Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Beraz, pazienteari lagundu egin behar zaiofatxada hori hausten, erresistentziak eta transferentzia (hots, analista gurasoerreprimitzaile eta zigortzailearekin inkontzienteki identifikatzea) analizatzeko etaerreprimituta dauzkan arerio sentimenduak adierazten laguntzeko. Guraso gutxikonartzen dute beren haurren arerio sentimenduen adierazpena, eta pazienteguztiengan aurkitzen da jarrera negatiboa. Sentimendu horiek, terapian zehar, aztertuak eta adieraziak izaten dira, bai fisikoki bai hitzen bidez. Baina gauza beragertatzen da torax, sorbalda eta besoetan eragina duten tentsioekin, neurritasun etauzkurdura horrek hauxe esan nahi duelarik:
2005
‎Eta amodio hori ez du ohean mugatzen gaur egun gehiegi egiten den bezala. Aita amek ez ote dituzte beren haurrak beste gisa bat maitatzen, bizia haientzat emanez hain zuzen Jesusek erraten digun bezala? " Maite denarentzat bizia ematea baino amodio handiagorik ez da." (Jn 15,13)
2008
‎Emaitzak aski estonagarriak izan ziren batzuentzat: gurasoetatik %56 k nahi zuten beren haurrak euskara ikas dezan; horietatik %75 k nahi zuten ama eskolan has dadin. 2006ko inkestan ere zerbait konparagarria ateratu da:
2010
‎Ama hizkuntzan eskolatua izateko eta ama hizkuntza ez den batean eskolatua izateko eskubideak, biak errespetatzen ditu norbanako irizpideak. EAEko guraso erdaldunek partez edo osoz euskaraz eratutako hezkuntza moldea nahi badute beren haurrentzat, hartarako eskubide osoa aitortzen die norbanako irizpideak. Ama hizkuntzak, aldiz, ez die hartarako aukerarik ematen.
‎Guraso gazteen gehienek (282 pertsona) nahi dute beren haurrak euskara ikas dezan eskolara joanen delarik: 282 pertsona= %56 (%19 osoki ados, %37 nahiko ados).
‎Bestalde emaitza demolinguistikoek ikasleen hizkuntza giroa definitu dute familian, lagunartean, lan munduan. Gainera emaitza psikolinguistikoek ikasleen gogoa adierazten dute, euskara ikasteko dituzten motibazioak, goaitatzen dituzten helburuak eta zer xede duten beren haurrak euskalduntzeko. Horrez gain, euskararen etorkizuna asmatu nahiz, epe berean egin ziren beste bi inkesta alderatu ditugu:
2011
‎selauruan kausitu postalak eta argazki xuhurrak, zeinetan gure aitatxi ximurtuak soldadu gazte, eder eta bipil bilakatzen ziren. Bitxia da baina, gure amek hastio zuten beren haur garaiko oroitzapenetan azterka ari gintezen: sasoi hartan postaria heldu zen etxaldera, non emaztekiak bakarrik ari baitziren lanean, gerlalekutik zetozen gutunak ekartzera.
2015
‎–Ofizialki inkesta bat egina izan da BAB (Baiona, Angelu, Miarritze) hirikidegoan jakiteko zenbat nahi zuten beren haurrek ikas zezaten euskara eskolan.
‎Lehen gutunean eta bilkuran aipatu genion Iparraldeko egoera 1980ko hamarkadan eta gizarte zibilaren erantzuna, euskarari buruz. Oraiko buraso gazteek duten beren haurren euskaraz altxatzeko xede tinkoa... lagungarri atxeman zuen hori dena, euskal munduko egoera ulertzeko.
2016
‎Beste plantazio batzuetako emakumeek, aldiz, soroan lan egiteko moduan ez zeuden ume eta esklabo zaharren kargu uzten zituzten beren haurtxoak. Ama esklaboek ezin zituzten beren haurrak behar bezain maiz elikatu; ondorioz, bularrak handitzen zitzaizkien eta min ematen zieten. Garai hartako esklabotza kontakizun ezagunenetako batean, Moses Grandyk ama esklaboen ataka zailaren berri eman zuen:
‎06 33 78 20 87 Haur ttipiendako ikustaldi paregabea aurkitzen da, musikaren erritmo goxo batean izanen dira kanta, olerki, erhi joko eta bertze. Ainitz ikusi ezinean gelditu baitziren, arratsalde hortan okasione ezin hobea dute beren haur ttipiekin gozatzeko.
2021
‎Haurrek beren gurasoekin joan ahal izango dute beren bizikleta erabiliz, lau edo sei urte inguruko beren kabuz ibiltzeko gaitasuna lortzen dutenean eta ibilaldi luze bat egiteko behar adina ur dutenean. Une hori iritsi bitartean, gurasoek aukera dute beren haur txikiak bizikletaz eramateko. Hainbat gailuri esker, haurrek helduekin ibiltzeko eta haien ondoan ibilaldi dibertigarri bat egiteko aukera dute.
2022
‎Lehenbiziko egunean, gaia kokatu eta ikerketen berri emango dugu: adbertsitatea edo atxikimendu arazoak daudenean zer egin, harrera eta adopzio familiek nola bizi duten beren haurren eskolaratze prozesua eta hezitzaile sozialak eskolan sartzeko aukera, Zuian aztertzen ari garena hezitzaile sozialen begirada oso baliagarria litzatekeelako ikastetxeetan. Bigarren egunean, gaian aditu direnak arituko dira, batez ere psikologoak, eskolaratzeaz, atxikimenduaz eta atxikimendu ezaz, sexu gehiegikeriez… Eta azken eguneko mezua da adbertsitateak baduela irtenbidea, eta irakasle erresilienteak eta hainbat esperientzia ezagutuko ditugu, bai bertakoak, bai Oxford eta Murtziakoak.
‎Elurra egin zuen atertu gabe, mara mara errukirik gabe, egoskor, Delessert bulebarreko zuhaitzen gainean, non Péricandarrek bizilekua eta ohiturak berreskuratu baitzituzten. Bihotz irmoz pairatzen zituzten murrizketak; izan ere, Frantziako goi burgesiako familia klase jakin batekoak ziren, zeinetan nahiago baitzuten beren haurrak ogi, haragi eta aire eskasian eduki diplomarik gabe baino, inola ere ez zegoen eteterik Huberten ikasketak, aurreko urteko gertakariek jada arriskuan jarriak; ezta Bernardenak ere, zeina zortzi urte betetzera baitzihoan: exodoaren aurretik ikasitako guztia ahaztu zuen, eta amak" Lurra da bola bat ezeren gainean jarrita ez dagoena" errezitarazten zion, zortzi urteren ordez zazpi bakarrik balitu bezala!
2023
‎Abortu autoinduzituaren susmoa hauspotzeaz gain, emakume marroiak berez ama txarrak zirela iradokitzen zen, eta joera zutela beren haurrak abandonatu edo are hiltzeko ere. Koloreko amei buruzko halako usteek bere horretan diraute gaur egun ere, matriarka zuriaren" etxeko aingerua" viktoriar arketipoari kontrajarrita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia