Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2011
‎Seme alabei nahi dutena egiten utzi behar dietela uste duten gurasoak, hala zoriontsuagoak izango baitira.
‎Datuek adierazten dutenez, seme alabak gaizki tratatzen dituzten eta nahasmen psikiatrikoren bat duten gurasoen proportzioa oso txikia da. Beraz, guztiz egia da balitekeela itxuraz normalak diren pertsonek, mendekotasun arazorik edo buruko patologiarik ez dutenek, gaizki tratatzea beren seme alabak.. Gurasoek nahi dutena egin dezakete beren seme alabekin, eta inork ez du tartean sartu behar?. Seme alabak ez dira gurasoen jabetza, eta komunitateak haien eskubideak babestu behar ditu, gurasoen interesen gainetik.. Haurrei gogor egin behar zaie, bestela ez baitute ikasten?.
‎Gurasoek nahi dutena egin dezakete beren seme alabekin, beti bilatzen baitute onena haientzat, nahiz eta batzuetan neurriz gain jokatu.
2012
‎Laserra erabiltzen badugu, uhin luzera bakarra erabil dezakegu; argi pultsatura jotzen badugu, berriz, aldatu dezakegu. Hau da, demagun ile argiak depilatu behar ditugula; argi pultsatuaren ekipamendua badugu, luzera laburrak aukeratu ahal izango ditugu, eta laserrarekin, aldiz, isurpena areagotu besterik ezin dugu egin.
‎Enpresaren komunikazio planaren arduradunek ahal dutena egingo dute komunikazio formalak enpresaren premiak asetzeko, distortsionatutako komunikazio ez formalen ondoriozko komunikazio zehaztugabe edo okerrik gerta ez dadin.
‎Atxikipena bi motatakoa izan daiteke, urtebetekoa gutxienez, edo mugagabea. Kasu horretan, enpresaburuak nahi duenean egin dezake atzera, betiere atxikipen eskaeran aurrez ezarritako epearen barnean ohartarazita.
‎Gehienetan, aldez aurretik zehaztutako espazio arkitektonikoa izaten dugu. Ez dugu temati jarri behar, pedagogikoki egin nahi duguna egiteko leku egokia ez dela esanez; aitzitik, lekua aztertu egin behar dugu, ahalik eta probetxurik handiena ateratzeko. Bezeroen eskakizunetara eta bizimodura egokitu behar duen barrualdeen dekoratzailea bagina bezala aztertu behar dugu lekua.
‎Pikler ohartu zen, berak esku hartzen ez zuenean, haurrak une horretan egin behar zuena egiteko estimulu propioak sortzen zituela. Mugimendu berri bat egin behar baldin bazuen, hori lortzeko jarraitzen zuen prozesua ikusi zuen; zein mugimendu txiki egiten zituen bere burua erregulatzeko.
‎Kontuan izan lekualdatu behar den gorputza zenbat eta handiagoa izan orduan eta esfortzu handiagoa egin behar dela. Gorputz horrek duen formak ere eragina du egin behar den esfortzuan.
‎– Anomalia. Ezin dute egin lehen egiten zutena edo inguruan dituztenek egiten dutena. Beraz, anormal sentitzen dira.
‎– Anomalia. Ezin dute egin lehen egiten zutena edo inguruan dituztenek egiten dutena. Beraz, anormal sentitzen dira.
‎Inplikatzea. Jendeak ahal duena egitea, banaka eta taldean, osasunari eusteko. –
‎Zehaztu zuzenak ala okerrak diren ondorengo baieztapenak eta, okerrak direnean, zuzen formulatu itzazu: a) Adinekoek adimen txikiagoa dute. b) Nerabeak bihurriak eta ihardukitzaileak dira mundu osoan. c) Adinak interesen eta motibazioen gutxitzea dakar, eta apatia du ezaugarri nagusia. d) Jaiotzean, umeak orri zuri bat bezala dira. e) Erretirorako aldaketak ez du prestaketarik behar; izan ere, etapa horretan bakoitzak nahi duena egin baitezake. f) Adinduek aintzatetsi gabeko lana egiten dute. Lan horri esker, familiako gazteenen produkzio lanari eusten zaio.
‎Frustrazio esperientzia: jolas egitera atera ezin daitekeenez, eragozpen bat sentitzen du, nahi duena egitea galarazten dion oztopo bat.
