2002
|
|
Gizakiak gainerako pertsonakaz harremanetan jartzeko duen beharrean
|
du
bere oinarri nagusia hizkuntzak. Eta, egia esan, zeinek esan dezake oinarri horietan mundu afektiboak garrantzi txikiagoa duela informatiboak baino?
|
2003
|
|
Garraio ekonomia estandarrak gaur egun nagusi den pentsamendu ekonomikoan
|
ditu
bere oinarriak. Bilbe kontzeptual neoklasikoarekin koherentzian, ez dituaintzat hartzen garraioaren ingurumenaren gaineko ondorioak eta ondorio sozialak (zarata, poluzioa, lurraren okupazioa, energia zarrastelkeria, istripuek eragindakohildakoak eta zaurituak, etab.) 7, unibertso ekonomikoari ez dagozkion kanpokotasuntzat hartuz.
|
|
Horrek esan nahi du EBko Komisioak markatutako %20arenenergiaren intentsitatearen gutxipena erdibidean geratu zela. Halaber, epe bereangarraiogintzak energiaren kontsumoan %40a igo zen eta petrolioa
|
dugu
bere oinarria. Horrek esan nahi du garraioak energiaren ia heren bat dela (%29.6) beste herenbat industriarako (%30, 6) doa eta pitin bat gehiago zerbitzu eta etxebizitzarako (%39.8) 1996ko datuen arabera (IEA, Capros, 1997, New Cronos, Eurostat).
|
2005
|
|
Hala ere, bi erakunde publiko hauen jarrera onartezintzat eta lotsagarritzatjotzea besterik ez dago; izan ere, botere publikoek, beste inork baino gehiago, legalitatea eta bereziki funtsezko eskubideak errespetatzeko betebeharra edoobligazioa baitute. ...eta singularra dute, eta obligazio orokorhorrek Konstituzio espainiarreko (hemendik aurrera KE) 103 artikuluan (egintzaadministratiboen legalitate printzipioa aldarrikatzen du), 9 artikuluan (berdintasuneskubidearen egikaritza efektiboa bermatzeko beharrezkoak diren bitarteko guztiakjartzera behartzen du Administrazio Publikoa) eta 53 artikuluan (askatasun eta eskubideen babesaz dihardu) zehaztuta
|
ditu
bere oinarriak; hau da, txertatze juridikopositiboa duen obligazio edo agindu batez ari gara hitz egiten. Legean espresukijasoa, idatzia, dagoen aginduaz ari gara hitz egiten eta inolaz ere inolako funtslegalik ez duten betebeharrez.
|
2006
|
|
Gaur, ezaugarri moral horiek ez dute harremanik inongo etika edo pentsamendu erlijiosoekin. Horregatik, Weber-ek dio askok pentsatuko dutela bizitzaren zentzu merkantilista horrek ez duela inoiz zerikusirik izan etika edo pentsamendu erlijiosoarekin, eta tradizioaren suntsiketan
|
duela
bere oinarria. Eta egia da Weber-en garaian dagoeneko gauzak horrela zirela, baina ez da beti horrela izan.
|
|
Arrazionaltasun zientifikoa izugarri garatu da zentzuari buruzko auziaz libratu delako. Modu berean, jainkozalea izateak gaur, arrazionalismo zientifikoarekiko askapenean
|
du
bere oinarrietako bat. Zientzia eta erlijioa indar antagonista gisa agertzen dira, beraz (neurriak neurri).
|
2017
|
|
Bost bokal izateak eta, bost bokal izatekotan, diren horiek izateak
|
badu
bere oinarria, Ladefogedenesanetan (2001: 36).
|