2015
|
|
Herioaren burokrata epela eta errutinarioa da; ehunka mila pertsonaren erailketa antolatu ondoren, jende haren aurka ezer ez zuela esateko gai izan zen. Uste
|
zuen
bera ez zela ezta judu baten hilketaren erantzule, haren ardura organizatzea eta ez agintzea izaki. Aitortu zuenez, bere aita hilko zukeen nagusiek horrela agindu izan bazioten.
|
2018
|
|
Haren aurrean eseri da, mojarena zen postuan. AƱesek ez daki puntua egiten, baina aurrean
|
duena
bera ez dela ziurtatzeko, leihoko islan bilatu du bere burua, eta hantxe aurkitu du, tuneleko argi urdinekin eta beirak dituen zirrimarrekin zeharkatuta. Tintaz egindako markak garbitu egin daitezke; objektu zorrotz batez grabatutako hauek, ordea, ez.
|
2019
|
|
Distrito, hiri eta kantoi mailetako biltzarretan hartzen diren erabakiak ez dira komunentzat lotesleak: komuna batek,
|
badu
beretzat ez hartzea. Erabakiak gehiengoz hartzen ahal dira, baiki:
|
2020
|
|
Antzezleak giza-kondizioaren baitan dautzan amets, oldar, herra, grina, fantasiak lozorroan geldituko liratekeen hainbat jaidura aitorrezin sentituz eta kanporatuz bete betean bizi ohi
|
ditu
bereak ez bailiran gisan, ikusle izanik ere zure baitaraino iristen da katarsia.
|
2021
|
|
Emilio Lledok esan bezala, irakaslerik gabe ez dago heziketarik, mekanismoaren oinarrizko edo funtsezko pieza baita, elementu estimulatzailea. ...ik artista, non irakasle ona, Tolstoiri jarraituz, etengabe formaturik eta eguneraturik dagoena den, beti prest; futbol entrenatzailea, Marinaren analogiari jarraituz, zeinak jakin behar duen une bakoitzean, talde bakoitzean edo pertsona bakoitzarekin nola aritu behar den, zein teknika edo metodologia den egokiena; lorazaina izan du, oraingoan Ken Robinsonen analogiari jarraiki, zeinak jakin behar
|
duen
bera ez dela sustraiak eta petaloak jartzen dizkiona, landarearen hazte egokiaz arduratzen dena baizik. Irakasle onak jakin behar du eszenatoki egokia prestatzen landareak berez has daitezen, landareak zuzendu edo nahi duen forma eman barik, noski; eta, ahaztu barik arestian esandakoa, irakasle onak pasioarekin transmititzen jakin behar duela.
|
|
gardentasuna, artifizioa eta askatasuna. Gardentasunari dagokionez, irakasleak argi eduki behar
|
du
bera ez dela garrantzitsuena eta, hortaz, desagertzen ere jakin behar duela ume edo nerabeak bere bidea egin dezan; hau da, bidea markatu behar du, ikaslearen ordez bidea egin barik. Bestela esanda, gardena izateak zera esan nahi du, interferentziaren efektu edo ondorioak ahalik eta gehien gutxitzea; artifizioa ere izan behar du irakasle onak, ume eta nerabeak ezjakituriatik ateratzeko premia eta gaitasuna izan behar baitu, ume eta nerabeek, jakin minerako joera ustez naturalaz gain, esfortzu ezarako joera ere baitaukate.
|