2000
|
|
" Salbu" hitzaren beste erabilpen txarra dugu, beste adibidea" existentzia" edo" hunkitzea" hitzaren erabilpen txarra den bezala. Orain
|
zuen
buruan sartu nahi dut adierazpen etiko eta erlijiozko guztietan gure hizkuntzaren erabilpen txar berezia dagoela. Adierazpen hauek guztiak, hasiera batean, badirudi konparazioak besterik ez direla.
|
2002
|
|
Dumonten Panoptique irakurtzerakoan bi puntu garrantzitsu izan behar
|
ditugu
buruan. Lehenik eta behin, testua ez da Benthamen lanen itzulpen zuzena; Dumonten aipamenek, dagoeneko esan dugun legez, ez dituzte soilki Benthamen hitzak" frantses arropaz" jantzita errepikatzen, Benthamek behin esan zuen gisan18, baizik eta horiek itxura berri batez moldatu eta egokitzen dituzte.
|
2004
|
|
Egia esan, arrazoi sendoagoak daude aurkakoa pentsatzeko, antzik ez dutela alegia. Nik, esaterako, eguzkiaren ideia
|
dut
buruan, baina horrek ez du esan nahi eguzkiaren tamainako irudi bat izan behar dudanik bertan, ezta gutxiagorik ere. Descartesek esango duen moduan, ez zait eguzkiaren neurriko irudirik sartzen nire buruan eta ezin ditut eguzkiaren irudiari dagozkion zehaztasun guztiak irudikatu bertan.
|
|
Baina, bestalde, benetan maite ditu bere askatasuna eta bizitza eta ez ditu arriskuan jarri nahi edonola. Albait eta luzaroen bizitzeko asmoa eta guraria
|
du
buruan irarrita eta, gainera, gure bizitza labur hau beti gutxi izanda, eta ez oso segurua, horren ordean hil ondoren bizitzen jarraitzeko bermea ere ez du izango oso gogoz kontrako saria. Helburu horiek asetzeko, jakina, beharrezkoa izango da, zientzia fisiko eta medikuntza sendoaz gain, arimaren hilezkortasunaren bermea ere.
|
2007
|
|
• Parrasios purpuraz janzten zen, urrezko espiralez eta buklez apaindu, eta banda zuria edo urrezko koroa eraman ohi
|
zituen
buruan.
|
|
• Parrasio, esaterako, purpura eta urrez janzten zen, buklez, espiralez eta banda zuri batez apaintzen eta urrezko koroa eraman ohi
|
zuen
buruan.
|
2009
|
|
Kantek ekintzaren ondorioetan jartzen du begirada (gizartearen konbibentzia), eta Nietzschek immediatuki espresatzen den subjektuaren izatean. Baina biek helburu bera
|
dute
buruan: ekintzaren balioa kasualitatearen, hau da, denbora eta zenbakiaren eremutik haraindi jartzea.
|
2010
|
|
Bere garaikide alemaniarrek, berriz, geroz eta gehiago erabiltzen dute" herri" kontzeptua (Volk) eta, horrela, irekia mantentzen dute" nazio" eta" herri" gertaera ezberdin bezala kontsideratzeko posibilitatea, ezberdintasun hori maila ideologikoan bederen ezinbesteko bezala agertu den heinean. W. v. Humboldtek bere zehaztapenetan" nazio" erabiltzen duenean, baina, 1800 urtetik aurrera geroz eta gehiago" herri" hitzarekin biltzen diren gertaerak
|
ditu
buruan (ikus P. Kluckhohn)] 312 W. v. Humboldten esaldi horietako batek honela dio: " Funtsean hizkuntza —ez berori gerora zatikako produktutan etorri zaigun bezala, baizik eta bere existentzia bizi eta aktiboan, bai eta berorrek pentsatzea bera barru barrutik posible egiten duen horretan ere— nazioa bera da, alegia, zuzenean eta egiazki nazioa" [W. v. Humboldt, GS VII, 641].
|
2011
|
|
Dena biltzen duena, Guztia, hortxe dago, pentsatze egintzaren aurrez aurre, logika eskatzen duelako; horixe uste
|
du
buruak, oraindik azaltzen ez badaki ere; izatearen traza baino ez daki, izatearen esperientzia zatikakoa baino ezin du lortu. Egoeran horretan, ez dakit, baina suposatu egin behar dut, ezen pentsatzen dudanak eta dakidanak aldez aurreko osotasun arrazoizkoaren hutsunera bainaramate, hots, errealitate osora; alabaina, errealitate hori pentsamenduaren mugetara ekartzen dut, zatikaturik adierazten dut.
|
2022
|
|
laguntasunaren eta bakardadearen arteko erlazioa da pentsatzen hasteko baldintza, berridatziz mundua ikusten ikastekoa berriz. Nietzschek dio ezin
|
dugula
burua gure indarrez jaso. Inspirazio natural edo errebelatutako hitzaren ideia ororen kontra, filosofiak giza interdependentziaren eremuan kokatzen gaitu bete betean:
|