiketa administratibo bat da parropia. Errealitatea da herriek hurbiltasuna eskatzen dutelarik, urruntasunaren politika berri bat pratikatzen
|
duela
Elizak. Herria borrokan ari delarik eskola, posta, ostatu eta beste herrian egoteko, apezetxe eta eliza hesten ditugula.
|
|
" Etsituak dira. Amor emana
|
dute
elizak husten direla ikustearekin."
|
|
Batere ez zait iduritzen gobernuko baimenarekin izendatu apezpikuen eskutan diren diozesak baino gaizkiago doazela serora eta fraile ordena demokratikoak. Erran nezake horiek
|
dutela
Eliza aitzinarazten, diozesek Elizaren gestioa egiten dutelarik. Eta ez da lan ttipia hau!
|
|
Duela 60 bat urte H. Godin ek idatzi zuen, Elizarekin aspaldi hartan harremanik ez zuen langileen munduaz, gizonarentzat denak haizu izatea onartzen zutela emazteek berek, senarra gal beldurrez. Hor ere bazen nolazbait ezkontzako eginbidearen eta ezkontza hautsi behar ez zelako sendimendua.261 Ez
|
zuten
Elizan bildua ikusmolde hori. Haur baten ukaitea, gaizki ikusia zen.262
|
|
Sinesdunok dugu Ebanjelioaren beharra. Gure onetan
|
dugu
Eliza bizirik atxiki behar, sinetsi behar, ez apez edo apezpikuen gatik, haiei kausitzea gatik. Irabazia izanen dugularik, hauek jarraikiko zaizkigu.
|
|
Apezek badute, eta gero eta gehiago izanen dute jos ahala urratu. Laikoek
|
dute
Eliza eskutan hartu behar.
|
2009
|
|
Jatabeko antzinako eliza 1937 urtean erauzi zuten. Berriemaile batzuen esanetan gorriek bota
|
zuten
eliza, baita Birleko ermita eta Mungiako eliza ere. Lurrez italiarrak, airez alemaniarrak eta itsasoz espainiar gerra-ontziak egiten zebiltzan erasotik atzeraka zetorren Tomas Meabe konpainia sozialistari egozten diote elizak eta
|
2012
|
|
Urtean zehar hainbat erromesaldi egiten dira Nafarroako herrietatik, eta urtean behin santua bera eramaten da beste herri batzuetara. Horrez gainera, San Migel Arretxinagakoa (Markina, Bizkaia) ezaguna da harri mirarizkoak
|
dituelako
elizaren barruan. Eta Iurretan izen handia daukate San Migeletako zortziko dantzak, koplak ere badituena.
|