‎Informazio hau biltzen du: pazienteen elkarte bat zer den, duen egitekoa, sailkapena, deskribapena eta pazienteen elkarte bat eratzeko modua.
duen egitekoa taldeen osasun beharretarako erantzun gisa, eta bakoitzaren eta komunita­tearen osasunarekin lotutako portaera positiboak eskura­tzeko eta osasuna sustatzearen aurkako portaerak aldatzeko baliabide egokientzat. Hezkun­tzaren kontzeptu hori lotuta dago erabaki kontzienteak eta koherenteak hartzeko gaita­suna garatzearekin; bizimodu osasungarriari, norberaren eta gainerakoen osasunarekiko erantzukizunari, eta osasun zerbitzuak egokiro erabiltzeari dagokionez.
‎Hori guztiz aplikatzekoa zaie zaharrei. Izan ere, zahartzaroan, pertsonek jarduera gutxiago dute egiteko, erretiroa hartzeko garaia iristen ari delako, seme alabak etxetik doazelako eta etxeko andreak ere lan gutxiago duelako, gizarte harremanak galtzen direlako, etab. Zahartzaro gogobetegarria dutenek eurentzat interesgarriak diren jarduerak egiten dituzte, bai produktiboak, bai aisiakoak edo, baita ere, ariketa fisikokoak. Jarduerak gogobetetzea sortzen du berez; eta, gainera, lagunak egiteko eta autoestimua hobetzeko aukerak ematen ditu.
‎Haren garrantzia medikuntzaren eta psikologiaren arteko lotunea izatean datza. Osasunaren psikologiaren bitartez, portaerak gaixotasunetan eta osasunean duen egitekoa aztertzen da, bi alderdi hauetatik abiatuta: pazientearena/ kontsultatzailearena eta profesionalarena.
‎subjektuaren herentzia edo haren ingurunea. Herentzia funtsezkoa dela pentsatzen badugu, ez dugu subjektuaren gainean jarduteko inolako ahalmenik, ingeniaritza genetikoak ereduzko gizaki bihur gaitzan espero besterik ezin dugu egin. Inguruneak subjektuarengan eragina duela uste badugu, ekintza profesionalek pertsonarengan eragina dutela eta haren garapena errazten dutela pentsatuko dugu.
‎Fitxategien kopia erabilerarik ohikoena bada ere, beste erabilera asko eskura ditugu; zehazki, makina aurrean bagenu egin dezakegun edozein gauza. Adibidez, urruneko ordenagailuari berrabia­tzeko agindua eman diezaiokegu, honela:
‎Zalantza gabe, Michelangelo izan zen eskulturaren jenio gorena; Michelangelo berak ere bere beretzat jotzen zuen eskultura, nahiz eta arkitektura eta pintura ere landu. Hogeita hiru urte zituela egin zuen Pietatea Vatikanoko San Pedro elizarako, perfekzioaren eta anatomiaren erabateko jabekuntzaren erakusgarri aparta. Orijinaltasun handiz landu zuen pieza hori, ordura arte ikonografia mota horri zerion dramatikotasunarekiko hausturaren adierazgarri, aurreko garaietan semearen gorpua magalean zuen amaren oinaze itzela nabarmentzen baitzen beti?.
‎Garapen turistikoaren agenteek, sektore horretan diharduten profesionalek, batez ere? onartu egin behar dute egiten dituzten jarduerei mugak jartzea, jarduera horiek eremu kalteberetan egiten direnean. Eremu kalteberak dira, besteak beste, hauek:
2013
‎Zulagailuan barautsa jartzen da; barautsa elementu birakari bat da, modu helikoidalean jarritako ertz ebakitzaile batzuk dituena, pixkanaka material txirbilak erauziz joaten direnak materiala zeharkatu arte, eta, beraz, zuloa egin arte.Zulatu nahi den materialaren araberako gogortasuna duen barautsa erabili behar da beti. Gainera, barautsaren diametroak bat etorri behar du egin nahi den zuloaren diametroarekin.Batzuetan, zulatzeren bat egin behar izaten da inguratzeko zerra sartu ahal izateko zuloak oso handiak direnean.Eskuarki aurkituko dituzun zulagailu motak hauek dira:. Eskuzko zulagailu elektrikoa:
‎Unitate honetan, turistek destinoetan turismo tipologia bakoitzaren arabera egin ditzaketen jarduerak aurkeztuko ditugu. Destino bat kostaldean ez badago, ezin du egin eguzki hondartzetako eskaintzarik, baina zer destinok ezin du antolatu musika jaialdi bat edo kongresu bat eta, hala, turistak erakarri. Azter ditzagun gaur egun dauden turismotipologiak.
2014
‎Modu ordenatuan biltegiratu behar dira, eta eduki­ontzien etiketa agerian utzita.Ekipamendua garbitzeko zonanZonak ondo seinaleztatuta egon behar du, eta aireztatzeko edo lurrunak erauzteko sistema egoki bat izan behar du.EkipamenduanBabes kolektiboko neurri bat, oso garrantzitsua eta alde batera utzi behar ez dena, gainazalak prestatzeko eta edertzeko ekipamendua zuzen erabil­tzea da. ...istolak funtzionamendu egoera onean izateaProduktuak behar den presio eta diluzioan aplikatzeaHVLP (bolumen handia, presio txikia) pistola aerografikoak erabiltzea langartze lainoak murriztekoLanpostuaren antolamenduanLanpostuaren antolamendu egokia eta erremintak eta ekipamendua ondo anto­latzea lagungarria da istripuak saihesteko konponketa lanetan.Lanpostuak, halaber, tamaina egokia izan behar du egin beharreko lanak egin ahal izateko.
2015
‎Gero, lurra sakon landuko da, azaleko lanak egin eta trunkoa pasatuko da. Euririk ez badu egiten, ureztatze erregularrak egingo dira.
‎Irrati, komunikazioan, informazioa erdi duplex moduan igortzen da: terminal batek informazioa ematen duen bitartean, hartzaileak jaso baino ezin du egin; hortaz, lehenengoak zure txanda hitzak esanez amaitu duela adierazten duenean hasiko da bigarrena informazioa igortzen.
2016
‎Gaitasun profesionalak. Trebakuntza eta esperientziaren bidez lortzen dira, eta lotura zuzena dute egin behar den lanarekin. Animatzaile soziokulturalek gaitasun hauek izan behar dituzte: Konpetentzia teknikoa eta metodologikoa.
‎Hezitzaileak azenarioa erakusten dio haurrari, eta haurrak jarraitu egiten dio. Hezitzaileak uste du haurrak erabakitzen duela zer egin, baina, benetan, hezitzaileak nahi duena egiten du, hezitzaileak mugitzen baitu azenarioa.
‎Lider autokratikoaren aurkako estiloa da: langileak nahi duena egiteko askatasuna du. Autoritate maila baxua du liderrak.
‎Langilearen eginbeharren eta hark enpresan duen lanbide kategoriaren artean dauden ezberdintasunen ondorioz sortzen dira. Langileak uste du egiten duen lanak eta dauzkan ardurak beste lanbide kategoria bati dagozkiola, eta eskatzen du dagokion lanbide kategoria onartzea (edota bere kategoriari dagozkion ardurak izatea).
2017
‎azkar hitz egiten du, txantxa desegokiak egiten ditu eta proposamen edo eskaera irrealistak egiten ditu. Pertsonak ezin du egiten ari denean kontzentratu, jarduera batetik bestera pasatzen da eta ez du beste inoren ideiarik onartzen.
‎Administrazio edo organismo bakoitzaren erregistro elektronikoak bermatu behar du egiten den idazpen bakoitzean jasotzen direla honako hauek: zenbakia, izaera adie razten duen izenburua, aurkezpen data eta ordua, interesdunaren identifikazioa, administrazio organo igorlea, hala badagokio, eta nori edo zer administrazio organori igortzen zaion eta, behar izanez gero, erregistratzen den dokumentuaren edukiaren aipamena.
2018
‎Boccia. Garun paralisia eta goiko gorputz adarren desgaitasun funtzional handia dutenek egiten dute kirol hau. Petankaren antzekoa da, helburua baita itu bolara ahalik eta bola gehien hurbiltzea.
‎Ezin dituzte egin besteek abilezia motorrekin bat batean egiten dituzten zenbait mugimendu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia