Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2003
‎Onusidak eta Osasunaren Mundu Erakundeak hiesaren egoerari buruz egin duten azken txostenak agerian uzten du diru sarrera handiko herrialdeek epidemiaren aurkako borrokari aurre egiteko dituzten abantailek eragina dutela gaixotasunak jotako pertsonen biziraupenari eta bizi kalitate hobeari dagokienez, baita diagnostiko goiztiar baten eraginkortasunari dagokionez ere, baina herrialde horietako biztanleek arriskuari aurrea hartzea ahazten badute, ezer gutxi egin dezakete. Jarrera aldaketa hori bereziki nabarmena da mendebaldeko Europan; izan ere, nahiz eta oraindik ez den infekzio kopurua handitu, zenbait faktorek GIBaren eragina handitu egin dela pentsarazten diete ikertzaileek.
2007
‎Ikerketa horrek 18 eta 45 urte bitarteko 1.500 pertsonari egin zien inkesta. Horietatik,% 70ek esan du erabiltzen ez diren objektuak gordetzen diren lekua duela etxean, eta% 40k bakarrik adierazi du diru sarrerak lortzeko asmoa duela, haiek baztertuz. Trastelekua garbitzeak, beraz, irtenbide sortzaile eta onuragarriak izan ditzake.
2008
‎Googlek bere hazkundea zehaztu du bilatzailearen eraginkortasunagatik, Interneteko erabiltzaileentzat oso erabilgarriak diren zerbitzuak gehituz joan baita, hala nola mapak edo web aplikazioak, hala nola posta (Gmail) edo programa ofimatikoak (Google Docs). Hala ere, azkenaldian, Knol bezalako proiektuekin (proba fasean dago), Googlek edukiak sortzearen aldeko apustua egin du; izan ere, negozio horrek ezin hobeto osatzen du diru sarreren iturri nagusia, horri lotutako publizitatea.
‎Arazoak bezeroen kudeaketan: " Free lance" diseinatzaileak bezero zorro bat sortu behar du, lan hori erregularizatu behar du diru sarrera nahikoa lortzeko (gailur asko dituelako) eta kobratzeko. Hala, bezero batzuek uste dute pertsona bakar batek ezin izango duela neurri jakin bateko proiekturik atera.
‎xahutzailea izan ote daitekeen, bere bizitzan zeri eskaini zaion edo aurrezkirik sortu gabe hainbeste denbora bizitzea eragin duen. Kreditua lortzeko, eskatzailearen zorpetze mailak ez du diru sarreren %40 gainditu behar. Egiaztatutako kaudimena.
2009
‎Ziurgabetasun horrek sufriarazi egin diezaioke gorabeherak eta aldaketak atsegin ez dituen pertsonari, eta seguru sentitu nahian, dirua zorrotz kontrolatzera jo dezake, eta xuhurkerian erori (halakoetan berdin du diru sarrera handiak edo txikiak izan).
‎Gurutze Gorriaren datuen arabera, horrek, batez ere, etorkinei, gizarte arazoak dituzten emakumeei eta adineko pertsonei eragiten die, “ahulenei”, alegia. Buletina lau hilean behin eguneratuko da, eta horren arabera, inkestatutakoen %29k hilean 500 euro baino gutxiagoko diru sarrerak ditu, eta %20k ez du diru sarrerarik. “Hau da, %49 muturreko pobrezian dago”.
‎Besta sostengatzen dut egonen da idatzirik, eta horien bidez lortuko den dirua, defizita estaltzeko baliatuko da. . Herriko Etxeak ez du diru sarrerarik bestetan, eta ez da normala, harrabotsa eta eragozpenak pairatzeaz gain, herritarrek beren sakelatik ordaintzea bestetako aurrekontua, adierazi zuen Grenetek.
‎Udaletxeko diru kutxa hutsik dago, ez du diru sarrerarik, nabaria da.
2010
‎Eusko Jaurlaritzaren Gizarte Gaietarako sailburuak amaitutzat eman du diru sarrerak bermatzeko errentaren eztabaida. Helburua, gardentasun osoa diru laguntzetan, Gemma Zabaletaren esanetan.
‎Ekialdeko Europako aldaketa politikoaren osteko pribatizazio prozesu batzuetan erabili da prozedura hau. Prozedura honek ez du diru sarrera handirik sortzen gobernuarentzat baina bidezko prozedura izan daiteke pribatizatu nahi den enpresa esku pribatu konkretuetan uzteko beste prozeduren aurrean nolabaiteko mesfidantza dagoenean, ustelkeria arrazoiengatik edo.
‎Argi dago zaila dela banku edo aurrezki kutxa batek hipoteka bat ematea. Egoerak okerrera egin du diru sarrera finkorik, abalik edo diru kopuru handiegirik ez dutenentzat, etxebizitzaren erosketa babesteko. Entitate finantzarioen arbuioaren beste alderdi bat eskatzailea berankorren erregistro batean agertzea da.
2011
‎Bigarren faktore horretako igoera saihestezina zela uste zuen Industriak, urtarrilean izandako izoztearen ondoren. Sistema elektrikoaren tarifak “zenbaki gorrietan” jarraitzen du diru sarreretan eraginik ez duten kostu batzuk onartzen diren unetik; lege batek, berriz, ezartzen du urteko defizita ezin izango dela 3.000 milioi eurotik gorakoa izan ekitaldi honetan. Gainera, finantza merkatuari seinaleak eman behar zaizkio inbertitzaileek konpainia elektrikoekiko zorra babesten duten titulu publikoak eros ditzaten.
2012
‎Aurreiritziak deuseztatzea izan da helburua. «Adibidez, gizarteak pentsatzen du diru sarrerak bermatzeko errenta immigrante gehiagok jasotzen dutela hemengoek baino. Hori ez da egia», adierazi du Mazkiaranek.
‎Iruzurraren kontrako neurrien artean sartu du langabezia saria jasotzen duten langabeak gizartearen alde lanean jartzeko asmoa. Lanbidek horixe egin nahi du diru sarrerak bermatzeko errenta jasotzen dutenekin. Huts egiteak Langile bat hainbat egunetan lanera ez joateagatik kaleratzeko, langileak huts egindako egunak hartuko dira aintzat, ez langile guztien batez bestekoa.
‎Zenbaki dantza etengabean dabil azkenaldian Nafarroa. UPNk denbora gutxian hiru aldiz aldatu du diru sarreren jaitsieraren aurreikuspena. Azkenekoz, joan den ostiralean.
‎Alvaro Miranda Nafarroako Gobernuko bigarren presidenteordea eta Ekonomia eta Ogasun kontseilariak lege proiektuaren alde hitz egin du. Esandakoaren arabera, atzeraldiak eragin nabarmena du diru sarrera publikoetan eta Nafarroako zerga bilketa% 13,5 murriztu dela azpimarratu du. Ondorioz, ahalik eta azkarren egin behar zaio aurre egoerari.
‎Ordainketa finkoak alde batera utzita, zenbait partida ahal den neurrian gorde behar dira, hala nola osasuna, elikadura, hezkuntza edo prestakuntza eta garapen profesionala. Aurrezki plan bat abiarazteak esan nahi du diru sarreren ehuneko bat horretarako erreserbatu behar dela. Ehuneko hori premia une batean edo ustekabeko gastuen aurrean erabil daiteke.
2013
‎Hiruen uztarketak zehaztuko du norbanakoaren posizio sozio-ekonomikoa, gerora deitu zaion bezala. Esaterako, sindikatuko lider batek agian ez du diru sarrera handirik izango, baina botere eskalan posizio altuagoa izango du sarrera berdintsuak dituen beste pertsona batek baino. Gaur egun eskema hori hartzen da oinarri eta denboran aldatzen joan diren beste elementu batzuk gehitzen zaizkio, lan mota, prestakuntza eta hezkuntza maila adibidez.
‎Haien ustetan, diru sarrera handiagoak izan ditzake Jaurlaritzak aipatutako neurriak abian jarriko balitu. Hala, Lopezek uste du diru sarreren atala berriro kalkulatuz gero ez legokeela zertan murrizketarik egin, eta horretarako zerga sistemaren erreforma berehala egitea proposatu du sozialisten buruak. Autogobernuaren alde Urkullu Ajuria Eneara iritsi zenetik ehun egun bete dira, eta gobernua «geldiunean» dagoela salatu du, halaber, Lopezek.
‎Ez da EAJ edo Urkullu bera salbatzeko akordioa», hitz horiekin hasi zuen Idoia Mendiak akordiorako oinarriari buruzko mintzaldia. Lau esparru zehatz ditu itunak, baina bi alderdiek heldu den urterako aurrekontuak negoziatzeko borondatea badutela adierazten du diru sarreretan eta gastuetan konpromisoak hartu izana. «Ez gara aurrekontuei buruz hitz egiten hasi, baina giro politikoa joan den urtetik aldatu da, espero dugu hitzartutakoa kontuetako diru sailetan islatzea», esan zuen Mendiak.
‎Finantza zama, guztira, 12 milioi euro handitu da, eta, Francoren arabera, Gipuzkoak jada ez du gehiago zorpetzeko marjinarik, «arrisku egoeran» sartu nahi ez badugu gutxienez. «Ez dugu gehiago zorpetu nahi», argi utzi du, eta zehaztu du diru sarrera handiagoek zerga bilketatik etorri behar dutela. Zifrak lantzerakoan, Fagorren itxiera kontuan hartu al den galdetu diote PPk eta PSEk, eta Francok azaldu du aurreikuspenak unean uneko datuekin egin behar direla eta «adi» egongo direla haren ondorioak neurtzeko.
‎Eskaera egin ahal izateko, hainbat baldintza bete behar dira: Semeak ez du diru sarrera propiorik izan behar. , edo diru sarrera oso txikiak izatea, oporren edo noizbehinkako lanen ondorioz, lan merkatuan ez dela sartu frogatzen dutenak.
‎Lana aurkitzea da milioika pertsonaren kezka nagusia. Lan bat izateak esan nahi du diru sarrerak sortzea eta oinarrizko beharrak betetzea, beste gastu batzuei aurre egiteaz gain. Baina denak ez dira egoera beretik abiatzen.
2014
‎Gomendio hori Gizarteratzeko Ekintza Plan Nazionalean (PENAIN) sartu da(), «Espainiako haurren pobreziaren errekonozimenduan aurrerapausoa da», nahiz eta UNICEFek «nahikoa baliabide ekonomiko ez falta eta haurtzarora berariaz zuzendutako neurriak zehazteaz» ohartarazi duen. Erakundeak eskatu du diru sarrera nahikoa izateko, haurtzaroa «aukera berdintasunerako garaia» izan dadin, gurasoen diru sarreren edo gaitasunen mende ez dagoena. Save the Children zuzendari nagusiak uste du plan horrek ez duela neurri berezirik, eta haurren pobrezia zeharkako helburutzat hartzen duela.
2015
‎Javier Marotok, iruzurra argudio eta etorkinak jomuga, iritzi publikora ekarri du Diru Sarrerak Bermatzeko Errenta eta zalantzan jarri du haren funtzionamendua. Babes sozialerako tresna garrantzitsu honen ezaugarriak aztertu ditugu, baita gizarte politikaren beste hanka nagusiaren argi ilunak ere:
2016
‎Horregatik herritarrok argi izan behar dugu gizarte zibilizatu orok bere populazio pasiboa finantziatu behar duela, haurrak eta adinekoak, eta eskubide hori desagertu ez dadin lanean segitu behar dugu, presionatu. Beraz, estatuak pentsioak ordaintzeko dirurik ez badu nondik atera behar duen aztertu du.Gipuzkoako Foru Aldundiak jakinarazi du Diru sarrerak Bermatzeko Laguntza kenduko duela. Zer iruditzen zaizu. Neurri horrek gizarte politikak ahalik eta txikiena izan behar duenaren ideia du oinarrian.
2019
‎Pertsona fisikoa nabeen jabea balitz, zerga PFEZren Legeak definitzen duen higiezinen errenten egozpenak ordainduko luke, higiezinaren katastro balioari ehuneko bat (%1, 1 edo %2) aplikatuz zenbatetsita. Hau da, kasu honetan titularrak diru sarrerarik lortzen ez badu ere —kontrakoa baizik, kontrakoa—, Legeak uste du diru sarrera bat lortzen duela, presuntziozkoa, zerga ordainketari dagokiona, eta gastuak kendu ezin dituena. Nabe horiek sozietate batekoak badira, ez da ondasun higiezinen errentarik egotziko eta, beraz, entitateak ez du etekinik sortuko tributazioaren pean.
2020
‎Bai Etxezarretak eta bai Zubirik iradokitako norabidean neurriak hartuz gero, zenbat diru gehiago izan luke Gizarte Segurantzak pentsioak ordaintzeko? Eduardo Garcia Elosua CCOOko pentsio gaietako adituak proposamen zehatz bat ondu du diru sarrerak handitzeko, eta, haren kalkuluen arabera, urtean ia 69.000 milioi euro gehiago bildu lirateke pentsioetarako (30 irudia). Tamainako kopuru bat lortuz gero, ez litzateke arazorik egongo sistemaren defizita estaltzeko –ia 19.000 milioi ziren 2018an–, eta emango luke aukera prestazioak hobetzeko ere.
2021
‎Kutxabank Araskirentzat denboraldi «zaila» izan da aurtengoa arlo ekonomikoan, Iratxe Rodriguez presidenteak dioenez: «Batetik, zalerik gabe jokatu dugu, eta horrek eragin handia du diru sarreretan. Bestetik, harrobiko neskak ere ezin izan dira lehiatu, eta askok utzi egin dute.
‎Kasu honetan, batez ere konfinamendu garaian, emakume gehienek ezin izan dute lanik egin. Emakume hauentzako, lanik ez egiteak esan nahi du diru sarreren zenbatekoa zero izango dela. Horrez gain, bakardadea aipatu behar da, edota etxebizitza prekarioak.
2022
‎Txinako soldatak batez beste %7 edo %8 igo dira azken urteotan, eta askoz gehiago hazi behar dute aurrerantzean, arlo sozialari begirako inbertsio publikoa bezalaxe. Txinan argi dute garapen eredua aldatu behar dela, eta horrek esan nahi du diru sarrerak hobetu behar dituztela, baita arlo soziala, ingurumenekoa eta teknologikoa ere.
‎Imagen: csavan Hareker aurrezki metodoa “Los Secretos de la Mente Millonaria” liburuan, Harv Eker ek sistema erraz bat proposatzen du diru sarrerak ehunekotan banatzeko eta, hala, aurreztu ahal izateko. Zure diru sarrerak hilero gorde behar dituzu, honela:
‎Bilbon egindako agerraldian, Igor Arroyo LABeko idazkari nagusiaren albokoak azaldu du diru sarreren araberako kuota sistema berri bat indarrean jarri dutela. Horrela, 2.000 eurotik gorako soldata dutenek apur bat gehiago jarriko dute, eta gutxiago soldata txikiagoak dituztenek.
‎langile bakoitzaren etekinak nola kalkulatuko diren. Gobernuak «errendimendu garbiak» deitu die horiei, eta proposatu du diru sarrerei kenkariak kenduta kalkulatzea zenbatekoa. «Funtsezkoa da, planteamendua horretan oinarritzen baita, eta ez diru sarreretan.
‎defizita, zorra, igotzen ez diren soldatak eta inflazioa». Akademiko australiarraren arabera, gobernu berriak «ezingo du askorik egin prezioen, aurrekontu defizitaren eta zorraren inguruan; izan ere, konpromisoa hartua du diru sarrera handiak dituztenei gobernuak ezarritako zergen murrizketa handiak babesteko».
‎Gobernuak 5.238 milioi euro izango ditu datorren urtean gastu eta inbertsio publikorako —finantza gastuak gehituta, 5.749 milioi eurokoa izango da—, irailean aurreikusitakoa baino 23 milioi euro gehiago. Saizen arabera, langile publikoei orotara %6 igoko zaie soldata, eta haien zerga atxikipenen ondorioz igo du diru sarreren aurreikuspena. Hala, BPGaren %0, 6ko defizit helburua kenduta, 4.967 milioi euroko diru sarrerak izatea espero du.
‎Gobernuak 5.238 milioi euro izango ditu datorren urtean gastu eta inbertsio publikorako —finantza gastuak gehituta, 5.749 milioi eurokoa izango da—, irailean aurreikusitakoa baino 23 milioi euro gehiago. Saizen arabera, langile publikoei orotara %6 igoko zaie soldata, eta euren zerga atxikipenen ondorioz igo du diru sarreren aurreikuspena. Hala, BPGaren %0, 6ko defizit helburua kenduta, 4.967 milioi euroko diru sarrerak izatea espero du.
2023
‎Urkulluk hausnarketa hori egin du Noticias taldeko egunkarietan euskaraz argitaratutako iritzi artikulu batean, aurretik Vocento taldeko egunkarietan eta gaztelaniaz egin zuen moduan. Lehendakariak azpimarratu du Jaurlaritza «egunero» saiatzen dela zerbitzu publikoak eta langileen baldintzak hobetzen, baina ohartarazi du diru sarrerak mugatuak direla. «Ezin dira herritarren aurrezki guztiak erabili funtzionarioen soldatak pagatzeko bakarrik».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia